Skocz do zawartości

[11000 g] TREK 8500 custom


Saovine

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: PRO Alloy SL

Bar Plugs: no name

Bottle Cage: BBB BBC-09

Brake (Front): Hayes Stroker Ryde

Brake (Rear): Hayes Stroker Ryde

Brake Levers: Hayes Stroker Ryde

Cables: Shimano

Cassette: Shimano CS-HG50 11-32, 9-speed

Chain: Shimano CN-HG53 108 links

Crankset: Shimano LX

Derlr (Front): Shimano Deore FD-M590, Top Swing 34,9mm

Derlr (Rear): Shimano Deore XT RD-M772 Shadow

Fork: Rock Shox Reba SL

Rear Shock: brak

Frame: Trek 8500 alpha red aluminium

Grips: Specialized-SIDEWINDER

Handlebar: KCNC SC Bone scandium 31,8mm 128gr

Handlebar Tape: brak

Headset: FSA Orbit Z

Pedals: Shimano-PD M540

Seat: Selle Italia Diva Gel Flow

Seatpost: PRO XLT

Seatpost clamp: Bontrager

Shifters: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus

Skewers: b/d

Spacers: Bontrager

Starnut: b/d

Stem: FSA OS190 Oversized 100 mm

Tire (Front): Schwalbe Smart Sam

Tire (Rear): Schwalbe Smart Sam

Top Cap: Bontrager

Tubes: Schwalbe 25-559

Wheel Front:

-Hub: Impac AV14

-Rim: RFR ZX24

-Spokes: Mach1 18/0 Stainless 2.0

-Nipples: b/d

-Rim tape: Shimano Disc HB-M475

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: Impac AV14

-Rim: RFR ZX24

-Spokes: Mach1 18/0 Stainless 2.0

-Nipples: b/d

-Rim tape: Shimano Disc HB-M475

 

-home-www-forum_org_ex-public_html-uploads-garage_images-image_url-124724-1272711051.jpg

 

Ten rower powstał w dość śmieszny sposób :-)

w zeszłym roku kupiłam sobie Cube Acid 18". Pojeździłam na nim trochę, bez szaleństw i w tym roku doszłam do wniosku, że kupiłam za dużą ramę i w ogóle nie podoba mi się on :icon_mrgreen: i że chcę lepszy jakiś. Zdecydowałam się na zmianę ramy, a wybór padł na ramę Trek 8500 z 2010 r. wybrałam ta ramę przede wszystkim na to, że jest spełnia ona moje oczekiwania i wiem, że długo mi posłuży, no i na wygląd - bardzo mi się podoba jej kształt i malowanie.

Po ramie przyszedł czas na zakup amortyzatora. W Cube Acid był strasznie twardy i ciężki jak cholera Dart 3. Teraz mam RS Reba SL i jestem bardzo zadowolona z niego. Jak na moje wymagania obecne, to amor dobrze chodzi. Co prawda nie jeździłam na lepszych, ale pewnie w przyszłości, jak już tego zajeżdżę, to kupię coś lepszego :-)

Kupiłam też mostek KCNC FLY RIDE st61 31,8 110mm 130gr, ale jeszcze nie przyszedł do sklepu i cierpliwie czekam na niego.

Do wymiany są tez manetki (kupiłam Deore SLX) i zafundowałam sobie też zestaw pancerzy z linkami Nokon-KABLE koloru czerwonego. Mam nadzieję, że pancerze będą się ładnie prezentowały. Musze jeszcze oddać rower do serwisu, żeby zmienił mi manetki i założył te pancerze.

Wzięłam też czerwony top cap z KCNC - na pewno ładnie będzie wyglądał.

Zastanawiam się jeszcze nad czerwonymi śrubami KCNC, ale nie wiem, czy już za dużo tego nie będzie... zreszta zobaczy się jak rower po zmianie w/w rzeczy będzie wyglądał.

 

Najbardziej bolą mnie kola, bo są strasznie ciężkie i w ogóle nie pasują do całej reszty roweru - są to koła z Cube Acid.

Polecono mi kupienie kół Deore XT...

 

Będę wdzięczna za wszelkie opinie oraz sugestie, co jeszcze wymienić w tym rowerze :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

A co do kół to jeszcze nad Fulcrumami się zastanawiam, ale to już zakup na przyszły rok :)

 

 

Pancerze NOKON juz załozone i top cap KCNC :-) oraz kółko w przerzutce, na takie bajeranckie ;-)

 

IMG_3176.jpg

 

IMG_3174.jpg

 

IMG_3173.jpg

 

IMG_3172.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ninetysix - dzięki :) u mnie to już w uzależnienie się przerodziło i większość swoich funduszy pakuje w rower :P

 

Rav77 - właśnie zastanawiam się nad fulcrumami, ale nad modelem Red Metal 3, jednak to dość duży wydatek i na razie się nie zapowiada na zmianę.

