haiaw Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Witam, Często pokonuję 40km trasy po asfalcie, często jeźdżę po piasku i po lesie, ale nigdy po górach, żadnej jazdy wyczynowej. Obecnie mam aluminiową Meridę Kalahari 500 SX i troszke mi nie odpowiada ponieważ to jednak rower górski, na szerokich oponach i udaje mi się go rozpędzić tylko do 43km/h (szybciej się już chyba nie da pedałować). Chyba przyszedł czas na coś szybszego i lżejszego. Jaką CROSSówkę proponujecie, którą taką trase pokonywałbym szybciej (np 60km/h), lekki i do 1500zł? Przyglądałem się Authorom Classic i Stratos, jak one wypadają na tle Waszych propozycji?
Gość Anonymous Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Zobacz tu - www.unibike.pl --> rowery --> VIPER
Puma [JFK] Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 aką CROSSówkę proponujecie, którą taką trase pokonywałbym szybciej (np 60km/h) ty chyba żartujesz, trasa z prędkością 60 km/h przez las? :twisted: Takie prędkości osiąga sie na kolarzówce po asfalcie :-P
Gość Anonymous Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Często pokonuję 40km trasy po asfalcie wybacz puma , ale jemu chodziło o tą cząść trasy !
Puma [JFK] Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 haiaw napisał/a: Często pokonuję 40km trasy po asfalcie wybacz puma , ale jemu chodziło o tą cząść trasy ! Dobra, ale to i tak prędkość 60 km/h jest raczej mało prawdopodobna bo albo rower na tyle nie pozwoli albo kondycja, ewentualnie jedno i drugie ;-)
Gość Anonymous Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 to zobaczcie kolesia, który sprzedaje rower na allegro - i opis aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=61778903 Crossówka i 80km/h ...
Huhu Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Wybaczcie ale stałą prędkość 60 km/h to miała druzyna Dicovery w jeździe druzynowej na czas w TdF. Do 60 to sie da pojechac ale z górki, na srednią nie ma szans, trzeba by bardzo szybko kręcić, poza tym oór powietrza tak czy siak by nie pozwolił. haiaw napisał ze się rozpędza do 43 km/h - na płaskim śmignie 50 z drobnym hakiem. Średnie jak będzie miał sporo powyzej 30 to będzie super. Stratos bedzie ok - tylko kup sztycę sztywna zamiast tej amortyzowanej - nic nie daje, a zacznie hałasować. Możesz tez 100 zł do reflexa dorzucić.
Gość Anonymous Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Unibike ma lepszy : amor , hamulce , manetki , przerzutki - to chyba na tyle .
tom@ssek Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Crossówka i 80km/h ... kolo napisal ze z górki wyciągnął tyle :cool: a co do tego to w Polsce jest jakis zjazd co idzie się bujnąć podobno 94km/h :twisted: :grin:
Huhu Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego montowane sa zestawy przód-SIS tył-Deore(widziałem taki tez w Wheelerze). Lekko poronione imo. Kiedys różnice były jednej max 2-óch grup, a tu mamy 4-ech jakby nie patrzeć.
Blue Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 a SIS to wogole sie klasyfikuje do normalnych grup shimano?;p
Huhu Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 No nie wiem - ja z przodu mam Acerę i nie zawsze dawała radę. Z tyłu Alivio - jedynie zasyfione nieziemsko się buntuje. A grupy sprzed 6-7 lat więc ciut inne niz obecnie.
