KeenJow Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Chciałbym sam wymienić mostek typu ahead 1i1/8 (bez wymiany sterów) w swoim rowerze. Słyszałem że to diabelnie łatwe, ale chciałbym się spytać czy posiadam poprawną procedurę i kilka dodatkowych pytań : Pomijam przygotowanie kierownicy do wymiany mostka, 1. luzuje śrubę imbusową na kapslu u góry rury amortyzatora 2. odkręcam śruby mocujące stary mostek 3. zakładam nowy mostek 4. dokręcam śruby nowego mostka 5. dokręcam imbus kapsla ? I. Czy przy takiej wymianie możliwe jest "osunięcie" amortyzatora przy stojącym rowerze i powstanie luzów na sterach ? Jak temu zapobiec ? II. Czy stery lub rower nie rozjedzie się podczas takiej wymiany ? Czy należy go przewrócić lub jakoś ustawić i zabezpieczyć ? III. Czy możliwe jest przełożenie podkładek na rurze sterowej (mam teraz 3 pod mostkiem) do góry, aby nie było konieczności jej skracania jeżeli ustawienie 3-ch podkładek "podnoszących" mnie nie zadowoli ? IV. Czy musi być jakakolwiek (min.1) podkładka pod mostkiem ?
stefanX Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Zła kolejność przy przykręcaniu nowego. Prawidłowo wygląda to tak: 1. odkręcasz kapsel 2. odkręcasz śruby mocujące stary mostek 3. ściągasz stary, zakładasz nowy mostek 4. najważniejsze: dokręcasz kapsel (kasując luzy na sterach) z taką siłą, że nie wyczujesz luzów na sterach (przy amortyzowanym widelcu łatwo pomylić luz na sterach z luzem na goleniach), ale też nie za mocno - kierownica musi obracać się bardzo lekko 5. dokręcasz śruby mostka (z czuciem - w alu mostkach stosuje się małe momenty 5-7Nm). Podkładki możesz spokojnie (wszystkie 3) przełożyć nad mostek. Tylko takim "kominem" przy wywrotce łatwiej sobie krzywdę zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.