MichaLKRK Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Witajcie. Ostatniego czasu stałem się szczęśliwym posiadaczem, jakże cieszącego mnie roweru Kelly's scarpe 2009. http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-scarpe-grey-2009.html Kiedyś ( w wieku 12-14 lat ) strasznie dużo jeździłem na rowerze, później już nie było na to czasu, i zawsze marzyłem o powrocie do jazdy. Teraz zakończyłem edukację, pracuję i postanowiłem wolny czas pożytkować właśnie na rower. Najbardziej cieszy mnie jazda po leśnym terenie, również górskim. Interesują mnie też zjazdy po takim właśnie terenie, jednak to dopiero z biegiem czasu. Jest to bodajże downhill, jednak nie znam się na kategoriach jazdy rowerowej - po prostu lubię jeździć Ale wróćmy do tematu... Chciałbym teraz zmodernizować lekko ten mój rowerek, tak aby nadawał się do ostrzejszej jazdy w terenie. W pierwszej kolejności myślę nad kołami, gdyż obecne już się rozcentrowały a wcale nie jeździłem jakoś hardcor'owo. Kilka szybkich zjazdów po leśnych wzniesieniach ( ścieżkach ale nie równych ), i kilka krawężników w mieście. Ważę 75 kg, rower mam 3 tyg. Interesują mnie koła do 200 zł za sztukę razem z piastami, a zależy mi tylko na wytrzymałości. Dodatkowo chciałbym zmienić opony na jakieś lepsze. Wiem, że są opony które po mocnym na pompowaniu nadają się znakomicie do jazdy po szosie, a po upuszczeniu powietrza do jazdy w terenie. Cena najlepiej do 100zł za sztukę, ale nie obrażę się na tańsze Jeżdżę też dłuższe trasy ( jak na razie maks 35km ale planuje więcej ), Co jeszcze radzicie mi wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności, aby zwiększyć jego wytrzymałość ?? Wiem, że zalałem was pytaniami, ale pracuję pon-sob po 12h, i prawie cały czas wolny spędzam na jeździe Staram się czytać jak najwięcej forum, jednak przy tak ograniczonym czasie nie jestem w stanie ogarnąć tylu informacji, a wiem, że po roku nie będę miał ich tyle co nie jeden z was Z góry dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi, i pozdrawiam. Michał
tomco93 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Ja bym Ci proponował amortyzator jakiś lepszy jak masz kase chciałbym dodać, że jestem póki co żółtodziobem jeśli chodzi o rowery, ale mam taki sam amortyzator i wczoraj po jezdzie w lesie wyskoczyly mi uszczelki błoto dostało się do amortyzatora, a ten się zablokował i teraz trzeba będzie rozbierać i czyścić ;] zobaczymy co restza bikerów o tym powie;]
PiterForce5 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Geometria tego roweru raczej nie sprzyja ostrej jeździe a na pewno nie downhillowi. Po pewnych modyfikacjach będziesz mógł spokojnie śmigać w XC, ale o dh zapomnij. Na początek zajmij się zmianą amortyzatora. Jeżeli masz niewielki budżet to polecam RS Dart(chyba 2 bo 3 będzie za twarda),a jeżeli masz większy budżet to bierz RS Revelation. Opony: Continental Race King 2.2(ok.50zł) Koła:Mavic Crossride Disc(500zł za komplet)
microsista Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Posiadam taki rower i mogę powiedzieć że warto obrócić mostek do góry nogami aby uzyskac lepszą pozycję na rowerze. Ja bym zmienił tą stalową niemal pół-kilową kierownicę na chociaż coś takiego: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=152_159&products_id=2183 Za 30 zł zyskujesz ponad 300gram na kierze i uzyskujesz lepsza pozycję (prosta kiera zamiast giętej)
PiterForce5 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Za 30 zł zyskujesz ponad 300gram na kierze i uzyskujesz lepsza pozycję (prosta kiera zamiast giętej) Dlaczego prosta? Na giętej ma lepszą kontrolę nad rowerem, gięta kierownica absorbuje wstrząsy. Prosta jest wygodniejsza w rowerach miejskich.
enussss Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 piterforce co ty za glupoty gadasz O.Oprosta wygodniejsza w rowerach miejskich? <sciana> Na poczatku proponuje zmienic amortyzator i rzeczywiscie ta kierownice.
kubuka Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Co wy się tak z tym amorem uczepiliście!!! Wystarczy zrobić mu serwis i na początek da rade! Koła chyba są ważniejsze. 1. Obrócił bym mostek aby mieć bardziej "sportową pozycję", lub kupił komplecik http://allegro.pl/item1171202939_kierownica_mostek_truvativ_dh_super_cena_od_ss.html 2. Amorek wyczyścił nasmarował i zalał olejem (na forum jest dokładnie opisane jak zalać (na przykładie xcm'a) 3. Mavic są drogie (wychodzi ok 300zł za sztukę, a mamy 200). Może coś z Alexrims'a?? np: http://allegro.pl/item1171508643_kola_mtb_deore_26_alexrims_pc19_nowe.html na piaście deore moim zdaniem dadzą rade. 4. Oponki to może Kenda Karma?? http://allegro.pl/item1162641183_opona_kenda_karma_26_2_2_dtc_kevlar.html Razem ok. 420zł PS PiterForce5 opanuj się trochę. Proponujesz autorowi tematu amor przekraczający wartość jego roweru! już lepiej by był sprzedać tego kellysa za 600 dołożyć te 1600 i kupić lvl a6. I prosta kiera w miejskich?? Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. POMYŚL!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.