Blue Napisano 30 Sierpnia 2005 Napisano 30 Sierpnia 2005 ja mialem sisa w starym rowerze... na asfalcie dawala rade ;]. Nie jezdzilem wtedy w terenie [przezyla 8 lat ;p]. a acera co mnam w tym rowerku to mi na poczatku sprawiala duzo problemow ;p.
skrzynia Napisano 31 Sierpnia 2005 Napisano 31 Sierpnia 2005 Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego montowane sa zestawy przód-SIS tył-Deore(widziałem taki tez w Wheelerze). Lekko poronione imo. Kiedys różnice były jednej max 2-óch grup, a tu mamy 4-ech jakby nie patrzeć. Spora część ludzi patrzy właśnie na tylną przerzutkę, która czasami jest dużo lepsza niż reszta :roll: Do tego kosztem np piast, środka suportu... bez sensu :?
goSC Napisano 31 Sierpnia 2005 Napisano 31 Sierpnia 2005 Ale pomijając temat przedniej przerzutki - w Unibike-u wszystko jest lepsze - piasty też , a nawet stery .
miejski partyzant Napisano 10 Marca 2006 Napisano 10 Marca 2006 Witam. Chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze nowego roweru. Do wydania mam ok. 1500zł. Rower ma służyć głównie do jazdy po szosie, dlatego zainteresowałem się crossami. Jak na razie zainteresowały mnie 4 rowery: Author Stratos sx: http://www.velo.com.pl/rowery2006/cross/www_cross6.htm Merida CROSSWAY 8300: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=5&gr=33&id=227 Kelly's AXIS: http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m..._71_86&pID=9161 UNIBIKE VIPER: http://www.unibike.pl/?4& Który z nich byłby najlepszy, ewentualnie jaki inny byście mi polecili? Z góry dziękuję za pomoc. Ps. W razie czego podaje swoją wagę\wzrost: 75kg\191cm.
MystiQ Napisano 10 Marca 2006 Napisano 10 Marca 2006 Ja bym wybierał między Authorem i Kellysem. Author jest lżejszy a Kellys ma minimalnie lepszy osprzęt.
renko Napisano 10 Marca 2006 Napisano 10 Marca 2006 ...a unibike najlepszy z nich wszystkich:) to juz nie jest wstyd posiadac polski rower od kiedy jest on firmy unibike:)
Avalanche Napisano 10 Marca 2006 Napisano 10 Marca 2006 Ja wybrałbym kelly'sa, ma dobry sprzet jak na swoja cene i dobrze wyglada. Mam dwojke znajomych, ktorzy jezdza na crossach kelly'sa i są zadowoleni,chwala te rowery(maja model definite i exquist), ale mam tez zioma śmigajacego na unibiku i nie ma zamiaru go zmieniac... mowi ze nie kupisz takiego drugiego w tej cenie. Ale moim zdaniem lepszy jest kelly's, POZDRO
Gość Gość Napisano 11 Marca 2006 Napisano 11 Marca 2006 http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m..._71_86&pID=9164 a ten jest o 300 zł tańszy od Axisa - może tego się bardziej opłaca, óznica chyba minimalna i jest lżejszy ...
Platek Napisano 11 Marca 2006 Napisano 11 Marca 2006 zwróć uwagę ta średnicę rury sterowej! Stratos jest fajny, ale ma 1"...
miejski partyzant Napisano 11 Marca 2006 Napisano 11 Marca 2006 zwróć uwagę ta średnicę rury sterowej! Stratos jest fajny, ale ma 1"... Można jaśniej, jestem raczej początkującym bikerem... Widze, że na razie Merida odpada. Czekam na opinie innych.
renko Napisano 11 Marca 2006 Napisano 11 Marca 2006 chodzi o srednice rury sterowej- tej czesci amortyzatora, do ktorej przez mostek dokreca sie kierownice, a ktora przechodzi przez glowke ramy. obecnie standardem jest 1 1/8" . po prostu trudniej jest kupic dobry amortyzator z rura 1". wsrod jednocalowek wybor jest mniejszy, ceny wieksze i dostepnosc rowniez mniejsza. ja bym obstawal przy unibiku. w tej cenie ma najlepszy osprzet. tym bardziej, ze prawdopodobnie poprawia go jeszcze w ofercie na biezacy rok. (evo poprawili znacznie, to pewnie inne modele tez zupgraduja). unibike ma najlepszy stosunek cena/jakosc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.