Skocz do zawartości

[góral] reanimować czy nie


ander67

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jetem amatorem który jeżdzi kilka razy w miesiącu, wiec nic wielkiego ale mam dylemat który dotyczy mojego kilkunastoletniego górala. Spisywa sie dobrze rama chromowo molibdenowa producenta nie znam z przodu ma literke "m". Osprzęt shimano deore wciąż dobrze sie spisuje ale to nie to co dawniej. Na początek czyli w najbliższych dniach chciałbym zmienić hamulce na v-brake a pozniej pokolei cały osprzet. Chciałbym sie dowiedzieć Czy wogle mają sens moje poczynania, co kupić a moży wy macie jakiś sprzet ktory moge wykorzystać oczywiście sie dogadamy:)

Napisano

Pytanie jest chaotyczne bo i moje poczynania są chaotyczne. Co do zdjątka to wrzuce na pewno jutro dziś już nie bede kombinował z aparatem. a interesuje mnie jak i od czego zacząć, co kupić przy modernizacji i czy wogle warto.

Napisano

jak osprzęt to nie to co kiedyś to go wyreguluj i na smaruj. Hample wymień na v-ki i będzie git. Deore to dobra klasa zwłaszcza to stare Deore, pochodzące z czasów kiedy Shimano kładło jakiś nacisk na jakość swoich komponentów więc myślę że nie warto go wymieniać a jedynie wyregulować. przydało by się więcej szczegółów. konkretnie jakie masz korby przerzutki manetki itp...

Napisano

w rowerze szczególnie zużywającymi się elementami są: linki, pancerze, klocki hamulcowe, kaseta, łańcuch, środkowa zębatka korby, koła, z naciskiem na piasty a bardziej obręcze, które po prostu są wycierane przy hamowaniu, warto byłoby również obmacać wkład suportu (łożyska osi korb). jeśli chcesz mieć osprzęt podobnej klasy to koszt będzie spory.

pytanie czy deore to po prostu deore czy któreś deore lx lub xt - grupa deore tak się właśnie dzieli i oznaczenia przy słowie deore w postaci tych symboli podniesie cene inwestycji zakładając że chce się mieć to samo ale nowe.

Napisano

Wrzuć lepiej te fotki im więcej szczegółów na nich będzie widać tym lepiej - czyt, wszystkie nazwy własne częśći. :icon_redface:

wtedy pomyślimy, bo tak na sucho toniebardzo, tak jakbys zapytał na forum samochodewym, mam stare audi, co w nim wymienić... :)

 

sam widzisz - niebardzo jak mialby Ci ktokolwiek pomóc bez jakiejkolwiek wiedzy o Twoim sprzęcie. :P

 

czekamy na foty

 

amen

Napisano

jeżeli lubisz ten rower(bo rama nie jest najwyższych lotów) to możesz go zreanimować :)

na początek faktycznie przydałoby się wymienić hamulce na Vki i dokupić nowe klamki (polecam te http://www.allegro.pl/item1031518513_nowe_klamki_hamulcowe_shimano_alivio_super_cena.html )

przy napędzie wiele bym nie grzebał - wymienił linki i pancerze na nowe, porządne a potem jeszcze dokupił nowy bębenek(w obecnym wydaje mi sie, ze już mocno są zjechane zębatki), a korba wygląda, że jest w dobrym stanie więc dużo do roboty nie ma :)

Napisano

mając na myśli bębenek mówisz o tylnej kasecie. I czy do tych klamek będe mógł dołączyć moje manetki. I jeszcze jedno z kołami nic nie robić? a co do ramy to tak przyzwyczajony jestem:) zresztą myślałem że te cro-mo są nie najgorsze. I na koniec serdeczne dzięki za wkład intelektóalny w remont roweru:) w

Napisano

sry... nie bębenek tylko wolnobieg :) , bo ty z tyłu z tego co widzę raczej kasety nie masz. A ty masz klamkomanetki(połączone na stałe) czy klamki + łącznik z manetkami bo dokładnie na tym zdjęciu nie widzę??>>

Napisano

Raczej na stałe manetko można odkcić ale przy chamilcu jest wypustka na stałe do podtrzymania manetek. A co do kół nic nie zmieniać.

Napisano

no to zostaw te klamkomanetki, chyba, że są już luźne(klamka lata) to wtedy poszukaj jakiś nowych :icon_mrgreen:. Co do kół to zależy jak te ci się dobrze spisują(brak luzów, całe łożyska) i nie zależy ci na wyglądzie to IMO nie warto wymieniać.

