bosmaan Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Witam, jak już napisałem w temacie chcę przyśpieszyć nieco rowerek, a dokładnie skupię sie na części napędowej, rower będzie przeznaczony głównie na asfalt, i tak - opony już wymienione na gładko - wąskie że tak napiszę, nie wiem tylko co z napędem, rower to cube aim. prosze o jakieś sugestie pozdrawiam
bosmaan Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 pedały hmm no tak ale bardziej chodzi mi o te kasety i korby tudzież przerzutki
1415chris Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Wypadaloby podac co masz obecnie w rowerze, bo tak to temat zupelnie bezsensowny.
bosmaan Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 Przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410 Top Normal Przerzutka przód Shimano Altus FD-M 310,Top Swing, 34,9mm Dźwignia przerzutki Shimano STI ST-EF60 EZ Fire Plus, 8-speed Mechanizm korbowy Shimano Acera FC-M361 42x32x22, 170mm, Shimano BB-UN26 Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG30 11-30, 8-speed Łańcuch Shimano CN-HG40 106 links
jasskulainen Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 wymiana przerzutki wplynie na precyzje dzialania tego mechanizmu ale na predkosc nie bardzo mozesz sprobowac odchudzic rower , zaczalbym od kol zeby bylo latwiej sie rozpedzic w ogole pytanie i caly temat dosc absurdalny
Arek03170 Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 jeżeli chcesz, żeby rower był szybszy to musisz sprawić, żeby był sztywniejszy i lżejszy. Czyli lekkie i sztywne koła, korba, rama to chyba podstawa. mozna jeszcze sylwetke poprawic na bardziej sportową. No i jak ktoś wspomniał spd - daje naprawde dużo, średnie wzrosną po miesiącu. No i poza tym to "xtr nie napedza roweru" zacznij jezdzic wiecej i regularniej
bosmaan Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 jeszcze takie pytanie, czy lepiej zmienić tylną kasetę (mam 8 biegową)na 9 - cio, czy przedni mechanizm korbowy z zębatka na taki o większej średnicy? co się lepiej opłaci w odniesienu do prędkości roweru?
tomeh Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Cienki łańcuch, więcej koronek zębów na biegach - większa ilość przełożeń - nic innego nie przychodzi mi do głowy
bosmaan Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 ostatecznie to chyba wymienię korbe na wersję 48 zębów + xt na tył, bo te alivio są dręczące efekt powinien być zauważalny
kubek20 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Taką korbą przyspieszenia nie poprawisz, tylko prędkość maxymalną
Pier Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Na wstępie może powiem, że nie jestem znawcą tego tematu. Ale zdobyte doświadczenie oraz posiadana wiedza chyba pozwala mi się wypowiedzieć w tym temacie. Szkoda, że nie napisałeś dokładnie jakie części masz w rowerze. Upierasz się przy wymianie napędu. A masz w rowerze amortyzator z blokadą ? Czy sztywny widelec ? Arek03170 napisał o sztywności roweru ... im sztywniejszy rower, tym mniej energii którą wkładasz w pedałowanie jest rozpraszanej. A co za tym idzie Twoje kręcenie staje się bardziej efektywne. Jeżeli masz amortyzator bez blokady to inwestowanie w napęd niewiele da. Na byle podjeździe więcej stracisz z powodu amortyzatora, niż zyskasz z napędu. Druga sprawa to odchudzanie roweru. Najwięcej zyskuje się na kołach, w które już nie chce inwestować. Wyczytałem ostatnio, że poza ramą i korbą można zainwestować w lżejsze buty. Ale jak to się przekłada % na prędkość nie napisali. Wróćmy do twojego pytania. Najlepszym rozwiązaniem jest jak największy blat i jak najmniejsza koronka. I tutaj pojawia się słowo „ale”. To teraz od Twojej sprawności fizycznej zależy, czy przełożenia jakie uzyskasz będą dla Ciebie wystarczające. Ja na Twoim miejscu zajechałbym ten napęd co masz i wtedy zastanawiał się nad czymś lepszym.
bosmaan Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 Taką korbą przyspieszenia nie poprawisz, tylko prędkość maxymalną właśnie do tego zmierzam
Cycu85 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Tylko, że ma to się odwrotnie do przyspieszenia.. Na pewno wiesz czego chcesz?
bosmaan Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Tylko, że ma to się odwrotnie do przyspieszenia.. Na pewno wiesz czego chcesz? troche fizyki sie lizneło
rzymo Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 troche fizyki sie lizneło To liźnięcie fizyki podpowiada Tobie, że na twardszych przełożeniach będziesz miał lepsze przyspieszenie?
Mod Team michuuu Napisano 11 Maja 2010 Mod Team Napisano 11 Maja 2010 troche fizyki sie lizneło Praw fizyki Pan nie zmienisz nie bądź Pan głąb - taki kiedyś był skecz.
