Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] pod V-ki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowni Bikerzy

 

Nie bijcie proszę jeśli kogoś powieliłem ale odszukanie tematu w podobnej charakterystyce było dla mnie nierealne. Albo wyszukiwało v-brake albo amortyzator – nigdy razem.

Ale do dzieła.

 

Do tej pory służył mi Marzocchi MX COMP AIR. Kupiony z zapałem do AM czy nawet ENDURO podczas gdy ani razu nim nie skoczyłem, nie udało mi się nawet na nim ryski zrobić bo od początku jeździł w osłonkach. Ja jeżdżąc po Mazowszu nawet nie wykorzystałem jego połowy możliwości.

Znajomy zasugerował mi upgrade tego amora na cos lżejszego a przy tym bardziej odpowiedniego do XC. Zresztą ważąc 78kg na pewno można dobrać lepszy sprzęt.

Niestety żeby nie było za łatwo potrzebuję sprzętu pod v-ki. Tak to fakt i na razie go nie zmienię – sporo zainwestowałem w koła i Amor ma się dostosować.

 

Wymagania:

- dopasowanie pod v-ki – bez konieczności tarcz

- pod 78kg bikera

- XC bardziej w stronę rekreacji niż maratonów – śmigam po Mazowszu, góry to może 500km w sezonie

- zależy mi na delikatnej,płynnej (liniowej) pracy, liście niech wybierają opony ale MX COMP AIR był za toporny - "głazów ani ławek nie będę nim połykał"

- fajnie gdyby się znalazła blokada skoku (nie musi być w manetce) – jeżdżąc u znajomego doświadczyłem tego dobrodziejstwa

- skok 80-100mm

- cena max 1200zł – ale jeśli będzie coś wyjątkowego to dorzucę „deko”

 

Czytając kawałki wątków doczytałem że tak chwalona Reba była pod v-ki do 2007.

Zatem wchodziła by tylko używka, a tych się boję - niestety sam sprzęt traktuję aptekarsko i szanuje go ale na amorach słabo się znam i nie będę w stanie zdiagnozować czy nie kupuję chłamu (wygląd goleni to nie wszystko), zatem najchętniej wybrał bym nówkę ale używki nie wykluczam.

Największy problem to te v-ki napiszcie proszę z w jakich kierunkach mogę się obracać?

 

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.

 

Placek

Napisano

Faktycznie v-ki ale 2230g :)

 

Wyprowadź mnie z błędu ale to spory kloc jak na moją masę. Mój dotychczasowy Bomber ważył ok 2kg.

Napisano

Z tego co widzę mamy 2 propozycje

 

RST f1 platinum - malo znany na forum

RS recon 351 solo air - boje się że na 78kg może być za toporny, a w końcu chcę mieć amora na małe nierówności a nie na mega korzenie i głazy

 

pytanie:

 

czy czarny koń manitou R7 występuje pod V-ki? Wyczytałem również że miewał problemy z blokadą i ze "stukaniem" przy odbijaniu?

 

Szukam amora o mozliwie najwiekszej kulturze pracy, który statystycznie sprawia najmniej kłopotu z użytkowaniem.

  • Mod Team
Napisano

A może coś innego ze stajni Manitou?

http://www.xtrabike.pl/?co=50&nr=2587&strona=0

Gdzieś tam pisałem już o Drake, więc nie będę powielał. Napisze jedynie,że komfortem i czułościa bije Recona na głowę.

RS w wersji Solo Air jakoś mnie nie przekonują- albo masz czuły amorek z tendencją do mocnego nurkowania,albo , chcąc zniwelować nurkowanie zwiększasz cisnienie i masz niezbyt czuły amortyzator.Mozna jeszcze nad Epiconem pomyśleć,ale niestety Epicon nie należy do czułych amorków.

Napisano

Dzięki durnykot za propozycję.

W kontekście tego co napisałeś zastanawiam się czy "albo masz czuły amorek z tendencją do mocnego nurkowania,albo , chcąc zniwelować nurkowanie zwiększasz cisnienie i masz niezbyt czuły amortyzator" to się tyczy własnie Solo Air czy generalnie amorków?

Moim celem jest otrzymanie amora w wadze max 1900g (choć wolał bym 1700) ale charakteryzującego się liniową pracą - dlaczego:

 

- jeżdżę po mazowszu a to powoduje że praca amora skupia się na małych i średnich wybojach, las,szutry małe korzenie, bruk.

