Skocz do zawartości

[poprawa przyspieszenia] wymiana napędu


bosmaan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak już napisałem w temacie chcę przyśpieszyć nieco rowerek, a dokładnie skupię sie na części napędowej, rower będzie przeznaczony głównie na asfalt, i tak - opony już wymienione na gładko - wąskie że tak napiszę, nie wiem tylko co z napędem, rower to cube aim. prosze o jakieś sugestie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410 Top Normal

Przerzutka przód Shimano Altus FD-M 310,Top Swing, 34,9mm

Dźwignia przerzutki Shimano STI ST-EF60 EZ Fire Plus, 8-speed

Mechanizm korbowy Shimano Acera FC-M361 42x32x22, 170mm, Shimano BB-UN26

Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG30 11-30, 8-speed

Łańcuch Shimano CN-HG40 106 links

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz, żeby rower był szybszy to musisz sprawić, żeby był sztywniejszy i lżejszy. Czyli lekkie i sztywne koła, korba, rama to chyba podstawa. mozna jeszcze sylwetke poprawic na bardziej sportową. No i jak ktoś wspomniał spd - daje naprawde dużo, średnie wzrosną po miesiącu.

No i poza tym to "xtr nie napedza roweru" zacznij jezdzic wiecej i regularniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takie pytanie, czy lepiej zmienić tylną kasetę (mam 8 biegową)na 9 - cio, czy przedni mechanizm korbowy z zębatka na taki o większej średnicy? co się lepiej opłaci w odniesienu do prędkości roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie może powiem, że nie jestem znawcą tego tematu. Ale zdobyte doświadczenie oraz posiadana wiedza chyba pozwala mi się wypowiedzieć w tym temacie. Szkoda, że nie napisałeś dokładnie jakie części masz w rowerze. Upierasz się przy wymianie napędu. A masz w rowerze amortyzator z blokadą ? Czy sztywny widelec ? Arek03170 napisał o sztywności roweru ... im sztywniejszy rower, tym mniej energii którą wkładasz w pedałowanie jest rozpraszanej. A co za tym idzie Twoje kręcenie staje się bardziej efektywne. Jeżeli masz amortyzator bez blokady to inwestowanie w napęd niewiele da. Na byle podjeździe więcej stracisz z powodu amortyzatora, niż zyskasz z napędu. Druga sprawa to odchudzanie roweru. Najwięcej zyskuje się na kołach, w które już nie chce inwestować. Wyczytałem ostatnio, że poza ramą i korbą można zainwestować w lżejsze buty. Ale jak to się przekłada % na prędkość nie napisali. Wróćmy do twojego pytania. Najlepszym rozwiązaniem jest jak największy blat i jak najmniejsza koronka. I tutaj pojawia się słowo „ale”. To teraz od Twojej sprawności fizycznej zależy, czy przełożenia jakie uzyskasz będą dla Ciebie wystarczające. Ja na Twoim miejscu zajechałbym ten napęd co masz i wtedy zastanawiał się nad czymś lepszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A masz w rowerze amortyzator z blokadą ? Czy sztywny widelec ? Arek03170 napisał o sztywności roweru ... im sztywniejszy rower, tym mniej energii którą wkładasz w pedałowanie jest rozpraszanej. A co za tym idzie Twoje kręcenie staje się bardziej efektywne. Jeżeli masz amortyzator bez blokady to inwestowanie w napęd niewiele da. Na byle podjeździe więcej stracisz z powodu amortyzatora, niż zyskasz z napędu. Druga sprawa to odchudzanie roweru. Najwięcej zyskuje się na kołach, w które już nie chce inwestować. Wyczytałem ostatnio, że poza ramą i korbą można zainwestować w lżejsze buty. Ale jak to się przekłada % na prędkość nie napisali. ...

