Krzysiek90 Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 Witam, mam problem Podczas jazdy zauważyłem, że kierownica chodzi za luźno, pomyślałem że stery są za słabo dokręcone, ale dokręcenie śrubek nic nie dało więc postanowiłem odkręcić widelec, jak to zrobiłem to powypadały różne uszczelki i łożyska i teraz nie wiem jak i w jakiej kolejności to powkładać. Tutaj screen: http://i43.tinypic.com/2nvbas5.jpg Myślę, że powinno być tak: "1" idzie na sam dół widelca, później na tej uszczelce ma być "2". Po włożeniu widelca w ramę na górze ma być "3" a później "4". Tyle udało mi się zapamiętać. Pozostaje pytanie gdzie włożyć "5" wydaje mi się że nad łożysko na dole ale kiedy wkładam tam to metalowe kółeczko to nie mogę docisnąć do końca widelca, nie chce robić tego na siłę bo mogę tego już nie wyjąć, chyba, że będę pewny.
Hanzo Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 4 wygląda jakby było coś od niej oderwane. Wygląda tak jakby to był kawałek miski. 5 to może 2 część tej miski. Jakie to stery?
Krzysiek90 Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 nie wiem co to za stery dam więcej zdjęć http://i44.tinypic.com/2najhno.jpg http://i40.tinypic.com/2rgfbzp.jpg z drugiej strony wygląda identycznie http://i43.tinypic.com/28lqc7c.jpg nr. 4 po rozłożeniu
Hanzo Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 OK, to stery ahead. Zmyliła mnie ta rozcięta podkładka. Generalnie dobrze to składałeś. 5 Daj na samą górę. Tylko chyba brakuje jednej części która idzie pomiędzy 4 i 5.
wikrap1 Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 5, to chyba tylko podkładka pod mostek, więc na samą górę. Chyba 4, to jest miska? Można zdjęcie 4 z drugiej strony? 5, to na moje oko po prostu podkładka redukcyjna pod mostek. Między 4, a 5 powinna być taka płaska podkładka, bo tak, to się chyba oprze wszystko na uszczelce od góry w "4" Dajesz tak, jak dawałeś, czyli uszczelka 1, wianek 2, główka ramy:icon_mrgreen:, wianek 3, miska 4,brakująca podkładka, podkładka 5, mostek, kapsel ew. nasze podejrzenia są mylne i jak dasz 5 na górę i skręcisz, to oprze się jakoś na 4, a nie uszczelce i będzie dobrze.
Krzysiek90 Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 5, to chyba tylko podkładka pod mostek, więc na samą górę. Chyba 4, to jest miska? Można zdjęcie 4 z drugiej strony? nr. 4 się rozkłada na części wiec to chyba jest uszczelka miski o ile się nie mylę (jak tak to przepraszam)są tu http://i40.tinypic.com/2rgfbzp.jpg z drugiej strony to samo mam jeszcze pytanie łożyska mają być ułożone kulkami do środka, na zewnątrz, do wewnątrz ?
Hetman Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Specjaliści . Ma być tak złożone jak autor pisze, poza 5. Tylko masz chyba wżery na miskach, coś te zdjęćia niewyraźne ale nie wiem czy nie przydałoby się pomyśleć o wymianie sterów. Miski to są w ramie właśnie... 4 to są dwie części, górny konus (przez analogię) oraz tulejka centrująca (stożkowa). 5 to zwykły dystans, pod mostek go. Wianki składasz 2 jeśli na dół to tak jak na zdjęciu a trzy odwrotnie (lustrzanie do dolnego) - zewnętrzne części kulek wchodzą w miski a wewnętrzne bieżnie (te na widelcu) w środek. Niczego nie brakuje, znaczy oprócz smaru . Aha, na samym dole na widelcu masz część "0" czyli dolną bieżnię, na zdjęciach brak, też obejrzyj jej stan.
wikrap1 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 czyli "nakrętka" trzymająca wianki w miskach, zwie się konusem? A ta tulejka centrująca, to co toto jest? Tak na przyszłość
Hetman Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 czyli "nakrętka" trzymająca wianki w miskach, zwie się konusem? A ta tulejka centrująca, to co toto jest? Tak na przyszłość Konus to zwyczajowa nazwa bieżni wewnętrznej w łożyskach skośnych - i nie dlatego że jest mały . Możemy całkiem fachowo jechać, także bez "misek" tylko bieżnie zewnętrzne, bieżnie wewnętrzne, Tuleja Osadcza (Ustalająca) Stożkowa Przecięta - pasi ? Nie wiesz do czego jest ta ostatnia? Jak się zachowują stery bez niej? Jak zachowywałyby się bezgwintowe (gwarowo w pl i bardzo niepoprawnie "aheadowe") stery nawet w wykonaniu na walec zamiast pod taki stożek? Możemy pociągnąć temat wyjaśnień i precyzowania pojęć, tylko bez złośliwości proszę . Na tym forum (jak i na wielu innych tematycznych) sporo osób wierzy w magię - taką marketingową i często upraszcza albo niepotrzebnie komplikuje dodatowo pewne zagadnienia. W technice magia==niewiedza.
wikrap1 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Czyli bieżnia zewnętrzna, to, co mamy w ramie, to miska. A wewnętrzna, to konus/ tuleja osadcza stożkowa Przecięta? Dzięki za wyjaśnienie, bo tak, to dalej głosiłbym herezje używając zamiennie miska/bieżnia:icon_wink:
Hetman Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Czyli bieżnia zewnętrzna, to, co mamy w ramie, to miska. A wewnętrzna, to konus/ tuleja osadcza stożkowa Przecięta? Dzięki za wyjaśnienie, bo tak, to dalej głosiłbym herezje używając zamiennie miska/bieżnia:icon_wink: Zauważ, że 4 ze zdjęcia daje się fizycznie rozłożyć. Może nie bardzo to widać na pierwszym zdjęciu . Natomiast dalej gdzieś jest już oddzielnie, przekop przez resztę zdjęć.
wikrap1 Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 No jest. Ale to nadal "bieżnia wewnętrzna" , uszczelka i gumka zapewniająca brak obracania "bierzni wewn." względem rury sterowej?
Hetman Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Teraz to już całkiem nie rozumiem o co Ci chodzi. Uszczelka? Gumka? Obracająca to pół biedy, jeszcze luzy prominiowe. Zracałem uwagę, że to przede wszystkim kilka części było a nie jedna.
wikrap1 Napisano 12 Maja 2010 Napisano 12 Maja 2010 http://i43.tinypic.com/28lqc7c.jpg Mamy Bieżnie wewnętrzną, okrągłą uszczelkę i element, który pakuje się między tą bieżnie wewnętrzną, a rurę sterową od góry, żeby sztywno siedziało?
Hetman Napisano 12 Maja 2010 Napisano 12 Maja 2010 O właśnie, sztywno bez luzu i centrycznie . Już się obawiałem, że ironiczny jesteś ale to moje przewrażliwienie było...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.