Skocz do zawartości

[mostek] Wymiana mostka typu A-head


KeenJow

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym sam wymienić mostek typu ahead 1i1/8 (bez wymiany sterów) w swoim rowerze. Słyszałem że to diabelnie łatwe, ale chciałbym się spytać czy posiadam poprawną procedurę i kilka dodatkowych pytań :

Pomijam przygotowanie kierownicy do wymiany mostka,

1. luzuje śrubę imbusową na kapslu u góry rury amortyzatora

2. odkręcam śruby mocujące stary mostek

3. zakładam nowy mostek

4. dokręcam śruby nowego mostka

5. dokręcam imbus kapsla

?

 

I. Czy przy takiej wymianie możliwe jest "osunięcie" amortyzatora przy stojącym rowerze i powstanie luzów na sterach ? Jak temu zapobiec ?

II. Czy stery lub rower nie rozjedzie się podczas takiej wymiany ? Czy należy go przewrócić lub jakoś ustawić i zabezpieczyć ?

III. Czy możliwe jest przełożenie podkładek na rurze sterowej (mam teraz 3 pod mostkiem) do góry, aby nie było konieczności jej skracania jeżeli ustawienie 3-ch podkładek "podnoszących" mnie nie zadowoli ?

IV. Czy musi być jakakolwiek (min.1) podkładka pod mostkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zła kolejność przy przykręcaniu nowego.

 

Prawidłowo wygląda to tak:

 

1. odkręcasz kapsel

 

 

 

2. odkręcasz śruby mocujące stary mostek

 

3. ściągasz stary, zakładasz nowy mostek

 

4. najważniejsze: dokręcasz kapsel (kasując luzy na sterach) z taką siłą, że nie wyczujesz luzów na sterach (przy amortyzowanym widelcu łatwo pomylić luz na sterach z luzem na goleniach), ale też nie za mocno - kierownica musi obracać się bardzo lekko

 

5. dokręcasz śruby mostka (z czuciem - w alu mostkach stosuje się małe momenty 5-7Nm).

 

 

 

 

Podkładki możesz spokojnie (wszystkie 3) przełożyć nad mostek. Tylko takim "kominem" przy wywrotce łatwiej sobie krzywdę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...