Arek03170 Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 ... A masz w rowerze amortyzator z blokadą ? Czy sztywny widelec ? Arek03170 napisał o sztywności roweru ... im sztywniejszy rower, tym mniej energii którą wkładasz w pedałowanie jest rozpraszanej. A co za tym idzie Twoje kręcenie staje się bardziej efektywne. Jeżeli masz amortyzator bez blokady to inwestowanie w napęd niewiele da. Na byle podjeździe więcej stracisz z powodu amortyzatora, niż zyskasz z napędu. Druga sprawa to odchudzanie roweru. Najwięcej zyskuje się na kołach, w które już nie chce inwestować. Wyczytałem ostatnio, że poza ramą i korbą można zainwestować w lżejsze buty. Ale jak to się przekłada % na prędkość nie napisali. ... lżejsze buty beda powodować, że będzie się lżej kręciło, ale róznia pewnie bedzie mało zauważalna amortyzator wedlug mnie zacznie przeszkadzac dopiero przy jezdzie na stojaco. Mógłbyś go wymienić na sztywny karbonowy do mtb - widziałem takie rozwiązanie u osób jezdzących przy ujemnych temperaturach. Tylko jaki sens do roweru mtb dawać wielkie korby, sztywny amortyzator i moze jeszcze baranka. Jak chcesz prędkość to kup szosówkę Ja nadal upieram sie przy spd i sztywniejszej korbie mam korbe z najwieksza zebatka 42 i młynek robi się dopiero przy 60km/h na prostej, na prostej, na mtb nie osiaga sie takich predkosci wiec korba 48 nie ma sensu w mtb
Pier Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 To liźnięcie fizyki podpowiada Tobie, że na twardszych przełożeniach będziesz miał lepsze przyspieszenie? Teoretycznie ma rację. Im cięższe przełożenie, tym szybciej osiągnie prędkość maksymalna. Ale ucząc się fizyki zapomniał o mechanice. @bosmaan Ciężkie przełożenia wymagają dużego momentu obrotowego na korbie. Jeżeli jesteś taki koks, że potrafisz na najcięższych przełożeniach efektywnie rozpędzać rower to gratuluje wytrenowania. W przeciwnym razie jedyną rzeczą jaką będziesz mógł zrobić to wydłużyć korbę. Przerzutki służą do uzyskania odpowiedniego momentu obrotowego na kole w zależności od momentu na korbie. Podobnie masz w aucie. Samochód ma tzw. „kopa” nie dlatego, że ma 5 biegową skrzynie biegów. Ale dlatego, że jego silnik jest wstanie szybciej ruszyć masę którą napędza. @Arek03170 O tym samym pomyślałem. Czemu po prostu nie sprzedał roweru i nie poszukał szosy.
afly Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 ...mam korbe z najwieksza zebatka 42 i młynek robi się dopiero przy 60km/h na prostej, na prostej, na mtb nie osiaga sie takich predkosci wiec korba 48 nie ma sensu w mtb... Zgadza się, z MTB szosówki nie zrobisz sam to przerabiałem, cienkie opony slicki 1,00" -miałem, korba 48T - miałem, tutaj naprawdę zmiana roweru na szosowy da efekt, nawet rozwazałem kupno korby szosowej 38T-53T ale jak zobaczyłem jak to śmiesznie wyglada szybko zrezygnowałem, przyspieszenie to nic innego jak zmiejszenie masy rotującej, napedem tego nie poprawisz za wiele a kasa pojdzie, więc zajechałbym ten obecny. P.S. Ja miałem z przodu 44T i z tyłu oczywiscie jak to w kasecie 11T, młynek już był przy 54km/h, opony 2,00, szybciej w moim przypadku nie dało rady bo amortyzator strasznie już pompował - SR Suntour XCP (w sumie czego oczekiwać) - oczywiscie prosta droga. Mtb na szose nie przerobisz - niestety, ale hamulce tarczowe + koła 28" rozważyłbym - tylko czy nie lepiej specjalnie do tego rower kupić, szose?
bosmaan Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 nie chodzi mi o przyspieszenie typu od 0......50 czy 60 tylko ogólnie TZN: mniej kręcę/szybciej jadę proste, a to że moderator przekręcił mój temat, nie mam na to wpływu
Pier Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 @bosmaan Ja bym na twoim miejscu usiadł i porządnie się zastanowił do czego ma Ci twój rower służyć. Z tego co napisałeś do tej pory wnioskuję (i chyba nie tylko ja), że potrzebujesz szosy ewentualnie roweru turystycznego. Hmm „mniej kręcę/szybciej jadę proste” to kwestia odpowiedniego doboru przełożeń. A przy jakiej prędkości zamykasz korbę ? I w jakich warunkach ?
rzymo Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 nie chodzi mi o przyspieszenie typu od 0......50 czy 60 tylko ogólnie TZN: mniej kręcę/szybciej jadę proste, a to że moderator przekręcił mój temat, nie mam na to wpływu W takim razie, jeśli nie chcesz zmieniać roweru, to więcej zębów na blacie korby pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.