Skocz do zawartości

[opony] opony do xc około 100 zł


peterel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem tu dość nowy choć od bardzo dawna czytam forum. W moim poprzednim temacie bardzo pomogliście mi w decyzji w sprawie siodła,

teraz mam dylemat odnośnie opon.

W tej chwili ujeżdżam 2 opony continental gravity pro 2,3 cala, opony świetne ale jako przesiadam się na xc to chciałbym opony węższe i z mniejszymi oporami toczenia (ale nie semi slicki).

Chodzi mi też o to żeby nie starła się po jednym sezonie.

Waham się też jeśli chodzi o rozmiar , czy 2,1 czy 2,0, choć skłaniam się chyba bardziej do tej pierwszej opcji.

Jeżeli chodzi o cenę to chciałbym żeby było to około 100 zł ale jeśli będzie drożej a dużo lepiej to na pewno rozważę.

Macie jakieś ciekawe propozycje?

 

p.s. dość ważną sprawą jest waga... fajnie by było jakby ważyły poniżej 500 g

Napisano

Skoro znasz ten test to podaj kilka nazw oponek, które miały tam najlepsze wyniki... takich poniżej 200 zł:)a może masz linka do takiego testu bo ja znalazłem takie zestawienie ale sprzed 4 lat :/

Napisano

To poniżej 200zł masz zestaw Maxxis Crossmark... W tym teście dostały range najlepszy wybór ECO... Niskie opory toczenia, całkiem niezła waga(między 550g a 580g), dobre trzymanie boczne, bardzo dobre na ubitych ścieżkach, szutrze, niezłe na kamieniach, stosunkowo ciche... Jedyny minus to słabe czyszczenie z błota. Koszt to 79zł/szt w CentrumRowerowe w oplocie 60TPI(na allegro widziałem za 66zł/szt) oraz 99zł/szt, w tymże sklepie, w oplocie 120TPI.

 

EDIT: Waga którą podałem jest dla oplotu 60TPI...

Napisano

wielkie dzięki za odpowiedź i myślę, że zainteresuję się Maxxis Crossmark, bo naprawede fajnie wyglądają. Tylko mam jedno pytanie, czy było w tym teście coś odnośnie odporności na przebicia? mam teraz continental gravity pro i jeśli o ten aspekt chodzi to od prawie 2 lat nie złapałem gumy i ten fakt mi się bardzo podoba, także chciałbym żeby nowe oponki podtrzymały tą tradycję:o

Napisano

To jak często złapiesz kapcia zależy też od tego jak mocno nadmuchasz taką gumę i w jakim będziesz miał ją oplocie... Crossmarki są zrobione z twardej mieszanki gumy więc sądzę że powinno być ok... Sam będę zamawiał jakoś na dniach tą oponkę więc będę mógł powiedzieć coś więcej

Napisano

jeśli chodzi o gravity pro to jestem z nich bardzo zadowolony. nie ścierają się za szybko ( jedną mam od 1,5 sezonu czyli jakies 5 tys km i bieżnika jest jeszcze 30-40 %) Bardzo dobra przyczepność w lesie, w błocie sobie nieżle radzą (choć nie bardzo mam porównanie i myśle ze te radzenie sobie to bardziej z racji wielkości) , fajnie buczą na asfalcie choć mam wrażenie ze mają spore opory toczenia. Szczerze to ciągle zastanawiam się czy je zmieniać na te maxxisy czy zużyć i dopiero wtedy. Na pewno w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego. Uzywam z nieco grubszymi dętkami i dzieki temu nie wiem czy jeszcze pamietam jak zmienic gumę :D używam wersji zwijanej, nie wiem czy to ma jakies znaczenie. ogólnie jesli szukasz opony 2.3 to polecam z czystym sumieniem.

Napisano

Też przymierzam się do Crossmarków Maxxisa :-) Zapowiadają się całkiem dobrze jak na ten przedział cenowy. (obecnie Trax Getaway, więc nie ma porównania).

Napisano

a ja polecę super ekonomiczny zakup: kenda karma 2.0 zwijana za 44zł/szt. 

 

Przesiadłem się na nie z ciekawości z racing ralph 2.25 i jestem pozytywnie zaskoczony, że na sypkich nawierzchniach nie tańczy tak strasznie jak na oponę 2.0 przystoi.

 

W kwestii econo - myslę, ze to jest nr 1

 

No i waga mniejsza niż kevlarowe  corssmarki 2.1

  • Mod Team
Napisano

Ja wciąż zastanawiam się co kupić.

Na razie na oku mam Crossmarki.

 

Schwalbe Racing Ralph są jednak droższe przy tej samej wadze.

 

W jakiej wersji masz RR?

I ile za nie zapłaciłeś?

Napisano

ja przesiadłem się z RR evo zwijane 2007 26x2.25 na karmy zwijane 26x2.0

 

Za rr zapłacisz jak za wszystkie opony z tej pólki - 120-150zł/szt

  • Mod Team
Napisano

A ile ważą Crossmarki eXception, bo takie chyba miałeś?

 

Możesz powiedzieć jak wygląda sprawa ścieralności na asfalcie CM?

I w jakim terenie się poruszasz procentowo.

 

Z góry dziękuję.

