Skocz do zawartości

[rower] MTB do 3000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

W przeciągu miesiąca może dwóch zamierzam kupić rower. Zakup ten jest spowodowany głównie tym, że mój dotychczasowy rower jest już na mnie za mały.

Jeżdżę głównie po drogach utwardzonych tj. asfalt lub chodnik lecz od czasu do czasu lubie się wyszaleć na leśnych drogach. Dodam, że marka jaką preferuje jest GIANT ponieważ mój dotychczasowy rower był właśnie tej marki i jestem z niego bardzo zadowolony, nigdy mnie nie zawiódł i gdyby nie to, że przybyło mi parę cm nie zmieniał bym go jeszcze przez jakiś czas. Kolejną rzeczą którą chce zaznaczyć jest to, że jestem amatorem w dziedzinie rowerów więc proszę nie używać jakichś fachowych nazw i argumentować swoje wypowiedzi tak abym coś z tego zrozumiał :)

 

3 modele które szczególnie mnie zainteresowały to:

 

GIANT TALON 2 DISC http://giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/talon.2.disc/4730/37145/

GIANT ROAM XR 2 http://giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/roam.xr.2/5740/39319/

oraz GIANT TERRAGO DISC http://giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/terrago.disc/4740/37160/

 

I tutaj mam parę pytań.

Po pierwsze czy GIANT ROAM XR2 nadaje się do małych wypraw do lasu i czy jego konstrukcja nie jest zbyt słaba na tego rodzaju wyjazdy.

Czy GIANT TALON 2 DISC nadaje się na jazdę po asfalcie i czy nie będzie zbytnio mnie spowalniał.

I czy duża jest różnica pomiędzy TERRAGO A TALON-em. I jeśli tak to co sprawia, że TALON jest droższy i jak sądzę lepszy.

Oraz czy skoro jestem mało zaawansowany w dziedzinie rowerów to rower za 3000zł nie sa dla mnie za dobre i np. lepiej jest kupić coś za 2000-2500zł. Jednak jeśli różnica pomiędzy rowerem za 2000zł a 3000zł jest zauważalna to jestem w stanie zapłacić za ten droższy, jednak nie chciał bym przekroczyć 3000zł.

Aha jeszcze jedno pytanie jak to jest z oponami czy te w TALONie są bardziej uniwersalne niż te w TERRAGO ?

 

Na koniec dodam ze mam 190 cm i waże 100 kg i z obliczeń z tego forum wynika ze rama 21 cali będzie odpowiednia jeśli nie to doradźcie mi jakiś odpowiedni rozmiar.

Napisano

Drogi leśne nie są tak straszne, by ROAM nie wytrzymał, zwłaszcza, że napisałeś, że to są małe wyprawy. Nie pojeździsz w nim w górach. Na asfalcie z kolei jest zdecydowanie najlepszy z tych co podałeś. Ma największe koła i znacznie subtelniejsze oponki. Nie są to "traktory" na tak zwany Hardcore.

 

Z tego co zauważyłem to Talon różni się od Terrago głównie sztycami, wspornikami itp. W Terrago są lżejsze, bo to nie jest tani wyrób gianta, tylko już coś z fajnej półki. W Terrago zaciekawiła mnie też przerzutka przednia Turney(najniższa półka Shimano) kiedy w Talonie jest Alivio(2 klasy wyżej).Talon ma też 9 rzędową kasetę, kiedy Terrago ma 8.

 

Podsumowując(z tego co podałeś wg. mojej subiektywnej opinii, jeżeli nie zależy ci tak na kg twojego roweru):

1.ROAM

2.Talon

3.Terrago

Napisano

No dobra rozumiem, że Terrago moge wykreślić z mojej listy ale porównując Roam i Talon to który jest lepszy? Zauważyłem, że Talon też nie ma aż tak hardkorowych opon.

Zastanawiam się jak to jest z tą wagą rowerów według ciebie terrago jest lżejszy od Talona? I jak ma sie do tego Roam? Jest lżejszy czy cięższy od pozostałych?

Jeszcze jedno pytanie. Jak z tymi rozmiarami? Czy 21 cali będzie odpowiednie?

 

 

Mam nadzieję, że ktoś jeszcze się wypowie bo nie chcę opierać swojej decyzji czytając tylko jedną opinie.

Napisano

Z tego co zauważyłem to Talon różni się od Terrago głównie sztycami, wspornikami itp. W Terrago są lżejsze, bo to nie jest tani wyrób gianta, tylko już coś z fajnej półki.

 

Coś z wyższej półki co nie ma nawet własnej nazwy? Sztyce, mostki i kierownice oba te rowery mają takie same i równie ciężkie.

