Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Avid BB5 do 150zł - opinie


Dawiddkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Chciałbym kupić jakiś hamulec tarczowy na przód . Jeżdżę dużo po deszczu i lesie, więc v-braki kiepsko się nadają , ponieważ całe błoto pozostaje na obręczy, i wiadomo jak się potem hamuje :)

Mam dość mało pieniędzy, wcześniej zaopatrzyłem swoj rower w liczik i pare innych dupereli. Muszę dokupić jeszcze piastę i zapłacić za jej przełozenie, dlatego nie mam za dużo kasy na sam hamulec :)

Mam około 150zł póki co. Zastanawia mnie ten hamulec http://allegro.pl/item1034285288_hamulec_tarczowy_avid_bb5_160_180_203_super_cena.html . Czy będzie on współpracowal z klamką od v-brake z roweru Hasa Comp 3.0, i czy ten hamulec nada się do tego roweru ? Chodzi mi o to, czy zatrzyma on szybko rower z dużej prędkości, będzie na tyle silny, żeby przy prędkości 20km'h poderwać tylne koło do góry. Liczę na pomoc :woot:

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak hydraulik to tylko coś sprawdzonego, ja kupiłem hydraulika Tektro Auriga i był słabszy od wcześniejszych mechaników Tektro IO, dlatego też do IO powróciłem, waże 84kg i jestem w stanie "podniesc tylne koło", czyli zablokować przednie (ale nie wiem przy jakich prędkosciach), według mnie BB5 albo BB7 będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że są podzielone zdania. Jest jeszcze ten http://allegro.pl/item1028868665_hamulec_hydrauliczny_tektro_auriga_203_p_lub_160_t.html , czy jest on wart coś , czy lepiej od niego kupić mechaniczne ?

Gdybyś przeczytał to co napisałem to byś już wiedział.... a po drugie to wątpie aby twój amortyzator wytrzymał z tarczą 203mm, jaki masz amortyzator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całego serca polecam bb7. Hamulec od roku praktycznie bezawaryjny, a póki co jeżdżę tylko na przednim. (w sensie hamulcu oczywiście) Przy amortyzatorze RST Gila, tarcza 185mm daje radę. Nie jeżdżę w górach, ale u nas w wielkopolsce, mimo moich 90kg, nie narzekam na siłę hamowania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś przeczytał to co napisałem to byś już wiedział.... a po drugie to wątpie aby twój amortyzator wytrzymał z tarczą 203mm, jaki masz amortyzator?

Amortyzator org , czyli z tego co wyczytalem na stronie hasa : ZOOM CH-550 70mm skok . Wytypowałem pare kandydatów, teraz tylko który wybrać.

 

1. http://allegro.pl/item1039307265_avid_three_komplet_nowka.html

2. http://allegro.pl/item1039367710_nowy_komplet_p_t_tektro_novela_160mm_mtb_xc_wys_0.html

3. http://allegro.pl/item1042444349_hamulec_przedni_hydrauliczny_shimano_deore_br_m485.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator org , czyli z tego co wyczytalem na stronie hasa : ZOOM CH-550 70mm skok . Wytypowałem pare kandydatów, teraz tylko który wybrać.

 

1. http://allegro.pl/item1039307265_avid_three_komplet_nowka.html

2. http://allegro.pl/item1039367710_nowy_komplet_p_t_tektro_novela_160mm_mtb_xc_wys_0.html

3. http://allegro.pl/item1042444349_hamulec_przedni_hydrauliczny_shimano_deore_br_m485.html

Z tych co podałeś brałbym Avid Juicy 3 - ale podobno z nimi trochę loteria aby trafić na super sztukę.

Do tego zooma większaj tarczy jak 160mm nie dawaj bo go bardzo szybko wykończysz, i siebie też będziesz mógł przy okazji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię :)

Przy okazji zapytam, czy jest możliwe w domowych warunkach zmienić piastę ?

Owszem jest to możliwe, ale trzeba mieć na ten temat jakies pojęcie, łatwa to sprawa nie jest, trzeba umieć dobrać odpowiednią długość szprych oraz zaplec/wycentrować koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli szprychy do piasty pod hamulec tarczowy są innej długości tak ? W sklepie rowerowym chcą za wymianę z piastą razem 87zł, więc chyba się skuszę, jeśli jest to aż tak trudne :)

piasta pieście nie równa, są rożnej "wysokości" kołnierze dlatego są rożne długości szprych, dobrej jakości masz koło? Ile sama piasta kosztuje? Może warto kupić gotowe tylne koło - nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta w sklepie u mnie 57zł. Koło wydaje się być porządne, dużo przeszło i jest prościutkie nadal.

Tylko wiesz, tarczowy hamulec inaczej działa na "konstrukcję" koła niż hamulce v-brake - żeby się za szybko nie posypało bo sądząc po amortyzatorze górnych lotów to rower nie jest - na pewno dobre nyple musisz mieć żeby szprychy się nie luzowały za szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.hasabike.com.pl/rowery/mtb26/comp3/comp3.html Taki dokladnie rower mam.

Lepiej czyli oddać koło do zakladu na wymianę piasty, tak ?