Napisano

No to ja mogę w końcu napisać coś o Crossmarkach... Moja wersja eXception waży 497g... Założona na tylne koło w przeciwnym kierunku rotacji i sprawuje się jak na razie świetnie... Na asfalcie opory toczenia odrobinę większe niż Smart Sam ale mniejsze niż Racing Ralph... Świetnie się spisują na podjazdach... Zarówno asfaltowych jak i w terenie... Ubite podjazdy, rozmiękłe po deszczu czy szutrowe podjazdy nie sprawiają problemów... Jestem w pełni zadowolony z tej opony...

  • Mod Team
Napisano

W takim razie jestem już na 99,9% zdecydowany na CM.

Nie wiem jedynie czy wersję eXception czy zwykłą zwijaną.

Kusi te 120 TPI, na pewno zwiększy się odporność na przebicia,

ale z drugiej strony eXception ma bardziej miękką mieszankę gumy.

 

Jeszcze przy okazji zakupu zapytam się sprzedawcy w sklepie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam

 

nie chce zakładać nowego tematu (tym bardziej ze ten jest mój:)

 

po Waszych radach kupiłem maxxisa crossmarka jako tylną oponę (wersja eXception) i teraz zastanawiam się jaką oponę wrzucić na przód.

 

Nie jestem nawet do końca pewny rozmiaru (interesuje mnie przedział 2,0-2,25)

 

Na razie wyselekcjonowałem Race kingi (2,0 i 2,2 supersonic), nobby nic evo (2,1 albo 2,25), IRC mythos 2 (2,1 tanie i troche cieższe ale cieżko ją dostać gdziekolwiek) albo również maxxis crossmark (jest tylko 2,1 niestety)

 

Co o tym sądzicie? Zależy mi też jak pewnie widac z propozycji na wadze opony i na tym żeby nie znikała w oczach(mam kawałek do lasu , wiec jakies 30% czasu jadę asfaltem).

Napisano

To ja się podłącze pod pytanie wyżej.

 

A jako że wróciłem w końcu na rower to napiszę coś o zużyciu Crosmarka (sorry że dopiero teraz). Ogólnie opona ma przejechane już trochę ponad 1000km i właściwie nie widać żadnych śladów zużycia w tym czasie tylko jedna guma się trafiła i to dopiero pod koniec przebiegu - najechałem na jakiś kolec chyba (tak wnioskuje po przebiciu w dętce bo w oponie już nic nie było) więc każda opona tej klasy by poległą...

Napisano

To ja się podłącze pod pytanie wyżej.

 

A jako że wróciłem w końcu na rower to napiszę coś o zużyciu Crosmarka (sorry że dopiero teraz). Ogólnie opona ma przejechane już trochę ponad 1000km i właściwie nie widać żadnych śladów zużycia w tym czasie tylko jedna guma się trafiła i to dopiero pod koniec przebiegu - najechałem na jakiś kolec chyba (tak wnioskuje po przebiciu w dętce bo w oponie już nic nie było) więc każda opona tej klasy by poległą...

 

masz komplet crossmarków? jak działa ta oponka na przodzie (jak w piachu , błocie itp)?

tez jestem ciekawy jak wypada w porównaniu z innymi oponkami o których pisałem w poprzednim poscie.

ja mam swoją z tyłu i to od około 2 tyg tylko wiec nie mam jeszcze wyrobionego zdania poza tym, że jest dużo cichsza i dużo szybsza od gravity pro.

Napisano

Na razie wyselekcjonowałem Race kingi (2,0 i 2,2 supersonic), nobby nic evo (2,1 albo 2,25), IRC mythos 2 (2,1 tanie i troche cieższe ale cieżko ją dostać gdziekolwiek) albo również maxxis crossmark (jest tylko 2,1 niestety)

 

Maxxisy w niedostępnych u nas wersjach (np. Crossmarki 2,25") można kupić w bike-mailorder.de. Z tym że wg nowej rozmiarówki Maxxisa 2,25" jest 1-2mm większe od starego 2,35", czyli powinny być identyczne jak Schwalbe 2,25".

Napisano

Maxxisy w niedostępnych u nas wersjach (np. Crossmarki 2,25") można kupić w bike-mailorder.de. Z tym że wg nowej rozmiarówki Maxxisa 2,25" jest 1-2mm większe od starego 2,35", czyli powinny być identyczne jak Schwalbe 2,25".

 

 

zaskoczyłeś mnie bo myślałem ze takie nie istnieją :excl: ale pomijając logistyke kupowania za granicą (niemiecki nawet znam troche)i cenę to ta opona 2,25 jest strasznie ciężka (690gr) więc albo wezme 2,1 albo coś innego, obecnie najbardzej skłaniam sie do race kinga 2,2 ale chcialbym usłyszec jakies opinie o tym jak sie sprawuje w warunkach innych niż idealnie suche (nie mówie o głebokim blocie bo złudzeń nie mam:) ale np mokry asfalt albo las, korzenie, kamienie itp.

ma ktoś taki komplet (tył crossmark 2.1 , przód race king 2.2)?

Napisano

Nie mam na przedzie Crossmarka. Używam jej tylko jako napędowej ale zrobiłem na niej z przodu niecałe 100km i najgorzej nie było ale chyba wybrał bym coś z większym bocznym klockiem co by lepiej trzymało w zakrętach. Sporo jeżdżę po kamienistych i szutrowych drogach więc tam wszelkie wspomaganie trakcji się przyda a w CM trochę jednak go brakowało. Zastanawiam się czy dla mnie idealny nie był by NN ale tutaj ceny trochę wysokie...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...