xoar Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 Witam, składam koła, sztuk dwa, przód oraz tył jak się łatwo domyśleć, do standardowego xc - czyli polskie drogi (asfalt, las, małe górki, małe - mazowsze jest przepotwornie płaskie ) piasty wybrane, wątpliwości mam co do szprych i obręczy: Obręcze: DT Swiss XR 350 Wątpliwości: czasem jeżdżę na slickach Conti 1-1/8", na razie używam DT 4.1, i pakuję w dętki ok. 6 bar, na instrukcji napisane jest "do 4 bar", na XR 350 napisane jest 3 bar, jak to ma się do moich 6 bar? czy to chodzi o wystrzelenie koła (co w przypadku slików jest trudne) czy raczej o wygięcie obręczy? W grę wchodzą jeszcze XR 400, ale wolałbym jednak 350 Szprychy: Sapim D-Light Wątpliwości: Czy pod tarcze można założyć Revo albo Lasery? Wiem, że są różne opinie, ale ja mówię tu o kołach na które będą założone slicki 1-1/8" oraz 6 atm, może lepiej dla obręczy jednak D-Lighty? Aerolite'y i CX-Ray'e odpadają na razie ze względów budżetowych tj, jak będę robił 2x tyle km rocznie ile robię to pomyślę, na razie trochę taniej. dzięki za pomoc, chciałbym się do jutra zdecydować (z waszą pomocą), bo hamulce w drodze a tarcze na miejscu Pozdrawiam i czekam na komentarze
rzymo Napisano 21 Maja 2010 Napisano 21 Maja 2010 Koniecznie niska masa za wszelką cenę? Ważysz dużo? Szprychy - Revo i podobne założyć można, do pierwszej centry na pewno będą ok :-) Poważniej pisząc - przy swoich 80kg (+ czasami ciężki plecak) miałem koła na Revo i dosyć szybko wróciłem do mniej cieniowanych szprych z prostego powodu - w czasie jazdy miałem dziwne wrażenie, że koło jest niestabilne. Co prawda nic się nie działo, ale uczucie cały czas mi towarzyszyło i nie jeździło mi się komfortowo... Obręcze - producentowi chodzi zapewne o kwestię wytrzymałości ścianek, mimo to podana wartość powinna być z dużym zapasem. Natomiast producenci opon podają wartość, przy której gwarantują, że opona nie wyskoczy z obręczy
xoar Napisano 21 Maja 2010 Autor Napisano 21 Maja 2010 też takie rozumowanie przeprowadziłem Szprychy - D-Lighty, bo jednak 2-1.8-1.65-2.0 jakoś do mnie bardziej przemawia niż laser 2.0-1.5-2.0, revo też sobie podarowałem - kilka gram więcej a sztywność lepsza Obręcze - XR 350, zobaczymy, na szczęście te same szprychy można zapleść do 400 nie za wszelką cenę, bo niedawno kupiłem używanego SID'a Team 32mm zamiast 28mm, i jest cięższy. Lekka masa ale z głową, na zasadzie stać mnie, ale po co wyrzucać pieniądze, w końcu trochę się napracowałem, żeby zarobić, a sprzęt ma być trwały i lekki, a nie lekki pojeździmy, zobaczymy pozdro można zamknąc i wykasować - kupiłem
zlomek Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Czy kółka udało się złożyć na xr 350?? Jakie doświadczenia ? pozdro
P3NNY Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Pozwolę się podłączyć do tematu aby nie tworzyć nowego. Również poszukuję kół dla siebie: 85kg wagi, jazda->asfalt, lasy, raz do roku góry i tu to kamienie korzenie potoki no wszystko co leży i na drzewo nie ucieka jest przejeżdżane:-). Generalnie budżet to 500zł maksymalnie. Zastanawiałem się nad crossride'ami ale 24 szprychy przy mojej wadze plus wiadomo jak góry to jakiś plecak coś...no odpadają. Generalnie też nie wiem czy taniej mnei wyjdzie do tej kwoty zaplatanie czy komplet ale tak gdybam że chyba w 500 to komplet lepiej wybrać. Tarcza na 6 śrub. aha i waga no dobrze byłoby gdybym się zamknął w tych 2kg :-) Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi.
miskov17 Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Szkoda, że wymagasz piast pod 6 śrub - przy tym budżecie piasty centerlock wypadają lżej i taniej niż ich odpowiedniki pod 6 śrub. Proponowałbym coś takiego: - piasty Shimano LX pod cl, lub XT pod 6 śrub - obręcze Mavic XM317 lub DT X455 - szprychy DT Competition - alu nyple Jak dobrze poszukasz, to koła w wersji pod cl wyjdą ok. 430zł/1850g, pod 6 śrub ok. 510zł/1940g. Ceny podane bez zaplotu.
