Greg00 Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Witam Miesiąc temu kupiłem tarcze ASHIMA jak w linku poniżej http://www.allegro.pl/item1022173996_180_mm_tylko_112_gram_ashima_black.html Po paru dniach ulewy tarcze pokryły się rdzą (caly zeszly sezon mialem tarcze XT rower na balkonie i nawet żadnej kropeczki) stąd moje pytanie czy ktoś ma podobny problem jak ew czyscic, odrdzewiaczy sie boje bo jak czyms nieodpowiednim zachclapie tarcze czy klocki to bede mial po hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Spróbuj zetrzeć rdzę drobnym papierkiem ściernym. Licz się z tym, że dalej będzie rdzewieć. Widocznie taki stop zastosowano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Superyaa Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 W opisie aukcji napisali, że stal nierdzewna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 To reklamuj. Towar jest niezgodny z umową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Generalnie twarda stal rdzewieje, stal nierdzewna jest dosc miekka i niespecjalnie trwala, dlatego np noze wykonane z dobrej stali rdzewieja. Nie wiem z jakiego stopu robia te Ashimy, ale przypuszczam ze jak rdzewieja, to sa twardsze i bardziej trwale od nierdzewnych. Ale fakt, stop 410 jest nierdzewny, wiec te tarcze sa niezgodne z opisem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Po tarczach za takie pieniądze spodziewałem się czegoś więcej Zmieniłem jeszcze klocki na metaliczne, może to pozostałe opiłki tak zachodzą - to optymistyczne a jak wyglądają miesięczne tarcze można zobaczyć pod linkami http://gfx.efotek.pl/images/t048o8m9er62cvcaefob.jpg http://gfx.efotek.pl/images/i0qasfgop03rszwwzla7.jpg http://gfx.efotek.pl/images/xgpd8uftnnuz37qqoaql.jpg Nic założę koła do roweru i postaram się je przytrzeć jak nie będzie poprawy to zareklamuje może to jakiś inny nalot ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danniels Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Na moje to to wygląda jak wyschnięte zacieki a nie rdzewiejące tarcze. Tam gdzie ich nie ma, tarcza jest zdrowa i bez najmniejszych 'kwiatków'. Jeśli tarcza by ci rdzewiała, to raczej równomiernie i sprawiała wrażenie drobnego papieru ściernego w dotyku. Całkiem możliwe że to pył z okładzinek rozpuszczony w wodzie zostawił takie ślady. Zrób test i spróbuj to zetrzeć mokrą szmatką. Jeśli zejdzie to tarcza jest OK. A tak bajdełej to bardzo fajnie te tarczki wyglądają. Ważyłeś je? Faktycznie takie lekkie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Od razu dawaj do reklamacji, bo takiej rdzy to ja nawet na najtańszych marketowych tarczach nie widziałem. Na moje to to wygląda jak wyschnięte zacieki a nie rdzewiejące tarcze. O rdzewiejących śrubkach też powiesz, że to tylko zaciek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 O rdzewiejących śrubkach też powiesz, że to tylko zaciek? Właśnie o tym samym pomyślałem Tarcze nawet fajne, troche podobne do dartmoora nano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 W sumie to te tarcze sa po prostu nieuzywane. Po jednym hamowaniu by to zeszlo, nie ma o co tarcz, tzn szat rozdzierac . Samochodowe tarcze po jednym dniu deszczu wygladaja znacznie gorzej do pierwszego hamowania. Chociaz fakt ze oryginalne Avidowskie tarcze nie rdzewieja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 NO tak jasne że zejdzie ale pisze ze nierdzewna a tarcza kosztuje ciężkie pieniądze. Ja obecnie mam najtańsza jaka jest i nie rdzewieje nawet po miesiącu nie jeżdżenia wiec coś jest nie tak. osobiście bym wymienił na inna bo z taką to wstyd wyjść z domu mimo ze po paru merach zniknie no ale jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Ale taka rdza nie jest obojętna dla metalu. Postoi całą zimę i się zrobią wżery nie do usunięcia. Za taką kasę można się spodziewać produktu wyższej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Właśnie o tym samym pomyślałem Tarcze nawet fajne, troche podobne do dartmoora nano Nie podobne, tylko po prostu Ashima robi także tarcze dla Dartmoora. To dokładnie to samo pod inną nazwą. Mam właśnie te tarcze od Dartmoora i przeszły sporo przez ostatnie kilka miesięcy (kilka błotnistych i mokrych maratonów) i nie uświadczyłem ani grama rdzy, więc coś tu jest nie tak. Szczerze mówiąc to pierszy raz widze zardzewiałe tarcze ham. w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomato Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 A kupiłeś tarcze u tego gościa z podanego linku