Paulex Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Tak jak w temacie czy może ktoś wie jaka musi być główka ramy do sterówki 1.5. Wiadomo można okazyjnie kupić taki amorek na 1.5, dlatego się tym zainteresowałem. Co jest potrzebne, żeby przejść na taką sterówkę. Wiadomo stery, ale nie wiem czy moja rama jest kampatybilna z 1.5' a może to tylko kwestia sterów? Proszę o wypowiedzi.
bodziekk Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 To nie kwestia sterów. Główka musi mieć odpowiednią średnicę. Jeśli główka u ciebie wygląda tak jak na załączonym obrazku, to nie założysz do ramy widelca 1.5 http://download.bikeboard.pl/foto2/friedrishafen_080.jpg
Paulex Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 No najprawdopodobniej mam taką samą główkę, lecz nie jestem pewny, bo ta rama ma wzmocnienie do podsiodłowej, w moim tego nie ma, ale ja mam starszy model więc pewnie dlatego. Czyli nic się nie da zrobić.
Schwefel Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Nie masz szans, żeby 1,5" wlazło do główki 1 i 1/8". Albo kombinuj z ucinaniem tej i wbijaniem nowej sterówki 1 i 1/8" albo sprzedaj amora i kup coś pasującego.
Paulex Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Amorka mam 1 1/8, ale tak jak pisałem można okazyjnie kupić takie 1.5 stąd moje zapytanie. A czy umiejscowienie sterówki w koronie amorka chodzi mi o średnicę jest takie samo w 1 1/8 i 1.5? i później się zmienia średnica czy cała sterówka ma określoną średnicę? Bo jak na całej długości jest jednakowa to do korony gdzie była 1.5 nie wejdzie 1 1.8 tylko trzeba by było coś spawać, albo klinować czymś, a to już nie są bezpieczne rozwiązania moim zdaniem bo w razie "W" to ładnie można by się pokaleczyć przy efektownym OTB .
tobo Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Jakiś czas temu wprowadzono standard 1,5 cala, wtedy widelce na całej długości miały rurę sterową o tej średnicy. Obecnie, chyba od 2-3 lat wprowadza się kolejne rozwiązanie czyli ramy z dwoma różnymi typami łożysk, gdzie dolne łożysko ma średnicę 1,5 a co za tym idzie również rura sterowa widelca, oraz górne łożysko 1 1/8 cala. Główki takich ram są charakterystyczne, bo zwężają się ku górze. Rury 1.5 cala na całej długości stosuje się w jednopółkowych widelcach do enduro/fr a rozwiązanie mieszane będzie chyba stawało się powoli powszechne w pozostałych typach rowerów mtb, pierwszy taki patent zastosował specialized.
Paulex Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Dziękuję tobo czyli pozostaje polowanie na coś taniego .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.