 

Roam to szybki rower crossowy, który ma najbardziej zaawansowaną technologicznie i teoretycznie najlżejszą ramę. Natmiast Terrago i Talon to rowery MTB.

Napisano

Zapytaj w sklepie czy mają zeszłoroczny model - GIANT XTC 3 - katalogowo kosztuje 3099zł ale może opuszczą jako że jest zeszłoroczny. Całkiem fajny osprzęt jak na tą cenę (tylko opony musiałbyś wymienić na bardziej szosowe). Jest to rower górski, ale podaję go bo może być problem z twoją masą. Normalnie poleciłbym ROAMa ale ten amortyzator jest raczej na osobę 60-80kg, więc wszelkie szleństwa odpadają. Waga roweru to sprawa drugorzędna bo pewnie nie odczujesz czy waży 13 czy 13,5kg (a większych różnic nie będzie). Co do rozmiaru - musisz się przymierzyć, ale 21 powiniem być dobry.

Napisano

Jeszcze pare pytań.

 

Czy jazda po lesie w Roamie nie będzie sprawiała trudności?

Do tej pory miałem gięte kierownice i przyznam, że jeździło mi się na nich bardzo komfortowo, czy prosta kierownica w Roamie będzie mniej komfortowa? Pytam się ponieważ miałem okazję jeździć rowerami z prostymi kierownicami i były mniej komfortowe. I tutaj pytanie czy było to spowodowane niska klasą roweru czy po prostu proste kierownice już tak mają, że sie jeździ mniej przyjemnie?

 

Chce się jeszcze zapytać czy przy hamulcach takich jak w Roamie czy Talonie musiał bym coś robić, wymieniać co jakiś czas? I czym się różnią tarczowe mechaniczne od tarczowych hydraulicznych?

 

Oraz czy w związku z moją wagą Talon będzie odpowiedni? To czy rower będzie trochę cięższy nie robi dla mnie wielkiej różnicy chodzi mi tylko o to aby nie był ociężały i nie utrudniał mi jazdy.

Napisano

Talon i terrago to rowery górskie .Droższy talon ma lepszych większość części : rama , amor ,napęd , opony . Gdybyś decydował się na górala to bedzie lepszy wybór .Pytanie tylko czy potrzebujesz MTB ? Rower crossowy dobrze radzi sobie na twardych nawierzchniach i w łatwym terenie . Na asfalcie może być szybszy ( może być ,jeśli będziesz miał parę żeby ukręcić 48 -11 ,same duże koła prędkości nie dają ). Roam ma ma ciut lepsze przerzutki . Talon z kolei lepiej poradzi sobie w terenie ,np na piasku , w błocie docenisz szersze opony . Mniejsze koła będą mocniejsze (co przy twojej wadze może mieć znaczenie ) . W góralu zawsze możesz założyć cieńkie opony np 26*1,4 = 700*35 (tak mniej/więcej).Spokojnie można na nim jechać 35 km/h - jadąc ponad 40 będziesz ,,kręcił młynka".Co do rozmiaru 21 wydaje sie ok , ale radzę przymiarkę - kazda firma inaczej to liczy (ja mam 19" ,a w praktyce rama jest niska i krótka jak 18" - i dobrze ).Wagi rowerów masz na hiszpańskiej stronie http://www.giant-bicycles.com/ .

Gięta kiera jest wygodniejsza . Proste ,waskie raczej do sportu ,ale zawsze możesz założyć rogi .

Napisano

Czy jazda po lesie w Roamie nie będzie sprawiała trudności?

*spoko* Jeździłem podobnym rowerem po lesie i tylko głębokie błoto było w stanie go powstrzymać.

 

Chce się jeszcze zapytać czy przy hamulcach takich jak w Roamie czy Talonie musiał bym coś robić, wymieniać co jakiś czas? I czym się różnią tarczowe mechaniczne od tarczowych hydraulicznych?

W hydraulicznych jest płyn hamulcowy, a w mechanicznych normalna linka jak w zwykłych hamulcach (typu V). Hydrauliki są mocniejsze i bardziej precyzyjne, ale trzeba uważać. Skomplikowana konstrukcja i nie każdy serwis może ci je w razie awarii naprawić. Słyszałem też że hydrauliki marki Giant lubią gubić płyn, a uzupełnienie nie jest takie proste...

 

Oraz czy w związku z moją wagą Talon będzie odpowiedni?

Chyba tak, na pewno jest mocniejszy od Roama ale nie wiem na ile.

