RAFKAA Napisano 13 Maja 2010 Napisano 13 Maja 2010 Witam skrzypi mi armor z lewej strony: zdjąłem golenie,i i wyciągnąłem zatyczki i tu zostały plastikowe osłonki w których siedziały korki( do zmiany obciążenia amora) nie wiem jak je wyciągnąć próbowałem je wykręcić ale sie niszczyła faktura na nich jakis specjalny klucz trzeba? ,ogólnie strasznie suchy z lewej strony i sprężyna skrzypi w środku dalej nie wiem jak rozkręcić proszę o pomoc co po kolei odkręcać i czym smarować możne być towot?? albo F1 syntetyczny chain tube , smar do łańcuchów motorowych, tudzież smar do kosiarki ) Domyslam sie ze ten korek trzeba wykrecic na zdjeciu r1, z tym ze on jest caly plastikowy nie ma za co kluczem zlapac jak go wyjąć?
raf0007 Napisano 14 Maja 2010 Napisano 14 Maja 2010 Co to za model amortyzatora? Tawot (łt-42) może być, bo to chyba zwykły sprężynowiec, ja swego rst'ka starego traktowałem tawotem i zawsze działał dobrze. Ale najpierw wszystko musisz do czysta wytrzeć. Co do tego korka, ja wykręcałem podobny kluczem do rur, przez szmatkę, czymś w ten deseń http://www.narzedzia4u.pl/index.php?p1307,szczypce-do-rur-z-izolacja-250mm-topex-34d512 Musisz to robić pewnie żeby tego plasiku nie objechac, ale zanim coś zrobisz podaj model tego amortyzatora.
wac Napisano 14 Maja 2010 Napisano 14 Maja 2010 Wygląda mi to na XCR`a. Użyj klucza oczkowego 25mm. Widze na zdjęciu przecinak, nie prubój nim odkrecać bo zetniesz ząbki. Jeden chyba zostal już scięty. Proponuje zalać go olejem, ja swojego smarowalem tawotem nie chodził tak dobrze jak teraz (zalany olejem).
RAFKAA Napisano 15 Maja 2010 Autor Napisano 15 Maja 2010 Wygląda mi to na XCR`a. Użyj klucza oczkowego 25mm. Widze na zdjęciu przecinak, nie prubój nim odkrecać bo zetniesz ząbki. Jeden chyba zostal już scięty. Proponuje zalać go olejem, ja swojego smarowalem tawotem nie chodził tak dobrze jak teraz (zalany olejem). nie wiem jaki model tylko tyle napisane RS Suntour od roweru Giant XtC 840, pewnie jakiś najgorszy , a możne porostu wlać dyzo oleju w te skrzypiące sprężymy przez ta wazka szczelinę czy lepiej rozkręcić całość, nic sie nie stanie jak zaleje cały armor dużą ilościa oleju w tłok i odczekam az wypłunie nadmiar?? czy takie smarowanie sie sprawdzi? i teraz mam do wyboru oleje z odpowiednia gęstościa do kosiarki, do piły łańcuchowej , do samochodu nie chce kupować znowu jakiegos specjalistycznego drogiego smaru ktory z tych byłby najlepszy?
wac Napisano 16 Maja 2010 Napisano 16 Maja 2010 Moja sprężyna była cała w smarze zmieszanym z woda, lepiej rozkręć i przesmarój. Olej do paliwa raczej bym nie stosował równierz oleju do smarowania łańcucha nalej oleju sinikowego od samochodu lub kosiarki.
jaura Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Potrzebny jest specjalny plastikowy klucz oczkowy. Mam taki na zbyciu -- mogę oddać za piwo Specjalny smar nie jest potrzebny i chyba wystarczy jakikolwiek, który nie zeżre gumowych uszczelek. Olejem bym nie zalewał, bo będzie ciekło i rzygało olejem przy dobijaniu. Poza tym jak zalejesz za dużo i dobijesz, to Ci te plastikowe korki wysadzi w kosmos razem z regulatorami Miałem 3 różne suntoury i smarując je obficie smarem działały bez problemów po kilka lat. Nawet teraz jeden z nich jest zamontowany w rowerze na dojazdy do pracy. Pozdrawiam,
trekkOSW Napisano 19 Maja 2010 Napisano 19 Maja 2010 na razie nie mam problemu z amorem ale kiedys moze cos sie i mnie przytrafic moj model to tez santour cr 8v to pewnie jakis standart ale zawsze pytanko jak to konserwowac smarowac itp
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.