lżejsze buty beda powodować, że będzie się lżej kręciło, ale róznia pewnie bedzie mało zauważalna

amortyzator wedlug mnie zacznie przeszkadzac dopiero przy jezdzie na stojaco. Mógłbyś go wymienić na sztywny karbonowy do mtb - widziałem takie rozwiązanie u osób jezdzących przy ujemnych temperaturach. Tylko jaki sens do roweru mtb dawać wielkie korby, sztywny amortyzator i moze jeszcze baranka. Jak chcesz prędkość to kup szosówkę

Ja nadal upieram sie przy spd i sztywniejszej korbie :D

 

mam korbe z najwieksza zebatka 42 i młynek robi się dopiero przy 60km/h na prostej, na prostej, na mtb nie osiaga sie takich predkosci wiec korba 48 nie ma sensu w mtb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To liźnięcie fizyki podpowiada Tobie, że na twardszych przełożeniach będziesz miał lepsze przyspieszenie? :P

Teoretycznie ma rację. Im cięższe przełożenie, tym szybciej osiągnie prędkość maksymalna. Ale ucząc się fizyki zapomniał o mechanice.

 

 

@bosmaan

Ciężkie przełożenia wymagają dużego momentu obrotowego na korbie. Jeżeli jesteś taki koks, że potrafisz na najcięższych przełożeniach efektywnie rozpędzać rower to gratuluje wytrenowania. W przeciwnym razie jedyną rzeczą jaką będziesz mógł zrobić to wydłużyć korbę. Przerzutki służą do uzyskania odpowiedniego momentu obrotowego na kole w zależności od momentu na korbie. Podobnie masz w aucie. Samochód ma tzw. „kopa” nie dlatego, że ma 5 biegową skrzynie biegów. Ale dlatego, że jego silnik jest wstanie szybciej ruszyć masę którą napędza.

 

@Arek03170

O tym samym pomyślałem. Czemu po prostu nie sprzedał roweru i nie poszukał szosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam korbe z najwieksza zebatka 42 i młynek robi się dopiero przy 60km/h na prostej, na prostej, na mtb nie osiaga sie takich predkosci wiec korba 48 nie ma sensu w mtb...

Zgadza się, z MTB szosówki nie zrobisz sam to przerabiałem, cienkie opony slicki 1,00" -miałem, korba 48T - miałem, tutaj naprawdę zmiana roweru na szosowy da efekt, nawet rozwazałem kupno korby szosowej 38T-53T ale jak zobaczyłem jak to śmiesznie wyglada szybko zrezygnowałem, przyspieszenie to nic innego jak zmiejszenie masy rotującej, napedem tego nie poprawisz za wiele a kasa pojdzie, więc zajechałbym ten obecny.

 

P.S. Ja miałem z przodu 44T i z tyłu oczywiscie jak to w kasecie 11T, młynek już był przy 54km/h, opony 2,00, szybciej w moim przypadku nie dało rady bo amortyzator strasznie już pompował - SR Suntour XCP (w sumie czego oczekiwać) - oczywiscie prosta droga.

 

Mtb na szose nie przerobisz - niestety, ale hamulce tarczowe + koła 28" rozważyłbym :P - tylko czy nie lepiej specjalnie do tego rower kupić, szose?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bosmaan

Ja bym na twoim miejscu usiadł i porządnie się zastanowił do czego ma Ci twój rower służyć. Z tego co napisałeś do tej pory wnioskuję (i chyba nie tylko ja), że potrzebujesz szosy ewentualnie roweru turystycznego. Hmm „mniej kręcę/szybciej jadę proste” to kwestia odpowiedniego doboru przełożeń. A przy jakiej prędkości zamykasz korbę ? I w jakich warunkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o przyspieszenie typu od 0......50 czy 60 tylko ogólnie TZN: mniej kręcę/szybciej jadę proste, a to że moderator przekręcił mój temat, nie mam na to wpływu

W takim razie, jeśli nie chcesz zmieniać roweru, to więcej zębów na blacie korby pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...