bikenutria83 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Witam, Jak w temacie. Proszę o fachowe porady czy warto inwestować pieniądze, aby odchudzić mój rowerek. Teraz waży pewnie niecałe 14 kg. Zważę go dokładnie jak będę wymieniać pedały. Może według Was lepiej poskładać coś lżejszego od podstaw? Nie ukrywam, ze koszty też są istotne i że chciałabym to robić sukcesywnie, ale z głową. Przeznaczenie roweru - xc, maratony. Ile właściwie powinien ważyć rowerek przy moich gabarytach? Istotne - kobieta, waga 55 kg z tendencją spadkową, więc będzie w granicach 50-52, wzrost 158 cm. Specyfikacja: RAMA S/17" WIDELEC Giant AluxX, aluminiowa, technologia Fluid Form SR Suntour XCT V2, skok 100mm, blokada KIEROWNICA Giant A3, aluminiowa, 31.8-630 WSPORNIK KIEROWNICY Giant A3, aluminiowy, 31.8, 90-120mm WSPORNIK SIODŁA Giant A3, aluminiowy, 30.9x350 SIODŁO Giant MTB Performance PEDAŁY VP-992S, plastikowe z metalową klatką MANETKI Shimano Deore SL-M530, 27 biegów, Rapidfire Plus PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Deore FD-M510 PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX Shadow RD-M662-SGS HAMULCE Giant Root, hydrauliczne, tarcze 160mm DŹWIGNIE HAMULCA Giant Root KASETA/WOLNOBIEG Shimano CS-HG50, 11-34, 9 biegów ŁAŃCUCH Shimano CN-HG73 MECHANIZM KORBOWY Shimano FC-M443, 44/32/22, korby 170/175mm ŚRODEK SUPORTU Shimano BB-UN26 OBRĘCZE Amigo CR18, aluminiowe, dwuścienne, 26x32, F/V PIASTY Formula disc 32x100 / 32x135 SZPRYCHY Stalowe, nierdzewne, czarne OPONY Kenda K-849, 26x1.95'' W środę zmieniam pedały na spd 520. Z góry dziękuję za rady. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Cóż, niezłe wyzwanie. Zacząłbym od opon- Twoje ważą jakieś 850 gram każda, jeśli dodamy standardową dętkę ( o wadze w okolicach 180-200 gram) mamy 1 kg masy rotowanej w każdym kole. Na ludzki język - im większa masa rotowana tym ciężej rower rozpędzić ( z grubsza rzecz biorąc). Tu proponuję Kendy Karma http://allegro.pl/item1025497208_nowa_opona_kenda_karma_26x2_0_zwijana_kevlar_lekka.html oraz dętki http://allegro.pl/item1016748463_detka_maxxis_ultralight_mtb_zawor_presta.html I w sumie za 140 pln zyskujemy ok. 1 kg masy mniej przy zachowaniu uniwersalności roweru. Nastepnie,w zaleznosci od funduszy , kierownica i mostek kierownica http://allegro.pl/item1014264187_kierownica_pro_cross_country_25_4_580mm_154g.html mostek http://allegro.pl/item1009116285_tioga_o_bone_100_mm_132_g_extralight_mtb_xc_wys_0.html koła http://allegro.pl/item1012116207_kola_mavic_crossride_disc_cl_okazja_plus_w_wa.html amortyzator ( wersja tańsza) http://allegro.pl/item1010665420_amortyzator_suntour_epicon_lod_100mm_bialy.html lub amortyzator wersja droższa http://allegro.pl/item1019738701_nowy_manitou_r7_nowosc_hit.html Przy wymianie amorka zyskujesz spokojnie 500 gram W trakcie użytkowania możesz wymieniać zespoły napędu ( jak się zużyją),, czyli kasetę na SLX (zysk 150 gram) http://allegro.pl/item1017318960_kaseta_shimano_slx_lx_cs_hg80_9_rz_11_32_od_ss_fv.html korbę na SLX ( zysk jakieś 300 gram ) http://allegro.pl/item1009458543_korba_shimano_slx_fc_660_44_korby_660_bikestacja.html i siodełko- tu już wybór zalezy od Ciebie. Oczywiście można lżej ( i drożej),ale na początek chyba wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Kierownicę można zmienić na accent flatbar a mostek na taki http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=236 cena niższa, a waga tylko 15 gram więcej (w porównaniu do zestawu durnego kota) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 w takim rowerze najlepiej zaczac od wspomnianych opon i detek, atakowania komponentow uprzykrzajacych zycie, a dopiero pozniej zaczac zbijanie masy na rurkach i innych bzdurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikenutria83 Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Dziękuje za podpowiedzi. Faktycznie najrozsądniej będzie najpierw zacząć od wymiany opon & dętek i to będzie duża zmiana na wadze. Później nowe siodełko. Obecne jest niezbyt wygodne, szczególnie na dłuższych trasach. Możecie coś polecić w cenie do 150 złotych. Ciekawi mnie ile może ważyć kierownica tą którą mam obecnie. Nad tym też będę musiała się poważnie zastanowić. Później sukcesywnie resztę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Z siodełkiem trudno doradzić coś,co będzie każdemu odpowiadało. Niestety ,każdy z nas- a kobiety w szczególności - ma inną budowę tej właśnie części ciała, więc najlepiej i najpewniej przymierzyć siodełko- chociaż z tym w naszym kraju jest raczej ciężko.Prywatnie użytkuję siodełka WTB Silverado, które uważam za jedno z najwygodniejszych do XC. Wydaje mi się,że za 150 pln dosyć trudno będzie wyszukać coś dobrego,wygodnego i lekiego. że Ale,żeby nie było: WTB http://sparrow-bike.pl/sklep222/?p=productsMore&iProduct=476&sName=wtb-siodelko-speed-she-race Fizik http://centrumrowerowe.pl/003977/FIZIK-siodelko_VITESSE_SPORT_damskie_czarne/Produkt.aspx Selle Italia http://allegro.pl/item1016767985_selle_italia_x2_lady_extra_cena.html Boplight http://allegro.pl/item1015491990_siodlo_boplight_lady_lekkie_kobiece_wyprzedaz.html Selle Royal http://allegro.pl/item1017546820_siodlo_siodelko_selle_royal_lookin_athletic_lady.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.