elvis391 Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 Witam! Mam nową tylną przerzutkę Sram X9.Przy zrzucaniu biegu na najmniejszą zębatkę z tyłu pzerzutka nie idzie do końca, tzn. górne kółko nie ustawia się w pozycji dokładnie nad zębatką najmniejszą. Dodam, że dzieje się tak nawet gdy śruba regulacyjna H jest ustawiona prawidłowo a nawet z lekkim zapasem. Dodatkowo linka jest luźna na ostatnim biegu, i ona nie ogranicza cofnięcia sprężyny. Ktoś miał podobny problem? Może jakieś sugestie? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi w kwestii rozwiązania problemu.
Cycu85 Napisano 6 Maja 2010 Napisano 6 Maja 2010 Hmm nietypowo chude haki ramy/hak przerzutki? Może rozkręcałeś piastę i skręcając została Ci jakaś "zapasowa" podkładka? Jeśli mimo wszystko nie, to wrzuciłbym właśnie podkładkę na oś piasty (między konus a kontrę).
elvis391 Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 Witam! Mam nową tylną przerzutkę Sram X9.Przy zrzucaniu biegu na najmniejszą zębatkę z tyłu pzerzutka nie idzie do końca, tzn. górne kółko nie ustawia się w pozycji dokładnie nad zębatką najmniejszą. Dodam, że dzieje się tak nawet gdy śruba regulacyjna H jest ustawiona prawidłowo a nawet z lekkim zapasem. Dodatkowo linka jest luźna na ostatnim biegu, i ona nie ogranicza cofnięcia sprężyny. Ktoś miał podobny problem? Może jakieś sugestie? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi w kwestii rozwiązania problemu. Już rozwiązałem problem. Pomysł dał mi kolega. Napiszę w czym rzecz, może na przyszłość komuś się przyda. Cała sprawa była spowodowana ciężkim chodzeniem pantografu.Ja zdjąłem przerzutkę, na każde połączenie nitowe łączące elementy pantografu zakropliłem sporo kropli dobrego środka penetrującego ( w moim przypadku WD40 ), poczekałem trochę aż spenetruje wnętrze i przez 15 minut rękoma pzesuwałem pantograf od skrajnego przełożenia do kolejnego skrajnego, tak aby połączenia nitów i korpusu dobrze sie dotarły. Potem zakropliłem te połączenia nitów i pantografu rzadkim olejem ( Finish Line czerwony ) i znowu symulacja ręczna działania przerzutki od skrajnego przełorzenia do skrajnego. Jak się okazuje nity i pantograf nie były nasmarowane lub były nie dotarte. Dziwne, wcześniej miałem shimano xt shadow i jako nową przerzutkę niczym jej nie smarowałem, a chodziła dobrze. P.S. Mimo tych kłopotów( może to wina egzemplarza) i tak jestem już stałym wyznawcą Srama ( tzn. tylnych przerzutek i manetek Trigger ) P.S.2 Skoro nity i pantograf były tak w miarę mocno spasowane to myślę że przerzutka będzie bardzo długo nie łapała luzów.
dybcio Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Kurcze dzieki mecze sie juz miesiac z ty mankamentem.Mam przezutke sram x-9 2010r. i probowalem juz praktycznie wszystkiego nawet sprawdzalem czy hak nie jest krzywy czy cos. Wczoraj mialem zawody i po prostu nie szlo jechac hah bo trasa dosyc szybka...xD jeszcze raz dzieki biore sie za nia z samego rana "Epidemia cyklozy"- MTB SUSZ (www.susz.pl)
dybcio Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 nie wiem co jest ale przez chwile chodzilo super po tym "zabiegu". A etraz dzieje sie to z opoznieniem;/ a wrecz czasami nie chce zejsc na ostatni bieg tylko jak wjade w jakies dziury;/ . Podpowiedzcie co jeszcze moglbym zrobic bo siedzialem jak glupi 30 min siedzac i ruszajac ta przezutka zeby sie dotarla itp. az zdarlem pierwsza literke napisu "sram" na przerzutce;/ Nie wiem juz sam co z ta przerzutka po prostu mi rece opadaja;/ moze jeszcze troche musze posiedziec i sie pobawic w jej rozchodzenie?;/
Royalonzo21 Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 A może jednak poprostu śrubka H jest za mocno wkręcona i przerzutka nie chce się dalej wychylać.
Rulez Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 Hak jest prosty, jak rozumiem ? , pancerze i linki czyste , nasmarowane i chodzą luźno ?
