ins4ne Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Witam, Jakiś czas temu kupiłem kompletny rowerek i chętnie bym go teraz możliwie niskim kosztem odchudził. Nie miałem motywacji żeby rozkręcić cały rower na części i każdą z osobna ważyć, ale może jakaś osoba będąca w temacie zauważy, że np. pedały wykonane są z ołowiu Za wytknięcie tego typu odstających od reszty części na których producent ewidentnie chciał zaoszczędzić i zaproponowanie jakichś alternatyw byłbym serdecznie wdzięczny. Dodam jeszcze tylko, że czeka mnie wymiana zębatek. Poniżej osprzęt roweru: Rama: Author Master 2008 Widelec: Manitou R7 Elite Absolute Stery: Ritchey Zero Logic Pro, zintegrowane Mostek: Easton EA70 Kierownica: Easton EC70, 31,8 mm Sztyca: Author, karbonowy Siodełko: Fizik Gobi XM Piasty: Author Helium Pro Obręcze: Author Helium Pro Opony: Panaracer Beetle Juice 26x2.00, kewlarowe Manetki: SRAM X.9 Trigger Przerzutka przód: SRAM X.9 Przerzutka tył: SRAM X.9 Dźwignia hamulca: Hayes Stroker Trial Hamulce: Hayes Stroker Trial Korby: FSA Afterburner, 44-32-22 z. Środek suportu: FSA MegaExo Pedały: Shimano M540 Łańcuch: SRAM PC971 Kaseta: SRAM PG970, 11-32 z., 9 b. Rogi: KCNC Waga total wg. producenta: 10,9 kg (i raczej nie więcej) Na zachętę wrzucam kilka zdjęć brudasa cykniętych kalkulatorem(sorry); http://img535.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=snc00499z.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Nie przesadzaj z tymi pedałami, jeśli dobrze pamiętam ważą około 355g komplet. Nie jest to lekko i fakt, można tu coś pomyśleć - Exustar robi bardzo fajny sprzęt na blokach Shimanowskich - tanio/lekko. Pomyśl nad kołami, bo piasty i obręcze Authora na pewno nie grzeszą wagą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Chodziło mi o to, że gdyby pedały były faktycznie z ołowiu to i tak bym o tym nie wiedział dopóki ktoś by mi tu tego nie uświadomił Dlatego proszę o wytknięcie części odstających wagowo od -jak mi się wydaje-dość lekkiej bazy i napędu. Spróbuję się więc dowiedzieć ile te kołka moga wazyc i zobaczymy czy gra jest faktycznie warta swieczki, choc skoro tak piszesz to pewnie tak jest Edit: Dane co do kół: Piasty: Author Helium Pro 160g.x2 Obręcze: Author Helium Pro 380gx2 Opony: Panaracer Beetle Juice 26x2.00, kewlarowe 545g. x2 Naprawdę da się z nich tak tanio zejść? Coś mi w tym rowerze strasznie i nie wiem jeszcze co :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 ale leciutkie obręcze piasta tylna będzie ważyć około 350 g a nie 160. 100 gram z tych kół można zbić nawet zmieniając opony na kenda karma (50 złotych sztuka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Powitać. Wagowo piasty Authora nie wypadają najlepiej Przód- 230 gram bez zacisku Tył- 390 gram bez zacisku. Piasty Author Helium mają gorsze uszczelnienie niż piasty Authora kupowane w sklepie ,np te http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1187. proponowałbym zacząć odchudzanie od kół, a ściślej mówiąc od opon i dętek. Można założyć wspomniane Karmy lub Maxxis Ignitor z dętkami Maxxis Ultralight lub Welterwieght,lub ,przy większych funduszach Rocket Rony ( tu zakładam zysk ,w zależności od opon od 150 do 300 gram). Pedały na omawiane tu i ówdzie Exustary lub Look Quartz ( przy Look'ach zysk na poziomie 100 gram- bez bloków) Kaseta też swoje waży ( ok. 320 gram), przejście na kasetę SLX da zysk ok. 40 gram. Można oczywiście założyć lżejsze tarcze - przejście na Ashima AiRotor da łaczny zysk ok. 50-60 gram. Pomyśl o wymianie zacisków kół- oprócz sporej wagi ( ok. 50-60 gram każdy),są także bardzo nieprecyzyjne i szbko się wypracowują. Na marginesie- czy nie masz przypadkiem za małej ramy? Sztyca prawie nieba sięga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 czy nie masz przypadkiem za małej ramy? Sztyca prawie nieba sięga Jesteś już drugą osobą która na podstawie tych zdjęć mi to wytyka, ale rama ma 20" przy wzroście 185 więc wg. wszelkich prawideł powinna być chyba w sam raz? Jakbym kupił większą to pewnie musiałbym się za bardzo wyciągać. Co do piast to producent zakłamał wagę? Tu podaje,że naprawdę ważą te 160g: http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2882 i obręcze: