prostynick Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 Cześć, mam rower dopiero miesiąc. Wcześniej nie jeździłem w ogóle. Teraz robię dziennie 18km, 4 razy w tygodniu, po ścieżkach rowerowych, które miejscami są dość mocno usyfione błotem i piachem, który nanieśli robotnicy kopiący jakieś rowy wzdłuż chodnika, chociaż oczywiście wciąż jest to asfalt. Dużo wczoraj poczytałem o czyszczeniu roweru, jednak wciąż nie do końca rozumiem. Czy dobrze rozumiem, że podczas gruntownego mycia po deszczowych dniach mam wymyć wodą lub czymkolwiek podobnym zębatki zarówno z przodu jak i z tyłu, przerzutki oraz łańcuch, który można również benzyną potraktować (shake), ale już samo smarowanie to tylko ogniwa łańcucha i przerzutki? Nie myślę na razie o rozkręcaniu i myciu piast, bo póki co jestem zbyt zielony. Czyli nie muszę uważać z wodą, jeśli nie używam żadnych myjek ciśnieniowych i mogę sobie wymyć cały rower bez patrzenia w którą stronę wodą chlapię czy też szczoteczką z proszkiem do prania szoruję? A po tym wszystkim to już tylko olej na łańcuch i trochę na przerzutki i na nic więcej? Kupiłem wczoraj jakiś preparat, który w sklepie mi pan polecał, twierdząc, że skoro jeżdżę tylko po mieście, to nie ma sensu, żebym się bawił w to, co wyżej opisałem, bo nie będę miał aż tak usyfionego roweru i mam coś w stylu dwa w jednym - psikać do mycia i psikać po umyciu, ale chciałbym to zrobić porządnie (a może nie muszę?). Po wczorajszym myciu jak kręcę wolnobiegiem pod prąd, to słyszę chyba piasek. Można to jakoś domyć bez rozkręcania wszystkiego? Dziękuję za wyrozumiałość. Dużo tematów czytałem i wiem, że niby wszystko na forum już jest, ale mimo wszystko moja styczność z rowerem się dopiero zaczęła, a za młodu, te kilkanaście lat temu, zupełnie na to nie zwracałem uwagi