qepasa Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 Oto mój rower http://members.chell...wer/target.html Jest to rower elektryczny, Tylnie koło ma silnik, z tyłu i w środku są baterie. Od razu piszę że nie jestem w stanie wszystkich moich pytań zawrzeć oraz wszystkich moich już przemyśleń. Postaram się to ująć jak najbardziej uniwersalnie jak się da. Obecne baterie to wersja 48V20Ah - 32 ogniwa w rowerze który chcę zrobić będą mniejsze 36-48V 10Ah. Czyli 12 lub 16 ogniw. Rowerem jeżdżę około 35-45km/h. Nie jeździ mi się nim wygodnie. Słyszałem że rowery do XC mają wygodną geometrię i rzeczywiście posiadając rower Cube do XC jeździło mi się na nim cudownie. Chciałbym znaleźć połączenie roweru XC z wysokim skokiem. Myślałem że dobry byłby Giant Trance. Później stwierdziłem że potrzebuję nieco cięższą ramę i może to być jednozawias. Na rowerze tym nie muszę dbać o bujanie itp. Oglądałem Santa Cruz Hecklera i podobne. Poprawcie mnie, jeśli się mylę: Gdyby to była rama XC to: + wygodna pozycja, miło się można wyciągnąć na kierownicy + najbardziej aerodynamiczna z rowerów MTB - przy fullu niski skok - lekkie i słabsze ramy Gdyby to była rama AM/Trail to: + duży skok 140-160 + mocniejsza rama - niewygodna pozycja przy jeździe po płaskim (plecy wygięte w pałąk) i niska aerodynamika. Inne podsumowanie: -rozstaw tylnego widelca 135mm -duży prześwit, tak abym mógł wcisnąć oponę 2.5 cala. W obecnej ramie musiałem skalpelem obcinać boczne ząbki na oponie, aby nie ocierały o widelec ramy. -główka 1,1/8 -możliwie bardzo mocne tylne mocowanie ośki, przy czym ośka tylna standardowa bez żadnych QR. Jak jeżdżę: 2-4 godziny, raczej podróżniczo. las wioski standard. Nie lubię rowerów z poziomą sylwetką gdzie jest nacisk na dolne kręgi kręgosłupa. Jak pisałem wolę rowery gdzie można się wygodnie rozciągnąć nad kierownicą, typowe XC mnie odpowiada. Jakoś też mi tak pasują rowery które mają nieco większy rozmiar niż dla mnie by wypadał z wzrostu (może długi tułów, krótkie nogi?) Rower ma silnik w tylnim kole który ważyć ma około 4 KG. Rower ma pakunki 4-5 KG z bateriami. Normalnie na zwykłym rowerze każdy wybój nie jest problemem, lekki rower to przejedzie. Tutaj sprawa się komplikuje, z racji dużej masy takie drobne wyboje stają się dużymi przeszkodami, dodać do tego należy większą niż normalnie prędkość. Dlatego koniecznie musi być duży skok amortyzacji. Nie musi być to DW-link, maestro czy horst. Zwykły dobry, sztywny, mocny jednozawias byłby lepszy, miałby lepsze czucie. Bujanie i inne problemy zwykłego użytkownika nie mają tu znaczenia. Jednocześnie aby taki jednozawias miałby geometrię możliwie zbliżoną do geometri roweru XC (czy to możliwe) Oraz by taki jednozawias z geometrią do XC miał w miarę mocną ramę rodem z DH/freeride (czy to możliwe hihihi) Mam nadzieję że w miarę zakreśliłem zagłostkę. Jak tylko coś przyjdzie mi do głowy to zamieszczę to. Osobiście mało miałem do czynienia z Fullami, jedynie łażę po sklepach macam i czytam na necie. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł albo jakieś pytania, albo kogoś to zainteresowało proszę dać znać, dodać jakąś opinię
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Maja 2010 Mod Team Napisano 20 Maja 2010 Klaniam, Wszystko fajnie. Jest tylko jeden problem. Jak wsadzisz do fulla tak ciezkie tylne kolo mozesz zapomniec o poprawnym dzialaniu JAKIEGOKOLWIEK zawieszenia, a w szczegolnosci prostego jednozawiasu. Znam przez internet zawodnika ktory w SC Nomad mial piaste wielobiegowa Rohllof'a. Waga tylnego kola wzrosla o okolo 2kg. Gosc uzywal dajacego naprawde wyjatkowe mozliwosci tuningowe dampera Cane Creek Double Barrel. Tlumienie tak dla szybkiej jak i wolnej kompresji osobno ustawiane. Wysoce zaawansowany sprzet robiony dla CC przez specjalistow od zawieszen MX Ohlins'a Opinia jednoznaczna ze przy wiekszych predkosciach i powtarzajacych sie szybkich uderzeniach nawet CC DB sie nie wyrabial. Teraz wyobraz sobie ze dorzucasz do tylu kolejne 2kg rotowanej masy... Czaaaarno to widze... Szacunek... I.
qepasa Napisano 24 Maja 2010 Autor Napisano 24 Maja 2010 A jeśli już coś tam byś miał wybierać (zakłądając to co pisałem) to jaką ramę/rower byś wybrał, wytrzymały XC z dużym skokiem - absurd, ale może coś jest zbliżonego do tego.
