Skocz do zawartości

[amortyzator przód] RST Launch RA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

A wiec tak jest to amor o skoku 130 mm.

Problem polega na tym, ze : rower mam tylko 1 sezon, a amor juz nie dziala prawie wogle. Musze naprawde mocno nacisnac aby chociaz troche sie ugial, podczas jazdy nie ma na to szansy.

Mysle ze jest to tez moja wina gdyz przez caly rok nic z nim nie robilem, nie smarowalem, oliwilem czy cos takiego, no ale chcialbym to teraz naprawic i smigac na amorku jak na nowym ^^

PS. Moja waga to 60 kg ~~

Rozkręć go , możesz nasmarować ślizgi smarem bezlitowym oraz nalać do środka oleju , koło 150ml na lage , może być 10W-15W koniecznie uszczelnij wtedy śrubki od dołu np kawałkiem dętki . Zabiegi takie powinny pomóc , kup też BRUNOX DEO SPRAY i psikaj nim lagi .

@UP

Kurcze, super ze mi to wszystko powiedziales, tylko szkoda ze nic z tego nie rozumiem bo jestem zielony w tych sprawach kompletnie. Wiec jesli mozesz ' po polskiemu ' bede wdzieczny :)

@2UP

W nastepnym sezonie kupuje caly nowy rower wiec nie oplaca mi sie juz amorka wymienic.

Więc tak ;)

1.Wyjmij amortyzator z główki ramy .

2.Porządnie przeczyść go na wstępie .

3. Weź "francuza " odkręć korki te plastikowe od 'regulacji'.

4. Od dołu okręć śrubki ampulowe -podajże klucz 5'

5. Wyjmij górną część amortyzatora z dolnej czyli " wyjmiesz korone i lagi z goleni dolnych "

6.Zaopatrz się w benzynę , do środka amortyzatora ( dół amortyzatora - golenie dolne ) wlej benzynę , zatkaj dziurę na dolę i pomieszaj aby wypłukać niepożądane nieczystości .

7. Wyjmij z "góry amortyzatora " sprężyny , w prawej ladze powinien być tłumki olejowy , a po lewej stronie elastomer .

8. Zaopatrz się w "Motul 5W " Smar "bezlitowy" oraz "Brunox Deo Spray "

9. Nasmaruj uszczelki (takie czarne gumki w dolnej części amortyzatora przy "rurkach ") potem smar nałóż głębiej do środka goleni dolnych .

10. Możesz przesmarować , gwinty korków , oraz lekko sprężyny oraz tłumik .