javman Napisano 16 Maja 2010 Napisano 16 Maja 2010 wpadł mi w ręce bardzo rzadki i trudno dostepny wolnobieg, niestety ma juz nieco zuzyte koronki 15 i 18T prawdopodobnie nigdzie nie dokupie takich a i z innych wolnobiegow nie podejda bo sa mocowane za pomoca innego ksztaltu wyciec. rozebralem go i tak to wyglada, czy koronka ktora widac na 5 ze zdjec jest do odratowania?
Schwefel Napisano 16 Maja 2010 Napisano 16 Maja 2010 Rzeczywiście ciekawy zakres ma ten wolnobieg i warto by go odratować. Tu masz stronę Zbooya o szlifowaniu ząbków http://rowery.zbooy.pl/szlif.html
javman Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 widzialem juz ta stronę, myślę że warto spróbować zaraz zobacze czy mi tarcza od bosza podejdzie do stacjonarnej szlifierki niestety, chyba cos zle zrobilem:/ nadal przeskakuje... hmm.. musze jakos przerobic zebatki z innego wolnobiegu aby dalo sie je zalozyc i bedzie git akurat 15 i 18 nie ciezko znaleźć nawet 16T moze byc
Hetman Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Może spróbuj poszukać drugiego takiego mimo wszystko, to nie są jakieś kosmiczne pieniądze? Nietypowy faktycznie ale czasem się trafia, nawet w znajomym rowerze taki jest . Jakbym miał dopasowywać to nie zęby tylko prędzej coś z koronek od kasety wycinać do mocowania - ale to całe godziny roboty są. Kształt zęba nie jest do uratowania, bo łańcuch nie powinien pracować jednym ogniwem.
javman Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 tak wiem ze sie trafiaja takie ale jeden przegralem w licytacji bo mi net padl a drugi nabylem ale niestety juz troche zuzyty.. bede sledzil aukcje, a koronki wlasnie bede probowal sztukowac a czy posiadacz znajomego roweru nie chce sprzedać swojego wolnobiegu? moglbym zaoferowac mf-hg40 + doplata aha z koronek od kasety nie zbyt bo tam są symetrycznie wyciete prostokąciki jak wieloklin a w wolnobiegu są takie nietypowe kształty i niestety rozebralem 3 wolnobiegi mf-hg22 mf-tz06 oraz mf-hg40 i one miedzysobą pasują a do mf-hg50 juz nie grr..
Hetman Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 Niestety nie ma możliwości sprzedaży. Widzę, że na allegro nic nie leży. Możesz spróbować do kilku większych sprzedawców napisać i może coś wygrzebią. No i w realu pochodź, to się czasem po sklepach trafia. Że są wycięte to wiem, chodziło mi o wycięcie ich we właściwy sposób - nie wpłynie to na pracę, jak zły kształt zęba. Niższe modele kaset mają pełne koła i jest z czego wycinać. Tylko czy jest się sens bawić? Przy takim nakładzie środków to chyba lepiej przepleść koło pod bębenek i kasetę, jakiekolwiek...
javman Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 hmm.. przeplotka nie wchodzi w rachubę... oto powód. wlasnie tez doszedlem do wniosku ze lepiej dorobic mocowanie ktore nie musi byc idealne jak kształt zęba, wazne by sie dobrze zakleszczylo :)cos bede kombinowal.
Hetman Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 No to już Cię rozumiem... I to jedyny sensowny wolnobieg do małej korby . A może by piastę na bębenek przerobić ?
javman Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 myslalem o tym ale nie mam pomysłu jak to zrobić :/ w tym kole jest stalowy gwint jak by zaciśniety na aluminiowym kołnierzu i nie ma razcej możliwości aby go ściągnąć.. bebenek by był genialnym rozwiązaniem...
javman Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 oj to juz jutro zrobie fote... te fotki mialem akurat na pc. mysle jak by tam bebenek wtrybic ale nie ma zbyt opcji... bo tam zaraz jest lozysko maszynowe i nie ma gwintu aby przykrecic bebenek.
Hetman Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 Coś się wymyśli. Ciekawe co jest za łożyskiem. Bardzo Ci zależy żeby były maszynowe? W sumie nie wiem co łatwiej , podeprzeć w stylu shimano czy na 4 niezależnych. PS: jak będziesz robił te zdjęcia to wymiary mile widziane .
javman Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 tak to wygląda... wymiary to: srednica zewnetrzna kolnierza z gwintem 35mm a otworek na ośke standardowy ok. 10mm. no i lozysko maszynowe wbite na hama....