Rulez Napisano 24 Maja 2010 Napisano 24 Maja 2010 Mam takie pytanie , czy jesteś niepełnosprawny ? jakieś problemy z nogami, zanik mięśni ? A może zadaj pytanie na forum "wózki inwalidzkie.pl"
Schwefel Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Jakbyś założył opony 2,7" i miał wjechać tym pod górę to też byś się czuł jak niepełnosprawny Ja myślę, że tu w grę wchodzi tylko jednozawias bo od tego ciężaru koła to mogą szybko polecieć łożyska w punktach pośredniczących czy to w wirtualu czy to w Horście. Raczej coś pokroju Propheta, choć z racji masy to może lepiej wybrać Orange'a Five'a.
qepasa Napisano 25 Maja 2010 Autor Napisano 25 Maja 2010 Mam dyskopatię dysku L5, mimo to staram się żyć, jedyną formą sportu którą mogę bez ograniczeń uprawiać to basen, nie mogę siedzieć dłużej niż 20 minut inaczej przepuklina dysku trafia na nerwy i mam całe spectrum, sesnacji w nogach. Nie mogę prowadzić samochodu dłużej niż 20-30 minut i muszę się specjalnie wyginać. Tak pozatym nie życzę ci abyś miał w przyszłości jakiś wypadek i żeby ktoś ci potem takie coś pisał. Może usuń swojego posta i załóż swój osobny temat o nazwie "pośmiejmy się z www.wozki_inwalidzkie.pl". Wpisz coś najmądrzejszego na co cię stać, czyli coś w stylu "haha" i może ktoś się przyłączy do twojej dyskusji. Ma ktoś jakieś propozycje co do ramy/roweru ? size 18"-------ORANGE FIVE------AMS CUBE A. Head Angle-----66-------------70 B. Seat Angle-----72.3-----------73.5 C. Top Tube-------577------------565 D. Effective TT---600------------588 H. Wheelbase------1173-----------1082 T. Rear Travel----140------------100 Nie wiem czemu ale porównuję wiele geometri do AMS Cube, miałem podobny rower o podobnej geometri i mnie się podobał. Nie umiem czytać geometrii, nie bardzo umiem wysnuć wnioski. prawdę mówiąc bym musiał usiąść na Five i pojeździć z tydzień. Ale może choć trochę zawęży pole poszukiwań, co ciekawe na www.mtbr.com też doradzali five'a.
Schwefel Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 To komplet różne ramy. Five będzie się prowadził dużo stabilniej bo ma większy rozstaw osi, a ty będziesz bardziej wyciągnięty do przodu bo rama jest dłuższa.
Rulez Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 No, miałem już wypadek, na rowerze,złamanie wieloodłamowe obojczyka z przemieszczeniem, do tego mam zmiany reumatyczne w kolanach, torbiele podkolanowe ... . Co do samego roweru wszelkie antybujające systemy nie zadziałają na skutek zamontowania dużej masy nie resorowanej, więc pozostaje skupienie się prostym jednozawiasie, co do pozycji na rowerze - nikt ci nie doradzi na którym modelu będziesz się czuł najlepiej więc pozostaje metoda przymierzania.
mgxc24 Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Kąt główki (A.) jest mniejszy w przypadku Orange czyli będzie bardziej stabliny ale mniej zwrotny za sprawą większej odległości kierownicy od koła (licząc w poziomie)- odbija się to też na długości całego roweru (H.). Na szczęscie odległość siodełka do kierwonicy (D.) jest zbliżona, a to głównie decyduje czy pozycja wyprostowana czy pochylona. Edit: hoho, Schwefel był szybszy jeśli chodzi o wyciągnięcie wniosków
Mordiz Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Jakoś zawsze byłem sceptyczny co do montowania jakich kolwiek silników w rowerach. Moim zdaniem mija się to z celem i zamysłem roweru jako środka transportu z punktu A do punktu B używając jedynie własnych mięśni. Doczytałem, że jednak masz problemy zdrowotne. Pytanie, czy podczas jazdy też musisz robić sobie przerwy ? I co podczas awarii ? dajesz radę samemu uciągnąć te spore kilogramy ? sory za OT.
