Skocz do zawartości

[amor]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

60 mmm skoku i cena nie gra roli? jesteś pewien że nie liczysz się z kosztami?

jeśli tak jest to:

 

1. dziś standardem dla widelców do rowerów ze sztywną ramą jest skok 80/100 mm. mają tyle nawet wyczynowe rowery do ścigania się, standard 100 mm zaczyna obowiązywać i był wprowadzony chyba w zeszłym roku. widelce ze skokiem 60 mm (a dokładnie 63 mm) przestał obowiązywać jakieś 5 lat temu.

2. prawie na sto procent nie kupisz nowego wysokiej klasy amortyzatora o skoku 60 mm.

 

3. jeśli twój styl jazdy nie jest zbyt agresywny - szukaj widelca ze skokiem ok 80 mm, jeśli rama jest stara i geometrycznie skonstruowana pod widelec o skoku 60 mm - 20 mm nie zrobi ani tobie ani ramie ani rowerowi krzywdy.

4. z oferty na rynku oklepane a dobre są widelce rock shoxa z systemem tłumienia motion control, dla lekkich i mniej agresywnych sid, dla cięższych albo cięższych i agresywnych reba. manitou ma serie r7, fox serię f. najpopularniejsze są foxy i reby. widelce pasujące do twojego roweru ważą między 1400 i 1700 gram, niekiedy ciut więcej.

Napisano

rower mam z 2008 roku i tam mam Sr Suntora CR-8V i tam jest właśnie skok 63 mm wydaje mi się że skoro cały rower jest z 2008 roku to i amor też... chyba że mi wstawili jakieś starocie z 2005 roku. chciałbym go wymienić na coś lepszego. Jestem pewien że cena nie gra roli. 80 mm wydaje mi się że to trochę za dużo... będzie wyglądał jak pokraka... to jest rower turystyczny... na ramie Kross Trans Pacific...

Napisano

ramka jest 19" a koła są 28" :yes:

 

i to mi się podoba:) amor ma wszystko co potrzeba... skok taki jak chce sprężynę powietrzną i najlepszy system tłumienia:) dzięki za pomoc:)

Napisano

będzie ok. ale z drugiej strony już miałem doczynienia z Suntorem i mniej więcej wiem o co kaman i z związku z tym chętniej bym pojeździł na Marzocchi Magura albo Manitou... NCX i tak jest lepszy od tego co mam teraz w rowerze. Jakbym już kupoeał to kupie w normalnym sklepie:) dzięki za radę. pozdrower

Napisano

a jakie to ma tłumienie? w zamkniętym kartridżu czy otwarta kąpiel olejowa? w Suntorach kiepskie są te zimmeringi i często skrzypią podczas jazdy co zdecydowanie obniża kulture pracy amora.

Napisano

Jak czytamy w instrukcji ma system IRA (podobny do RV) - czyli system otwartej kąpieli olejowej :

 

RV (Rebound Valve w otwartej kąpieli)

Ewolucja najtrwalszego tłumika SSVF. RV w otwartej kąpieli olejowej

jest łatwy w obsłudze pozwalając czarnym pokrętłem na wydajne regulacje

tłumienia prędkości prostowania się widelca po najechaniu na

nierówność.

IRA (Internal Rebound Adjuster w otwartej kąpieli)

System wewnętrznej regulacji powrotu jest podobny do RV kontrolując

tłumienie powrotu. Regulacji można dokonać wewnątrz tłumika posługując

się specjalistycznym kluczem.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Nie przecenialbym magicznej sily marki "M". W koncu to nie kto inny jak Suntour klepie amory dla Marcoka...

Co niestety owocuje tym ze legendarna wrecz idiotodpornosc, czulosc i kultura pracy Maciejow przezywa kryzys.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Jednak konstrukcja tłumika jest zupełnie inna (nawet jeśli Suntour jest wykonawcą), a z tego co rozumiem kartridż z Suntoura niezbyt przypadł do gustu założycielowi tematu, więc jest to realna alternatywa.

 

Ps

Np. tuleje cylindrowe do silników Volvo produkowane są w Polsce , w Krotoszynie, i nikt nie narzeka na trwałość tych silników ;)

  • Mod Team
Napisano

... ale po przejsciu Marcoka na produkcje u Suntoura nagle sie okazalo ze legenda Z1 zbladla wyraznie. Amory maja problemy z kultura pracy, sypia sie, ciekna...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Przykro mi z tego powodu, jednak to nie znaczy automatycznie, że Marzocchi TXC będzie gorszy niż Suntour NCX/NRX ;)

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Nie twierdze ze bedzie ale nie robilbym wielkiegio "hallo" z marki ktora wlasnie walczy o to aby sprostac swojej historycznej niezawodnosci i kulturze pracy.

 

Szacunek...

I.

Napisano

He he, ten amor to po prostu alternatywa dla NCX z kartridżem, nikt tu jakoś szczególnie go nie wychwalał , z tego co zauważyłem ;)

Choć to nie znaczy, że nie może być lepszy od Suntoura :)

 

Tym bardziej, że wielkiego wyboru amorów crossowych nie ma ...

Napisano

właśnie przypadł mi do gustu ten kartridż. bo to najlepszy sposób tłumienia... tylko jestem ciekaw tego Marzocchi jak się z nim współpracuje.. może i Suntour robi amory dla Marzocchi ale pewnie cała koncepcja (tzn. dobór materiałów spospbu resorowania i tłumienia) jest dzieckiem włoskiego producenta...

Napisano

Marzocchi TXC LO

Sprężyna powietrzna, dobre tłumienie, lock-out, fajnie wybiera nierówności.

 

Przejechałem na nim już 4kkm (miasto, lekki teren) i nie ma z nim żadnych problemów.

 

W podkowie otwór na zamocowanie błotnika, dodatkowo otwory pod dynamo, hamulec bębnowy, i pod przedni bagażnik Tubus Swing.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...