Bartolomiu Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Witam serdecznie wszystkich jestem nowy na forum, po kilku latach przerwy wracam do użytkowania roweru, już jako młody tatuś . Stoję przed decyzją o zakupie roweru i to dośc szybko, bo w ciągu kilu dni. Będę wdzięczy za podpowiedzi i porady. Im szybciej - tym większa moja wdzięcznośc . Postaram się precyzyjnie określic do czego mi potrzebny rower i jakie mam oczekiwania. Poszukuję roweru do codziennych dojazdów do pracy (miasto, ok. 1,5 km , czasem do wycieczek samotnych (czysta turystyka) a czasem rodzinnych, na które chciałbym zabierac na rower obecnie 20 miesięczną córcię. Do końca lata mała nie powinna przekroczyc wagi 15kg. Na przyszły sezon się zobaczy. Gorzej ze mną, bo moja waga to docelowo 100-105kg . Dla małej dochodzi instalowanie fotelika z tyłu (na rurze podsiodłowej?). Właśnie dopuszczalne obciążenie roweru to powód mojego niepokoju. Powinien byc więc solidny. A z drugiej strony - lubię szybką jazdę - poprzedni rower to typowa szosówka. Jest to więc próba pogodzenia pewnych skrajności. Jeśli rower będzie miał w cenie "wyposażenie" tzn. błotniki, bagażnik, oświetlenie, to akceptowalna cena to 1600-1700 PLN. Obecnie mam na oku: 1. Crow Preria, raczej wolałbym z hamulcami tektro (+ zakup wyposażenia) 2. Crow Fitness (+ zakup wyposażenia) Czy oba powyższe (b. mi się podobają) zniosą mój ciężar (ponad 100 kg), plus czasami ok. 20 kg dziecko razem z fotelikiem? Nie chciałbym raz w tyg. centrowac kół 3. Krossy z serii Trans-, Najchętniej coś w okolicach Trans Pacific. Co do "Transów" to mam nadzieję, że charakterystyczną dla nich "fotelową" pozycję można nieco zmienic pochylając kierownicę lub wymieniając kierownicę/ na "niższą wspornik. Co Wy na to? Proszę również o propozycje innych rowerów. Pozdrawiam
Pitof Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Witaj, odnosnie Kross Fitness to chyba zauważyłeś, że ten rower jest wysposażony w szosowe obręcze i cieniutkie oponki 28mm. Jak dla mnie to on się niezbyt nadaje do Twoich celów. To jest w zasadzie rower do jazdy po równym asfalcie. Taka mocno budżetowa treningówka dla kolarza amatora. Co do Trans Pacific to jest on wyposazony w mostek z regulacja pochylenia, ale trekking to trekking. Dodatkowo problemem (poruszanym w podobnych tematach) w każdym z tych rowerów będą zapewne amrtyzatory, które z racji Twojej wagi oraz dodatkowego obciążenia będą pracować ,,tak sobie''.