Sorcerer Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 Moze za dluga pętelka pancerza do przerzutki po ostatniej przelotce? Na stronie srama jest manual jak obliczyc dlugosc tej petelki. U mnie moze byly inne problemy z ustawieniem napedu, ale dokladne ustawienie dlugosci koralikow poprawilo prace.
elvis391 Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Napisano 16 Czerwca 2010 nie wiem co jest ale przez chwile chodzilo super po tym "zabiegu". A etraz dzieje sie to z opoznieniem;/ a wrecz czasami nie chce zejsc na ostatni bieg tylko jak wjade w jakies dziury;/ . Podpowiedzcie co jeszcze moglbym zrobic bo siedzialem jak glupi 30 min siedzac i ruszajac ta przezutka zeby sie dotarla itp. az zdarlem pierwsza literke napisu "sram" na przerzutce;/ Nie wiem juz sam co z ta przerzutka po prostu mi rece opadaja;/ moze jeszcze troche musze posiedziec i sie pobawic w jej rozchodzenie?;/ U mnie też pojawił się ten problem. Znów penetracja -40, ale tym razem bez wpuszczania jakiegokolwiek smaru, dotarcie ręczne, i znowu działa rewelacyjnie. Zastanawiam się na jak długo. Jak będą kłopoty zabieg powtórzę jeszcze dwa razy. Jak nie będzie poprawy na zawsze wysyłam do reklamacji i żądam wymiany. P.S. Mój Sram X-9 to też rocznik 2010. P.S.2 No nie powiem po nasmarowaniu działa ta przerzutka rewelacyjnie, ale jak się nie dotrze to będę mówił wszystkim, że Sram X-9 2010 puścił jakąś ilość felernych egzemplarzy; To na pewno nie wina haków, pancerzy, linek etc.
enduroriderPL Napisano 17 Czerwca 2010 Napisano 17 Czerwca 2010 elvis391 spróbują ją zakroplić gęstszym olejem, który dlużej zostanie w ruchomych miejscach. Spróbuj Rohloffa łańcuchowego jest gęsty i powinien na znacznie dłużej poprawić jakość pracy. Obawiam sie, ze ew. reklamacja nie bedzie uznan więc albo jeździj i obserwuj co się z nią dzieje, albo przyzwyczajaj się do regularnego smarowania. Pomimo tego, ze jest to uciążliwe to tak traktowana przerzutka powinna całkiem długo służyć
bajdos1 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam Tez mam ten problem, sram x9 2010. Problem pojawil sie po ok. 100 km. Teraz mam zrobione 500 km. Nie pomaga zadne czyszczenie, przedmuchiwanie, smarowanie itp. Po prostu sprezyna nie moze wychylic swobodnie pantografu w pozycje skrajna na dziewiaty bieg (do osmego biegu dziala bez zarzutu). Wyglada na to, ze jest to blad seryjny. Wysylam do reklamacji.
Rulez Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Kiedyś była taka seria łańcuchów Sram, ze zbyt mocno zakutymi sworzniami, od tej pory Sramowskich łańcuchów nie używam, przerzutki tak.
pYroMan Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 Zdarzyła wam się przy tej przerzutce sytuacja, kiedy śruba ograniczająca niskie biegi (śruba L) ogranicza ruch dla wysokich biegów? Ustawiłem na początku śrubę H jak trzeba, potem ustawiłem L i... wózek nie wraca pod najmniejszą zębatkę, bo blokuje go śruba L, a jej nie mogę poluzować, bo wózek przerzutki wejdzie między szprychy Jeszcze godzinę temu inna przerzutka normalnie pracowała, więc hak jest prosty i nie ma żadnych problemów z piastami. Ma ktoś pomysł o co tu może chodzić?
TocaS Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 Miałem podobny przypadek z przednią przerzutką XTR, nie redukowała biegów trzeba było jej pomagać butem. Ostre płukanie w ropie, spłukana w wodzie wysuszona i nasmarowana finishem zielonym, do dnia dzisiejszego działa. pYroMAn ciężko troszkę zrozumieć Twój post, ale śruba L nie powinna ingerować w śrubę H.
pYroMan Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 pYroMAn ciężko troszkę zrozumieć Twój post, ale śruba L nie powinna ingerować w śrubę H. prościej nie potrafiłem, ale i sytuacja jest bardzo dziwna, bo dokładnie tak jest - śruba L daje ograniczenie przy najwyższym i najniższym biegu na kasecie
TocaS Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 Może jakieś zdjęcie ? ...no jest to ciekawa sprawa bo mam przerzutkę pod ręką i dokręcenie jednej śruby do końca powoduję zmianę zakresu tylko w jedną stronę.