czy to tylko przykład ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TaZ Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 To, że stal jest "nierdzewna", nie znaczy, że nie rdzewieje. Na większości tanich (o rdzewiejącej D2 czy S30V nie słyszałem) nierdzewek np. 420C lub AUS 8 czy ww. 410 przy wilgoci mogą pojawiać się małe plamki rdzy, ale działanie rudej jest duuużo wolniejsze niż w przypadku węglówek. Jednym słowem, dobrej jakości 410'tka nie ma prawa tak wyglądać. Reklamuj! (Chociaż ja bym żądał zwrotu kasy - jeśli jeden egzemplarz jest zwalony, to reszta serii też pewnie nie grzeszy jakością). Avid G2 CS - to jest to;) A to czarne anodowanie to nie czasem zwykła farba? PS Pytanie dnia: Od kiedy anoduje się stal? Edit: bład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Stal też pokrywa się anodopodobną powłoką ale nie w tym przypadku. Wygląda to jak w przypadku kolorowych szprych Dartmoora ale nie jestem pewien czy to akurat to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Witam Wczoraj miałem chwilę więc całość wyczyściłem przy pomocy gąbeczki kuchennej - używając ostrej strony Po zabiegu tarcze wyglądają jak nowe, zrobiłem troche klikometrów często ściskając klocki na niej rower wrócił na balkon, w nocy padało jak na razie rano nic nie było odpowiadając na pytania tarcz nie ważyłem (nie dorobiłem się wagi) tarcza jest malowana - nie jest to anoda (wyfląda jak malowanie proszkowe) Poczekam jakiś czas i napisze czy coś się nie pojawiło Jak napisałem tarcze mam niecały miesiąc i są świeże, pogoda nie rozpieszczała, dopiero teraz będzie można trochę popedałować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Moim zdaniem to moga byc opilki z klockow. Fakt srubki tez sie utleniaja, ale skad wiadomo czy sa nierdzewki ;p Moze jakies kwasne deszcze w okolicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Miałem tak samo z tarczą Bopa za 30 zł . Pomogła tylko zmiana tarczy . Teraz mam Deore XT 2010 na pająku alu i nie mam z nią żadnych problemów , jedne z lepszych tarcz jakie widziałem , przebija g2cs . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danniels Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 O rdzewiejących śrubkach też powiesz, że to tylko zaciek? Jasne że nie, ale nadal uważam że to na tarczach to zacieki. Śrubki sobie zardzewiały jak to ze śrubkami bywa. Korozja zaczyna się w miejscach o gorszym dostępie tlenu (znaczy się w zagłębieniach), więc najbardziej zardzewiałe powinny być otwory i rysy po hamowaniu. To co jest na tarczach wygląda na zaschnięte krople wody z metalicznym pyłem, które jak wiadomo w taki malowniczy sposób zbierają się przy krawędziach. Odkręć tarcze, włóż na kilka minut do wody z solą, dokładnie je w niej wyszoruj żeby zmyć ewentualne resztki pyłu i zostaw na noc do wyschnięcia. Jeśli mają rdzewieć to rano będą równiutko rude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xoar Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 też mi to wygląda na zardzewiałe opiłki z klocków, możesz jak nie jeździsz zrobić sobie test czy rdzewieją czy nie, ja kupiłem te same tarcze i mogę też sprawdzić, poleję wodą i wystawię na dwór - moje nie były używane jeszcze, bo dopiero się przesiadam na tarczowe, więc tym bardziej test będzie prawidłowy. Anodowane to one nie są, mimo opisu na aukcji, na co zwróciłem też uwagę, ich sprzedawca jest tu obecny, może się wypowie tak więc zaraz zalewam wodą (z kranu) i wrzucam na balkon, będę informował o postępach M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 27 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Mam, używam ( jakieś 400 km przejechane), zero rdzy na tarczach i śrubkach - oczywiście nawet po myciu. Przynajmniej na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xoar Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 ok, tarcze przeleżały dzień na dworze - 30h i nie ma śladu rdzy, posypane były solą i moczone dwa razy. Nic. Stąd muszą to być opiłki. Dodatkowo to nie wygląda na malowanie proszkowe, tylko na odcisk stempla z farbą o kształcie wewnętrznych ramion. Pzdr M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Minął ponad miesiąc od wpisu i wyszyszczenie tracz. Jak do tej pory problem się nie powtórzył Rower cały czas jest na balkonie w takich samych warunkach, tarcze ładne bez kawałka rdzy czy zacieku. Musiały pozostać jakieś opiłki na tarczy które zaczeły rdzewieć. Kończąc temat - tarcze nie rdzewieją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.