Shaviel Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Witam, Na dniach będę kupował rower. Budżet przewidziany na zakup to 1800PLN. Mój wybór (polecony przez sprzedawcę w Gdyńskim salonie Żuchlińskiego) padł na model Matts 40 D 2010 rama 16" (mam 166cm wzrostu) - modelu z 2009 nigdzie już nie można dostać. No i tu następuje moje pytanie. Czy jest to dobry wybór, czy w tym przedziale cenowym dostałbym coś lepszego? Jeździł będę w proporcjach 60(miejskie)/40(teren).
afly Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Osobiście brałbym Kross Level A4 2009, w serwisie mudserwis.com do utargowania własnie na 1800zł. Dlaczego ten Kross? Ponieważ super rama, i nie chodzi tylko o względu wizualne typu szlifowane spawy, lepszy osprzęt - poprostu lepszy stosunek cena/jakośc nie płacimy tak dużo jak w przypadku Meridy za odpowiednie naklejki na ramie. http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html?osCsid=da94332e9bd7c72f0566b81ee059319a
Shaviel Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 Wszystko super, tylko, że wcześniej jeździłem właśnie Kross'em i chciałem się przesiąść na jakąś inną markę... Wiem, że to nie patriotycznie, ale jakoś mi Kross... nie leży.
afly Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Wszystko super, tylko, że wcześniej jeździłem właśnie Kross'em i chciałem się przesiąść na jakąś inną markę... Wiem, że to nie patriotycznie, ale jakoś mi Kross... nie leży. No to może Unibike Flite 2009 lub 2010.
Shaviel Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 Ciekawa propozycja, ale przekracza budżet o 450PL. Najpierw założyłem 1500, potem naciągnąłem to do 1800. Sorry, ale 2249, to niestety za dużo jak na moją kieszeń. Za rok mogę w rowerek doinwestować 300 czy 400 ale nie dziś... A TFS XC 100-D? Kosztuje 200 więcej 1999, i zastanawiam się, czy te 200 różnicy jest naprawdę warte 200. Jeśli tak, to może poproszę rodziców o 200 i go kupię za rok inwestując w Deorki np.? Pytanie tylko, czy warto dorzucać te 200, czy lepiej zostać przy 40D?
afly Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Ciekawa propozycja, ale przekracza budżet o 450PL. Najpierw założyłem 1500, potem naciągnąłem to do 1800. Sorry, ale 2249, to niestety za dużo jak na moją kieszeń. Za rok mogę w rowerek doinwestować 300 czy 400 ale nie dziś... A TFS XC 100-D? Kosztuje 200 więcej 1999, i zastanawiam się, czy te 200 różnicy jest naprawdę warte 200. Jeśli tak, to może poproszę rodziców o 200 i go kupię za rok inwestując w Deorki np.? Pytanie tylko, czy warto dorzucać te 200, czy lepiej zostać przy 40D? http://www.freesport.pl/rowery_trekkingowe/unibike_trekking_flite.html lub http://www.freesport.pl/rowery/gorskie/rowery-unibike-trekking-flite.html tutaj Flite za 1999zł, ale coś nie tak z jego opisem na stronie - pasowałoby zadzwonić do nich albo poprzez e-mail sie skontaktować dla pewnośći.
Loki997 Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 40 D ma gorszą i cięższą ramę od 100XC, więc rama 100xc lepsza podstawa pod przyszłą rozbudowę i to jest najważniejsza różnica między tymi rowerami.
Shaviel Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 Loki997 - o, i to jest bardzo konstruktywne stwierdzenie. Przepraszam za dubla, ale... ...(Nie)stety byłem dziś jeszcze raz w sklepie pogaworzyć chwilę i... coraz bardziej naciągam swój budżet. Powiedzcie mi, co sądzicie o czymś takim. GT Avalanche 2.0 Disc (nie ma na stronie, ale wygląda dokładnie tak). Amorek Rock Shox'a, tył przerzutki SLX, przód Deore. cena 2099 może spuścić do 2000. Drugą ewentualnością stał się Matts TFS Trail 400-D po cenie katalogowej. Jest dużo droższy od tego co planowałem, ale cóż... raz się żyje... wezmę po prostu na raty część najwyżej. Pytanie tylko, czy wspomniany wcześniej GT jest lepszym wyborem niż omawiane wcześniej Meridy? I czy ew. Trail 400 jest już taki megazajefajny, żeby inwestować tyle kasy więcej. Jakiekolwiek Scotty, Gianty, Krossy odpadają skupmy się tylko na tym co podane Ew. gdzieś ktoś komuś polecał Unibike Flite?