http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1179 A co myślicie o takich oponkach: http://www.allegro.pl/item1017334950_nowe_opony_maxxis_maxxlite_285_26_x_2_00_285gram.html Z nimi urywa sie ponad 0,5kg na rowerze. Tylko czy to optymalny w miare uniwersalny profil bieznika na np. maratony? Te Rocket Rony to najlżejsze dętki? edit: Co do zacyisków kół to jakie moglibyście polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Podana przez Ciebie piasta jest na oś 15 mm, a jak mnie pamięć nie myli Manitou nie robi amorków z takim mocowaniem. Ty masz piasty podobne do tych: http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1187 Maxlite- opony ,które wskazałeś, raczej nie nadają się do normalnego użytkowania- są zbyt papierowe i przy pierwszym wypadzie w teren ryzyko przebicia jest bliskie 100%. Chyba ,że chcesz te oponki zakupić do pokazania roweru i tylko dla rozpiski wagowej. Zresztą popytaj użytkownika Wax- on ma te oponki. Rocket Rony to (podobno) jedne z najlepszych opon sezonu 2009: http://allegro.pl/item1011226176_opona_schwalbe_rocket_ron_2_10_evolution.html W kwestii ramy- wyciągnięta w niebo sztyca sugeruje,że: a- masz za mała ramę b- masz długie nogi c- wyciągnąłeś ja tylko do zdjęć. Też mam Authora, też rozmiar 20 i sztycę mam o wiele niżej. Zaciski: http://allegro.pl/item1024521931_zaciski_do_piast_dartmoor_bolt_kolory_przod_tyl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Dzięki za wypowiedź. Piasta wygląda i ma taki sam napis jak na linku który podałem. Może to jakiś pośredni model sprzed 2 lat który został już wycofany. Tak czy inaczej nie uśmiecha mi się zaoszczędzenie 40g kosztem 200zł chociaż thnx za propozycję. Co do opon to to zdecydowanie nie chcę kupować niczego na pokaz i zdążyłem już się nieco rozeznać w temacie (thnx Nabial). Gotowałem się już na zakup kompletu Racing Ralphow: http://allegro.pl/item1021467854_opona_schwalbe_racing_ralph_2_1_od_centrumrowerowe.html ale widzę,że z Ronami na komplecie można uciąć jeszcze te 120g względem Ralphow a to chyba sporo jak na koła. Mają też jak widzę nieco bardziej agresywny bieżnik i stąd pytanie co będzie lepszym wyborem do XC? Bo przyznam się szczerze nie brałem jeszcze udziału w żadnych zawodach i nie wiem jak bardzo wymagające są ich trasy. Jeśli chodzi o ramę to wychodzi na to, że mam nieproporcjonalnie długi napęd własny. Na zdjęciach sztyce ustawiona na szosę a więc pewnie z 1cm wyżej niż do lasu, ale było to ustawienie optymalne i komfortowe. Czy to możliwe żebym przy wzroście 185cm potrzebował ramy większej niż 20"? Może też po prostu taki urok geometrii tej ramki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Witam! Pytanie - a czy siedząc w siodle dotykasz piętą (w bucie) do pedału w dolnej, najniższej pozycji. Złe ustawienie siodła może skończyć się poważnymi problemami z kolanami. Przy kołach możesz zastanowić się co wymienić, ja stawiam, że oszczędność producenta jest na zwykłych szprychach 2mm i najlepiej przepleść koła na cieniowane szprychy DT Competition 2.0-1.8 czy Sapim Race 2.0-1.8 i ewentualnie wymienic piasty na coś lżejszego i lepszej klasy. Obręcze jeśli mają dobrą masę i jesteś z nich zadowolony zostaw. Opony poniżej 500g też nie są za bardzo uniwersalne, jeśli ważysz swoje to może się okazać, że będziesz musiał jeździć cały czas na super wysokich ciśnieniach żeby nie mieć problemów z ciągłym łataniem. Do jazdy codziennej lepiej poniżej tych 500g nie schodzić, szczególnie jeśli ma się "słuszne" wymiary. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Tak, przy tym ustawieniu siodełka dotykam pięta pedału w jego najniższej pozycji. Nie w 100% komfortowo,ale pewnie opuszczenie siodła nawet o 0,5cm by to zmieniło i jeżdżę cały czas na ustawieniu jak ze zdjęcia. Przy obniżeniu siodełka odczuwały wyraźny spadek siły z jaką mogłem pedałowac. No cóż, taka uroda moja albo ramy. Chyba,że producent machnął się i nadrukował zły rozmiar a ja od roku jeżdżę w nieświadomości-sytuacja była by komiczna =) Znaczek A Authora z przodu ramy jest nadrukowany odwrotnie więc kto wie:) Co do odchudzania to chyba zdecyduję się na Racing Ralpha z przodu i Rocket Rona z tyłu. Sądzę,że to optymalne rozwiązanie rozwiazanie optymalne jesli chodzi o kompromis miedzy waga a wytrzymaloscia a wlasciwosci jezdne opon podobno w sam raz na nasze maratony. Chyba,że macie jakas propozycje to chetnie jej jeszcze wyslucham =) el_gregorio myslisz,ze te piasty Authora są kiepskiej jakości? http://velo.