Napisano

Wiesz nie przesadzajmy że na wyglądzie mi nie zalęży bo rama idzie do maloweania jutro na czarny mat. A jakie koła byś mi polecił. Luzów nie ma na kołach ale tylna kaseta czasem przeskakuje. Manetki i i dzwignia hamulca jest ok są ok ale czytałem że te nie nadają sie do vałek

Napisano

kół ci nie polecę bo nie jestem jakoś super obeznany w tym temacie(no chyba, że chcesz karbo koła do enduro ;)), a z tyłu przeskakuje ci na wolnobiegu(lub jak ty to zwiesz - kasecie - ale to nie kaseta) bo masz już zjeżdżone zębatki i trzeba to wymienić, a twoje klamkomanetki da się wymienić raczej tylko na to http://www.allegro.pl/item1031417326_klamkomanetki_shimano_st_ef60_3_7_biegowe.html bo jak dobrze się doliczyłem to z tyłu masz 7 biegów :icon_mrgreen: i właśnie po tym wnioskuje, że masz wolnobieg, kasety są od 8 biegów.

Napisano

nie będę się już więcej powtarzać, że na kołach się zbytnio nie znam(nie wiem czy będą kompatybilne z twoją ramą - chodzi mi o szerokość piast) ale te wyglądają na porządne :icon_mrgreen:

Napisano

Jeśli dobrze widzę to masz mocno zbitą tylnią obręcz? Przy tej klasie i wieku to od razu całe kółko do wymiany na kasetę, żeby było opłacalnie.

Z hamulcami problem, bo klamki do canti mają inne przełożenie więc albo nie zmieniaj w ogóle (jeśli dobre jakościowo to da się je do ładnej pracy wyregulować) albo jedziesz po maksie i wymieniasz i klamki i manetki od razu - do kasety i normalny napęd, przerzutka jeśli nie ma luzów dużych to i 9 ładnie obsłuży.

Łańcuch koniecznie po tylu latach jeśli ruszasz kasetę/korbę, bo stan nieznany a pewnie zły.

Pancerze i linki z nierdzewki koniecznie.

Przednie kółko jeśli obręcz ok to zajrzyj do piasty, smar +kuki +pewnie konusy do wymiany, zależy od stanu.

 

Ta rama to do spokojnej jazdy bo i stery gwintowane na 1" i otwory ma osłabiające... No i nie wiemy ile waży.

Napisano

Fakycznie założyłem vałki i przy tch klamkach regulacja jest prawie niemożliwa. Pytanie czy jeśli teraaz zmienie tylne koło z wolnobiegu na kasete to odrazu musze zmienić korbę. CZy nie ma takiej konieczności. I co sądzicie o kołach do których powyżej dałem link.

Napisano

Dobrze przemysl zakupy. Najlepiej i niestety najdrozej jest wymienic wszystko kompleksowo :/ Czyli:

- hamulce + klamki

- kolo tylne z kaseta (tutaj kolega lenki sprzedaje bardzo dobre kola Crossride UB: link - moze sie jeszcze uda dogadacie jakos co do ceny :))

- jesli chodzi o naped to poszukaj na allegro okazji np Alivio czy Deore. Mojej Dziewczynie zlozylem naped caly Deore za male pieniadze (p. przednia 35 zl, p. tylna 65 zl itd - czesci nowe)

 

Ja kiedys dostalem od rodziny rower z Marko i tez chcialem go potem reanimowac, to jak kupilem przerzutke tylna to musialem wymienic kolo zeby byla mozliwosc zalozenia kasety. Jak kupilem przerzutke przednia i lancuch to sie okazalo, ze musze kupic tez korbe, bo prowadnica przerzutki tarla o zebatki korby. Kosztowalo mnie to sporo nerwow, czasu no i ciagle wydatki, bo dopiero po montazu okazywalo sie, ze zamiast byc lepiej to jakis nowy problem sie pojawial. Takze niestety najlepiej kompleksowo jest to zrobic. Jesli kasy brak to wymien np najpierw naped, a z hamulcami poczekaj. Jesli masz juz te hamulce to wymien wszystko co z nimi zwiazane czyli dodatkowo klamki, pancerze, linki. Jak przybedzie kasy do budzetu to wtedy kompleksowo naped.

 

Pozdrawiam

Napisano

Z klamkomanetkami sie wstymuje bo nie wiem czy nie zmienie koła i nie wiem jaką wtedy będe miał kasete. Jak sprawdzić czy dane koło będzie pasowało do mojej ramy???

Napisano

Korby nie musisz choć jest "duża", będziesz miał większą rozpiętość przełożeń ;) . Za to przy wymianie korby prawdopodobnie czeka Cię przednia przerzutka ze względu na inną średnicę właśnie, szkoda więc zostaw na razie temat. Za to łańcuch koniecznie! Zapomniałem o luzy w suporcie zapytać - jeśli są to wymień od razu na kompaktowy, to grosze i nie warto oszczędzać a zapomnisz, że go masz.

Koło będzie pasować a jeśli nie będzie to rozegnij delikatnie tylny trójkąt :P i już będzie. Oś wsuwaj do końca, żeby się oparła symetrycznie a nie jak na zdjęciach. Jak za daleko to zrób symetrycznie podparcie z czegoś (np stare stalowe haki od przerzutki, takie na oś).

PS: luzy w sterach?

PS2: wszystko tak jak wyżej dalej ma zastosowanie. Klamki - "a nie mówiłem"?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...