KeenJow Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Decyzja zapadła. Przesiadam się z mojego fabrycznego, dość prymitywnego amortyzatora o rzekomym skoku 75mm na Epicon'a, firmowo nastawionego na skok 100mm. Jest w drodze. I tu pytanie, czy mając na względzie moje 3500km przyzwyczajenia do obecnego stanu rzeczy, nie będę odczuwał dyskomfortu zwiększając skok na 100mm, podnosząc przód o te 25mm ? Czy zachowanie geometrii ramy można wyregulować np. podkładkami kierownicy ? (obecnie 3 podkładki) Jak może zmienić się odczuwalna dynamika roweru (na plus czy na minus) ? Epicon ma możliwość zmniejszenia skoku na 80mm. Od tego zacząć, czy najpierw 100 ? Uwzględniając SAG (18-20mm) różnica i tak będzie znikoma (obecnie SAG raczej przy kładzeniu się na kierownicy (waga 77kg)). Mój rozmiar ramy M : http://leexosport.pl/product/Rower_GT_OUTPOST_DISC_MATTE_BLACK|SILVER_Men_2010_G10OUTDL3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Geometrii nie wyregulujesz podkładkami pod mostek bo liczy się długość amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeenJow Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 No tak. Ale wysokość kierownicy tak, czyli położenie ciała na rowerze nieco można. A jak z odczuwalnością zmiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Ale jak rower zrobi się mułowaty w prowadzeniu to wysokość kierownicy nic nie pomoże. Sensowne byłoby ustawienie większego SAGu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 to jest tak, że przód Ci pójdzie w górę. nie wyregulujesz niczym. na pewno troszkę się zmieni geometria, ale nie sądzę, żeby Ci to przeszkadzało. No chyba, że się ścigasz. na pewno będziesz bardziej na siodełku siedział. Będziesz mniej pochylony. Nie sądzę, że rower stanie się mułowaty (możesz odwrócić mostek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Przerabiałem temat RST 75mm - Raidon 100mm. Pozycje można zmienić eliminując podkładki + odwrócenie mostka + korekta pochylenia siodełka. Geometria się zmienia z całą pewnością. Jadąc bez trzymania kierownicy przy 100mm rower jest mniej kontrolowalny ale do opanowania, z czego to wynika niech sie wypowiedzą mądrzejsi i bardziej doświadczeni. To tak gwoli testu bo kierownice należy trzymać. Odczuć innych brak. No może tylko wrażenie jakby się przesiąść z kucyka na rumaka . Na małym jeżdziłem ok5000km więc jakieś przyzwyczajenia były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.