Shaviel Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 OK czas na podsumowanie, bo czas nagli Na placu boju pozostały dwa rowery: Matts TFS Trail 400-D Matts TFS XC 400-D Powiedzcie mi proszę jak to jest z różnicami osprzętu czy będzie to miało jakiś wpływ czy są porównywalne. Hamulce, piasty i obręcze są inne. Niestety nie wiem jak to się ma do siebie. Amorek wiem, że większy ma skok w Trialu, ale to już poruszyłem na początku wypowiedzi. Jak już będę to wiedział, czego nie wiem wybiorę się do Żuchlińskiego i przysiądę się do obu, przejadę chwilkę i zobaczę, który wygodniejszy dla mnie będzie. I jutro kupujemy, bo już długo trwa ta nierówna walka
emmx Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Witaj. Uważam ze dokonałeś bardzo dobrego wyboru merida bardzo dobrze dobiera osprzęt. Ma wytrzymałe ramy no i sam wygląd jest poprostu śliczny. Poszukaj a znajdziesz Meride Matts 40-D w bardzo dobrej cenie jesli chcesz to ci pomogę odezwij sie na PRV. Pozdraiam MoniQ
Shaviel Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 Właśnie wróciłem ze sklepu i... nie ma ram na mnie. Same duże pozostały... już miałem wyjść, aż nagle przez przypadek prawie potknąłem się o jakiś rower. Patrzę i co widzę, Scott Aspect 20 z zeszłego sezonu za 2399. Odpuszczając sobie jakieś mocniejsze wygibasy (dojadę KTM'a i Krossa do końca) czy nie jest to najlepszy w tym momencie wybór? Amorek Suntour XCR (więc chyba lepiej od Meridek wcześniejszych), przód Deore, tył SLX, hamulce Shimano BR-M486... Wsiadłem, przejechałem się kawałek, trochę krótki, ale czego wymagać od ramy S, poza tym w terenie chyba lepiej się będzie sprawował... Jestem na 99% przekonany o sensowności zakupu. Co Wy na to?
afly Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Właśnie wróciłem ze sklepu i... nie ma ram na mnie. Same duże pozostały... już miałem wyjść, aż nagle przez przypadek prawie potknąłem się o jakiś rower. Patrzę i co widzę, Scott Aspect 20 z zeszłego sezonu za 2399. Odpuszczając sobie jakieś mocniejsze wygibasy (dojadę KTM'a i Krossa do końca) czy nie jest to najlepszy w tym momencie wybór? Amorek Suntour XCR (więc chyba lepiej od Meridek wcześniejszych), przód Deore, tył SLX, hamulce Shimano BR-M486... Wsiadłem, przejechałem się kawałek, trochę krótki, ale czego wymagać od ramy S, poza tym w terenie chyba lepiej się będzie sprawował... Jestem na 99% przekonany o sensowności zakupu. Co Wy na to? A ja dalej twardo stoję przy tym modelu http://unibike.pl/flite.html - hamulce o wiele, wiele lepsze od Scota i Meridy.
