cup Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Hej, A oto i mój projekt i aż żal się nim nie podzielić, bo wiem że jest dość nietypowe jak na nasze Polskie warunki Oczywiście pozdrowienia dla Siwyex za to że tak swoim projektem wciągnął mnie w Gwizdający temat Póki co dotarła do mnie rama, widelec i koła a reszta zawita na rowerze do koniec tygodnia, ale fajnie będzie się podzielić pomysłem już teraz a może ktoś dorzuci swoje trzy grosze i konfiguracja ulegnie małym zmianom:D Plan to użytkowanie jak najbardziej zgodnie z przeznaczeniem czyli w maratonach i czasem XC w sumie w planach jest kilkanaście imprez w ciągu sezonu. A więc mam już: Rama - Whistle Comanche 2010 Rozmiar M masa 2345 g z damperem Ario 3.2 Amortyzator- Reba SL 2010 Stożkowa rura sterowa 1670 plus 60 gram manetka Koła- Mavic CrossMax SLR 2010 A w planach są: Mostek KCNC Fly Ride 31,8 Kierownica KCNC SC Bone Scandium 31,8, Sztyca Thomson Elite, Siodło Fizik Gobi Korba Shimano XT, Kaseta Shimano XT, Przerzutka przód Shimano XT, Przerzutka tył Sram X9 Manetki Gripy X9 Hamulce Elixir 5 Opony: Michelin AT Tubeles/ Continental Race King zależnie od warunków. Zmiany linek i pancerzy na lekkie planowane po otrząśnięciu się z pierwszych wydatków A teraz kilka zdjęć: Rama z amortyzatorami w pełnej okazałości Główka ramy wahacz 1 wahacz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlberciK Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Dodaj "\" na końcu każdego linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cup Napisano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Poprawione zdjęcia : Rama z amortyzatorami w pełnej okazałości Główka ramy wahacz 1 wahacz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Miło widzieć kolejnego powstającego GWIZDKA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cup Napisano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 Jako że nikt nie dodawał nic od siebie na temat wyboru komponentów, rower powstał zgodnie z wstępnym pomysłem, poprawionym w dwóch miejscach i konfiguracja docelowa na tą chwilę to: Bar Ends: Pro SL Aluminiowe Bar Plugs: Pro Brake (Front): Avid Elixir 5 185 mm Brake (Rear): Avid Elixir 5 160 mm Brake Levers: Avid Elixir 5 Cables: Sram/Shimano Cassette: Shimano CS M770 XT Chain: Sram PG 991 Crankset: Shimano FC M770 XT Derlr (Front): Shimano FD M771 XT Derlr (Rear): Sram X0 SGS Fork: RS Reba SL Tapered 1650 gr + 62 gr blokada Rear Shock: RS Ario 3.2 Frame: Whistle Comanche M 2345 gr z damperem Grips: Pro piankowe Handlebar: KCNC SC Bone Scandium 31,8 600 mm Headset: FSA 1 1/8 na 1 1/2 101 gr Pedals: Shimano PD M540 Seat: Fizik Gobi XM Seatpost: Thomson Elite 31,6x400 seatpost Seatpost clamp: Whistle 26 gr Shifters: Gripy Sram X0 Skewers: Mavic CrossMax Spacers: Alu 13 gr Starnut: FSA Stem: KCNC Fly Ride 31,8 100 mm Tire (Front): Michelin XCR AT Tubeless 2.0 Tire (Rear): Michelin XCR AT Tubeless 2.0 Top Cap: FSA Wheel Front: Mavic CrossMax SLR Wheel Rear: Mavic CrossMax SLR Nie podaję masy części, bo jakoś nie lubię bawić się w ważenie części, wolę nim ruszyć na trasę . Całość zważę jak tylko dopadnę jakąś pewną wagę. A sama jazda wciągnęła mnie na tyle że nie udało się nawet zrobić zdjęć samego roweru i muszę na początek wrzucić fotkę z kumplem zainteresowanym zakupem . Gwizdek z pierwszym klientem A jazda jak dla mnie jest świetna, choć pewnie w 100% uda mi się przeprowadzić test dopiero na Skandii w Bielawie, bo póki co nie wiem ile w tym wszystkim zalet fulla, bezdętek, a ile amortyzatora z goleniami 32 i stożkową rurą, bo przesiadka na nowy sprzęt to dla mnie jak przeskok o dwie epoki, bo poprzednia