Paulex Napisano 13 Maja 2010 Napisano 13 Maja 2010 Witam. Mam problem, a mianowicie pozbyłem się gwintu w goleni przy zakładaniu hamulca, później przegwintowałem na większą śrubę i wszystko jest ok, ale przy tarczy 160 mm. Teraz mając więcej czasu bardziej cisnę w enduro i 160 z przodu nie daje rady. Na 180 czy na 203 mm potrzebuję adapter, i tu pojawia się problem. Bo nie ma tego jak zamontować. A nie chcę się bawić w żadne takie "sztukowanie". Wszystko tu chodzi o Shermana Flick . I mam pytanie czy między Shermanem Flick a brakeout plus jest różnica tylko w nazwie, skoku i mocowaniu koła, czy coś jeszcze. I chodzi mi o kompatybilność goleni górnych od Flicka z goleniami od brakeout plus. Czy golenie górne od brakeout będą dłuższe?? Czy to jest jeden pies i tylko jakaś podkładka/tulejka tam ogranicza skok. Tak mi to właśnie siedzi w głowie i nie wiem jak to jest. Średnica goleni jest chyba taka sama 35 mm. Chcę to niskim kosztem zrobić, no ale jak nie da rady to będę prosił o poradę jaki nowy amorek do enduro ze skokiem 160-180 mm + regulacja skoku. Żeby na podjazdach było łatwiej. Myślałem o Domain'ie 318 albo jakiś marcok z ATA. Co wy na to? Jak coś wiadomo pisać .
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Maja 2010 Mod Team Napisano 13 Maja 2010 Klaniam, Co do Manitaczy to sugerowalbym wyslac maila do Manitou Tech. Jesli nie radzisz sobie z angielskim daj znac, moge nieco pomocy udzielic. Co zasie tyczy Domain'ow i "Szostek" to sugeruje abys okreslil budzet a nastepnie zaczal przegladac ebay.uk i ebay.de. Szacunek... I.
Miecho87 Napisano 13 Maja 2010 Napisano 13 Maja 2010 A czy powiększenie otworu w odpowiednim adapterze to aż taki problem? Oczywiście zależy do jakiej średnicy nagwintowałeś otwór w goleni.
Paulex Napisano 13 Maja 2010 Autor Napisano 13 Maja 2010 Z śruby 6 nagwintowałem na 8 z główką na imubs, ale teraz skąd wziąć podkładki do ustawienia zacisku? miałem takowe bo rozwiercone ze standardowych podkładek, ale było w nich na tyle mało metalu, że ustawiłem zacisk, przykręciłem i tak jeździłem z obcierającym hamulcem, a już mi się znudziło kombinowanie i rozwiercanie kolejnych podkładek, bo trzeba nieźle się napracować przy tym. A rozwiercać adapter to też trochę będzie kłopotu, bo wiadomo niszczenie czegoś nowego i powstaje pytanie ile po rozwierceniu zostanie mięsa, a jak się dokręci to czy nie pęknie etc. Hm kwota to tak myślę max 1400 zł bo jeszcze pewnie dojdzie zmiana piasty na QR 20. A co do tego Manitou Tech to niezły pomysł trzeba będzie coś pomyśleć, ale najpierw napiszę tu: http://www.manitou.com.pl/ i zobaczę co mi powiedzą.
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Maja 2010 Mod Team Napisano 13 Maja 2010 Klaniam, Wersja 302 ale miesci sie w budzecie bez zajakniecia, razem z przesylka. Wystarczy z 1400 na przebudowe kola jak sie dobrze zakrecisz. No i nowka http://cgi.ebay.de/NEU-Rock-Shox-Domain-302-U-Turn-rot-Modell-2009-/230445455650?cmd=ViewItem&pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item35a79e9922 66 ATA, uzywka, trzeba licytowac: http://cgi.ebay.de/Marzocchi-Bomber-66-ATA-/260599472486?cmd=ViewItem&pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item3cacf06166 Tak na szybko, bez wglebiana sie w temat... Szacunek... I.
Miecho87 Napisano 13 Maja 2010 Napisano 13 Maja 2010 No tak, 2 mm różnicy to już dość dużo w tym miejscu. No i nie pomyślałem, że hamulce to Avid ze swoimi magicznymi podkładkami. Co prawda większe podkładki podobnego typu można dostać np. tu, ale pojawia się problem, ponieważ oba komplety powinny być takie same ze względu na promień krzywizny. No i nie wiem czy w adapterze jest jeszcze tyle materiału, żeby otwór powiększyć o 2 mm. Zawsze pozostaje trochę wątpliwa opcja wklejenia tulejki z gwintem M6 w goleń, bo po nagwintowaniu na tyle większą średnicę raczej nie uda się znaleźć zestawu naprawczego do tego gwintu.
