rafales Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Hi Właśnie zakończyłem zmianę kulek w piaście, 1 uciekła i się wysypały. Dziwne zjawisko pojawiło się wtedy jak postawiłem rower na kółka, przejechałem się i po przerzuceniu (przód był na 2 z 3)na tyle na 5 wskoczyła 3. I teraz jak wrzucę z tyłu np 1, to łańcuch skacze na 7, czyli drugą pod względem wielkości. Co zrobiłem nie tak? Bo nawet jak wezmę i ręcznie przestawię łańcuch to i tak wraca. I teraz mam poprzestawiane przerzutki. Jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 http://www.forumrowerowe.org/topic/41729-regulacja-przerzutki-tylnej/ polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 http://www.forumrowerowe.org/topic/41729-regulacja-przerzutki-tylnej/ polecam Nie chcę powiedzieć, że to chyba nie to, ale wydaje mi się, że skoro nie ruszałem przerzutki, to nie mogły się poprzestawiać. Tyle, że nie wiem czy założyłem dobrze łańcuch. Tzn nie wiem czy jak zdjąłem to po zamontowaniu koła łańcuch trafił na tę samą zębatkę na jakiej był przed demontażem koła. Czy jeżeli zamieniłem to to wystarczy wyregulować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Dobra, zróbmy inaczej. Patrzę na link i tam mam: 1. Ustaw manetkę przedniej przerzutki tak, aby łańcuch znalazł się na środkowej tarczy suportu.2. Zrzuć łańcuch na najmniejszy tryb z tyłu. 3. Odkręć śrubę mocującą linkę przerzutki, a pokrętło regulacji przerzutki wkręć do połowy długości gwintu, co umożliwi to później regulację naciągu linki w jedną i w drugą stronę. 4. Dociśnij pantograf przerzutki tak, żeby łańcuch znalazł się na wysokości drugiej, co do wielkości zębatki. Następnie naciągnij z całej siły linkę i dokręć śrubę mocującą linkę. 5. Podnieś tylne koło i kręcąc pedałami wrzuć łańcuch na największy tryb kasety przy pomocy manetki biegów. Linka odpowiednio się naciągnie i pancerze dokładnie oprą się w przelotach, redukując wszelkie luzy. 6. Przekręć manetkę tak, żeby łańcuch spoczął na najmniejszej zębatce kasety, a przednią przerzutkę ustaw na największą tarczę. Śrubokrętem krzyżakowym dokręć (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) wkręt oznaczony literką H na tylnej przerzutce, tak żeby nie miała ona możliwości zrzucenia łańcucha poza kasetę. Po dokonaniu tej czynności wróć z powrotem na środkową koronkę suportu. 7. Przestaw manetkę tylnej przerzutki ząbek wyżej. Jeżeli łańcuch wskoczy z opóźnieniem, albo tyłka terkocze przekręć śrubę regulacji przerzutki ćwierć obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. 8. Przestawiaj manetkę o kolejne ząbki wyżej, jeżeli łańcuch nie wskakuje płynnie na kolejne zębatki, powtarzaj pkt. 7 aż do skutku. 9. Gdy przerzutka obsługuje największą zębatkę kasety przestaw manetkę przedniej przerzutki tak żeby łańcuch spoczął na małej koronce. Śrubokrętem krzyżakowym dokręć wkręt oznaczony literką L, tak żeby uniemożliwić łańcuchowi wpadnięcie pomiędzy szprychy a kasetę. Po dokonaniu tej czynności wróć z powrotem na środkową koronkę suportu. 10. Manetkę tylnej przerzutki przestaw ząbek niżej, jeżeli łańcuch nie zaskakuje albo robi to z opóźnieniem przekręć śrubę regulacyjną o ćwierć obrotu zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. 11. Przestawiaj manetkę o kolejne ząbki niżej jeżeli łańcuch nie zeskakuje płynnie na kolejne zębatki, powtarzaj pkt. 10 aż do skutku. 12. Następnie sprawdź, czy biegi działają tak samo w górę i w dół, również pod obciążeniem czyli w trakcie jazdy. Jeżeli tak, to udało Ci się wyregulować przerzutkę. 13. Jeżeli nie, zmień linki i pancerze. 14. Jeżeli kłopoty z pracą tylnej przerzutki występują szczególnie na największych trybach sprawdź, czy górne kółeczko przerzutki dotyka do zębatki. Jeżeli tak wkręć o dwa - trzy obroty śrubę mocującą przerzutkę z hakiem na ramie. I nie do konca rozumiem to co jest napisane, a wg mnie jedno zaprzecza drugiemu i niestety nie do końca jest wyjasnione. Wszak wg mnie instrukcja dla laika winna wyglądać inaczej. 1. Punkt zrozumiały 2. Mam zrzucić ręcznie czy przy pomocy manetki? Bo dla mnie zrzuć to zrzuć a nie przełącz. :-( 3.Zrozumiałe. 