sivydym Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Widziałem dziś w sklepie koła na których "jeździ" Rockrider 8.2 i 9.2 czyli Comp za dokladnie 399. Nie wiem ile dokladnie ważą, ale cytując BB chyba nie są takie złe skoro: " zaskoczyły nas swoją niską masą i wytrzymałością, a te dwie cechy nie zawsze idą w parze w tej klasie cenowej, obręcze są odporne na rozcentrowanie..."
marcinusz Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Szkoda, że wymagasz piast pod 6 śrub - przy tym budżecie piasty centerlock wypadają lżej i taniej niż ich odpowiedniki pod 6 śrub. A czy to nie jest tak, że tarcze hamulcowe centerlock są cięższe od tych na 6 śrub i ostatecznie wychodzi mniej więcej na to samo?
P3NNY Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Właśnie idzie mi juicy 7 i tarcze na 6 śrub więc teraz kijowo byłoby dokupować adapter... Alu nyple? W zasadzie nie mam wiedzy na ten temat ale czy nie lepsze byłyby mosiężne?
P3NNY Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 a czy moglibyście polecić gdzie zaplatać kółka? Myślałem nad CR ale mają tam tylko piasty pod CL
miskov17 Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Bikestacja chociażby, ale w cr także z powodzeniem dostaniesz praktycznie wszystkie novateci i większość shimano pod 6 śrub. Sam szukałem Alu nyple wyrastają powoli na 'urban legend', przy równomiernym naciągu nic nie powinno się z nimi dziać, z resztą wystarczy popatrzeć na rowery DH, gdzie z powodzeniem je stosują. Wycieranie przy centrowaniu? u mnie po 3-4 centrowaniach nie widać śladu na anodzie. Z jednym co się zgodzę, to zalecana okresowa wymiana co 2-3 sezony... A czy to nie jest tak, że tarcze hamulcowe centerlock są cięższe od tych na 6 śrub i ostatecznie wychodzi mniej więcej na to samo? Może nie najszczęśliwszy przykład ze względu na zmianę generacji, ale nic innego przy tej cenie nie przychodzi mi do głowy: XT 6 śrub: p/t 243/435g tarcze G2CS 110/110g śrubki: 25g / 923g XT Cl: p/t 160/350g tarcze XT 140/140g nakrętki: w wadze tarcz / 790g A i zapomniałbym, że znacznie trudniej skrzywić tarczę na pająku niż zwykłą.
P3NNY Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 no fakt jeśli tak jest jak pokazujesz to rzeczywiście lepiej pod cl tylko teraz jak już jedzie nowa tarcza g2 na 6 śrub- jak rozwiązać problem? adapter??
miskov17 Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Możesz zastosować adapter, możesz też odsprzedać g2cs i kupić komplet XT. Tarcze avida są jednymi z najpopularniejszych na rynku, także ze sprzedażą nie powinieneś mieć problemu.
nabial Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 taka drobna kwestia do rozwazenia - kolnierze pod cl sa zdecydowanie nizsze, niz w odpowiednikach pod 6s...
marcinusz Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Może nie najszczęśliwszy przykład ze względu na zmianę generacji, ale nic innego przy tej cenie nie przychodzi mi do głowy: XT 6 śrub: p/t 243/435g tarcze G2CS 110/110g śrubki: 25g / 923g XT Cl: p/t 160/350g tarcze XT 140/140g nakrętki: w wadze tarcz / 790g Potwornie nieszczęśliwy przykład. XT na 6 śrub to bardzo stare piasty. Zerknij na DT Swiss 370. przód: CL - 156g, 6B - 195g tył: CL - 373g, 6B - 410g Ja widzę 76 gram różnicy na piastach, z czego połowa zwróci się na w wadze tarcz z mocowaniem. No i kwestia, którą nabial poruszył: wysokość kołnierzy. W XT oba są wyższe, w DT tylko z jednej strony. Wyższy kołnierz równa się krótsze, a więc i lżejsze szprychy (kolejnych ileś-tam gram) oraz last but not least sztywniejsze koło. Matematyka nie kłamie, ale dobór liczb do obliczeń może być arcydziełem manipulacji informacją . Gdybym porównywał piasty 240s mogłoby się wręcz okazać, że 6B jest lżejsze, bo tylna piasta na CL jest tylko 15 gram lżejsza... Ale wiadomo, to "trochę" drogie piasty i niewiele osób je kupuje.
