rav77 Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Witam serdecznie i prosze o pomoc w wyborze hebli.Waże 100 kg mój budżet to około 1000pln(+/- 100).Zastanawiam się nad Avid elixir cr,cr carbon,ultimate, Formula .Może coś z shimano.Obecnie używam Hayes hfx 9-niby hamują,ale nie jest to cud techniki,mają już 4 lata.Nie zawiodły mnie w sumie nigdy,ale chyba już czas pomyślec o czymś nowym.Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestie.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 te hujesy to w porownaniu do elixirow cr to wogóle nie hamuja kup cr i ci wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav77 Napisano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 Lepiej się nie dało tego ująć .ja też najbardziej jestem skłonny ku elixirom cr.Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 Tylko i wyłącznie SHIMANO SAINT !!! Nie bierz AVIDÓW , jak dla mnie to odstają od shimano . A teraz o heblu : 4 tłoki (2mniejsze , 2 większe ) przekładają się na ogromną siłę oraz jeszcze lepszą modulację . Ważę 92kg , mam tylko tylny hamulec , i mogę zahamować nim w każdym warunku wyczuwając moment hamowania , bez całkowitego blokowania koła ( dodam że mam klocki pół metaliczne a więc raczej najsłabsze ) . Kolejną zaletą jest klamka , wygodna , posiada 2 regulacje ( odległość klamki , skok klamki (servo wave ) ) Kolejny + lub dla kogoś - to olej mineralny , nigdy nie zdarzyło się abym go zagotował . Olej ma taki plus że nie niszczy uszczelek . Mój 1,5 sezonowy hamulec nie był ani razu odpowietrzany bo nie ma takiej potrzeby , nic się nie zepsuło . Koszt odpowietrzania jest niewielki , części zamienne są łatwo dostępne to też wielki + w porównaniu do avida . Z wyżej wymienianych przyczyn , gorąco polecam kupno tego hamulca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 tylko wniskowałem ze to ma być sprzet do xc a nie cieższyh zastosowań wiec po co 4 tłoczkowe heble a pozatym dzialanie hebli najlepiej poznac po przednim wiec sory a porównaj sobie teperature wrzenia dota i oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 ... a porównaj sobie teperature wrzenia dota i oleju Ale też nie każdy od razu "gotuje" hamulec - DOT tutaj lepiej wypada, ale użytkownik przyszły o niczym ekstremalnym nie wspominał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Maja 2010 Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 Tylko i wyłącznie SHIMANO SAINT !!! Nie bierz AVIDÓW , jak dla mnie to odstają od shimano Ale jakieś konkrety, dlaczego odstają, czy nie ma ich brać bo "według ciebie ?" Po co mu ciężkie hamulce z siłą całkowicie zbędną ? (Skoro Hayesy były wystarczające) Avidy CR na pewno się sprawdzą, są lekkie , mają super modulację i siłę znacznie większą niż Hayesy, nie zapowietrzają się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav77 Napisano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 Dokładnie wnioski właściwe.Nic ekstrmalnego na razie nic po głowie mi nie chodzi.Tym bardziej zdziwiłem się na Saint'a.Chociaż właściwie czemu nie?Waga nie taka tragiczna coś ponad 300gr sztuka,cztery tłoczki na pewno dadzą rade.Czytałem,że to prawie xt inaczej opakowane.Nigdy się na nich nie zatrzymywałem bo myslałem że to jakieś kowadła 4 razy cięższe od hampli o xc. Hayesy były wystarczające do momentu aż sprawdziłem że można hamować lepiej.Modulacja itp-tych pojęć nie znały HFX-9 ani ja. Ciężkie hamulce dla ciężkich rowerzystow można by krzyknąć.4 tłoczki zamiast 2,ale czy to coś pomoże? więcej tłoczków=lepsze hamowanie? Elixir cr do tej pory były tymi naj.Tylko faktycznie 100 kg i wycinaki po 55kg na tych samych hamulcach,sam już nie wiem.Dzięki za dptychczasową pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 a porównaj sobie teperature wrzenia dota i oleju DOT tutaj lepiej wypada, ale użytkownik przyszły o niczym ekstremalnym nie wspominał. Panowie teoretycy do książek a nie głupoty powtarzać. Temperatura wrzenia LHMa to 270*C tak samo jak DOT5.1, dla DOT4 jest to tylko 230*C także lepiej sprawdźcie swoje Avidy czy serwisant nie wlał DOT4 