Nie wiem ile za niego dałeś ale ten rower nie jest warty więcej jak 800zł (oczywiście jako nowy i dziwi mnie z kąd ta waga 12,2kg), po drugie, jeżeli chcesz tarcze musisz wymienić piastę - to się zgadza, ale przyszła piasta będzie miała mocowanie pod kasetę a nie jak obecna piasta mocowanie pod wolnobieg, a więc będziesz musiał wymienić przynajmniej "cześć" napędu czyli Kaseta + łańcuch, bardzo dziwną konfigurację ma ten rower, ponieważ niby to MTB a ma korbę Cross`ową... Wpadasz poprostu w niemałe koszty, Kaseta 40zł + łańcuch/łańcuchy 40/80 zł + Avid J3 190zł + piasta 57zł + zaplecenie koła bo możesz nie dać rady 30zł + szprychy nowe ok 30zł + nyple... Chcesz taką kase inwestować w ten rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chce to na przód zakładać przeciez, to czemu napęd mam ruszać ? :icon_wink: Co do roweru, według mnie jest dobry jak za te pieniądze, a dałem chyba 950zł :icon_wink: Przejeździłem poltora roku, i wszystko jeszcze w stanie bdb, a jeździłem codzień trasy po 30km minimum ;) Co do wagi nie wiem jaka jest naprawdę, ale rower jest bardzo lekki, spokojnie można zarzucać na plecy i chodzić z nim po schodach, ja go nie odczuwam.

Mam nadzieję że w samym hamulcu w 300zł się zmieszczę, jeśli nie to hamulec najwyżej poczeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chce to na przód zakładać przeciez, to czemu napęd mam ruszać ? :) Co do roweru, według mnie jest dobry jak za te pieniądze, a dałem chyba 950zł :) Przejeździłem poltora roku, i wszystko jeszcze w stanie bdb, a jeździłem codzień trasy po 30km minimum :) Co do wagi nie wiem jaka jest naprawdę, ale rower jest bardzo lekki, spokojnie można zarzucać na plecy i chodzić z nim po schodach, ja go nie odczuwam.

Mam nadzieję że w samym hamulcu w 300zł się zmieszczę, jeśli nie to hamulec najwyżej poczeka ;)

Muszę opuścic forum na pare dni bo głupoty pisze, rzeczywiście chodziło Ci o przedni hamulec, wiec napęd itp zostaje, ale poważnie pomyśl czy opłaca Ci się kupno piasty + szprychy + zaplecenie bo pomimo tego że zyczę Ci aby sie udało, mam pewne wątpliwośći. Rozważyłbym naprawdę całe koło. NP: http://www.allegro.pl/item1025551138_wyprzedaz_kolo_przod_disc_rodi_rawedge_czarne.html

http://www.allegro.pl/item1028663672_przod_disc_excalibur_dh_24_26_cz_b_m475_nierdzewki.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie kupił bym całe koło, jednak mam budżet ok.300zl, więc nie dam rady ;) Ostatnio wydałem już 200zł na licznik, błotniki, bidon itd ;)

Pytanie jeszcze mam co do szprych. Trzeba wymieniać wszystkie ? Najtańsze koło które nadaje sie do jazdy to to własnie koszt ok.150zł, więc znacznie przekroczy to moją sumke. Jest jakiś opis, poradnik jak można samemu zapleść koło, potem najwyżej dać je do wycentrowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie kupił bym całe koło, jednak mam budżet ok.300zl, więc nie dam rady ;) Ostatnio wydałem już 200zł na licznik, błotniki, bidon itd ;)

Pytanie jeszcze mam co do szprych. Trzeba wymieniać wszystkie ? Najtańsze koło które nadaje sie do jazdy to to własnie koszt ok.150zł, więc znacznie przekroczy to moją sumke. Jest jakiś opis, poradnik jak można samemu zapleść koło, potem najwyżej dać je do wycentrowania ?

Tak wszystkie ponieważ, szprychy do normalnej piasty są dłuższe od szprych do piasty z mocowaniem po tarcze, dodatkowo szprychy w kole z piastą pod tarcze mają dwie różne długośc - wątpie aby samemu Ci się je udało dobrać. Piasta 60zł + szprychy ok.30zł + nyple + zaplecenie 30zł i już masz 120zł+, a to koło byle jakie nie jest http://www.allegro.pl/item1028663672_przod_disc_excalibur_dh_24_26_cz_b_m475_nierdzewki.html i myśle nawet że na lepszej piaście, jaką piastę chcesz kupić>? Nyple podaje dlatego ze te co obecnie masz mogą być za słabej jakości i szprychy bedą sie luzować, ale to oczywiście twój wybór, koło zapleść sam możesz, ale z długoscią szprych pasuje sie do kogoś udać (są też jakiejś kalkulatory podobno na internecie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaplataniem nie ma najmniejszego problemu , jedynie ciężko jest je nacentrować . Z juicy 3 to loteria , u mnie na DH przeżył 2 miesiące , przy naciśnięciu klamki posypały się zwoje na gwincie od śrubki do regulacji odległości .

 

Koło najlepiej daj do serwisu , dobiorą Ci szprychy po 1,2zł i zaplatanie 20-30zł i będziesz miał idealnie proste koło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...