zati61 Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Fitness'a na pewno odpada. To rama szosowa i tak skonstruowana, że nie da zmienić obręczy na szerze/opony na szersze. Żeby wzmocnić koła. Słyszałem, że z sakwami padały masowo szprychy. Prerie jak na treking jest moim zdaniem b. dobry, choć przy twojej wadze+dodatkowa waga(dziecko,bagaz) niewiem czy wytrzymają obręcze. Ja na swoim(hamulce V-braki) od razu zmieniłem opony na mocniejsze, żeby utrzymać ciężar 75kg+20kg(sakwy). Jak dla mnie powinienieś coś z zmacnionymi obręczami szukać. Poszukaj w tym dziale, bodajże 2 tematy były na ten temat
Iven Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 myślę ,że to będzie dobre rozwiązanie dla Ciebie http://www.unibike.pl/voyagergts.html . rama solidna , na przyzwoitym osprzęcie i w kazdym momencie możesz zamontować fotelik dla dziecka
Bartolomiu Napisano 7 Maja 2010 Autor Napisano 7 Maja 2010 Pitof, zati, Iven - dzięki za odpowiedzi. Crow fitness zatem odpada. 1. Mam pytanie odnośnie Prerii: czy i jakie el. mu wymienić żeby sprostał wymaganiom? Prerie jak na treking jest moim zdaniem b. dobry, choć przy twojej wadze+dodatkowa waga(dziecko,bagaz) niewiem czy wytrzymają obręcze. Ten, który mam na oku ma obręcze alexrims 2100. Wystarczą? Czy wymienić na lepsze (jakie)? Czy wtedy rower będzie w porządku pod mój ciężar? Czy warto iść w tym kierunku? Jak dla mnie powinienieś coś z zmacnionymi obręczami szukać. Jakieś propozycje? 2. Z moich poszukiwań wynika, że alternatywą byłby jakiś unibike: Iven, ten Voyager GTS - rozumiem, że polecasz jako lepszy (b. wytrzymały) od odpowiedników spod znaku krossa, nie mylę się? A co sądzicie o Unibike Crossfire? Polecano mi Vipera jako sprawdzonego na wycieczki z dzieckiem, ale jest troszkę za drogi. Może by ulepszyć nieco Crossfire'a, np: wymienić na mocniejsze obręcze, później widelec, itd.? Czyli pytanie jak wyżej odnośnie Prerii. Preria, crossfire - czy bezproblemowo zainstaluję krzesełko dla dziecka na rurze podsiodłowej? W Krossie wydaje się ona krótka. Czytałem opinię, że Krossy taką mają geometrię ram. Dużo pytań. Wszystkim zaangażowanym z góry dziękuję za pomoc.
Bartolomiu Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 Najnowsze wieści: ustaliliśmy z żonką, że dzidziuś poczeka na wyprawy rowerowe do następnego roku, kiedy to otrzyma przyczepkę Pozostałe kryteria bez zmian: dominacja szosy (do pracy), czasem leśna ścieżka, szuter, rower dla ciężkiego faceta ponad 100kg. Pytanie: Który z rowerów - unibike crossfire gts, viper gts, voyager gts, kross preria, trans alp, maxim 410 (rocznik 2007) - ma najmocniejszą ramę i koła, oraz napęd (system korbowy + kaseta + łańcuch)? Który byście mi polecili? Bardzo proszę o porady, bo coś Koledzy zamilkli a jam wciąż przed decyzją. Z góry wielkie dzięki za każdą podpowiedź . Pozdrawiam Bartek
iras76 Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 ja bym Ci doradził coś takiego, spokojnie możesz doposażyć w błotniki i takie tam oponki to 35 więc nie najwęższe na szosę i w teren w miarę komfortowe, nie ma problemu z amorem bo przy Twojej wadze wątpię żeby którykolwiek z wymienionych wcześniej prawidłowo działał, sprzęt praktycznie bez obsługowy, hamulec tarczowy, może spasuje
Pitof Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Bartolomiu tutaj masz test Krossa Street Scraper. To bardzo fajna propozycja, ale trzeba być świadomym ograniczonego komfortu na gorszych nawierzchniach. Jednak skoro miałeś kiedyś szosówkę to całkiem możliwe, że taki rower przypadnie Ci do gustu.
Bartolomiu Napisano 9 Maja 2010 Autor Napisano 9 Maja 2010 Bartolomiu tutaj masz test Krossa Street Scraper. To bardzo fajna propozycja, ale trzeba być świadomym ograniczonego komfortu na gorszych nawierzchniach. Jednak skoro miałeś kiedyś szosówkę to całkiem możliwe, że taki rower przypadnie Ci do gustu. Jest świetny. Oryginalny, ma to coś . Chcę go. Jako drugi rower w stajni . Jako jedyny - będzie za mało wszechstronny. Bo drogi mamy w strasznym stanie, a droga mój dom-praca, choc asfaltowa, to koszmar dla szosówki. A co powiecie na wymienione przeze mnie w poprzednim poście? One są - teoretycznie - najbliżej moich wymagań. I jak się nie pojawi alternatywa (kellys?)- chciałbym wybrac spośród nich. Krossy z 2008 r. bywają w dużych przecenach. Podobnie Maxim. Wizualnie najbardziej podoba mi się trekking maxima i crossy/trekking unibike'a, najmniej - trekkingi krossa, choc są świetnie wyposażone. Który byście polecili? Wiem, że każdy z nich ma słabe punkty, ale komponenty mogę wymienic po pewnym czasie. Zależy mi na akceptowalnej "bazie":rama, widelec, koła, napęd. Widelec, jak się zacznie sypac - wymienię na lepszy. W akcie rozpaczy gotów jestem składac bajka od podstaw, ale do rozpaczy mnie nie przywodźcie, jeno radźcie co by tu gotowego. A a propos bezobsługowości: moje hobby to modelarstwo redukcyjne, skala 1:72 i 1:48. Dłubanina przy rowerze w skali 1:1 jest dla mnie odprężająca Wszystkim za dotychczasowe wypowiedzi serdecznie dziękuję, prosząc o jeszcze.