elvis391 Napisano 17 Lipca 2010 Autor Napisano 17 Lipca 2010 elvis391 spróbują ją zakroplić gęstszym olejem, który dlużej zostanie w ruchomych miejscach. Spróbuj Rohloffa łańcuchowego jest gęsty i powinien na znacznie dłużej poprawić jakość pracy. Obawiam sie, ze ew. reklamacja nie bedzie uznan więc albo jeździj i obserwuj co się z nią dzieje, albo przyzwyczajaj się do regularnego smarowania. Pomimo tego, ze jest to uciążliwe to tak traktowana przerzutka powinna całkiem długo służyć Dzięki enduroriderPL za podpowiedź odnośnie gęstszego oleju; akurat rohloffa mam. Zastawiawiam się jednak czy on spenetruje tak ciasno spasowane elementy. Ale będę próbował. Wiem, że rohloffowi trzeba dać dużo czasu by spenetrował łańcuch, więc po zakropleniu przerzutki poczekam 24 godz. i najlepiej wystawie ją na słońce, by temperatura pomogła w penetracji. Chyba masz rację z tą reklamacją, nawet jak ją uznają to ciekawe czy następny egzemplarz nie będzie taki sam. Jutro biorę się za smarowanie rohloffem, po przejechaniu odpowiedniej ilości kilometrów dam znać jak to się sprawuje.
Artro Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Czyli te usterki a raczej "niedogodności" dotyczą modelu 2010? Bo mam model 2009, założony póki coraz na kilka km (czeka sobie spokojnie na nową ramę ) i zrobiliście mi niezłego stracha... Choć chodziła wyśmienicie
Sorcerer Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Z jakich dat produkcli sa wasze wadliwe x9 - data na pantografie od strony piasty. U mnie po 600km cacy ale zakraplalem profilaktycznie rohloffem po blocie. Mnie za to slizga sie lancuch na nowym napedzie jak jest bloto i pantograf strasznie obija o widelki ale to kwestia chyba ustawienia b-screw
goldbloom Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/sram/x-9-rear-derailleur/PRD_362893_116crx.aspx Jest coś nie tak ze sprężyną? Czy jest możliwość zmiany punktu zaczepienia sprężyny napinającej wózek w X.9 ?
elvis391 Napisano 8 Sierpnia 2010 Autor Napisano 8 Sierpnia 2010 Z jakich dat produkcli sa wasze wadliwe x9 - data na pantografie od strony piasty. U mnie po 600km cacy ale zakraplalem profilaktycznie rohloffem po blocie. Mnie za to slizga sie lancuch na nowym napedzie jak jest bloto i pantograf strasznie obija o widelki ale to kwestia chyba ustawienia b-screw Moja data produkcji to 18 wrzesień 2009.
bajdos1 Napisano 31 Sierpnia 2010 Napisano 31 Sierpnia 2010 w ramach reklamacji dostalem nowy egzemplarz sram x9 2010 (sredni wozek). po 100 kilometrach te same objawy (data produkcji mar 2010). jutro znowu ja reklamuje.
kompres Napisano 24 Listopada 2010 Napisano 24 Listopada 2010 Zdarzyła wam się przy tej przerzutce sytuacja, kiedy śruba ograniczająca niskie biegi (śruba L) ogranicza ruch dla wysokich biegów? Ustawiłem na początku śrubę H jak trzeba, potem ustawiłem L i... wózek nie wraca pod najmniejszą zębatkę, bo blokuje go śruba L, a jej nie mogę poluzować, bo wózek przerzutki wejdzie między szprychy Jeszcze godzinę temu inna przerzutka normalnie pracowała, więc hak jest prosty i nie ma żadnych problemów z piastami. Ma ktoś pomysł o co tu może chodzić? kolego napisz jak rozwiazales problem. Przyszedl do mnie nowy cube reaction z x9 z tylu i identyczny problem wystepuje z przerzutka.
Gość Napisano 26 Listopada 2010 Napisano 26 Listopada 2010 Witam! Mam nową tylną przerzutkę Sram X9.Przy zrzucaniu biegu na najmniejszą zębatkę z tyłu pzerzutka nie idzie do końca, tzn. górne kółko nie ustawia się w pozycji dokładnie nad zębatką najmniejszą. Dodam, że dzieje się tak nawet gdy śruba regulacyjna H jest ustawiona prawidłowo a nawet z lekkim zapasem. Dodatkowo linka jest luźna na ostatnim biegu, i ona nie ogranicza cofnięcia sprężyny. Ktoś miał podobny problem? Może jakieś sugestie? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi w kwestii rozwiązania problemu. była jakaś partia x.9 mających wadę. U mnie było to samo. Nikt nie mógł ustawić jej. Mowa o modelu 2010. Problem został rozwiązany z chwila kradzieży mojej Kony:( pozdrawia. Na stronie Srama była o tym informacja, aby oddawać przerzutki na reklamacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.