ins4ne Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Planuję przystosowanie roweru do ścigania i jestem na etapie wymiany opony. Zauważyłem, że popularnym rozwiązaniem jest założenie Nobby Nic 2.2 570g z przodu (lepsza trakcja) i Racing Ralph 2.1 470g z tyłu (mniejsze opory). Linki do oponek: http://allegro.pl/item1011230758_opona_schwalbe_nobby_nic_2_25_model_2009r_f_v.html http://allegro.pl/item1011702952_schwalbe_racing_ralph_evo_2010_26x2_1_xtrabike.html Czy jest to najbardziej optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o wybór grubości opon i modeli, czy też moglibyście zaproponować coś lepszego? Obecnie mam: http://allegro.pl/item1018206301_opona_mtb_author_beetle_juice_kevlar_26x2_0_ambike.html Waga tez jest istotna Co do dętek to o ile nie różnią się specjalnie funkcjonalnością wypadało by po prostu kupić najlżejsze- czyli jakie? Edit: Zostały mi jeszcze zaproponowane takie oponki: http://allegro.pl/item1011226176_opona_schwalbe_rocket_ron_2_10_evolution.html Lżejsze o 120g na komplecie i o nieco bardziej agresywnym bieżniku. Może dory by był zestaw Rocket Ron z przodu Ralph z tyłu?
ProKreator Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Używam NN 2,25 i RaRa 2,25. Nie jest to zestaw uniwersalny- generalnie mnie nie powala. NN po piachu na przodzie lubi uciec a z kolei RaRa na mokrym pod górkę ślizga się aż miło.Teraz będe robił mały eksperyment. NN 2,25 na przód i na tył z tym , że na przodzie będzie założony z kierunkiem na tył(przeciwnie wg. wskazówek na oponie). Patrząc na kierunek i ułożenie klocków, tak jest bardziej logicznie RoRo nie znam ale słyszałem, że się prują- że niby cienkie ścianki Dużo zależy od wagi Twojej. Ja normalnie na 2,1 ale 2,25 daje mi możliwość niższych ciśnień no i dalszej części eksperymentów odnośnie trakcji itp itd.
Sel Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Zainteresuj się WTB Wolverine Race 2.2, posiadam komplet i na razie jestem zadowolony, na asfalcie mają średnie opory toczenia ale za to w terenie jestem b. zadowolony, duży balon, dobra przyczepność, na błocie jednak poleciałem ale to raczej wina za dużej prędkość/zakrętu Waga według producenta 560g, ja swoich niestety nie ważyłem.
OtakarMtb Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Ja mam oponki Continental Rubber Queen i jestem zadowolonyna asfalcie łądnie i równo sie jedzie ,w lesie an trasie dobrze trzymaja nieslizgają sie na błocie , pewnie sie na nich jedzie mam zamiar przetestowac je na Maratonie w Zdzieszowicach wiec chetnie podziele sie uwagami ;D
kathon Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Ja na zestawie Nobby Nic 2.25 Snake Skin i Racing Ralph 2.1 przejechałem na razie 1 maraton - tegoroczny Karpacz. Byłem bardzo zadowolony ale na trasie nie było ani błota na podjazdach ani piachu czyli warunków o jakich wspomniał ProKreator. Jeżeli chodzi o dętki to na maratonach jeżdżę na Schwalbe-AV Extra Light - waga ok. 130g. Żadnych problemów. Lżejszych pewnie bałbym się używać.
Klosiu Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Jeszcze zalezy na jakich maratonach chcesz jezdzic. U Grabka czy na Skandii w ogole Nobby Niki nie sa potrzebne, juz lepiej oba Ralphy zalozyc. Na Mazovii lepszy bylby Race King w wiekszosci przypadkow. U Golonki 2x NN moze sie juz przydac, ale zda tez egzamin NN przod i RaRa tyl. Ale NN to generalnie przesada na latwe trasy jakie sa na wiekszosci naszych maratonow.
Wodorek Napisano 8 Maja 2010 Napisano 8 Maja 2010 Mogę się wypowiedziec na temat Racing Ralph, mam i na przodzie i na tyle. Na asfalcie jako nowe są piekielnie głośne, natomiast w terenie prowadzą się świetnie, czasem lekki uślizg w głębszej kałuży. Ew. możliwe są niewielkie uślizgi na mokrej asfaltowej nawierzchni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.