Pitof Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Ten Unibike Viper GTS wydaje się najsensowniejszy. Jest wyposażony w grupę Alivio, a to już przywoity osprzęt. Dodatkowo amortyzator o skoku 75 mm, więc jest nadzieja, że zachowa się lepiej niż to ,,cudo'' o skoku 50 mm z Voyagera. Ewentualnie może taka alternatywa: Kellys Exquisite 2009 Trochę ponad budżet, ale warta zastanowienia.
iras76 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 nie twierdzę że masz dwie lewe ręce ale na pewno doceniłbyś brak potrzeby regularnej konserwacji napędu jeśli chcesz z amorkiem to spokojnie można kupić do 200 zł NCXa i wymienić wtedy masz super wypas w śmiesznej cenie
Bartolomiu Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 To chyba już finisz procesu decyzyjnego i ostatnie pytania: Pitof, ten kellys jest super, ale nawet w promocji przekracza mój budżet, a juz zdecydowanie cenę vipera gts, którego mam okazje kupić za ok. 1.500,00PLN Czy natomiast kelly neos jest dla vipera gts alternatywą, tzn. lepszym wyborem? Jak wypadają w porównaniu? Wiem że neos ma deore i jest lżejszy od vipera, ale który jest lepszy dla ciężkiego faceta jak ja? Czyli wytrzymałośc ramy, kół i widelca (kellys ma amor lepszy, ale czy aż o tyle?). Poradźcie. Jeśli nie będzie widocznej przewagi kellysa neos, biorę vipera.
Pitof Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 na pewno chodzi Ci o Neosa? Przecież on kosztuje katalogowo 2399. Poza tym amortyzatora to on lepszego nie ma. No chyba, że Ci chodzi o model 2009? Tam faktycznie jest lepszy amor.
Bartolomiu Napisano 10 Maja 2010 Autor Napisano 10 Maja 2010 na pewno chodzi Ci o Neosa? Przecież on kosztuje katalogowo 2399. Poza tym amortyzatora to on lepszego nie ma. No chyba, że Ci chodzi o model 2009? Tam faktycznie jest lepszy amor. Tak Pitof, chodzi mi o model rocznik 2009. Cena 1.700 PLN. No więc jak wypada w porównaniu pod względem wymienionych wcześniej kryteriów? (o amorze już wiem ). Przypomnę: "Wiem że neos ma deore i jest lżejszy od vipera, ... który jest lepszy dla ciężkiego faceta jak ja? Czyli wytrzymałośc ramy, kół i widelca (kellys ma amor lepszy, ale czy aż o tyle?)." Dzienks
Pitof Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Jesteś dość nerwowy jak na modelarza Pamiętam, ze mnie zawsze relaksował zapach rozpuszczalnika i farb Tamiya - wyborny fragrance Kończąc ten przydługi wstęp i przechodząc do meritum to wyglada to tak: nie wiem jak Unibike, ale Kellys w stosunku do ram crossowych nie nakłada ograniczeń wagowych. Jeśli będziesz te rowery wykorzystywał zgodnie z przeznaczeniem to uważam, że kwestię ramy możemy pominąć, bo żadna z nich Ci nie trzaśnie. Co do amortyzatora to pisząc lepszy (lżejszy) amor chodziło mi w porównaniu NEOS 2009 vs. 2010 (NEX vs. NCX). Natomiast nie umiem Ci odpowiedzieć jednoznacznie, który amor będzie lepszy ten z Vipera czy ten z NEOS 2009. Poza oczywistą różnicą w skoku i tym, że NVX (ten z Vipera) będzie prawdopodobnie cięższy. Z kołami jest podobnie, bo przykładowo o kołach Kellysa to ja się naczytałem mnóstwa zupełnie różnych opinii. Jak to w internecie. Nastaw się po prostu na to, że koła w rowerze crossowym będziesz musiał centrować troche częściej i tyle. Najwyżej się miło rozczarujesz. EDIT: Mogę jeszcze dopisać, że maksymalne obciążenie dla amortyzatorów SR Suntour NEX i NCX wynosi 120 kg.
