Skocz do zawartości

[widelec] mocowanie widelca - części i uszczelki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem

Podczas jazdy zauważyłem, że kierownica chodzi za luźno, pomyślałem że stery są za słabo dokręcone, ale dokręcenie śrubek nic nie dało więc postanowiłem odkręcić widelec, jak to zrobiłem to powypadały różne uszczelki i łożyska i teraz nie wiem jak i w jakiej kolejności to powkładać. Tutaj screen:

 

http://i43.tinypic.com/2nvbas5.jpg

 

Myślę, że powinno być tak:

"1" idzie na sam dół widelca, później na tej uszczelce ma być "2". Po włożeniu widelca w ramę na górze ma być "3" a później "4". Tyle udało mi się zapamiętać. Pozostaje pytanie gdzie włożyć "5" wydaje mi się że nad łożysko na dole ale kiedy wkładam tam to metalowe kółeczko to nie mogę docisnąć do końca widelca, nie chce robić tego na siłę bo mogę tego już nie wyjąć, chyba, że będę pewny.

Napisano

4 wygląda jakby było coś od niej oderwane. Wygląda tak jakby to był kawałek miski. 5 to może 2 część tej miski. Jakie to stery?

Napisano

OK, to stery ahead. Zmyliła mnie ta rozcięta podkładka. Generalnie dobrze to składałeś. 5 Daj na samą górę. Tylko chyba brakuje jednej części która idzie pomiędzy 4 i 5.

Napisano

5, to chyba tylko podkładka pod mostek, więc na samą górę. Chyba 4, to jest miska? Można zdjęcie 4 z drugiej strony?

 

5, to na moje oko po prostu podkładka redukcyjna pod mostek.

Między 4, a 5 powinna być taka płaska podkładka, bo tak, to się chyba oprze wszystko na uszczelce od góry w "4"

 

Dajesz tak, jak dawałeś, czyli uszczelka 1, wianek 2, główka ramy:icon_mrgreen:, wianek 3, miska 4,brakująca podkładka, podkładka 5, mostek, kapsel

 

 

ew. nasze podejrzenia są mylne i jak dasz 5 na górę i skręcisz, to oprze się jakoś na 4, a nie uszczelce i będzie dobrze.

Napisano

5, to chyba tylko podkładka pod mostek, więc na samą górę. Chyba 4, to jest miska? Można zdjęcie 4 z drugiej strony?

 

nr. 4 się rozkłada na części wiec to chyba jest uszczelka

miski o ile się nie mylę (jak tak to przepraszam)są tu http://i40.tinypic.com/2rgfbzp.jpg z drugiej strony to samo

 

mam jeszcze pytanie łożyska mają być ułożone kulkami do środka, na zewnątrz, do wewnątrz ? :)

Napisano

Specjaliści ;) . Ma być tak złożone jak autor pisze, poza 5. Tylko masz chyba wżery na miskach, coś te zdjęćia niewyraźne ale nie wiem czy nie przydałoby się pomyśleć o wymianie sterów.

Miski to są w ramie właśnie... 4 to są dwie części, górny konus (przez analogię) oraz tulejka centrująca (stożkowa). 5 to zwykły dystans, pod mostek go.

Wianki składasz 2 jeśli na dół to tak jak na zdjęciu a trzy odwrotnie (lustrzanie do dolnego) - zewnętrzne części kulek wchodzą w miski a wewnętrzne bieżnie (te na widelcu) w środek.

Niczego nie brakuje, znaczy oprócz smaru :P . Aha, na samym dole na widelcu masz część "0" czyli dolną bieżnię, na zdjęciach brak, też obejrzyj jej stan.

Napisano

czyli "nakrętka" trzymająca wianki w miskach, zwie się konusem? A ta tulejka centrująca, to co toto jest?:) Tak na przyszłość;)

Napisano

czyli "nakrętka" trzymająca wianki w miskach, zwie się konusem? A ta tulejka centrująca, to co toto jest?:) Tak na przyszłość:P

 

 

Konus to zwyczajowa nazwa bieżni wewnętrznej w łożyskach skośnych - i nie dlatego że jest mały ;) . Możemy całkiem fachowo jechać, także bez "misek" tylko bieżnie zewnętrzne, bieżnie wewnętrzne, Tuleja Osadcza (Ustalająca) Stożkowa Przecięta - pasi ;) ?

Nie wiesz do czego jest ta ostatnia? Jak się zachowują stery bez niej? Jak zachowywałyby się bezgwintowe (gwarowo w pl i bardzo niepoprawnie "aheadowe") stery nawet w wykonaniu na walec zamiast pod taki stożek?

 

Możemy pociągnąć temat wyjaśnień i precyzowania pojęć, tylko bez złośliwości proszę ;) . Na tym forum (jak i na wielu innych tematycznych) sporo osób wierzy w magię - taką marketingową i często upraszcza albo niepotrzebnie komplikuje dodatowo pewne zagadnienia. W technice magia==niewiedza.

Napisano

Czyli bieżnia zewnętrzna, to, co mamy w ramie, to miska.

A wewnętrzna, to konus/ tuleja osadcza stożkowa Przecięta?:)

 

Dzięki za wyjaśnienie, bo tak, to dalej głosiłbym herezje używając zamiennie miska/bieżnia:icon_wink:

Napisano

Czyli bieżnia zewnętrzna, to, co mamy w ramie, to miska.

A wewnętrzna, to konus/ tuleja osadcza stożkowa Przecięta?:icon_mrgreen:

 

Dzięki za wyjaśnienie, bo tak, to dalej głosiłbym herezje używając zamiennie miska/bieżnia:icon_wink:

 

Zauważ, że 4 ze zdjęcia daje się fizycznie rozłożyć. Może nie bardzo to widać na pierwszym zdjęciu ;) . Natomiast dalej gdzieś jest już oddzielnie, przekop przez resztę zdjęć.

Napisano

No jest. Ale to nadal "bieżnia wewnętrzna" , uszczelka i gumka zapewniająca brak obracania "bierzni wewn." względem rury sterowej?B)

Napisano

Teraz to już całkiem nie rozumiem o co Ci chodzi. Uszczelka? Gumka? Obracająca to pół biedy, jeszcze luzy prominiowe.

Zracałem uwagę, że to przede wszystkim kilka części było a nie jedna.

Napisano

O właśnie, sztywno bez luzu i centrycznie :whistling: .

 

Już się obawiałem, że ironiczny jesteś :icon_confused: ale to moje przewrażliwienie było...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...