Schwefel Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Jasna sprawa, że Five będzie bardziej mulasty ale ja bym wolał taką ramę niż nerwową bo ten wysoko umieszczony pakunek z aku może nieźle zachwiać.
qepasa Napisano 25 Maja 2010 Autor Napisano 25 Maja 2010 Jak jadę na wycieczkę pociągiem wejście do kolejki i wyjście są najtrudniejsze i niebezpieczne. Ale zawsze ktoś mi pomaga. Zazwyczaj kogoś proszę o asystę i w dwoje to jest łatwe. Schody na peron już są nieco mniej trudne. Sama jazda jest oki, mogę jeździć "na stojąco" i siedząc ale muszę wygiąc tyłek do tyłu i plecy nie mogą być przygarbione, muszą być wykrzywione w łuk "do środka". Często musze zsiąść i spacerować moment, albo położyć się na ławce. Lepiej jak jeżdżę sam, nie muszę się przejmować czyjąć obecnością i mogę się wykrzywiać, jeśli jeżdżę z dziewczyną jakoś tak wychodzi że mimo że ona wie że nie mogę niektórych rzeczy robić to i tak coś dodatkowo zrobię, będę się obracać i inne ruchy niepotrzebne/niespokojne i jeden, dwa dni potem zwijam się z bólu obiecując że do operacji (jeśli będzie) nie ruszę roweru. Na razie mam wynik rezonansu - przepuklina koło L5. Łażę na baseny troche się poprawia i znowu na rower i jeśli będę jechał spokojnie to luz, a jeśli poczuję się frywolnie to powtórka z rozrywki - bóle. Muszę mieć bardzo spokojną jazdę, dlatego elektryczny silnik pozwoli mi mniej się wyginać i dalej dojechać. Jak jadę po wybojach, np płyty takie duże lub coś gorszego, wówczas jadę na stojąco i przyśpieszam, żeby szybciej i głądziej pokonać wyboje. Wcześniej miałem takiego full'a http://members.chello.pl/b.czyz/rower/rowerek.html Teraz podoba mi się Five, coś czuję że to strzał w dziesiątkę.
Rulez Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Gdyby to była rama AM/Trail to:+ duży skok 140-160 + mocniejsza rama - niewygodna pozycja przy jeździe po płaskim (plecy wygięte w pałąk) i niska aerodynamika. Orange Five wymusza pozycję wyprostowaną z większym naciskiem na siodełko (bynajmniej plecy nie są wygięte w pałąk), pozycja zupełnie inna niż Cube, zastanów się czy to strzał w dziesiątkę.
qepasa Napisano 25 Maja 2010 Autor Napisano 25 Maja 2010 No właśnie w końcu to rower AM, ale z geometri podobny do Cube, i piszą na stronach że Five to XC trail/AM No ale gdzie to niby ma być XC skoro ma takie skoki. I główka nie ma 70 a ma 66! Pewnie to chwyt reklamowy. Ktoś ma Five'a pożyczyć ? przebieram fora i grafikę z Five'mi i patrzę jak oni siędzą i porównuję. Wydaje mi się że rower który by odpowiedał musi mieć nacisk na ręce. Powinien imitować zdolność podjazdu pod górkę, środek ciężkości umieszczony mieć z przodu, tak aby jadąc pod górkę dopiero wtedy ten środek był w "środku" Five chyba to ma trochę inaczej, jest stabilny przy płąskim i zjeździe, wtedy środek wędruje na tył, a przy podjeździe wszystko opiera się na siedzeniu. źle napisałem Five ma środek ciężkości raczej na tył, w momencie pochyłu (zjazd) środek ciężkosći wędruje wskutek pochyłu na środek w przód i się wyrównuje. XC ma środek ciężkości w przodzie bardziej i przy podjeździe przednie koło trzyma powierzchni. Czyli rama co ma duży skok i środek na przód, byłaby dobra dla mnie. Nie ma czegoś takiego. I to jest zagłostka.
Rulez Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 No właśnie w końcu to rower AM, ale z geometri podobny do Cube, i piszą na stronach że Five to XC trail/AM Wcale nie ma zbliżonej geometrii, ma kąt główki typowo zjazdowy, pozycja będzie mocno wyprostowana. Rower uniwersalny powinien mieć kąt główki płaski nie bardziej niż 69*
Mod Team IvanMTB Napisano 25 Maja 2010 Mod Team Napisano 25 Maja 2010 Klaniam, Panowie... To jest czysto akademicka dyskusja. Pomyslcie sobie ja to-to bedzie chodzic z ponad 4kg kolem... No prosze ja Was... Jesli juz koniecznie wspomaganie to wtedy takie cus: http://www.gruberassist.com/category/englisch/ http://www.solidbikes.de/eng/bikes_blade_electro_2010.html Francuzik Szacunek... I.
Rulez Napisano 25 Maja 2010 Napisano 25 Maja 2010 Takie wspomaganie dystrybuowała firma Unibike z Bydgoszczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.