4. Łańcuch nie da się tak ustawić, chyba, że autor miał na myśli ustawienie "górnej" zebatki przerzutki (tej malutkiej) 5. Na którą kasetę? Z przodu czy z tyłu? Bo napisane jest tylko o tym, żeby wrzucić na największą, ale nie na które zębatki (przód czy tył). Więc nie wiem tak do końca. Tego typu mankamenty sa pokazane w isntrukcji. Czy ktoś może mi napisać jak te dylematy rozwiązać? Bo wczoraj regulowałem to jakieś 3-4h i nic. Po założeniu koła rozregulowały się w cholerę. Potem niby się coś udawało nastawić, ale dalej nic. Zostało na tym, że chyba będę musiał jechać do serwisu, bo sam nie dam rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 1. Zrzucić zawsze tyczy się manetki. 2. Kaseta to kaseta, korba to korba. Jakiś idiota pisał tą instrukcję, potrafię wyregulować przerzutkę ale tej nie rozumiem. Zrób tak: 1. Zdejmij łańcuch 2. Odkręć linkę od przerzutki 3. Wkręć/wykręć śrubę H tak aby kółeczko przerzutki było równoległe do najmniejszej zębatki kasety. 4. Ustaw na manetce najniższy bieg z tyłu (7/8/9 w zależności od kasety), naciągnij linkę i przykręć do przerzutki. 5. Przestaw manetką przerzutkę na 1, spróbuj ją dopchnąć maksymalnie do koła. 6. Wkręć śrubę L tak aby przerzutka nie mogła się wychylić dalej niż równolegle z pierwszą zębatką. 7. Załóż łańcuch. Jeśli przerzutka nie będzie wrzucać do góry po naciśnięciu manetki, wykręć trochę śrubę baryłkową przy manetce/przerzutce. Jeśli nie będzie zrzucać w dół to śrubę należy wkręcić. Gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 1. Zrzucić zawsze tyczy się manetki. 2. Kaseta to kaseta, korba to korba. Jakiś idiota pisał tą instrukcję, potrafię wyregulować przerzutkę ale tej nie rozumiem. Zrób tak: 1. Zdejmij łańcuch 2. Odkręć linkę od przerzutki 3. Wkręć/wykręć śrubę H tak aby kółeczko przerzutki było równoległe do najmniejszej zębatki kasety. 4. Ustaw na manetce najniższy bieg z tyłu (7/8/9 w zależności od kasety), naciągnij linkę i przykręć do przerzutki. 5. Przestaw manetką przerzutkę na 1, spróbuj ją dopchnąć maksymalnie do koła. 6. Wkręć śrubę L tak aby przerzutka nie mogła się wychylić dalej niż równolegle z pierwszą zębatką. 7. Załóż łańcuch. Jeśli przerzutka nie będzie wrzucać do góry po naciśnięciu manetki, wykręć trochę śrubę baryłkową przy manetce/przerzutce. Jeśli nie będzie zrzucać w dół to śrubę należy wkręcić. Gotowe Pytanie tylko do punktu 5 i 7. Co i w jaki sposób mam dopchnąć do koła? i czy jak to dopchnę to mam czymś przykręcić etc? Jak będę zakładał łańcuch to na które zębatki je poustawiać? Przód i tył oczywiście. Czy manetka i przerzutka to wg Ciebie to samo? Bo manetka to przy kierownicy, zaś przerzutka to może być przy kole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 manetka na kierownicy - przerzutka przy łańcuchu. Do koła dopychasz część ruchomą przerzutki, lekko palcami na część z nazwą przerzutki. Chyba, że masz odwrotną sprężynę (mała szansa) i bez linki przerzutka zostaje przyciągnięta sprężyną nie do najmniejszej a do największej zębatki na kasecie. Jak trzymasz dociśnięte palcami (nie mocno, tylko tyle ile trzeba, by pokonać sprężynę) to dokręcasz śrubę L i obserwujesz aż największa zębatka będzie w linii z kółkami wózka przerzutki (patrzeć z tyłu od góry). Tak powinien wyglądać dobrze przeprowadzony łańcuch http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shimano_xt_rear_derailleur.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 A jak zdjąć łańcuch? Całkiem z przerzutki na tyle czy z przedniej zębatki? Czy rozpiąć go na łączeniu? Nigdy nie ustawiałem takich przerzutek ,stąd moja niewiedza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 A po co chcesz ściągać łańcuch jeżeli jest na swoim miejscu? Koło tylne można ściągnąć bez zdejmowania łańcucha z wózka przerzutki. Jeśli koniecznie chcesz zdjąć to skuwaczem do łańcucha lub rozpiąć rekami jeśli masz spinkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 A po co chcesz ściągać łańcuch jeżeli jest na swoim miejscu? Koło tylne można ściągnąć bez zdejmowania łańcucha z wózka przerzutki. Jeśli koniecznie chcesz zdjąć to skuwaczem do łańcucha lub rozpiąć rekami jeśli masz spinkę. W punkcie 1 jest wyraźnie napisane żeby zdjąć łańcuch, stąd moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Najlepiej idź do serwisu, kup spinkę i poproś żeby ją założyli, na pewno przyda się w przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafales Napisano 7 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Najlepiej idź do serwisu, kup spinkę i poproś żeby ją założyli, na pewno przyda się w przyszłości. Dzisiaj jadę do serwisu Krossa, bo inaczej to nie będzie jak jeździć :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.