aluminiowe rama pamiętała pewnie jeszcze poprzedni wiek . Ale wiem że ten rower zostanie ze mną na dłużej i oczywiście doczeka się poprawek, na które nie było czasu w nocnym składaniu. No i oczywiście na prostsze trasy na kołach zawitają jakieś lżejsze opony i myślę że wtedy waga spokojnie dojdzie do planowanych 10 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cup Napisano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Tak jak obiecałem dziś trochę lepsze zdjęcia: W całej okazałości 1 W całej okazałości 2 Zawieszenie Główka Opinie na temat użytkowania już niedługo, dla wszystkich którzy tak jak ja lubią nietypowe maszyny, a nie wszędobylskie Scotty, Gianty, czy Treki. Oczywiście chętnie odpowiem na wszelkie pytania No i jeszcze raz dzięki za opinie na temat swojego Gwizdka Siwyex, bo tylko dzięki nim powstała taka fajna maszyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Ladne malowanie ramy, fakt + za oryginalnosc, chociaz IMO rama wyglada zbyt HT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5Zeta Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Świetna rama, malowanie jak dla mnie 1-sza klasa!! Jak z czułością na małych nierównościach? Bo rama wygląda i pewnie jest 100 procentową wyścigówką, dlatego interesuje mnie działanie tego zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cup Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Z każdym kilometrem jestem coraz bardziej zakochany w tym rowerze. Rama spisuje się super, choć pewnie jeszcze pobawię się z ustawieniami. Wczoraj zafundowałem rowerowi konkretny test i dostał na początek moją ulubioną sekcję XC i spokojnie dawał sobie radę z mokrymi korzeniami zarówno pod górę jak i na zjazdach. Potem przyszedł czas na konkretniejsze męczenie zawieszenia i ruszyłem nim na 3 km odcinek po starych podkładach kolejki wąskotorowej i spokojnie dawał sobie radę i nie odczuwałem żadnego kopania pedałów czy problemów z wybieraniem przeszkód mimo 25km/h. Kiedy skończyłem ten test ruszyłem na poszukiwanie krótkich nierówności i wydało mi się, że najlepsze do testu będą polne drogi pokryte charakterystyczną dla Wielkopolski tarką i okazało się że był problem ze zlokalizowaniem jej odcinków gdyż zawieszenie płynęło po nich bardzo spokojnie. Do tego doszły jeszcze inne testy w zróżnicowanym terenie i z każdym odcinkiem było coraz fajniej, więc pewnie powrót do treningów na sztywniaku może być ciężki Dodatkowo powala mnie na kolana sztywność całego roweru i to jak świetnie sobie radzi z krętymi singlami, a bałem się że będzie trochę mułowaty na tych odcinkach i mało zwrotny. Zauważam jeszcze drobne pompowanie zawieszenia przy mocnych atakach z blatu, ale jeszcze popracuję z ustawieniami i może uda się to wyeliminować na szybkie płaskie trasy. No i dojdzie jeszcze wymiana opon na jakieś lżejsze, bo te na prostych trasach to lekka przesada i zostaną na góry i błoto. A jak na razie myślę że rama sprawuje się zgodnie ze swoim przeznaczeniem, czyli szykuje się świetna maszyna na maratońskie trasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jergus Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 Jak tak czytam Twoje wypowiedzi to... zazdroszcze Ja wiem ze bezdetki w porownaniu z tradycyjnymi oponami duzo zmieniaja w przyczepnosci,komforcie i predkosci w terenie bo sa w tym roku jestem w takich oponach zakochany ale jak ty do tego dodales sztywna bocznie zawieche w porownaniu Twoich wczesniejszych widelcow z 28mm goleniami na hardteilu to pewnie nastepna ewolucja to bedzie odchudzanie fulla do 8kg a trenowanie na szosie zamiast na hardteilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.