DonSerdel Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 Planuje zakup roweru, a jako ze waże okolo 110kg wybor jest dosc skomplikowany. Zalezy mi bardzo na wytrzymalym rowerze i najlepiej by miescil sie w przedziale cenowym. Jako klient ing mam mozliwosc uzyskania kulki rowerow w "promocji". Ja sie nie znam prawie wcale wiec moze ktos umialby cos doradzic, badz cos odradzic. Mile widziane beda tez modele spoza tej listy o ile beda lepsze niz rowery na niej. GT Avalanche 3.0 2009 - 1050zł Rama: aluminium 6061 hydroformowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Amortyzator: SR Suntour XCM, skok 100 mm Korba: SR Suntour XCT-302, 42-32-22 Przerzutki: 24 biegi, przód: Shimano M-330, tył: Shimano ALIVIO Hamulce: TEKTRO Linear Pull Obręcze: Alex ASD-1, podwójne ścianki Opony: Kenda Nevegal 26” x 2.1 Siodło: WTB Speed V GT Outpost Disc 2010 - 1030zł Rama: Aluminium 6061, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Amortyzator: SR M 3000, skok 75 mm Korba: Suntour XCC-T02 Przerzutki: Shimano C-050, Shimano Acera Manetki: Shimano ST-EF50 8 biegów, fire shifters Obręcze: Alloy ATB, 26cali Opony: ATB uniwersalne Hamulce: Pro-Max Mechaniczne tarczowe Siodełko: GT Custom MTN GT Avalanche 2.0 2009 - 1342zł Rama: aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Amortyzator: Rock Shox Dart 2, lock out Korba: Shimano FC-M311, 42/32/22 Przerzutka - przód: Shimano M-330 Przerzutka - tył: Shimano SLX Manetki: Shimano, 8 biegów rapidfire Obręcze: Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1 Hamulece: Tektro Linear Pull Tektro Linear pull Klamki: Alloy with reach adjust for linear pull brakes Siodełko: WTB Pure V Oczywiscie jesli moze polecic cos lepszego w stosunku cena jakosc bede wdzieczny, niestety na unibike evolution nie uzbieram, tym bardzie flite (ah bardzo sie podoba) a kross podoba sie od A4 tez juz za drogi
KeenJow Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 Ogólnie, GT ma solidne i sztywne ramy, także wybór tutaj ogranicza się do osprzętu - tu wygrywa avalanche 2.0, wyżej stoi tylko 1.0 i expert, a wyżej Zaskary. Ja zacżałem rozrywkę na Outposcie i wagą 102kg. Teraz wpakowałem w Outposta ok. 2 tysiaki i jezdzi sie super, a waga spadła do 75kg. Także rower polecam. Ogólnie, dużo zależy od stylu jazdy. Każdy z wymienionych ma niestety byle jakie korby, jak przydusisz to będzie widać. Różnica główna to amortyzator - podobno Dart (2 lub 3) już coś tam tłumi...
Przemkoq Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 To prawda, darty są dość twarde, dobrze działają w okolicach 100 kg, u mnie już nie bardzo, dlatego przemyśliwuje nad jakąś rebą :-) Poza tym avalanche to dość pancerne sprzęty są, na mojej 2.0 nawinąłem już 1500 km (głownie las) i nic się nie dzieje.
KeenJow Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 Ja na Outposcie 4500km, ale z wymiana osprzętu. Do lekkiego trekkingu wystarczy, ale stawanie na pedałach skutkuje czasami otarciami łańcucha o przerzutkę - toż to mocowanie na zwykły kwadrat. Avalanche ma hydroformowane rury chyba niektóre - także na starcie powinna już być lepsza, bo lżejsza. Bierz 2.0, chyba że możesz lepiej.
t1500 Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Lepszym wyborem byłby GT Avalanche 2.0 z 2009 roku czy Kross A4 2008 http://rowery.shop.pl/view/154/ 184cm/88kg - czy ten Kross 19" pasowałby pode mnie? Rozumiem ze GT 20" byłby ok?
KeenJow Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Kross ma lepszy osprzęt, GT lepszą ramę - tak po krótce. Ja przy wzroście 176cm i 75kg mam GT ramę M i jest akurat, odległość kierownica-siodło mogła by być ociupinkę większa (lubię pchać pedały, a nie naciskać - ale rozwiązaniem jest sztyca z offsetem), dlatego najlepiej jest przymierzyć. M odpowiada chyba 18" a L-20", ale to różnie i nie jestem pewien. GT ma "duszę", Kross to populizm poparty dobrym osprzętem. Do wyboru - ja jestem subiektywny
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.