mk77 Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 Witam Posiadam stary rower author basic z bodajże 1996r. Przez ostatnie 2-3 lata więcej stał niż na nim jeździłem. Teraz chcę powymieniać kilka części i ponownie zacząć jeździć. Chcę wymienić cały napęd i raczej wiem na co. Problem tkwi w tym że nigdy sam nie serwisowałem swojego roweru. Czy jest jakaś stronka albo poradnik opisujący jak wymienić poszczególne części w rowerze ? Pozdrawiam
jelen Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Do wymiany napędu całego, będziesz potrzebował klucza do kaset, bacika, imbusa 5tki (kilku kluczy płaskich malutkich albo znowu piątki zależnie od tego jakie masz mocowania linek do przerzutek) imbusa ósemki do nakładki na korbę, ściągacza do korb i klucza do suportu, no i skuwacza do łańcucha. jeżeli nie masz tych kluczy to nawet nie zaczynaj niczego ściągać i lepiej oddaj do serwisu. Jak masz, wsio, to Ci zaraz opiszę narysuję i wytłumaczę co i jak, dorzucając kilka linków.
mk77 Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 Stricte narzędzi rowerowych nie mam. Na pewno znajdę jakieś imbusy, klucze płaskie i śrubokręty. Koła, przerzutki i manetki zapewne bez problemu założę. A z montażem kasety i korby/suportu udam się do serwisu. Czy da się założyć na koło kasetę w serwisie i dopiero później zamontować te koło z kasetą do ramy ? (piasta i kaseta shimano SLX)
Mod Team michuuu Napisano 19 Maja 2010 Mod Team Napisano 19 Maja 2010 Stricte narzędzi rowerowych nie mam. Na pewno znajdę jakieś imbusy, klucze płaskie i śrubokręty. Koła, przerzutki i manetki zapewne bez problemu założę. A z montażem kasety i korby/suportu udam się do serwisu. Czy da się założyć na koło kasetę w serwisie i dopiero później zamontować te koło z kasetą do ramy ? (piasta i kaseta shimano SLX) Koło z kasetą to komplet trzymający się kupy, który zakładasz (przykręcasz) do ramy. Może kupisz za drobne klucz do kasety i sam to zrobisz (koszt niewielki), przy serwisowaniu się przyda. Generalnie zabieg prościzna.
jelen Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 można. choć sam klucz do kaset to koszt rzędu ~5 złotych. taki najtańszy, w życiu Ci się przyda parę razy więc nie musisz mieć stricte serwisowego za niewiadomo jaką kasę, no i bacik by się przydał, ale to możesz zrobić samemu. ja osobiście bacika nie mam, tylko stary łańcuch i klucz francuski i też bangla.
mk77 Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 Czyli mogę kupować sprzęt. To co uda mi się założyć to założę a z resztą pomaszeruję do serwisu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Serwecz Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Zanim zaczniesz kupować części, poczytaj o rzędowości napędów, sprawdź czy masz wolnobieg, czy kasetę, bo możesz kupić części, które albo nie będą pasowały, albo pociągną za sobą nieplanowane przez Ciebie kolejne zakupy.
mk77 Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 ... poczytaj o rzędowości napędów, sprawdź czy masz wolnobieg, czy kasetę, bo możesz kupić części ... Mam wolnobieg 7-biegów. Jestem przygotowany na kupno (jazda leśne dukty/asfalt może w przyszłości jakieś łagodne górki): - nowe koła z piastami shimano deore - może coś doradzicie w cenie do 400zł za przód i tył - moja waga to okolice 100kg (mam nadzieję że niebawem co najmniej 10kg mniej - kaseta, łancuch, przerzutka przednia, korba w klasie SLX - manetki i przerzutka tylna XT Zastanawiam się nad klamko manetkami ale nie wiem jak to w praktyce się spisuje, czytałem duża za jak i przeciw. Chyba zostanę przy zwykłych manetkach. Aha hamulce mam v-brake więc koła pod te hamulce. Rozumiem że wymieniając ww sprzęt nie napotkam jakiś dziwnych niespodzianek ??
Hetman Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 A jesteś pewien, że nie masz kasety na 7? Wtedy były takie.
mk77 Napisano 20 Maja 2010 Autor Napisano 20 Maja 2010 A jesteś pewien, że nie masz kasety na 7? Wtedy były takie. Przy wymianie wszystkiego chyba nie ma znaczenia czy jest to kaseta czy wolnobieb. Chcę zmienić na 9 rzędową to i tak muszę zmienić piastę bo nie zmieści mi sie 9.
Hetman Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 Aaa, no jak zmieniasz wszystko to inna bajka - o ile jest to potrzebne . Wymiana samego bębęnka faktycznie nie wiem czy jest opłacalna. A co o reszty, to zależy jak jeździsz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.