Skocz do zawartości

[Korba] Korba kręci się jak rower jedzie do tyłu.


HardPlayer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem tu nowy na forum, a i z rowerami (ze strony technicznej) miałem niewiele do czynienie więc pytam.

Jak cofam rower to pedały również kręcą się do tyłu, jest to trochę uciążliwe. Korba jest marki Amar, czy to dobra marka?

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie jak jadę na 6 biegu to jak szybko przerzucam do góry to łańcuch spada. Jak przerzucam zaś na przedniej przerzutce to trwa to bardzo długo z reguły ręcznie wkładam łańcuch z drugiej zębatki na pierwszą. Marka przerzutek to Saiguan.

I ostatnie pytanie jak zmienić przerzutki wraz z automatem z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyregulować przerzutki? Jakby coś to mogę wrzucić fotki roweru.

 

Przerzutka tylna

Na tylnej przerzutce są 2 małe śrubki oznaczone H i L oraz śruba baryłkowa. Śruba L służy do ograniczenia wychylenia przerzutki w stronę największej koronki. Jej maksymalne wykręcenie może spowodować, że łańcuch wpadnie pomiędzy największą zębatkę a szprychy. Śruba H służy do ograniczenia wychylenia przerzutki w stronę najmniejszej koronki, jej zbyt mocne wykręcenie może spowodować, że łańcuch wypadnie poza najmniejszą koronkę. Kółeczka przerzutki zarówno na najmniejszej jak i największej koronce powinny się znajdować w s stosunku do niej w linii prostej.

Śruba baryłkowa natomiast służy do naciągania linki. W niektórych przerzutkach już jej nie ma, jest natomiast przy manetce, a w niektórych przypadkach nie ma jej przy manetce a jest przy przerzutce.

Używa się jej następująco, jeżeli przerzutka nie chce wrzucać łańcucha na wyższe koronki ową śrubę baryłkową trzeba wykręcać, czyli naciągać linkę. Jeżeli przerzutka nie chce zrzucać łańcucha na mniejsze koronki śrubę tą należy wkręcać. Sposób ten dotyczy regulacji przerzutek typu TOP NORMAL (zdecydowana większość rowerów ma przerzutkę tego typu).

Przerzutka przednia

Śruby H i L służą do ustawienia wychylenia przerzutki. H ogranicza wychylenie w stronę blatu czyli największej zębatki. L ogranicza wychylenie w stronę najmniejszej zębatki. Jeżeli przerzutka nie chce wrzucić łańcucha na większą zębatkę oznacza to, że trzeba naciągnąć linkę czyli wykręcić śrubę baryłkową przy manetce. Jeżeli nie chce zrzucić łańcucha na niższą zębatkę śrubę baryłkową trzeba wkręcić.

Śrubą baryłkową należy obracać delikatnie, nie należy robić kilka obrotów na raz. Polecam wkręcanie lub wykręcanie o ćwierć obrotu i sprawdzanie efektu, czy biegi są zmieniane poprawnie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerzyści na aparatach fotograficznych też się w większości nie znają tak dobrze jak na rowerach ;)

A marka (?) Saiguan z żadną częścią rowerową mi się nie kojarzy. Pozostałe też nie, poza zoom'em - tanie komponenty do tańszych rowerów, nic specjalnego, ale jak nie będziesz skakał itp to kierownica powinna dobrze spełniać swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kands - allegro mówi: "makrokesz".

Saiguan sprzedaje (a może produkuje? dobra, bez ironii) kopie produktów znanych marek - głownie Shimano. Na stronie można zauważyć, że wiele ich produktów wygląda identycznie jak inne, montowane w rowerach z marketu (tylko z inną naklejką, np. Gilong).

Korby Amar - kolejna marketowa firma. Więcej nie trzeba mówić.

Siodełka może już nie będę się czepiał. Powiem tylko, że takie także widziałem w rowerach z marketu.

 

Doświadczenie z serwisowaniem roweru na takich podzespołach podpowiada mi, że ciężko będzie to wyregulować. Raz może się uda tak, żeby jakoś działało, ale po kilku kilometrach znów wszystko się rozreguluje. Przy kolejnej próbie regulacji zajedziesz główki śrub, a przerzutki i tak nie wyregulujesz. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana manetek i przerzutek, ale w takim rowerze, powiem szczerze, nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardplayer - spoko, żarty ;). Niestety padłeś ofiarą chorego systemu sprzedaży artykułów rowero-podobnych. Nie ma w tym Twojej winy, poza brakiem obycia w temacie. Pozostaje Ci babrać się z tym co masz, a jak przyjdą fundusze zakupić rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest możliwym zeby pedały sie nie kręciły podczas cofania roweru, bębenek wówczas musi być zaopatrzony nie w zapadki (rozwiązanie najczęściej stosowane) tylko swego rodzaju sprzęgło co sie zakleszcza przy jeździe do przodu ale bez działania siły jest luźne coś prawie jak torpedo. Osobiście nic takiego nie widziałem ale da sie to wykonać, tylko poco ?? Więcej elementów, więcej możliwości awarii itd. nie bez powodu wszędzie sa zapadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...