soban210 Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Witam, mam pewien bardzo uciążliwy problem. Niedawno wymieniałem klocki hamulcowe z tylu w moich heblach tektro auriga comp. Próbowałem wlewać sam płyn samochodowy, jednak na nic. Pojechałem do serwisu od razu. Serwisant oczyścił cały układ hamulcowy oraz wlał płyn mineralny bodajże DOT3. Hamulce sprawiały się dobrze przez około 2 miesiące, jednakże serwisant mówił, że uszczelki były całe napuchnięte. Ostatnio przy jeździe zauważyłem bardzo mały luz klamki hamulca, praktycznie jest ona sztywna. Klocki z tyłu w ogóle nie odchodzą od tarczy. Koło strasznie hamuje z tego powodu. Dodam jeszcze, że tarcza tylnia jest już bardzo zużyta, jednak chyba nie z tego powodu klocki zacisnęły się na amen. Mógłbym prosić Was o jakąś poradę? Może udałoby mi się z waszą pomocą sam rozwiązać mój problem? Jeśli nie, pozostaje mi tylko serwis. Klocki mam nowe, niezatłuszczone. Tarcza praktycznie do wymiany, troche zardzewiała. Wrzucę za chwilę zdjęcia. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Jeżeli mam dokonać regulacji, proszę o szczegółową instrukcję jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 No to się określ jaki płyn Ci w serwisie wlali, bo DOT jest syntetyczny z tego co mi wiadomo, a Ty w tych hamulcach masz miec mineralny. Tarcza na pewno nie pordzewiała, jak coś jej na niej tylko nalot, jeżeli jest prosta nie ma potrzeby żeby wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soban210 Napisano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Na klamkach pisze mineral oil, więc chyba coś mi się popieprzyło z tym dotem, nie wiem, w serwisie w każdym bądź tam razie na pewno dobrze wlał koleś. Nie wiem co jest grane z tymi klockami, uparły się. Może zapowietrzone albo coś? Klamka twarda, prawie nie do naciśnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 jeżeli klamka ciężko chodzi, to chyba masz wlany nieodpowiedni płyn. Teraz już za późno na zmianę płynu - czas na zmianę tego spowalniacza na hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soban210 Napisano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 1.To dlaczego przez okres ponad 2 miesiecy wszystko chodziło idealnie? Klamka normalnie sie uginała do pewnego poziomu, hamowanie super. 2.Czy można wymienić cały hamulec tylni na np. coś z avida? Tylko hamulec tylni, ale bez klamki? 3.Czy może to być wina uszczelek napuchniętych? Serwisant mówił, że do czasu może być dobrze, a potem może się coś dziać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spaceman Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Prawdopodobnie problem tkwi właśnie w tych napuchnietych uszczelkach. Domyslam się, że serwisant mówił o uszczelnieniach w zacisku hamulcowycm. Ich zadaniem jest nie tylko uszczelnienie układu hydraulicznego ale także dzieki sprężystości gumy minimalne cofanie tłoczka hamulcowego aby nie powodować niepotrzebnego ocierania klocków o tarcze hamulcowe (tak samo działa to w samochodach, motocyklach itd...). Napuchniete uszczelki powodują zakleszczenie się tłoczka/tłoczków w zacisku i ciągłe hamowanie. Aby sprawdzić czy problemu nie powoduje klamka hamulcowa poluzuj odpowietrznik i sprawdź jak się obraca koło. Jeśli lekko to należy zacząć od klamki, jeśli nie ma zmian to nalezy zrobić porządek z zaciskiem oczywiście o ile są dostępne części zamienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soban210 Napisano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 czyli mam na dole odkręcić śrube i odpowietrzyć tak? Czy może lepiej, gdybym jakoś dojechał do serwisu, powiedział, żeby mi te całe uszczelki wymienili i z głowy? Rower kupowałem w arkusie-romecie wiec zrobia mi to bez problemu mam nadzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 Klasyczny przypadek zalania nieodpowiednim plynem... Uszczelki w hamulcach z dotem padaja po zalaniu mineralka, a w hamulcach, ktore powinny byc zalewane mineralka, padaja uszczelki po zalaniu dotem, jak u ciebie. Jesli sie uprzesz to po wymianie usczelek w zacisku i klamce, a nastepnie zalaniu olejem mineralnym powinno byc ok, o ile te hamulce sa dla Ciebie ok. Jesli tylko bedziesz mial mozliwosc to zmien je na normalny sprzet jak najszybciej. Avid, Shimano, byle nie kolejne Tektro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Humelix Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Z teg oco się orientuję bo mam te same hamulce to najlepiej zalaś Płynem Shimano hydraulick Oil ;] U mnie siesprawuje dobrze a jezdzę juzna nim przez 2 lata, ale czytałem że DOT3 też jest mineralny i czy szło by go podniemić. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Moim zdaniem do hamulców lepiej NIE wlewać nie sprawdzonych płynów hamulcowych nawet jeżeli mają w nazwie "mineralne" W związku z ostatnią dyskusją pisałem o płynach TUTAJ i jest tam wymienione wszystko co można kupić na rynku w Polska. Jeżeli serwisant wlał DOT3 to niech teraz naprawi hamulce. DOT3 jest DUŻO tańszy niż dedykowane płyny hamulcowe a efekt oszczędności serwisu masz teraz widoczny jak na dłoni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.