milczek44 Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Nie wiem jak to się mogło stać i, co za to odpowiada, ale problem jest następujący. Od jakiegoś czasu miałem małe luzy na kierownicy, przykręciłem śrubki i było OK. Pojeździłem w terenie i to chyba nie były luzy na kierownicy tylko połączenie amora z ramą/kierownicą. Teraz jak chwytam za kierownice to amor "lata" w środku ramy i moje pytanie jest następujące: Czy jest możliwe, że w terenie wypadła mi jakaś część typu łożyska? Co utrzymuje amortyzator w główce ramy, że jest "całością z ramą"? I ostatnie czy jestem to w stanie naprawić sam czy muszę jechać na serwis? Dziękuję za wszelką pomoc.
nikodem Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 podstawowe pytanie to jakie masz system? a-head? coś ten deseń? http://www.rower.com/images/Image/ghost-test/ghost%20glowka%20ramy.jpg czy klasyczny 1"? Jeżeli to pierwsze to jak chcesz skasować luzy to odkręcasz/luzujesz te śruby po bokach dokręcasz tę śrubę na górze (byle nie za mocno, tak aby nie było luzów, a kierownica lekko się kręciła), dokręcasz śruby po boku luzujesz tę na górze (służy ona tylko do skasowania luzów, niczego podczas jazdy nie musi trzymać)
milczek44 Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 Mój rower to Kross Level A6 z 2007, http://zapodaj.net/13d5f0cd6126.jpg.html i łapiąc za kierownicę, pojawia się duży luz przy główce ramy. Mało tego, próbowałem już coś z tym zrobić, ale bez efektu. Słaby ze mnie mechanik, a serwis 13km od domu. Jak go rozkręcę i nie będę umiał skręcić pojawi się problem dowozu na serwis, jak go nie będę ruszał to może powolutku dojadę, ale ze strachem w oczach żeby się nie rozpadł/uszkodził..
lukasz112 Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Poluzuj śrube zaznaczoną jako 1 i dokręcaj śrubę 2 aż do usunięcia luzu. Po wszystkim dokręć śrubę 1.
milczek44 Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 Śruba "1" jest dokręcona na maksa.., więc to raczej coś innego.. Jutro kumpel odda mi zestaw imbusów to rozkręcę całość wyczyszczę, obejrzę łożyska, przesmaruję i spróbuję złożyć z powrotem.
Mod Team Puklus Napisano 10 Maja 2010 Mod Team Napisano 10 Maja 2010 No ale przeciez napisali 1 odkrecasz 2 dokrecasz (do zniknięcia luzu) 1 dokrecasz w tej kolejnosci.
Cycu85 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 I nie polecam rozkręcać sterów, bo w Twoim przypadku może się to skończyć spacerem 13km z rowerem na plecach. Zrób po prostu tak jak pisał lukasz112.
lukasz112 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 milczek44 musisz uważniej czytać co jest napisane. Cycu85 On i tak nie ma nic do stracenia, a jazda z luzami jest niebezpieczna.
Sajgon007 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Siemka. Niechce tworzy nowego tematu a mam podobny problem a mianowicie ; Tez mam luz w sterach tylko, ze ja tez mam takie stery / rozmieszczenie srub / ja Ty tylko ze tam gdzie jest sruba numer 1 to ja tam mam dwie sruby i czy mam poluzowac te dwie sruby , przykrecic ta srube od gory i wtedy dokrecic te dwie sruby nizej mam rawer kross sign panic i sterow ni zminialem wiec mozecice w google fotke zobaczyc sorka za ortografie ale shift, ctrl i alt mi ni dzialaja
Cycu85 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 tak, luzujesz obie śruby dociskające mostek do rury sterowej, dokręcasz z wyczuciem śrubę na kapslu i jak nie ma luzów na sterach dokręcasz dwie śruby na mostku. lukasz112 na 90% ma po prostu luzy, a jak rozłoży stery na części to jaka jest szansa, że wszystkie elementy trafią na to samo miejsce ?
milczek44 Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Panowie czytam dokładnie, tyle, że po odkręceniu śruby 1, 2-ki dokręcić po prostu się nie da, bo też jest przykręcona na maksa.. Jako, że mam pierwszy raz styczność z problemem sterów, zdecydowałem się na serwis, i fachowe zbadanie sprawy.. i już będę wiedział, co i jak. Dziękuję Panowie za Waszą jakże potrzebną pomoc
Cycu85 Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 To dokręć 1 i wykręć 2, zdejmij kapsel i zobacz czy rura sterowa nie dochodzi do szczytu mostka. Jeśli tak, to musisz przyciąć rurę o jakieś 3-5mm lub dorzucić podkładkę pod mostek.
lukasz112 Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 To raczej nie możliwe żeby nagle miał za długą rurę. Prędzej gwiazdka się wysunęła i trzeba ją jeszcze raz wbić na miejsce
Rulez Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Może od początku była na styk, stery były zbyt słabo dociągnięte i się wyrobiły, a teraz luzu nie można skasować, przecież to nie problem zdjąć kapsel i sprawdzić czy rura sterowa jest poniżej krawędzi mostka czy nie.
jelen Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 dla Ciebie to nie proble, dla mnie to nie problem, ale może dla twórcy tematu i 2go kolegi to juz jest problem, więc wytłumaczcie na spokojnie o co chodzi i jak sie do tego zabrać a nie cwaniaczcie, że to dziecinnie łatwe, itd.
Rulez Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Co ty nie napiszesz, na pewno nie jest problemem wykręcić śrubę (2) zdjąć kapsel i sprawdzić wzrokowo czy rura sterowa w mostku wygląda jak tu (tyle, że ta głębokość powinna być 2-3 mm, a nie 1-2 mm): http://www.forumrowerowe.org/topic/48361-rura-sterowa-na-jaka-glebokosc-schowana-w-mostku/
milczek44 Napisano 12 Maja 2010 Autor Napisano 12 Maja 2010 Panowie przede wszystkim spokojnie, po to jest to forum, żeby się wymieniać spostrzeżeniami na różne tematy, czyż nie? Był problem, podaliście rozwiązania, i problemu już nie ma. Kolega mi pokazał jak to się robi i na drugi raz będę już wiedział. Obie śruby zostały poluzowane, następnie tak jak pisał lukasz112 i wszystko już działa. Dziękuję.
Rulez Napisano 13 Maja 2010 Napisano 13 Maja 2010 No skoro opis był dobry, to po co było pytać kolegi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.