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Maja 2010 Mod Team Napisano 13 Maja 2010 Klaniam, Jeszcze jedna uwaga co do wagi takiego sztucca. Niestety w cenie okolo 1400PLN (powiedzmy 300-350jurkow) to kazdy sztuciec bedzie sie opieral o 3 kg albo nawet je przeskoczy. Amory o skoku 160-180mm i wazace 2.5kg kosztuja 2x lub nawet 3x tyle co zadeklarowales... Szacunek... I.
Paulex Napisano 14 Maja 2010 Autor Napisano 14 Maja 2010 A jak wypadają te 3 amortyzatory? : 66 ATA: 1800 zł + pompka ( ale pompke mam więc myślę że coś zbijemy z ceny 1600???) http://www.allegro.pl/item1036139790_66_ata_2009_stan_bdb_topowy_model.html 55 ATA 2 1250 zł http://www.allegro.pl/item1035829267_marzocchi_55_ata_2_biale_2008_igla.html 55 ATA 2 1100 zł http://www.allegro.pl/item1033745872_bomber_marzocchi_55_ata_2.html Aha i patrząc na wymiary amortyzatorów to bardziej mi odpowiada 66 bo ma 564 mm wysokości co poprawi moją geometrię na + dla mnie na zjazdach, a blokada pomoże na podjazdach. Aha a tak jak pisze na aukcji to 666 to nie topowy model tylko, on jest najniższym modelem z serii 66 z 2009 roku. Chyba że mu chodzi o to że to ogólnie na tle innych amortyzatorów. A co do tych 55 to rozmawiałem z gościem od tego 55 za 1250 zł sprowadzony z Anglii na sprzedaż wymienione uszczelki kurzowe, i napisane jest kilka drobnych rysek, a nawet nie zapytałem a gościu od razu mi o rysach zaczął gadać, że są prawie nie widoczne jak pytałem o zdjęcia. Napiszcie co sądzicie.
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Maja 2010 Mod Team Napisano 14 Maja 2010 Klaniam, "Piatki" omijaj bo to 2008, czyli jak marzochofile mowia najgorszy dotychczas rok produkcyjny. Nic wiecej nie powiem bo nie znam sie na Mackach i na tak duzym skoku. Szacunek... I.
Paulex Napisano 14 Maja 2010 Autor Napisano 14 Maja 2010 A 66 to faktycznie topowy model bo źle popatrzyłem na manulala Na końcu aukcji pisze,że niższa cena i wysyłka za free . Aha dzięki Ivan za info. Może jest jakiś user Marcoka na forum, który coś doradzi? .
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Maja 2010 Mod Team Napisano 14 Maja 2010 Klaniam, Posilkujac sie zestawieniem modeli 2009 wynika ze ta ATA to faktycznie najwyzszy model w serii 66 na 2009. Najwyzszy bo ATA? Nie mam pojecia... http://www.marzocchi.com/Template/listProdotti.asp?LN=UK&idC=%2D1&IdFolder=113&idMY=56330&uf=IU&idIU=2463 Powtarzam ponownie. Zarejestruj sie na emtb.pl tam co drugi gosc jezdzi na Szostkach... Szacunek... I.
Paulex Napisano 14 Maja 2010 Autor Napisano 14 Maja 2010 Już to zrobiłem i teraz czekam na odpowiedź . Hehe patrzcie co mi odpisali z polskiego manitou. Temat maila był taki: Manitou Sherman Flick 150 mm i kompatybilność goleni dolnych od Shermana brakeout plus. A oni mi odpisali tak: Witam, golenie dolne są identyczne dla wszystkich amortyzatorów typu Sherman.Różnice były wyłącznie w górnych ( w długości, skoku, rodzaju tłumienia i rurze sterowej ), gwinty były te same ale przełożenie wnętrzności z wersji 170 do 130 może być problemem. Nawet w mailu 2 raz napisałem, że mam 150 mm Shermana. Ale skoro golenie dolne takie same to istniej możliwość zrobienia. na razie wiem ,że dolne mogę zmienić, a reszta?? Na żyletki .
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Maja 2010 Mod Team Napisano 14 Maja 2010 Klaniam, Jakos nie wiem dlaczemu ale nie zoskoczyl mnie ten brak zrozumienia tematu przez Manitou.pl... Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.