P3NNY Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Cześć. Posiadam krossa levela a4 2009- przejechane ma 600km, mam z nim ogromny problem. Otóż na wysokich przełożeniach tzn z przodu blat(a czasem też środkowa zębatka) gdy na kasetę wyrzucę ciężkie koronki-bardziej w dół, napęd zaczyna przepuszczac szczególnie przy prędkościach >30km/h. Pierwotnie posiadałem w nim kasetę 9-rz sram pg-950 łańcuch shimano hg53. Zjawiłem się w kilku serwisach w Łodzi i generalnie tylko w jednym powiedzieli mi że widzą problem i że może to być spowodowane niekompatybilnością kasety i łańcucha, jako że łańcuch ustawia się prawidłowo zawsze w ten sam sposób nigdy inaczej. Aha to przepuszczanie ma charakter bardzo nieregularny np raz na kilometr czasem rzadziej czasem częściej. Pojechałem więc do serwisu krossa przy demokratycznej i byłem święcie przekonany że wymienią mi na deorke hg50...jednak się myliłem dostałem "jakiegoś" suntoura. Problem nadal istnieje. W serwisie powiedziano mi "będziemy sprawdzać to metodą prób i błędów" czyli sobie myślą tak że co 2 dni będę się wachlował do nich i wymieniał jak kołek jakiś. Napęd naoliwiony pedrosem, żadnych sztywnych ogniw w łańcuchu, spinka connex whipperman, tylna przerzutka deore sgs, przód slx. chciałbym zzasięgnąc Waszej rady gdyz będe musiał to sam sobie zrobić jako że nie mam czasu wozić się co 2 dni do serwisu a rower to mój jedyny środek transportu. Czy faktycznie może to być kwestią niekompatybilności w.w cześci?Dzwoniłem do krossa i główny serwisant powiedział że nie ma mowy aby to było niekompatybilne. Jak macie pomysły podrzucajcie proszę. Pozdrawiam. aha jeszcze jest taki objaw dziwny że jak tylko chcę sobie korbę ustawić wygodnie na nogę np. stojąc na światłach i gdy wyknam 2 2 obroty do tyłu łańcuch automatycznie zaczyna podskakiwać na kasecie i schodzić w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Nie ma niekompatybilności - najbardziej prawdopodobne jest to, że po prostu łańcuch się rozciągnął i zaczął latać na "dziewiczych" najmniejszych zębatkach kasety. Ostatnio w mieszczuchu wymieniłem kasetę i łańcuch HG40 po niecałym 1000 więc twój przypadek wcale mnie nie dziwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 tak czy siak sugerujesz że wymiana kasety i łańcucha powinna pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 P3NNY, moim zdaniem sam łańcuch by wystarczył - choć jak masz pecha to by latał na środkowych zębatkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 hmm a ta kaseta?Jak mówię w serwisie zmienili z sram pg-950 na tego suntoura ale to chyba nie jest zbyt dobry sprzęt, prawda? Lepiej chyba podjechać aby zwrócili sram'a i wtedy zmienić łańcuch na np jakiś sramowski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Zdecydowanie, wróć do kasety Srama. Nie ma możliwości aby była ona już zużyta. No i nie kompatybilność nie powinna występować, bo niby dlaczego... Zacznij od zmierzenia rozciągnięcia łańcucha. ( W każdym serwisie mają przyrząd do tego). Jeśli okaże się naciągnięty to proponuję wymienić na nowy. Powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 A ktoś mógłby podać ile powinna wynosić ta odległość którą mierzy ten przyrząd? Ewentualnie czy ktoś to mierzył suwmiarką (ząbki do mierzenia od wewnątrz rozpiętość) i wie ile powinna wynosić dla mierzonej ilości ogniw (wiadomo, że jednego ogniwa mierzyć nie ma sensu, bo dokładność pomiaru za mała, a z drugiej strony suwmiarka ma tylko jakieś 15cm zasięgu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 kaseta srama wystepuje fabrycznie w tym rowerze przeciez ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Odpowiadam sobie i ewentualnie innym na moje wcześniejsze pytanie. Proszę o ewentualną poprawę jeśli źródło informacji wprowadziło mnie w błąd. Długość jednego (pełnego!) ogniwa to dokładnie 1 cal = 25,4mm (mierzone od środków sworzni). Nowy łańcuch powinien mieć dla pięciu ogniw 5*25,4mm=127mm. Wyciągnięcie na takim odcinku o 1mm dyskwalifikuje łańcuch. 