Napisano

Chyba zdecyduje się na Talona. Zastanawia mnie jeszcze to czy będzie pasował do mojej masy bo jak ktoś już napisał, że Roam jest dla osób nie przekraczających 80 kg ale nie wiem jak jest z Talonem.

Chciał bym aby ktoś jeszcze wypowiedział się w sprawie hamulców. Czy to prawda, że Giantowskie często gubią płyn i jak często trzeba coś przy nich robić(chodzi mi tu ogólnie o hamulce hydraulicznie, czy sprawiają duże problemy amatorowi takiemu jak ja)?

Napisano

W Talonie zamontowany jest amortyzator Rock Shox Dart 2, który ma twardszą sprężynę przeznaczoną dla osób powyżej 75 kg. Będzie " pasował " do Twojej wagi.

Napisano

Dzięki. Teraz pozostaje tylko kwestia hamulców.

 

Zauważyłem, że w Talonach rozmiary ram są parzyste więc lepiej brać 20 czy 22 cali?

Napisano

Na pewno sie zapytam czy mają ten model z 2009 tylko problem polega na tym, że on kosztuje 3200, może zbije do 3100 nawet może mniej bo znam faceta który sprzedaje rowery ale ten ma, że tak powiem bardziej hardkorowe opony niż Talon co na pewno mi utrudni jazde po asfalcie i jak już napisał mgxc24 musiał bym wymienić opony na bardziej szosowe. Nie orientuje się jaki jest koszt wymiany opon ale na pewno troche kosztuje a dla mnie 3000 to i tak sporo i staram sie nie przekroczyć tej ceny.

Napisano

3199 to on kosztował katalogowo w zeszłym roku, więc powinni go teraz sprzedać taniej i to nie o 100 zł. Opony zarówno w Talonie jak i w XCT mają dokładnie tą sama szerokość i prawda jest taka, że żadne z nich nie zostały stworzone do jazdy po asfalcie, bo to nie ten typ rowerów. Poza tym, może wymieniając opony, mógłbyś te zostawić w rozliczeniu i tylko dopłacić różnicę. XCT da Ci lepszą ramę, lepszy amortyzator, lepsze manetki, lepsze przerzutki. To po prostu lepszy rower. Walcz, bo warto ;)

Napisano

Jak pójdę do sklepu to zadecyduje w zależności od tego czy będą go mieli czy nie. Wiem, że opony w obu modelach nie są przeznaczone do dróg asfaltowych ale te w Talonie po prostu maja mniejszy i niższy bieżnik wiec miałem taki plan, że pojeżdżę na tych oryginalnych i jeśli będą mi utrudniały życie to je po jakimś czasie zmienie.

 

Moje pytanie dotyczące hamulców nadal jest ważne, więc prosze kogoś o odpowiedź.

Napisano

Co do hamulców polecił bym raczej hydrauliczne ze względu na dużą siłę hamowania,mniejszy wpływ warunków atmosferycznych na działanie w stosunku do mechanicznych w których występuje większe prawdopodobieństwo zabrudzenia(lub zapieczenia) linek.Jesli chodzi o awaryjność Giant Root to hydrauliki na oleju mineralnym wkładane od sezonu 2009 natomiast,starsze GIANT MPH-3 używam osobiście(od 3 lat) i na pierwszych klockach przejechałem już około 7000km i są zużyte 3/4 a jeżdżę w terenie górzystym,żadnych wycieków nie zauważyłem,pierwszy raz w tym roku wymieniłem płyn hamulcowy Dot-3.

Napisano

Rozumiem, że jedyne co musze robić przy tych hamulcach to wymienić co 2-3 lata płyn hamulcowy i nic po za tym?

 

Możecie mi polecić jakieś dobre opony w miarę uniwersalne chodzi mi o to aby dobrze sie na nich jeździło po asfalcie ale żeby radziły sobie na piachu. Oczywiście cena musi być w granicach rozsądku :(

I takie pytanie czy można kupić oponę razem z innymi elementami koła czy lepiej kupić wszystko oddzielnie i poskładać to do kupy? I kolejne pytanie to czy wymiana całego koła na drugie jest możliwe do zrobienia samemu(chodzi mi o to czy hamulce tarczowe to utrudniają). Prosze uwzględnić to, że nigdy tego nie robiłem i jestem amatorem :P Pytam sie o to bo np. jeśli taka operacja jest łatwa i miał bym dwa rodzaje kół to w zależności od tego czy bede jeździł na asfalcie czy po leśnych drogach.

