Skocz do zawartości

[przygotowanie do wyprawy] jak podrasować rower?


alkamid

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

W lipcu wybieram się na wycieczkę, na której zrobię około 1500km w 3 tygodnie po stosunkowo płaskich i głównie asfaltowych drogach. Chciałbym, poza zdrowym wysiłkiem, uzyskać jako taki komfort jazdy, dlatego zwracam się do Was z pytaniem co mógłbym lub co muszę w swoim bicyklu zmienić, byśmy dobrze się na trasie dogadywali.

Oto mała obrazkowa prezentacja mojego pojazdu (wystarczy kliknąć na zdjęcie żeby je powiększyć):

 

dsc5687.th.jpg

 

Pedały, korba, przerzutki:

dsc5688.th.jpg

 

Przerzutki z tyłu:

dsc5689o.th.jpg

 

Zmiana przerzutek, hamulec:

dsc5698l.th.jpg

 

Bagażnik:

dsc5702.th.jpg

 

Na pewno muszę kupić sakwy - czytając to forum wybrałem firmę Crosso, prawdopodobnie model Dry Big. Wydaje mi się że 60l wystarczy mi w zupełności, ale dla pewności pytam czy nie będzie problemu z zamontowaniem ich na moim bagażniku?

 

Druga sprawa to pedały. Jak widzicie, te nie nadają się już do niczego. Pomyślałem, żeby może przerzucić się na pedały zatrzaskowe. Czytałem już o nich dużo na forum - jako że jeżdżę amatorsko i raczej nie po błocie, model Shimano M540 wydaje mi się optymalnym. Butów będę szukał niedługo, ale najpierw muszę się zdecydować czy rzeczywiście chcę mieć SPD - i tutaj proszę o Waszą pomoc. Nie wiem jak fachowo nazywa się mój rower - cross? treking? Ważne, że w swoich okolicach jeżdżę głównie po ubitych drogach leśnych i trochę po asfalcie, myślę że w proporcjach 90%-10%. Na mojej wyprawie proporcje się odwrócą i właśne z myślą o niej kupione będą pedały. Wiem że jest odpowiedni model dla rowerów szosowych - ale z tego co rozumiem, to jest on dla ludzi którzy biją rekordy prędkości na szosie tudzież robią wielokilometrowe maratony. SPD MTB są chyba bardziej uniwersalne? Dodatkowym argumentem za modelem MTB jest możliwość przejścia krótkich odcinków w butach doń przeznaczonych.

A więc:

- czy w moim rowerze i na mojej wyprawie przyda się SPD?

- czy powinienem rozglądać się za modelem szosowym czy MBT?

 

Jeśli macie inne wskazówki dotyczące mojego roweru, będę bardzo wdzięczny za podzielenie się nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Twój rower wygląda na typowego trekkinga,

Crosso Dry to dobry wybór, będziesz musiał dorobić takie oczko do twojego bagażnika bo nie ma za bardzo o co zahaczyć dolnego haka sakwy, ale to nie jest problem ;)

 

Co do butów i pedałów, sam używam na wyprawy spd, nad modelami szosowymi nawet nie myśl, nie nadają sie one zupełnie do turystki.

 

http://sklep.crosso.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=18 a nawet te oczka idzie dokupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spdy, czy inne zatrzaski to na pewno dobry wybór na wyprawę rowerową. Dodają sporo mocy zwłaszcza pod górę. Jakie zatrzaski wybierzesz to już zależy od Twoich upodobań. Myślę, że do jakiejkolwiek jazdy pozaszosowej pedały stricte szosowe sie nie nadają. Mi np. bardzo do gustu przypadły ubijaki.

A co do sakw godne uwagi są jeszcze MSX - świetne mocowanie podobne do mocowania z sakw Ortlieba i nie trzeba dorabiać haka. Główną ich wadą jest cena 270 zł to 70 zł więcej niż sakwy crosso.

Do dwóch sakw spokojnie powinieneś się spakować jeżeli oczywiście lista rzeczy nie będzie rozdmuchana. Mi do 60l sakw udało się spakować kiedyś 3,5 osoby:D. Tyle, że wtedy nie jechaliśmy z namiotem i każdy wiózł własny śpiwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz może tych MSX? Jak się sprawują? Też tak nad nimi się zastanawiałem, ale za pochlebnych opinii o nich nie znalazłem.

W sumie niby 70 zeta więcej, ale za to teoretycznie użyto w nich lepszych materiałów (Cordura - tylko szkoda, że nie na całości) niż w Crosso. Nie umniejszam Dry wytrzymałości tylko Cordura jak wiadomo jest mocniejsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używam, ale też jestem "na zakupie" sakw, więc coś tam wyszperałem. Na fahrrad.de były za 50 euraczy, ale oni chyba do Polski nie wysyłają. W szumgumie też mówili, że lepiej dopłacić te 70zł, ale ciężko im ufać:D. W sklepie niemieckim jest możliwośc dodawania komentarzy i były same pozytywy nt tych sakw - porównywalne z Ortliebem tylko 2x tańsze. na forum podrozerowerowe.info był swojego czasu test sakw ortlieb crosso i sportarsenal.

Z drugiej strony crosso nie mogą byc złe skoro tylu ludzi ich używa..

 

http://www.fahrrad.de/fahrradzubehoer/fahrradtaschen/mainstream-sl-55-classic-plus/13882.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiadomo, że będą chcieli sprzedać droższy towar ;)

Chyba też na forum podrozerowerowe.info znalazłem negatywną opinię na temat tych sakw, w PL mało co o nich słychać. Jak mówisz, że u naszych zachodnich sąsiadów ludzie je zachwalą to coś w tym musi być.

Na początku byłem na nie praktycznie zdecydowany, więc tak poszukuje o nich opinii. Coraz bardziej przychylam się do Crosso Dry, sporo tańsze, dużo osób ich używa i co najważniejsze - sprawdzają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to, aż tak nad tym się nie zastanawiałem. W sumie z tego typu sakwami jeszcze nie miałem do czynienia, ale z tego co się czyta nie powinno być aż tak źle z tą sztywnością. Ludzie jedynie narzekają na trudności z odpięciem tej gumy przy zdejmowaniu sakw.

Chociaż jak w grę wchodzą centymetry np. od pięty buta podczas pedałowania - to nabiera znaczenia.

Osobiście chyba postawię na Crosso DRY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...