Bartolomiu Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Jesteś dość nerwowy jak na modelarza Pamiętam, ze mnie zawsze relaksował zapach rozpuszczalnika i farb Tamiya - wyborny fragrance Malowanie jest relaksujące, zwłaszcza w oparach ciężkich alkoholi Co do amortyzatora to pisząc lepszy (lżejszy) amor chodziło mi w porównaniu NEOS 2009 vs. 2010 (NEX vs. NCX). Natomiast nie umiem Ci odpowiedzieć jednoznacznie, który amor będzie lepszy ten z Vipera czy ten z NEOS 2009. Poza oczywistą różnicą w skoku i tym, że NVX (ten z Vipera) będzie prawdopodobnie cięższy. Na stronce Santoura NVX jest zaszeregowany jako amor wyższej grupy niż NEX... A większy jego ciężar pewnie dedukujesz z większego skoku, tak? Też bym tak zrobił, czy słusznie - nie wiem. Z kołami jest podobnie, bo przykładowo o kołach Kellysa to ja się naczytałem mnóstwa zupełnie różnych opinii. Jak to w internecie. Nastaw się po prostu na to, że koła w rowerze crossowym będziesz musiał centrować troche częściej i tyle. Najwyżej się miło rozczarujesz. Taaaa... Te obręcze rodi vr 19 mnie trochę niepokoją. Chcę do nich założyć dość wąskie maratony 700x32, nie wiem czy to będzie się sprawdzać. Jakieś opinie? Mogę jeszcze dopisać, że maksymalne obciążenie dla amortyzatorów SR Suntour NEX i NCX wynosi 120 kg. Wiesz gdzie można znaleźć takie informacje nt. NVX-a?
Pitof Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Dokładnie tak założyłem. Większy skok - dłuższa sprężyna , ale znów może mieć lżejsze golenie. Kwestia ile taki NVX kosztuje. Jednak generalnie te różnice nie będą wielkie. Podobnie z kołami - nie masz co liczyć na jakieś wybitne koła w tym przedziale cenowym. Po co chcesz wymieniać te opony, skoro pisałeś, że nawierzchnia taka zła? O amortyzator możesz się dowiedzieć u polskiego przedstawiciela Suntour: firmy Eurobike Inna sprawa, że dopuszczalne obciążenie to nie to samo co optymalny zakres wagi. Jak dla mnie to po prostu przymierz się do tych dwóch rowerów i wybierz ten, na którym lepiej się czujesz.
Bartolomiu Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 O! NVX-a nie ma w ofercie w Eurbike. O co może chodzic? Czyżby wycofywali? Na zagramanicznych stronach z ofertą Suntoura NVX jest...
Pitof Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Może im cenowo nie współgrał z resztą oferty. Może też dlatego, że jest rzadko montowany w crossach (w przeciwieństwie do NEX i NCX), więc i potencjalny zbyt mniejszy.
Bartolomiu Napisano 11 Maja 2010 Autor Napisano 11 Maja 2010 Może im cenowo nie współgrał z resztą oferty. Może też dlatego, że jest rzadko montowany w crossach (w przeciwieństwie do NEX i NCX), więc i potencjalny zbyt mniejszy. Dlaczego rzadko? Buuuu... Bo nie pasuje!? Buuueeee! No dobra. Koniec żartów: przetestujemy.