- Nie jestem bardzo ciężki 78kg zatem max dobicie praktycznie nie występuje

- dotychczas używając MX miałem problem skokowej pracy właśnie ze względu na to że gdy był miękki to za bardzo bujał na podjazdach, a gdy usztywniałem go wybierał tylko krawężniki

 

Fajnie gdyby można było go serwisować samemu (mam warsztat i sprzęt) - co w przyp RS wydaje się możliwe natomiast z Manitou ciężko - ale wyprowadź mnie z błędu jeżeli się mylę.

 

Przeczytałem Twoją opinię tutaj:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/59109-amortyzator-przedni-1500-z/

 

i z tego co piszesz ważysz nieco więcej ale i Manit cierpi na tłumikowe odgłosy - chciał bym jednak uniknąć wszelkich ubocznych wrażeń estetycznych.

  • Mod Team
Napisano

W Drake'u problem z bujaniem na podjazdach jest ,ale na szczęście zastosowana platforma o dosyć szerokim zakresie pozwala na dopasowanie charakterystyki. Faktem jest,że klikanie platforma może być nieco upierdliwe, ale po kilku jazdach "dogadałem się" z platformą i w chwili obecnej mam trzy ustawienia z których korzystam. Punktem wyjścia jest prawidłowe ustawienie SAGu i tłumienia- później charakterystykę pracy zmieniasz w czasie jazdy- od bujania do totalnie zablokowanego amorka. Kolejną różnica między Manitem a RS jest fakt,że Manit ma 100% blokady, a RS ,mimo właczonej blokady ma jakieś tam ugięcie ( ok. 1 cm ).

Serwis Manita jest prosty i bez problemu mozna go przeprowadzić w domu. Odgłosy, o których pisałem nie są aż tak głośne- ale niestety są. Taki już urok Drake'a.

Napisano

Kot

Dziękuję za podpowiedź.

Przyznam szczerze że od wczoraj wertuję różne fora gdzie użytkownicy przeskakują się w opiniach. Pozwolę sobie podsumować to co wyczytałem jak również to co jest mi potrzebne:

 

  • RS SID - wyścigowy poza zasięgiem cenowym

 

  • R7 - tensza wersja SID-a - chwalona jest jego kultura pracy, ciagle jednak pokutują klikania tłumienia no i nie odkryta dla mnie czułość - spotkałem się z opinią że dobrze to on wybiera "leje po bombie" tak jak Reba i nijak nie da się tego zmienić.

 

Te modele są w cenach ok 1300zł co powoduje ze napinam extremalnie budżet, a jednak nie potrzebuję chyba takich włąściwości gdy oczekuję komfortu, wybierania drobnych nierówności a na dodatek nie jestem mistrzem w dostrajaniu amorków.

 

  • RS Recon 351 Solo Air - sensowna waga,stosunkowo dobre opinie choć bywa ganiony za brak kultury pracy no i za to że jest najmniej opłacalnym zakupem w relacji do np Reby (niestety ta pod v-ki nie występuje)

 

  • Manitou Drake - ciężki, klikająca platforma, mam obawę co do serwisu - dostępności i ew serwisu samemu, łatwy w ustawieniu nie wiem jak rozumieć "komfortem i czułością bije Recona na głowę" - bo jeżeli faktycznie jest wyraźnie czulszy od Recona to szalona zaleta, jeżeli zaś każde ugięcie to słyszalne kliknięcie to niestety odpada.

 

Tych cena waha się w okolicach 1000zł i jest akceptowalna. Obawiam się tylko czy za cenę nie dostaję topornych kloców do AM?

Ciągle mam obawy, moje przebiegi to max 3500tyś rocznie więc poczujcie jaka to rekraacja...

Nie będzie tu super wielu serwisów, nie będzie katowania, bardziej spokojna jazda i chcę uniknąć kolejnego "amora sztywniaka" którym trzeba porządnie przypier... żeby poczuć że się ma amortyzator - niezależnie od ustawienia ciśnienia.

Napisano

Też miałem podobny problem ale kupilem Recona Solo Air 100mm 2010 (na http://e-rower.pl za 1200zl, taniej nie znalazłem) i poki co jestem zadowolony.

Nie powiem Ci jak spisuje sie w porównaniu do konkurentów bo nie miałem okazja jeździć na żadnym z nich, poki co jestem zadowolony z jego pracy.

Co do wagi to moj egzemplarz z poplockiem waży ca. 1770g więc całkiem nieźle jeśli nie interesuje Cie odchudzanie roweru do granic możliwości. Cena to osobna para kaloszy, trzeba jakoś przeboleć fakt że za te same pieniądze można mieć Rebe ale taka jest cena posiadania roweru z v-kami. Jeżeli szukasz czegoś bardziej do rekreacji to myśle, że Recon spełni twoje oczekiwania a jeżeli będziesz o niego dbał to posłuży Ci długo.

