Skocz do zawartości

[rower]Potrzebna pomoc w konfiguracji roweru

MichaLKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Ostatniego czasu stałem się szczęśliwym posiadaczem, jakże cieszącego mnie roweru Kelly's scarpe 2009.

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-scarpe-grey-2009.html

Kiedyś ( w wieku 12-14 lat ) strasznie dużo jeździłem na rowerze, później już nie było na to czasu, i zawsze marzyłem o powrocie do jazdy. Teraz zakończyłem edukację, pracuję i postanowiłem wolny czas pożytkować właśnie na rower.

Najbardziej cieszy mnie jazda po leśnym terenie, również górskim. Interesują mnie też zjazdy po takim właśnie terenie, jednak to dopiero z biegiem czasu. Jest to bodajże downhill, jednak nie znam się na kategoriach jazdy rowerowej - po prostu lubię jeździć ;) Ale wróćmy do tematu...

Chciałbym teraz zmodernizować lekko ten mój rowerek, tak aby nadawał się do ostrzejszej jazdy w terenie. W pierwszej kolejności myślę nad kołami, gdyż obecne już się rozcentrowały a wcale nie jeździłem jakoś hardcor'owo. Kilka szybkich zjazdów po leśnych wzniesieniach ( ścieżkach ale nie równych ), i kilka krawężników w mieście. Ważę 75 kg, rower mam 3 tyg. Interesują mnie koła do 200 zł za sztukę razem z piastami, a zależy mi tylko na wytrzymałości.

Dodatkowo chciałbym zmienić opony na jakieś lepsze. Wiem, że są opony które po mocnym na pompowaniu nadają się znakomicie do jazdy po szosie, a po upuszczeniu powietrza do jazdy w terenie. Cena najlepiej do 100zł za sztukę, ale nie obrażę się na tańsze ;) Jeżdżę też dłuższe trasy ( jak na razie maks 35km ale planuje więcej ),

Co jeszcze radzicie mi wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności, aby zwiększyć jego wytrzymałość ??

Wiem, że zalałem was pytaniami, ale pracuję pon-sob po 12h, i prawie cały czas wolny spędzam na jeździe :) Staram się czytać jak najwięcej forum, jednak przy tak ograniczonym czasie nie jestem w stanie ogarnąć tylu informacji, a wiem, że po roku nie będę miał ich tyle co nie jeden z was :)