Nomyzs114 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Witam, chciałem się dowiedzieć coś na temat luzu w manetkach Deore XT. Chodzi o to że przy zmianie zębatki na wyższą- naciąganiu kciukiem linki czasami manetka jest jakby za luźna, tak jakby trzeba było kciukiem dopompować ja żeby był, opór- żeby zmienić przerzutkę na wyższa zębatkę. Dotyczy to jednej manetki- do tyłu. Wkurzający taki luz gdy się chce szybko zmienić tryb. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi, co może powodować ten luz, a możne jest to jakiś sprytny trick Shimanowski? (Czasem mi się wydaje,że gdy łańcuch jest napięty to nie ma tego luzu). Nomyzs114 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomyzs114 Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Wiesz co, wyczyściłem i wypolerowałem kasetę i teraz manetka zmienia do 3-4 zębatek za jednym naciśnięciem!!! Fakt faktem jest też troszkę nie wyregulowana bo na niektórych przełożeniach łańcuch nie leży dobrze. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 jesli nie lezy dobrze, to sprobuj regulacji srubka barylkowa przy manetce, tzn tam, gdzie wchodzi pancerz. jesli przerzutka chce zrzucac przelozenie na ciezsze, pokrec w lewo, jesli chce zrzucac na lzejsze, pokrec w prawo... a swoja droga kiedy ostatnio wymieniales pancerze albo ile czasu masz je w rowerze? wyglada na to, ze po prostu masz stare pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomyzs114 Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 No pancerz szczególnie ten zaraz przy przerzutce jest zardzewiały i zawalony syfem- pyłem, okazało się też że linka pęka. Jedyny problem jest w śrubkach do odkręcenia manetki SL-M750. Cholery nie chcą puścić (te 3 z dołu). Załatwie jakiś porządny srubokręt i linkę z pancerzami wymienię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 A po co chcesz rozkręcać manetkę ? Linkę wymieniasz odkręcając jedną plastikową śrubkę z dużym łbem pod krzyżak. Manetka bardzo rzadko się brudzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomyzs114 Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Taką gumową zatyczkę w kształcie śruby? O nie wiedziałem ze tamtędy się wypycha kotwice linki. Już znalazłem śrubokręt i otworzyłem obie manetki- i dobrze bo syfu tam sporo było. Poszło WD, papier. Wszystkim dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Z tym WD to bym uważał, bo tam części powinny być dobrze nasmarowane, a rozbieranie tego, to wyższa szkoła jazdy. Jeśli już po fakcie, to kapnij tam jakiegoś teflonu etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomyzs114 Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Z tym WD to bym uważał, bo tam części powinny być dobrze nasmarowane, a rozbieranie tego, to wyższa szkoła jazdy. Jeśli już po fakcie, to kapnij tam jakiegoś teflonu etc. Najpierw WD, potem stały smar/tawot. Lepszy bedzie Finish Line- suchy teflon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Jeśli rozebrałeś na części pierwsze to lepszy będzie stały smar, w przeciwnym wypadku smar nie dojdzie jak wysmarujesz mechanizm i lepiej FS, ale nigdy tego nie robiłem, więc gdybam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.