Skocz do zawartości

[dętka] nierówna opona


Cox

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem wczoraj nową dętkę i włożyłem do koła, nampomowałem nie na "kamień", tylko troche mniej,

 

i jest taki problem, w miejscu wentyla opona (schwalbe racing ralph) jest troche mniejsza tz ma mniejszy promień

 

i na asfalcie czuć to takim bujaniem,

 

co zrobic zeby dętka napompowala sie równomiernie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść powietrze i wyciągnij trochę oponę w miejscu wentyla, widocznie w czasie pompowania metalowa część wentylka (ta szeroka) przycisnęła oponę i ją obniżyła. Poza tym Schwalbe chyba tak ma, że trudno je na obręczach ułozyć, moje Nobby Nic mają tą samą przypadłość i trzeba sporo się napracować aby nie biła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobni wina nieprawidłowego osadzenia opony na obręczy a nie dętki.

Jeżeli ponowne nałożenie opony nie da dobrych rezultatów to proponuję posmarować wewnętrzną część obręczy oraz rant opony (olejem, płynem do mycia naczyń itp) a następnie mocno pompować do momentu wystąpienia charakterystycznego pyknięcia. W trakcie tego pyknięcia opona powinna wskoczyć na swoje miejsce. Później można ewentualnie trochę spuścić powietrza do pożądanej wartości.

Poza tym Schwalbe chyba tak ma, że trudno je na obręczach ułozyć, moje Nobby Nic mają tą samą przypadłość i trzeba sporo się napracować aby nie biła.

 

Różnie bywa. Z Hurricane można było nerwicy dostać ale ze Speed Cruiser zero problemów. Z RaRa 2,25 też nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po założeniu opony troszkę pompuję i ugniatam kawałek po kawałku, opona sie układa i dętka też. Później pompuję do żądanej wartości.

 

Też tak robię na początku, ale z niektórymi modelami (zwłaszcza z węższymi oponami) jest to niemożliwe. Gdy założyłem Kendę Kontender 700x26 na obręcz 622x19 to była przyszczypnięta w trzech miejscach! I ugniatanie absolutnie nic tu by nie pomogło. Dopiero zastosowanie wcześniej opisanego przeze mnie sposobu pozwoliło na jej prawidłowe założenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie będę produkował nowego tematu tylko się lekko przyłącze. Poskładałem nowe koła:

 

Piasty DT 240s

Obręcze ZTR Alphine

Opona przód Rocket Ron

Opona tył Racing Ralph

Dętki SCHWALBE SV AV14a XXL light

Do tego taśma Kendy

 

I pojawia się problem, tył jak i przód zachowuje się w ten sam sposób a więc przy wentylu dętka zaczyna wychodzić i czym mocniej koła napompowane tym dalej wyłazi. Efekt jest tego taki że koła mają spore bicie.

 

Do obręczy Alphine chyba bez problemu powinna wchodzić opona 2,1 ?

 

Fotka jak to wygląda:

 

http://datacentertalk.pl/fotobike.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi za to sie chowala opona w jednym miejscu i nie chciala wskoczyc na rancik.. to napompowalem do ok 4 atm. i na imadelko.. lekko wkrecilem opone i pzrechylalem az uslyszalem pyknięcie wskakujacej opony na swoje miejsce :( dobry pomysl z woda i mydelkiem bo tez wtedy posmarowalem ale samo nie chcialo wskoczyc to delikatnie pomoglem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...