Shaviel Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 ale osprzęt jest tylko na Alivio, ten tylny SLX to w ogóle bez sensu, bo kaseta jest 8, więc nie bardzo pojmuję sensowność wkładania tam SLX'a. Inwestycja w zamianę podzespołów z w sumie pełnego Alivio na pełny Deore to dopłata w okolicach 400, więc wychodzi dużo drożej za Scott'a. * dużo drożej niż za Scott'a miało być
afly Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 ale osprzęt jest tylko na Alivio, ten tylny SLX to w ogóle bez sensu, bo kaseta jest 8, więc nie bardzo pojmuję sensowność wkładania tam SLX'a. Inwestycja w zamianę podzespołów z w sumie pełnego Alivio na pełny Deore to dopłata w okolicach 400, więc wychodzi dużo drożej za Scott'a. * dużo drożej niż za Scott'a miało być Dlaczego SLX jest bez sensu? Przecież tak samo możę pracować z napędem 8 biegowym jak i 9 biegowym, po drugie przejscie z alivio na deore nie jest na pewno tak drogie, po kolejne zawsze można nowe alivio sprzedać (jako nowe zdemontowane z roweru) i kupić Deore i nie dołożysz więcej jak 100zł, następnie nic nie pisałeś o ściganiu wieć mniemam że 9 biegowy napęd jest Ci zbędny, a 8 biegowy na pewno nie jest gorszy a nawet trwalszy od 9, w Unibike masz manetki alivio które są dopracowane, ponieważ wyżej żadna grupa nie oferuje 8 biegowej prawej manetki, równie było napisane przez użytkowników że alivio wytrzymuje dłużej jak deore (manetki), same hamulce są droższe w Unibike o ponad 300zł (schimano m-486 na allegro 400zł, natomiast Avid Elixir 5 kosztuje 700zł+), idąc dalej tym tropem w przedniej przerzutce czy to będzie deore czy alivio na pewno różnicy nie odczyjesz, korby i suport są bardzo podobne, podobnie jak reszta osprzętu, ale to że w Scott dostajesz z tyłu piaste alivio a z przodu jakąs scotta, gdzie w unibike masz deore (przód + tył) już Ci nie przeszkadza, a są znacznie ważniejszą rzeczą niż przerzutki, trochę więcej adekwatności. Reasumując kupując unibike flite za 2300zł, scott powinien kosztować 2000zł, widzisz ile marka kosztuje?
Shaviel Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 afly - zobacz na specyfikację w sklepie... coś tu sporo rzeczy nie gra... zeszłoroczne dane, błąd, czy jakaś ściema? w specyfikacji w sklepie hamulce (czyli to co w Flite najlepsze) są dużo słabsze niż te ze specyfikacji ze strony producenta. http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=214
afly Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 afly - zobacz na specyfikację w sklepie... coś tu sporo rzeczy nie gra... zeszłoroczne dane, błąd, czy jakaś ściema? w specyfikacji w sklepie hamulce (czyli to co w Flite najlepsze) są dużo słabsze niż te ze specyfikacji ze strony producenta. http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.php?products=product&prod_id=214 Zgadza się, coś z tą specyfikacją jest nie tak, poniewaz model 2009 był z hamulcami Avid J5 a nie J3 jak w specyfikacji w linku który podałeś. Pogadaj z tym użytkownikiem bo ma ten model 2009 http://www.forumrowerowe.org/user/117723-zidentyfikowany/ powinnien Ci odpowiedzieć na pytania co do osprzętu, ale w naszym forumowym garażu http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view&tab=custom&id=322&tab_id=1 również jest J5, więc albo sklep zmienił sam osprzęt albo mają bład. Sprawdziłem, sklep ma model 2008 - i jeszcze za taką cene sprzedają, omijałbym ten sklep.
Shaviel Napisano 20 Maja 2010 Autor Napisano 20 Maja 2010 No właśnie mają parę takich rodzynków. Mają np. GT Avalanche 2.0 z 2009, za 2199. Z takim samym osprzętem na Allegro nowy za 1899. Generalnie ceny mają katalogowe, robią zniżki ale jak z ulicy wchodzi laik z kasą to mu pewnie wcisną rodzynka. Dlatego ja najpierw zasięgam opinii u ekspertów Generalnie sytuacja wygląda tak, że jeśli nic się nie zmieni do połódnia dziś decyduję się na Scott'a Aspect 20 2009 za 2399. TFS Trail 100-D/TFS XC 100-D mają słabszy osprzęt, Z tego co widzę to Scott Scale 80/70 2009 są na V-brake'ach a mi zależy na tarczach... Nie ma się chyba co zastanawiać i trzeba brać co jest. Wprawdzie facet z Gdańska Oliwy powiedział, że ma Trail'a 400-D do sprowadzenia na piątek, ale czy warto te 200 dorzucić względem (chyba) słabszego osprzętu? Jak byłem dzieckiem to było prostsze... było Domino jakieś Wigry i koniec... teraz tyle tego, że człowiek nie wie co ma brać... Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Wybór padł na... niewymienianego nigdzie wcześniej KTM'a Ultra Fire Zamówiony z Austrii (problem z rozmiarem ramy), zapłacony zadatek, ma być do 10 dni na miejscu w Gdyni, już mi się nogi palą do jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.