Hetman Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Nie wbite tylko wciśnięte - to poprawne i językowo i technicznie . Kołnierz też jest na wcisk? Czy jest wkręcony - widzę jakieś dziwne ni to otwory, jakby pod klucz? Da się go ruszyć?
javman Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 no wlasnie wciśniete... a kolnierz wg mnie wyglada jak by byl zalozony na piaste aluminiową i potem na jakiejś prasie zaciśniety.. tak ze powstały owe wypustki i dołki ktore wbiły sie w aluminium pod ogromną siłą i nie da rady tego w nijaki sposob rozebrac :/
Hetman Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Wypustki raczej nie. Ale już widzę chyba jak to jest. Czy to nie jest czasem tuleja przez całość piasty? Drugie łożysko też w niej siedzi? Jeśli nie, to jak jest głęboka? Podaj poproszę oznaczenie łożyska, bo nie mogę odczytać. Aaa, i jak możesz, to jeszcze zdjęcie osi ze wszystkimi tulejkami itp . Najgorszy problem jest z unieruchomieniem bębenka, bo samo przykręcenie wydaje się do zrobienia.
Schwefel Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 A czemu się tak upierasz przy tych kołach? One są super lekkie? Super mocne?
javman Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 tak, patrzac od strony gwintu jest lozysko potem jak by 5mm przerwy i potem tuleja wewnatrz piasty i potem drugie lozysko ktore jest wcisniete w piaste ja kupilem z normalna oska zakrecana na sruby... oraz z tulejkami dystansowymi.. ale przelozylem oske z poprzedniego kola ktora jest na szybkozamykacz... @Schwefel - poprostu mi sie podobają sa ciezsze niz moje poprzednie ale za to sztywniejsze... i mysle ze jednak tak odrazu sie nie posypią minus to to ze sa na wolnobieg.. wczesniej mialem kasete.. na lozysku jest 6000RS i CB6 chyba bo z fotki odczytalem ktorą mam w oryginalnym rozmiarze
Hetman Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Zastanawiam się czy ta tulekja za łożyskiem jest po prostu luzem, żeby za mocno nie napiąć łożysk (raczej) czy to element korpusu (raczej nie). dobrze byłoby znać śrenicę za łożyskiem, samo łożysko jest na fi26. Kombinuję jak coś z tych mocowań dopasować http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=45 najlepiej shimano bo popularne, w miarę możliwe wygląda też hugi, gdyby znać wymiary w ciemno. Ale to nie jest łatwa sprawa ...
javman Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 ale jak sie pozbyc tego kolnierza z gwintem ? aha teraz mialem taki bebenek.. wiec inaczej niz ten shimanowski niz ty pokazales... a tez jest od shimano. piasta to fh rm 30
Hetman Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 Nie wiem czy jest sens go w całości wyciągać. Nie wiemy jak głęboko siedzi. To wymaga spokojnego przemyślenia. Ten Twój bębenek nie wygląda głupio, masz go jeszcze? Działa? Pytałem poprzednio o oś i dystanse bo chciałem wiedzieć ile jest od łożyska (albo od korpusu) do ramy - akurat tyle samo co do korpusu alu, czy musimy wjeżdżać wgłąb piasty? Spróbuj to zmierzyć porównawczo do piasty z bębenkiem.
javman Napisano 20 Maja 2010 Autor Napisano 20 Maja 2010 teraz wyglada to tak.... bebenek mam nadal.... cale kolo mam jak byc cos i oska w nim jest tak samo skrecona jak ta na zdjeciu odleglosci sa prawie ze identyczne... roznica max. 5 mm
Hetman Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 No to się mniej więcej orientuję. Wolnobieg jest od strony 0 czy 14? Muszę sobie spokojnie przemyśleć żeby nie doradzić czegoś głupiego.
Hetman Napisano 20 Maja 2010 Napisano 20 Maja 2010 OK, to na razie jeździj na tym co masz, w ciągu kilku dni powinienem wiedzieć czy mam jakieś możliwości czy tylko teoretyzujemy. No i musi to jeszcze mieć sens a nie rozlecieć się po chwili. PS: jakbym zapomniał to mnie molestuj na mejla/priva .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.