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2882 Co do szprych to dużo można na nich uciąc? Jaka jest rozsadna granica wagi dla detki zeby byla w miare wytrzymala? Oprocz juz wymienionych na oku mam: http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/Tube/panaracer/greenlite-tubes/PRD_353534_154crx.aspx http://allegro.pl/item1030476994_detka_schwalbe_xx_light_95g_sv_i_av_super_waga.html http://allegro.pl/item1031236441_detka_schwalbe_extra_light_26_130_g.html Cena nie gra roli-od roku nie zlapalem ani jednego kapcia. Slyszalem jednak,ze te ultralekkie detki trzeba 2-3x/tyg dopompowywac. Tez macie takie doswiadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 jak juz to roro przod, rara tyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ... Maxlite- opony ,które wskazałeś, raczej nie nadają się do normalnego użytkowania- są zbyt papierowe i przy pierwszym wypadzie w teren ryzyko przebicia jest bliskie 100%. Chyba ,że chcesz te oponki zakupić do pokazania roweru i tylko dla rozpiski wagowej. Zresztą popytaj użytkownika Wax- on ma te oponki. ... Aż chyba założę je na Mzovie24 ... Co do maszyny to również polecałbym dietę zacząć od kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Lookas, aż jestem ciekaw wrażeń. Piasty Author maja jedną zasadnicza wadę ( przynajmniej dla niektórych jest to wadą )- masa piast . Samo działanie , wykonanie i uszczelnienie jest na dosyć wysokim poziomie. Według rozpiski Authora szprychy są ( cokolwiek to znaczy) " stal nierdzewna, 2,2 mm potrójnie cieniowane ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Co do piast to nie wiem, nie miałem kontaktu z piastami Authora, mogą być dobrej jakości, ale lekkie nie są, tylko właśnie masa piasty jest najmniej istotna. Co do szprych to różnica w masie pomiędzy kołem na DT Revo 2.0-1.5 a takim na DT Champion 2.0 to ok. 100g więc dużo. Co do wytrzymałości DT Revo to ja przez ok. 7-8tys. km jazdy, przy masie ok. 80kg i przy hamulcach typu V nie miałem problemu z choćby minimalnie rozcentrowanym kołem, nie wiem jak to będzie z tarczami, tu opinie są różne. Dodatkowo masę kół można zmniejszyć poprzez alumniowe nyple, nie będzie to duża różnica ale ok. 10g na koło. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Rower sam w sobie jest już dosyć porządny, i zbudowany na tych "lepszych" częściach. Operację odchudzania rozpoczął bym od kompletu nowych kół, dętek i opon. Jest to element dzięki któremu odczujesz największą różnicę - szczególnie w jeździe ale na wadze również. Co do wyboru nowego zestawu, musisz się określić ile możesz wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Wydam ile będzie trzeba dopóki beda to efektywnie zainwestowane pieniadze w czesci rownajace poziom kol do reszty osprzetu. Mowicie o wymianie kol. Te obrecze niby tez wymagają wymiany? http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1179 A co do piast to do jakiej wagi powinienem tu dazyc? I do jakiej wagi detki sa jeszcze 'bezpieczna' guma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Te obręcze są już bardzo lekkie, nie zaoszczędzisz tutaj specjalnie, chyba tylko obręcze ZTR byłyby lżejsze. Moim zdaniem zarówno piasty jak i obręcze z linków, które podałeś to wysoka klasa (najwyższa w Authorze) i jedyne co możesz wymienić to szprychy na DT Revolution 2.0-1.5 lub Sapim Cx-Ray i alu nyple; ta operacja powinna dać Ci oszczędność około 100g na koło i będzie zmianą odczuwalną. Dodatkowo w połączeniu z zestawem lekkich opon - Rocket Ron / Racing Ralph + dętki Maxxis Ultralight (ok. 130g i mniej już lepiej nie schodzić) da to ok. 0,5kg na rower, a to już dużo. