KeenJow Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Chciałbym sam wymienić mostek typu ahead 1i1/8 (bez wymiany sterów) w swoim rowerze. Słyszałem że to diabelnie łatwe, ale chciałbym się spytać czy posiadam poprawną procedurę i kilka dodatkowych pytań : Pomijam przygotowanie kierownicy do wymiany mostka, 1. luzuje śrubę imbusową na kapslu u góry rury amortyzatora 2. odkręcam śruby mocujące stary mostek 3. zakładam nowy mostek 4. dokręcam śruby nowego mostka 5. dokręcam imbus kapsla ? I. Czy przy takiej wymianie możliwe jest "osunięcie" amortyzatora przy stojącym rowerze i powstanie luzów na sterach ? Jak temu zapobiec ? II. Czy stery lub rower nie rozjedzie się podczas takiej wymiany ? Czy należy go przewrócić lub jakoś ustawić i zabezpieczyć ? III. Czy możliwe jest przełożenie podkładek na rurze sterowej (mam teraz 3 pod mostkiem) do góry, aby nie było konieczności jej skracania jeżeli ustawienie 3-ch podkładek "podnoszących" mnie nie zadowoli ? IV. Czy musi być jakakolwiek (min.1) podkładka pod mostkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Zła kolejność przy przykręcaniu nowego. Prawidłowo wygląda to tak: 1. odkręcasz kapsel 2. odkręcasz śruby mocujące stary mostek 3. ściągasz stary, zakładasz nowy mostek 4. najważniejsze: dokręcasz kapsel (kasując luzy na sterach) z taką siłą, że nie wyczujesz luzów na sterach (przy amortyzowanym widelcu łatwo pomylić luz na sterach z luzem na goleniach), ale też nie za mocno - kierownica musi obracać się bardzo lekko 5. dokręcasz śruby mostka (z czuciem - w alu mostkach stosuje się małe momenty 5-7Nm). Podkładki możesz spokojnie (wszystkie 3) przełożyć nad mostek. Tylko takim "kominem" przy wywrotce łatwiej sobie krzywdę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.