 

 

Za to zmieniłam moje ciężkie druciane Smart Samy na Maxxis Coross Mark kevlar, a dzisiaj jadę po dętki lekkie i drugie czerwone kółko do przerzutki.

 

Na przyszły miesiąc planuję wymienić kasetę, która jest fest ciężka, na lżejszą SLX (między SLX a XT jest 10 g różnicy w wadze tylko, a różnica cenowa jest dość duża).

 

Wymieniłam też gripy na piankowe Bontragery lite i koszyk na Elite Custom Race ważący 40 g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym chciała mieć jakieś kółka DT Swiss, ale to jest wydatek 3 000 zł, a na chwile obecną nie mam takiej kwoty. Moje obecne koła ważą 2400 gram ;) .

 

Pisałam o tych Fulcrumach Red Metal 3. Zestaw waży około 1700 gram i kosztuje 1500 zł. Zaś koła Shimano XT mają podobną wagę i mogę je mieć za 800 zł. Obecnie bardzo mocno się nad shimanowskimi zastanawiam. Jak na razie takie by mi wystarczyły, bo nie jeżdżę jakoś agresywnie (z tego też powodu, że się boję :icon_lol: ).

 

Zresztą i tak zrobiłam ogromny skok jeśli chodzi o rower, bo jeszcze pół roku temu miałam Cube Acid, a w porównaniu do mojego obecnego bike'a jest to niebo a ziemia :icon_lol: Z Cube'a został tylko łańcuch, przerzutki, kaseta, hamulce i koła :)

 

Tylna XT działa bardzo ładnie i nie było od ponad pół roku regulowana i nic się z nią nie dzieje, przednia Deore pójdzie do wymiany na XTR na dniach. Kaseta, jak radziliście, będzie wymieniona na XT. Zastanawiam się nad korbą Truvativ Stylo All Mountain 2.2, bo mi będzie kolorystycznie pasowała ;) A jeśli nie, to SLX lub XT. Stylo jest najcięższa, a XT najlżejsza ;) Chyba, że jakieś inne propozycje są w tym przedziale cenowym :)

 

Hamulce zostawiam, bo jak dla mnie to dobrze hamują, a po ostatnim urlopie w górach zawsze udało mi się zahamować, nawet na kamienistym zboczu i nie przewróciłam się z jakiegokolwiek powodu ani razu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka :) poczytam sobie o tych korbach.

 

Zamieszczam parę świeżych fotek mojego bike'a :)

 

IMG_4091.JPG

 

IMG_4093.JPG

 

IMG_4097.JPG

 

IMG_4095.JPG

 

Fajnie się jeździ na tych Crossmarkach. Szybko się rower rozpędza i jakoś tak lekko jest. Na tych Smart Samach po szutrze i asfalcie się źle jeździło w porównaniu z obecnymi oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłam dzisiaj w jednym sklepie rowerowym we Wrocku i zaproponowano mi koła na piastach Boplight Sport

 

Przednia piasta wazy 152 g, a tylna 306 g.

 

Do tego szprychy Sapim Race

 

Do tego wszystkiego bręcze Remerx Disc 7325 Pro RMX 7325

 

Koło ma mieć czerwone piasty, czarne szprychy, czerwone nyple i czarne obręcze. Nyple mają być aluminiowe. Cena tych kół to 1 000 zł. Warto w takie zainwestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ten remerx kosztuje?? za 89pln jest Equalizer21 ( o ile się znajdzie bo ostatnio u dystrybutora nie było :icon_confused: ) który realnie wazy ok 380g.

piasty zapewne polecają Ci bo im zostały. osobiście raz widziałem rowerzyste który ich używał a w częstochowskich sklepach leżą i leżą. używa ich ktoś??

a przedni Boplight Team w tej samej cenie to 136g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduje się jednak na koła na na piastach DT, szprychach czarnych DT Competition, a obręcze to będą Alexrims XD Lite. Polecono mi zestaw piast DT 340 (cena internetowa 999 zł), obręcze są po 119, a szprychy 2,50 - 2,80 zł i nyple aluminiowe czerwone 1 zł. Jutro wybiorę się do sklepu i zapytam co i jak. Koła plus ich złożenie to koszt 1470 zł dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...