Bartolomiu Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 Dzisiaj przyjechały rowerki Dla mnie Viper, dla żonki Fusion (2009). Jak się zrobi ładnie na dworze - będą jazdy próbne. Pierwsze wrażenia pozytywne. Tu ciekawostka: manetki przerzutek (Altus EF60) w żoninym Fusionie pracują bardziej miękko i lżej wrzuca się biegi w stosunku do mojego alivio w viperze Pozostaje dokupienie błotników i przede wszystkim oświeltenia i wio! Niedługa podzielę się wrażeniami z użytkowania. Dzięki wszystkim zaangażowanym za pomoc w wyborze roweru.
Bartolomiu Napisano 19 Maja 2010 Autor Napisano 19 Maja 2010 A propos wagi "jeźdźca": w instrukcji Vipera napisano, że dopuszczalna waga rowerzysty wraz z bagażem to 120 kg (z adnotacją "dotyczy rowerów dla dorosłych wyposażonych w bagażnik"). Zagadka: bez bagażnika jest dopuszczalne mniej czy więcej niż 120kg?
Bartolomiu Napisano 25 Maja 2010 Autor Napisano 25 Maja 2010 Zżarło mi długaśnego posta ze szczegółową relacją. Grrrr! Krótko zastrzeżenia: 1. Koło tylne do naciągnięcia szprych (fabrycznie zrobione nie najlepiej), obecnie ma ok. 2 mm bicia poosiowego. 2. Napęd: zespół tarcz z przodu jest bardzo "odsadzony" od ramy/suportu i, jeśli chodzi o sprzęganie, preferuje raczej mniejsze tryby z tyłu. Przy sprzężeniu małej tarczy z największą z tyłu słychac przy kręceniu korbą do tyłu lekki szmer, a przy kręceniu do przodu (bez obciążenia, na stojaku) nie zawsze łańcuch wchodzi bezproblemowo na ząbki tarczy (zanim się odpowiednio ułoży, zawiesza się na chwilę na zębie). Podczas jazdy, pod obciążeniem, nic niepokojącego nie słychac, ale pewnie z biegiem czasu może to prowadzic do szybszego zużywania się napędu. Słyszałem, że takie coś się reguluje, ale proszę któregoś z doświadczonych Kolegów o weryfikację tej informacji. 3. Co można zrobic z ostrym nierównym łączeniem obręczy przedniej, na którym wyraźnie stuka klocek hamulcowy i gdzie jest ścierany jak na tarce. Czy takie połączenie mogę podszlifowac nie ryzykując potem korozji aluminium? Tył jest w porządku. Plusy: Powyższe nie zmienia jednoznacznie pozytywnych odczuc z jazdy. Miękko, cicho, wygodnie, a przede wszystkim lekko i szybko! Hamulce Shimano Altus są skuteczne, bez trudu blokują pode mną koło. Rower najlżejszy nie jest, ale mozna wymienic parę rzeczy i zyskac 1-1,5kg. Za jakiś czas na pewno wymienię widelec Santour NVX na powietrzny, choc ten obecny w ruchu miejskim na nierównym asfalcie dobrze sobie radzi. Opony Schwalbe Tyrago28x1.6 zostawiłem, jak się okazuje słusznie. Może kiedyś semi-slicki... Dokupiłem błotniki SKS Trekking 28" (dośc skuteczne, choc nie bezproblemowe w montażu) i na przód lampkę Adder RHL-11
kamilwojciech88 Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Witam wszystkich, Czy jest mi wstanie ktoś doradzić jaki rower trekkingowy lub crossowy mógłbym kupić do 1700zl? Albo czy jesteście wstanie znaleźć rower z lepszymi parametrami, za taką cenę, niż ten -> http://www.allegro.p...nduro_lodz.html Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.allegro.p..._40_taniej.html Jestem laikiem jeśli chodzi o rowery, ale patrząc po parametrach to za taka cenę ciężko znaleźć coś lepszego. Co myślicie, kupować?? A może dostanę gdzieś taki rower taniej? Z góry dzięki za odpowiedź
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.