Skocz do zawartości

[Rower] GT Avalanche 3.0, 2.0, czy Outpost.


DonSerdel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuje zakup roweru, a jako ze waże okolo 110kg wybor jest dosc skomplikowany. Zalezy mi bardzo na wytrzymalym rowerze i najlepiej by miescil sie w przedziale cenowym. Jako klient ing mam mozliwosc uzyskania kulki rowerow w "promocji". Ja sie nie znam prawie wcale wiec moze ktos umialby cos doradzic, badz cos odradzic. Mile widziane beda tez modele spoza tej listy o ile beda lepsze niz rowery na niej.

 

GT Avalanche 3.0 2009 - 1050zł

Rama: aluminium 6061 hydroformowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki

Amortyzator: SR Suntour XCM, skok 100 mm

Korba: SR Suntour XCT-302, 42-32-22

Przerzutki: 24 biegi, przód: Shimano M-330, tył: Shimano ALIVIO

Hamulce: TEKTRO Linear Pull

Obręcze: Alex ASD-1, podwójne ścianki

Opony: Kenda Nevegal 26” x 2.1

Siodło: WTB Speed V

 

GT Outpost Disc 2010 - 1030zł

Rama: Aluminium 6061, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki

Amortyzator: SR M 3000, skok 75 mm

Korba: Suntour XCC-T02

Przerzutki: Shimano C-050, Shimano Acera

Manetki: Shimano ST-EF50 8 biegów, fire shifters

Obręcze: Alloy ATB, 26cali

Opony: ATB uniwersalne

Hamulce: Pro-Max Mechaniczne tarczowe

Siodełko: GT Custom MTN

 

GT Avalanche 2.0 2009 - 1342zł

Rama: aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki

Amortyzator: Rock Shox Dart 2, lock out

Korba: Shimano FC-M311, 42/32/22

Przerzutka - przód: Shimano M-330

Przerzutka - tył: Shimano SLX

Manetki: Shimano, 8 biegów rapidfire

Obręcze: Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB

Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1

Hamulece: Tektro Linear Pull

Tektro Linear pull

Klamki: Alloy with reach adjust for linear pull brakes

Siodełko: WTB Pure V

 

Oczywiscie jesli moze polecic cos lepszego w stosunku cena jakosc bede wdzieczny, niestety na unibike evolution nie uzbieram, tym bardzie flite (ah bardzo sie podoba) a kross podoba sie od A4 tez juz za drogi :)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ogólnie, GT ma solidne i sztywne ramy, także wybór tutaj ogranicza się do osprzętu - tu wygrywa avalanche 2.0, wyżej stoi tylko 1.0 i expert, a wyżej Zaskary. Ja zacżałem rozrywkę na Outposcie i wagą 102kg. Teraz wpakowałem w Outposta ok. 2 tysiaki i jezdzi sie super, a waga spadła do 75kg. Także rower polecam.

Ogólnie, dużo zależy od stylu jazdy. Każdy z wymienionych ma niestety byle jakie korby, jak przydusisz to będzie widać. Różnica główna to amortyzator - podobno Dart (2 lub 3) już coś tam tłumi...

Napisano

To prawda, darty są dość twarde, dobrze działają w okolicach 100 kg, u mnie już nie bardzo, dlatego przemyśliwuje nad jakąś rebą :-)

Poza tym avalanche to dość pancerne sprzęty są, na mojej 2.0 nawinąłem już 1500 km (głownie las) i nic się nie dzieje.

Napisano

Ja na Outposcie 4500km, ale z wymiana osprzętu. Do lekkiego trekkingu wystarczy, ale stawanie na pedałach skutkuje czasami otarciami łańcucha o przerzutkę - toż to mocowanie na zwykły kwadrat. Avalanche ma hydroformowane rury chyba niektóre - także na starcie powinna już być lepsza, bo lżejsza. Bierz 2.0, chyba że możesz lepiej.

Napisano

Kross ma lepszy osprzęt, GT lepszą ramę - tak po krótce.

Ja przy wzroście 176cm i 75kg mam GT ramę M i jest akurat, odległość kierownica-siodło mogła by być ociupinkę większa (lubię pchać pedały, a nie naciskać - ale rozwiązaniem jest sztyca z offsetem), dlatego najlepiej jest przymierzyć. M odpowiada chyba 18" a L-20", ale to różnie i nie jestem pewien.

 

GT ma "duszę", Kross to populizm poparty dobrym osprzętem. Do wyboru - ja jestem subiektywny :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...