 

Sorry że tak się o wszystko pytam ale chce dokonać jak najlepszego wyboru i być maksymalnie zadowolony z użytkowania nowego sprzętu :)

Napisano

wydaje mi się że Talon ma całkiem sensowne - uniwersalne opony http://www.forumrowerowe.org/topic/43791-opony-maxxis-crossmark/ , gdyby ci nie odpowiadały mogę polecić opony Kenda SBE -mają kilka wersji szerokości i wagi/ceny . Moim zdaniem są dość uniwersalne , kapitulują w głębokim błocie ,ale tak będzie z każdą lekko toczacą się gumą .Może warto przeczytać to http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3844 - oni znaja sie na rowerach .

Napisano

Też tak sobie pomyślałem, że ta opona jest uniwersalna a po przeczytaniu tej recenzji już jestem pewien, że wezme Talona. Jak model XTC będzie dostępny będe musiał pogadać z facetem i ponegocjować z nim. Jeśli zgodzi sie na cene poniżej 3000zł i wymieni mi opony na te z Talona to wezme XTC jak będzie coś marudził to nie będe nic kombinował i wezme Talona. Może i ma słabsze części niż XTC ale te w Talonie na pewno sa też dobrej klasy i mi w zupełności wystarczą. Tym bardziej, że na początku chciałem kupić rower za ok 1500-2000zł a Talon mam nadzieje, że bije na głowe rowery z tego przedziału cenowego. Po za tym myśle, że Talon ma ciekawsze malowania :P

 

Serdecznie dziękje za wszystkie wasze wypowiedzi. Bardzo mi pomogliście i mam nadzieje, że rower bedzie dobrze się spisywał. Niestety rower będe mógł kupić dopiero w czerwcu bo wtedy będe miał napływ gotówki B) Jak tylko kupie rower to podziele się z wami wrażeniami.

 

Oczywiście jeśli ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia to chętnie będe "zbierał" wasze opinie i uwzględniał je przy wyborze.

Napisano

Chyba nie zdjesz sobie sprawy jak wielkie potrafią być przeceny rowerów :) Znajomy kupił Treka Fuel EX 8 przecenionego z 9.900zł na 6.500zł. Giant XTC powinien być już dostępny od 2800zł (wg mnie). Opony i pedały to z kolei części na których prawie wszyscy producenci rowerów mocno oszczędzają. Zarówno w XTC jak i Talonie oponki są raczej niskiej jakości (warte max 50zł/sztuka)

Ale myślę że z Talona też powinieneś być bardzo zadowolony. To już ten przedział cenowy gdzie jazda rowerem to sama przyjemność :D

 

Pozdrawiam i czekam na wrażenia.

Napisano

Jeśli zgodzi sie na cene poniżej 3000zł i wymieni mi opony na te z Talona to wezme XTC

 

cruzen wymiana opon na te z Talona jest bez sensu, szczególnie w tym rozmiarze. Po co Ci walce 2.1 cala?

 

To juz lepiej coś takiego: Schwalbe Marathon Cross o szerokości 1.75. Dobra opona w przyzwoitej cenie (ok. 90zł).

Napisano
Ale myślę że z Talona też powinieneś być bardzo zadowolony. To już ten przedział cenowy gdzie jazda rowerem to sama przyjemność :)

 

Trzymam Cię za słowo :D

 

Pitof dzięki za propozycje ale czytałem, że crossmarki mają lepszą opinie. Ale do czerwca (niestety) daleko więc będe miał czas poczytać, popytać o dobrych oponach. Chociaż i tak pewnie będzie tak, że wezme Talona ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Musze odnowić temat bo dręczy mnie jedna rzecz. Czy dopłata do talona 1 bedzie się opłacała? Jest to tylko 300 zł i jeśli warto to dopłacę. Dla ułatwienia podaje stronki do obydwu modeli.

http://giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/talon.1.disc/4730/37144/

http://giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/talon.2.disc/4730/37145/.

 

I jeszcze jedno pytanie czy te amortyzatory sie pompuje w zależności od wagi? Jeśli tak to czy ktoś sie orientuje do ilu je napompować. Pytam sie bo nie mam wielkiego zaufania do sklepu w którym będe kupował rower i chce być zorientowany co i jak. (możecie pomyśleć czemu nie pójde do innego sklepu ale tak sie złożyło, że nie mam wielkiego wyboru a w tym mam szanse na zniżkę :) ) I czy amortyzatory trzeba dopompowywać co jakiś czas jak koła czy raz napompowane będą się cały czas tak samo zachowywać.

 

Dodam, że w tym tygodniu będe go w końcu zamawiał. Mam nadzieje, że będe z niego zadowolony :)

Napisano

Darty to amortyzatory z tłumieniem sprężynowym więc ich nie pompujesz. Zmiana twardości może nastąpić jedynie poprzez wymianę sprężyny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...