  • Mod Team
Napisano

Placek,z tym kliknięciem to nie do końca prawda. Mój nie stuka, jedynie przy skręconym tłumieniu powrotu słuchać przepływajacy przez otworki olej. JAk rozumieć komfort i czułość? Trochę wyolbrzymię,ale przejedź się brukowaną ulicą na zablokowanym amorku ( tu w domyśle Recon) i odblokowanym ( Drake). Właśnie tą różnicę mam na myśli. Serwis jest banalny jak w każdym Manitou

Tu przykład w języku wyspiarzy

http://www.facebook.com/note.php?note_id=282573460651&ref=mf

BTW- to co napisałeś o R7 zwaliło mnie z nóg ( chodzi o leje po bombach)

Napisano

W tym przedziale cenowym to można się łatwo przejechać. Widziałem w sklepach Recony za 1000-1200zł co dla mnie jest chore, bo kto rozbierał ten wie, że bebechy ma takie same jak tora. Różnica polega na goleniach, Tora-stalowe,Recon-aluminiowe, no i trochę inna paleta wersji istnieje. Ale żal wydawać tyle kasy, gdzie 1/3 do 1/2 tańsza Tora pracuje tak samo. No fakt jest sporo lżejszy, ale te parę gram to byś odczuł może na kołach.

 

Metodą skreśleń bym wybierał - na dzień dobry polecam skreślić Recona- chyba że zapolujesz na wyprzedaż/promocje, może ew. jakiś mało używany w dobrej cenie.

 

To taki pół środek. Czyli już prawie tak samo drogo, a ciągle nie tak dobrze.

Napisano

Cieszę się że troche rozwinął sie temat.

 

Wojtek

 

Poza własciwościami samego produktu zawsze interesuje, mnie jego relacja jakości do ceny. I tak np. czasami po prostu nie warto brać XTR bo XT o 1/3 tańsze pracuje identycznie. Dlatego cenie sobie ten aspekt Wojtek. Widzę że jeśli mam zapukac do sklepu (choćby najtańszego) i za regularną cenę czyt. min 1000zł nie ma to sensu - wniosek jest taki jak napisałeś - skreślic lub naprawdę wyrwac za 700zł.

 

Kocie

 

Przyznam że skołowałeś mnie trochę tym porównaniem "ale przejedź się brukowaną ulicą na zablokowanym amorku ( tu w domyśle Recon) i odblokowanym ( Drake)." ale jak dobrze rozumiem recon w zestawieniu nawet z Drake (nie wspominając o R7) jest po prostu jak sztywniak do miękkiego kulturalnego amora..?

Jeśli chodzi o te leje po bombach to też byłem zdziwiony ale że była to jednostkowa opinia więc traktuje ją z umiarkowanym poważaniem - na logikę amor o tej wadze i cenie nie powinien byc toporny jak supermarketowe "byle co".

 

teraz pójde krok dalej:

 

Poradźcie mi proszę - zakładając że metodą eliminacji zostało na polu bitwy

R7

Drake

 

Jaki wersje z tych dwóch warte są uwagi - poniżej czego nie wolno mi zejść? Zaznaczę że blokady nie muszę mieć w manetce jeśli w trakcie jazdy mogę przekręcic sobie zawór, oraz że pivoty to mus.

 

Pozdrawiam

Napisano

Niestety do używek od nieznanych osób brak mi zaufania - co innego mostek czy sztyca. Tu po rozebraniu może wyjść straszna mina.

Chcesz mi powiedzieć że R7 w 2010 ani w 2009 nie miała pivotów?

  • Mod Team
Napisano

Według strony MAnitou- R7 jest tylko pod tarcze, ale Angole twierdzą inaczej

Model 2010

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46918'>http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46918

Model nieco starszy

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46918

do tego starszego kupujesz upgrejda

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44500

i masz bardzo fajny amorek.

Napisano

Ja ze swojej strony polecam amortyzator Suntour Axon. Osobiście od tego sezonu posiadam takiego w wersji RLD pod V-ki i jestem bardzo zadowolony. Praca jest naprawdę OK (chociaż porównanie mam z amorami z niskiej półki). Waga poniżej 1700g też jest dobra.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Właśnie spotkałem się z mało przychylnymi opiniami że RST już po wyjęciu z pudła ma luzy jak RS po 2 sezonach.

Do tego mało jest jego użytkowników którzy opisali by jak on się w realiach spisuje.

Oczywiście teoretyzuję - jednaj jedno jest pewne, RS jest mało popularny a co za tym idzie trochę kupowanie kota w worku.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...