Bugatti Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Obręcze mavic xm 317, szprychy dt i piasty hmm może jednak pod cl wtedy najlepsze to slx.
P3NNY Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Jednak zostanę przy 6 śr bo jakimś maniakiem wagowym nie jestem w zasadzie jakby różnica była większa to chyba by mnie to szczerze za przeproszeniem waliło :-) Reasumując zostaję przy konfiguracji zaproponowanej przez miskov'a. Szkoda tylko że żaden sklep nie odpisuje mi ile będzie to wszystko kosztowało :-/może nawał pracy świątecznej Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam i MERRY CHRISTMAS FOLKS.
pomirot Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Za 500zł mam na zbyciu Mavick XM917 disc 36 szprych, XT 6 śrub, DT Champion- na gwarancji. Więcej szczegółów jak Cię interesuje na PW.
rzymo Napisano 20 Grudnia 2010 Napisano 20 Grudnia 2010 Potwornie nieszczęśliwy przykład. XT na 6 śrub to bardzo stare piasty. Też miałem pisać o tym, że XT to akurat b. ciężkie piasty, ale zauważ, że chodzi o piasty w kołach do 500zł. W tym budżecie po prostu nie ma lekkich piast 6B. Oprócz XT jest jeszcze tani Novatec, ale wagowo jest równie nieciekawie co XT... W budżetowych kołach centerlock wygląda w tej chwili dużo lepiej. Na przykład można wykorzystać: - piasty LX: ~580g, ~100zł za komplet, - tarcze: starszy model XTR SM-RT96 do dostania za ~50zł od sztuki (moje 2 szt. 258g razem z nakrętkami) - swoją drogą jedne z lepszych tarcz jakie miałem.
marcinusz Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Też miałem pisać o tym, że XT to akurat b. ciężkie piasty, ale zauważ, że chodzi o piasty w kołach do 500zł. W tym budżecie po prostu nie ma lekkich piast 6B. Oprócz XT jest jeszcze tani Novatec, ale wagowo jest równie nieciekawie co XT... W budżetowych kołach centerlock wygląda w tej chwili dużo lepiej. Rzeczywiście, przy budżecie 500 zł na dwa koła, trzeba pewnie liczyć w okolicach 200zł na piasty i tej cenie wybór na 6B jest mizerny - stare shimano i inne klocki. Szkoda że się shimano wycofało z 6B
cichy66 Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Podpinając sie pod temat proszę o poradę,gdyż chcę złożyć koła z takich elementów: -obręcz Notubes ZTR Crest 26" 32H(koniecznie białe felgi), -piasty A2Z XCF-32disc hubs(front 119g,rear 231g)blue lub Hope Pro 2 Hubs(Front 185g QR,Rear 310g QR)blue -nyple DT lub Aligator alu blue -szprychy no właśnie nie wiec co wybrać żeby były sztywne i wytrzymałe koła ps. moja waga oscyluje w granicach 78/80kg problem w doborze pist(co do wytrzymałości) no i szprych.
senjiro Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Jeśli Ci nie szkoda pieniędzy na szprychy to CX Ray. Kolega ma taki set kół tylko że na piastach XTR`a i jest badzo zadowolony.Na brak sztywności na pewno nie będziesz narzekał. Poza tym jak dobrze poszukasz to jeszcze niedawno występowały one w kolorze białym.
miskov17 Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Tylko, że CX'raye to 12zł/szt, 12*64=768zł, moim zdaniem nie ma co przesadzać - Sapim'y D-light to w tej chwili najlepszy wybór jeśli ktoś chce mieć sztywne i wytrzymałe koło nie wydając fortuny (3zł/szt w bikestacji), ważą przyzwoicie; koło 310g/kpl a podejrzewam, że przy dobrym zaplocie odczuwalnej różnicy w sztywności pomiędzy nimi a cx-ray nie będzie (albo będzie mała, niewarta dopłaty 500zł). Są jeszcze konkurencyjne DT Super competition, ale po pierwsze są droższe od D-light, a po drugie wymagają niestandardowych nypli 1.8mm. Co do piast, rozumiem, że tylko niebieskie wchodzą w grę? Kup przednią A2Z, tylnią Hope i powinno być w porządku.
cichy66 Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Podobno są nowe szprychy Sapim the Flyer Super Spoke 1,8/1,4/1/8 wytrzymalsze ale prawdopodobnie ze względu na nowość trudno dostępne? No i nie wiadomo jak cenowo?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.