1mm to dość widoczna różnica, więc można zmierzyć linijką/suwmiarką na oko przykładając do sworzni. U mnie niestety wyszło bliżej 128mm niż 127mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal962 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Rozwiązanie jest prostsze niż wam się wydaje. Otóż spinki wippermana maja kształt nerkowaty, więc wcięciem spinka musi być zapięta od wewnętrznej strony kasety wtedy nic nie będzie przeskakiwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 kowal jesli jest to prawdą-a sprawdzę za 4 dni jak wrócę do domu- i faktycznie pomoże to jesteś kozak nie kowal :-) czyli rozumiem tak że krzywizną w stronę ząbków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 a ja tylko wpadłem bronić kaset suntour - jeżdżę na takiej od półtora roku, naprawdę kozacki sprzęt. Lżejsza od srama 950 i dużo wytrzymalsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal962 Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 P3NNY myślę że dobrze rozumujesz, załóż odwrotnie niż masz i jeździj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Biera ja tak napisałem "toporna" bo z wyglądu to jest ona taka kwadratowa i generalnie na pierwszy rzut MOJEGO oka-a o częściach pojęcia ogromnego nie mam- wygląda na byle co. Podkreślam że to moje odczucie i pewnie mogę sie mylić. Moja ocena tejże jest czysto organoleptyczna niepoparta żadnymi danymi technicznymi\wiedzą etc... Sprawdzę jak zmienię spinkę, jeśli faktycznie mam ją w zły sposób założoną(mam taką nadzieję), czy porada pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 kowalu drogi ta spinka jest dwuwklęsła a nie kształtu nerki-dopiero teraz w domu to zobaczyłem, więc chyba pozostaje mi zmiana łańcucha/kasety ewentualnie obu :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal962 Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 o ile wiem spinka ma jedynie taki kształt. Spinka musi być zapięta, tak aby ta górna część była od wewnętrznej strony kasety. Wówczas nic nie ma prawa nic przeskakiwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 no czyli jest dwuwklęsła; ale nic myślę że tym delikatniejszym wcięciem w stronę kasety być winno. Wcięcie ostre("drugie zdjęcie" dół spinki) idzie na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 o ile wiem spinka ma jedynie taki kształt. Spinka musi być zapięta, tak aby ta górna część była od wewnętrznej strony kasety. Wówczas nic nie ma prawa nic przeskakiwać. Mam tą spinke, i szczerze powiedziawszy nigdy nie zwróciłem uwagi jak ją zakładam i na razie żadnych problemów z łańcuchem nie miałem kiedy ta spinka była założona oO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Kiedys tez taka miałem jak ją zapinałem nie pamiętam Ale mówią "uśmiechem" do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 Taa wszystko zależy czy zapinasz na górnej linii łańcucha czy "pod korbą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 pomogłeś kozak :-) zawsze powtarzam że proste rozwiązania są najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Cześć. Mi też ostatnio łańcuch zaczął przeskakiwać i też mam spinkę Wippermanna. Czy mam dobrze założoną spinkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Masz dobrze założoną. poprostu napęd się wyrobił. Nie wiem tylko po jaką cholerę tyle smaru na łańcuchu - żeby się lepsza pasta ścierna zrobiła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Nie wiem tylko po jaką cholerę tyle smaru na łańcuchu - żeby się lepsza pasta ścierna zrobiła ? To jest błoto. Zawsze daję kropelkę na ogniwo także za dużo na pewno nie ma. Kurde, zrobiłem dopiero 2kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Ale po smarowaniu tą kropelką na jedno ogniwo należy po jakimś czasie odstania wytrzeć dokładnie łańcuch szmatką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.