Specjal Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Mam taki problem a właściwie dwa. W okolicach korby słychać trzaski podczas wjeżdżania pod górę, czyli wtedy, kiedy naciskam mocno na pedały. Początkowo myślałem, że to wina zabrudzonego łańcucha, ale wyczyściłem go i nasmarowałem i dalej jest tak samo. Podejrzewam, że suport musi być walnięty i nie wiem czy będę musiał go wymienić, czy może jakieś odkręcenie korby i przeczyszczenie mufy coś da? Zaznaczam, że trzaski pojawiają się tylko przy jeździe pod górę. Dodam, że trzaski pojawiły się w sumie znikąd, gdyż w tym roku roweru nie traktowałem jeszcze karcherem czy czymś podobnym, dlatego nie sądzę, aby wdała się tam woda czy jakiś piach Drugi mój problem dotyczy już innej części, ale nie chcę zakładać osobnego tematu, aby niepotrzebnie zaśmiecać forum. Otóż, mam luzy w główce ramy i za cholerę nie mogę ich zlikwidować. Kiedy zaciskam przedni hamulec to cały przód roweru mi się buja. Stery już dokręciłem na maksa (śruba na top capie). Czy tam jest jeszcze wewnątrz coś do dokręcenia czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Moim zdaniem: 1. Wyciągnij sobie suport i zobacz co w nim jest jak go rozbierzesz. 2. To bujanie masz w przednim kole? Bo z tego co zrozumiałem to pisałeś o tym, że nawet jak zaciśniesz to mocowanie koła to i tak się kolebie. Czyli wg mnie walnięte kulki w piaście. Rozkręć, wyjmij wszystko i zobacz czy kulki chodzące są wszystkie, jeżeli masz tam łożysko to zobacz jaka jest koronka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 2. To bujanie masz w przednim kole? Bo z tego co zrozumiałem to pisałeś o tym, że nawet jak zaciśniesz to mocowanie koła to i tak się kolebie. Czyli wg mnie walnięte kulki w piaście. Rozkręć, wyjmij wszystko i zobacz czy kulki chodzące są wszystkie, jeżeli masz tam łożysko to zobacz jaka jest koronka. Może źle się wyraziłem. Jak zaciskam przedni hamulec i zaczynam ruszać rower do przodu i do tyłu to rower ewidentnie się buja a luz jest w okolicach główki ramy. Wcześniej jak miałem podobny problem to dokręcałem górną śrubę po uprzednim poluzowaniu śrub od mostka i było ok. Teraz to nic nie daje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Może źle się wyraziłem. Jak zaciskam przedni hamulec i zaczynam ruszać rower do przodu i do tyłu to rower ewidentnie się buja a luz jest w okolicach główki ramy. Wcześniej jak miałem podobny problem to dokręcałem górną śrubę po uprzednim poluzowaniu śrub od mostka i było ok. Teraz to nic nie daje... To może coś tam się wyrobiło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsas Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Może źle się wyraziłem. Jak zaciskam przedni hamulec i zaczynam ruszać rower do przodu i do tyłu to rower ewidentnie się buja a luz jest w okolicach główki ramy. Wcześniej jak miałem podobny problem to dokręcałem górną śrubę po uprzednim poluzowaniu śrub od mostka i było ok. Teraz to nic nie daje... Cześć rowerzysto! Jak sprawdzasz luzy w główce to nie w ten sposób! Podwieś ramę stabilnie (ostatecznie nie stabilnie) wyjmij koło (przednie) z widelca i jedną ręką chwyć za ramę (między główką a siodłem), drugą za mostek kiery. Ruchem rąk przeciwsobnym wyczujesz czy rower ma luz w główce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tui Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 ad 1. dokręć wszystkie śruby w korbie dobrze a jak nic nie pomorze to rozkręć i przesmaruj wszystkie gwinty aluminiowe i łączenia i skręć porządnie. Jak nie pomorze to szukaj gdzie indziej skrzypienia (ewentualnie kwadrat w korbie możesz mieć wyrobiony). ad. 2 Możesz mieć luz na tulejach ślizgowych w amortyzatorze wtedy idź do serwisu niech je obejrzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Najprawdopodobniej jest to luz w główce, ale niekoniecznie. Kiedyś miałem taki sam problem. Byłem przekonany, że łożyska idą do wymiany. Ale okazało się, że wystarczyło dokręcić hample (v-ki) których luz dawał złudzenie luzu w główce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.