Vexil Napisano 18 Maja 2010 Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 Witam.. Mam pytanie, czy jeśli mam tarcze, zwykła najtańsza to czy moge do niej zamontować zacisk np. bb5? Kupiłem komplet, ale niestety dziurki sie o pare mm różnia w piaście;/ i tylko zacisk pasuje, a tarcze mam stara.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 18 Maja 2010 Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 Możesz. "niestety dziurki sie o pare mm różnia w piaście" - obie tarcze są pod 6 śrub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vexil Napisano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 obie tarcze są pod 6 śrub? zgadza się i tak jak wyżej napisałem rozmiar dziurek różni sie o 1-2mm A jakość hamowania będzie się dużo różnić niż na tej "lepszej" tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 To mi sugeruje ze twoja tarcza to jakis gniot z marketowki... nie widzialem zeby byly rozne rozstawy przy mocowaniach na 6 srub... pewnie bedzie jakos dzialalo, ale ta tarcza, moze byc z dobrej stali jak i z plasteliny...(stawiam na to 2) daj fotke tego co masz... bo nie moge uwierzyc az... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vexil Napisano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 No zgadza sie, tarcza jest najtańsza piasta też, wiec dlatego jakies 2 mm różnicy, mam zrobić fotke dwóch tarcz? A i czy przed terminem 7 dni bede ew. mógł to wymienić, tylko wontpie żebym dostał pasująca tarcze do tej piasty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 nie rozumiem troche, jesli mialbys roznicie w rozmieszczeniu srob o 2mm to po wkreceniu pewnie ze dwoch srob rozsynchronizowaloby sie ustawienie otworu w tarczy z otworem w piascie. rozumiem ze chodzi o rozmiar dziurki w tarczy, w takim ukladzie widze dwa zagrozenia, -> sama tarcze moze spokojnie dokrecic do piasty tyle ze bedziesz musial uzyc za######istej sily mysl ze grubo ponad 12 Nm, co z kolej przy slabej jakosci srub doprowadzi zapewne wczesniej czy pozniej do zerwanie gwintu (moze nawet przy samej probie zaciskania), -> podczas dlugotrwalego uzytkowania tarcza zacznie pracowac wzdluz osi obrotu kola, wymuszajac prace samego zacisku i z czasem wyrobi tloczki w plaszczyznie prostopadlej -> zniszczy je pokusilbym sie o podklejenie srub (loctite'e niebieski, wzglednie ekonomicznie super glue), wycentrowanie tarczy suwmiarka aby w miar dokladnie srodki geometryczne kola i tarczy sie pokryly. gdy skrecisz byle jak tarcza bedzie minimalnie bila gora/dol co przy dlugotrwalym uzytkowaniu rowniez nie bedzie obojetne dla zaciskow (dodatkowa plaszczyzna pracy) nowa tania tarcza accenta kosztuje ~25pln i spokojnie powinna wytrzymac kilka miesiecy, czy warto dla najtanszej tarczy niszczyc zacisk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.