http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/2289330524A5D9174E1828.pdf?rnd=752 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danniels Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Cztery tłoczki = większe okładziny = dłuższe życie klocków. Siła tarcia jak wiemy zależy od nacisku i rodzaju powierzchni Tak przynajmniej mówili w szkole Większa tarcza z przodu też może przynieść jakiś efekt, ale nie można przesadzić żeby nie połamać amorka. Ja też ostatnio zacząłem odczuwać niedostatek siły hamującej (do stówki się zbliżam przez żarcie i pakowanie z nudów na statku ) i stopniowo zakładałem większe tarcze. Teraz mam 203 z przodu i 180 z tyłu w rowerku do xc i zastanawiam się czy to nie za dużo, ale przynajmniej działa i oszczędzam sobie szoku po przesiadce z freeridówki Dziś zakładałem dziewczynie nowe shimano (jakieś hydrauliki spoza grupy) i stwierdzam że dobrze ustawione mechaniczne tarczówki działają bez porównania lepiej.. Dobra, bo zaraz bedą krzyczeć Cztery tłoczki i inna konstrukcja klamki zwiększają siłę docisku, a dobrze spasowane, większe okładzinki nie przypalają się tak łatwo i kulturalniej łapią tarczę. Albo jakoś tak... Dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Ale jakieś konkrety, dlaczego odstają, czy nie ma ich brać bo "według ciebie ?" Więc tak , miałem już kilka Avidów , zawsze miałem z nimi problem (zapowietrzanie się , odpowietrzanie , raz nawet nie wiem jak wypadł mi tłoczek , uszkodzenie bolca w klamce przy naciśnięciu ) po przesiadce na Shimano od 1,5 sezonu 0 problemu , dosłownie zapomniałem o tym że hamulce się odpowietrza . Mój kolega połamał klamkę j7 , chciał kupić nową ...ale okazało się że same klamki są nie dostępne i może kupić jednie nowy hamulec .Do Shimano są dostępne wszystkie części , stosunkowo tanio (nowa klamka saint 150zł ) co jest już przewaga nad Avidem . Ktoś porównywał DOT4 i olej mineralny . Olej ma wyższą temperaturę wrzenia , dzięki temu trudnij go zagotować . Miałem Avid : J3/J7 oraz Code . Żaden z nich nie miał mocy takiej jak saint nie mówiąc już o modulacji . J3/J7 były tylko spowalniaczem , nie dawały rady na trasach DH . Przyszedł czas na CODE , hamulc był nawet ok , tylko że był wadliwy (ciekł troche oraz się zapowietrzał ) . Kupiłe sainta , ma na pewno większą modulacje i nieznacznie siłe . Między XT a Saintem jest spora różnica w modulacji . 4 tłoki w saincie przyczyniają się przede wszystkim na większą modulację dzeki wiekszemu dociskowi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav77 Napisano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 Ho ho dyskusja nam się rozwinęła-dobrze,dobrze.Dzięki za zainteresowanie.Powiem tak,wybór padł na avidy (sorry Artursx1).Elixiry cr, może nawet carbon(taki fetysz ,nie zbijanie wagi roweru-zależy od oferty).Teraz tarcze-mam na oku 2 zestawy tych hamulców.Jeden z tarczami 185/185,drugi 160/160.Wiem że najlepiej byłoby 185/160 ale z braku laku wezmę 185/185.Nie mam nic do shimano(mam taką resztę gratów)ale wypróbuję Avida.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav77 Napisano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Heble zamówione Elixir cr carbon 185/185. Mam nadzieje że to trafny wybór.Dzieki za pomoc.Trzymajta się ludzie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rekin5551 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 ja polecam Formula RX sam ważę ponad ok 95kg i ich siła i modulacja jest moim zdaniem idealna, 180/160 tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaro1989 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 zaraz zaraz... a kultowa firma Magura???? to są dopiero hample. Firma tak stara i doświadczona że żadnej rekomendacji nie wymaga... pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav77 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Dzieki ale hamulce już w domu.Wyglądają dobrze i mam nadzieje że tak też hamują.Wersja cr carbon od XTRbikew dobrej cenie.Tylko przewody musze podocinać,ale chyba sam sie nie podejme. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.