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Korba, przerzutka przód, pedały, kaseta (jeśli nie potrzebujesz przełożenia 22/32 czy 22/30) - dla tych części da się znaleźć lżejsze odpowiedniki, nie kosztujące fortuny. Hamulce i tarcze także znajdziesz lżejsze. O oponach, dętkach, szprychach było już wspomniane w postach nade mną. Natomiast czy wymiana działającego i dobrego sprzętu dla zyskania gramów ma sens? To już musisz ocenić sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Piasty,obręcze i kasety wiec jednak poczekają aż je zamorduje. Opony,kaseta,łańcuch zajechane wiec tu koszt odchudzania wielki nie będzie Przy okazji chetnie wymienie tez te detki skoro to dobry zysk masy stosunkowo malym kosztem. el_gregorio jestes pewien,ze te szprychy i nyple ktore teraz mam sa tak ciezkie? Jesli bym faktycznie zbil te 0,5kg i to jeszcze na samych kolach moj glod odchudzania byl by na dluzszy czas zaspokojony =) Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 tak, kup revolutiony i ciesz sie plastelinowymi kolami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Przy okazji chetnie wymienie tez te detki skoro to dobry zysk masy stosunkowo malym kosztem. Tylko nie weź zbyt lekkich Możesz też rozważyć zestaw bezdętkowy. el_gregorio jestes pewien,ze te szprychy i nyple ktore teraz mam sa tak ciezkie? Jesli bym faktycznie zbil te 0,5kg i to jeszcze na samych kolach moj glod odchudzania byl by na dluzszy czas zaspokojony =) Jeśli w obecnych kołach masz mosiężne nyple i szprychy pokroju DT Champion, to po zmianie nypli na aluminiowe i szprych na DT Revolution miałbyś rzeczywiście oszczędność 100g na kole. Jednak znowu pytanie - czy warto? Miałem koła na Revo i dosyć szybko wróciłem do szprych 2.0-1.8-2.0 (obecnie Cn DB454 w jednym kole i Sapim Race w drugim). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Nyple mam jednak alu za to szprychy są jednak bez szału, ale serwisant krzyknął 60zł za przeplecienie 1 koła a jako że wiem,że sam nie zrobię tego dobrze to wymienię je kiedyś "przy okazji". I o co chodzi z plastelinowym kołem? Ze będzie się szybko centrować? BTW: może ktoś zna tani serwis w Warszawie? Polecono mi jeszcze takie dętki jako najlżejsze, wytrzymałe i rzekomo zmniejszające wewnętrzne tarcie. Może ktoś mógłby wypowiedzieć się na ich temat? http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tube/panaracer/greenlite-tubes/PRD_353534_154crx.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 14 Maja 2010 Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 Już pisałem - mam koła na DT Revo 2.0-1.5 i są to najsztwyniejsze koła na jakich dotad jeździłem - używane w przełajówce na piastach XT i obręczach Mavic Open Pro. Jako, że używane na pełnym sztywniaku (z widelcem karbonowym)z oponkami 35mm i nie oszczędzane (przynajmniej 5 z 8tys. km w terenie) moim zdaniem, potwierdzonym praktyką, dobrze zaplecione koła na REVO są sztywne i wytrzymałe - ani jednego centrowania. Tyle, że moje używane z hamulcami typu canti i V, ponawiam uwagę, że nie wiem jak sprawują się sparowane z tarczami. Jeśli obawiasz się sztywności możesz poprzestać na DT competiotion 2.0-1.8 lub Sapim Race 2.0-1.8 to też będzie oszczędność - rzędu ok. 50g na koło. W sprawie parowania tarcz z REVO przeszukaj forum i zajrzyj na light-bike.com. PS rzucanie haseł typu "plastelina" warto poprzeć jakimś rzeczowym argumentem - np przebiegiem i opisem problemu (jak np częste centrowanie, odczuwalnym "gięciem" koła czy innymi) - jeśli oczywiście danego komponentu się używało. PS2 standardowo zaplot koła kosztuje 30zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Maja 2010 Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 tia, na lb okreslenie 'sztywny' bardzo czesto ma troszke inne znaczenie, szczekowce nie luzuja/wyciagaja szprych i dzialaja z obu stron, wiec inna spiewka, teren w przelaju a xc to tez nie ta bajka praktyka - raz przejechalem sie po deptaku na z pozoru sztywnych kolach, z dobrymi obreczami, na ktorych wczesniej smigalem ze szprychami 2.0, naciag w rekach byl na korzysc revo i...przerazilem sie w sumie to niech autor zlozy sobie na revo i opisze wrazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Co do zestawu bezdętkowego to czy faktycznie są przy nim wyraźnie mniejsze siły tarcia które rzekomo wpływają na lekkość jazdy? Czy taki zestaw będzie lżejszy od zwyklego i czy koniecznie wymaga obreczy tubeless ready? Srry za marnie banalne pytania ale nie moglem na nie znalezc szybko odpowiedzi. Pozdr. i z góry dzięki za pomoc =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.