malin84 Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 Witam. Czy ktoś już serwisował Raidona? Jeśli tak to proszę o podpowiedzi - gdzie go przesmarować, gdzie powinien być olej (i jaki?) itd. Z góry dziękuję i Pozdrawiam
Mod Team durnykot Napisano 6 Maja 2010 Mod Team Napisano 6 Maja 2010 Jakiego Raidona? 2008 czy 2010? Sprężyna czy powietrze? W przypadku obu przypadkach nakładasz smar na sprężynę ( w powietrznym na negatywną ) i w uszczelki przeciwkurzowe - smar może być Rock Shoxa lub Manitou- ten drugi jest bardziej ekonomiczny. W wersji powietrznej dodatkowo wlewasz olej do komory powietrznej- ok. 10 ml oleju 80W ( przekładniowy). W wersji 2008 tłumik jest nierozbieralny. Całość prac to 40 min.
malin84 Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 Sorry za nieprecyzyjne informacje. Chodzi mi o wersję powietrzną 2010r.
Mod Team durnykot Napisano 6 Maja 2010 Mod Team Napisano 6 Maja 2010 Budową jest podobny do Epicona 2008 więc sprawa smaru jest oczywista. pozostaje kwestia oleju do komory powietrznej. prywatnie do komory wlałbym 10 ml oleju przekładniowego 80W,ale głowy nie dam. Ile już przejechałeś,że chcesz wykonać serwis?
malin84 Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 Może nie teraz chcę go serwisować ale zbieram informacje bo jestem ciekawy. Przejechane mam dopiero ok 700km ale jeżdżę sobie rowerkiem do pracy - w jedną stronę ok 14km, czasami w deszczu co źle wpływa na widelec, często robię sobie wypady do lasu w dosyć ciężkich warunkach. No i tak z tygodnia na tydzień przybywa mi tych kilometrów i pewnie jeszcze trochę czasu i przydałby się jakiś mały serwis. A czy ten tłumik jest taki sam jak w poprzednich modelach? Czy może jakiś inny - rozbieralny?
Mod Team durnykot Napisano 6 Maja 2010 Mod Team Napisano 6 Maja 2010 Na rysunku wygląda na konstrukcję zbliżoną do tłumika z Epicona 2008. Czyli jet oficjalnie nierozbieralny. Na Twoim miejscu co 1000 km ściągałbym golenie dolne, czyściłbym uszczelki kurzowe i nakładał smaru- jeśli nie ma pierścieni olejowych ( pierścieni filcowych ). Jeśli są ,to nałożenie smaru zastąp nasączaniem olejem wspomnianych pierścieni. Oprócz tego Brunox co kilka dni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.