osiken Napisano 2 Maja 2010 Napisano 2 Maja 2010 Jako że to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich serdecznie. Nie bardzo wiedziałem, w której kategorii umieścić temat, bo na dobrą sprawę dotyczyć ma wszystkich części. Po pięcioletniej przerwie, sprawiłem sobie w zeszłym tygodniu rower - tegoroczny Author Impulse. Na dniach czeka mnie zakup licznika i kasku, i pierwszego elementu do wymiany - pedałów. Tutaj sprawa priorytetowa - szukam czegoś wytrzymałego, a przy tym w miarę "dużego". Mam dość spory rozmiar buta i chciałbym swobodnie postawić stopę nie martwiąc się o to, że przy podjeździe noga spadnie mi z pedała. A teraz sprawa tytułowa - chciałbym w najbliższym czasie, sukcesywnie ulepszyć osprzęt. Chciałbym aby jacyś obiektywni (bo w sklepach czasami ciężko o takich bezkierunkowych) fachowcy (i tutaj kieruje się w Waszą stronę) zaproponowali jakąś ścieżkę rozwoju. Podaje aktualną konfigurację: RAMA: aluminium 6061-T6, 26" WIDELEC: RST Capa T (76mm) STERY: PRESTINE Integrated 1-1/8" (ahead) KORBA: PROWHEEL 48-38-28 (170mm) PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO TX-51 (34,9mm) PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO TX-31 MANETKI: SHIMANO Altus (21 biegów) KASETA: SHIMANO MF-TZ-21 (14-28) ŁAŃCUCH: SHIMANO UG-51 PIASTY: QUANDO 36 otworów HAMULCE: TEKTRO 55AL OPONY: AUTHOR C-1309/AT-1310 26"x1,95" KIEROWNICA: KALIN stalowa profilowana 20mm Siodełko i opony póki są w dobrym stanie, nie będą wymieniane. Podstawa to pedały i chwyty kierownicy, bo szlag mnie trafia przy tej piance.
rukahs96ogcjm Napisano 2 Maja 2010 Napisano 2 Maja 2010 Witam, na wstępie zaznaczę że to co piszę to jedynie moje sugestie i przemyślenia do których możesz się przystosować bądź nie. Nie napisałeś do czego będziesz używał tego roweru, czy będzie to wyjazd do sklepu, czy raczej do wycieczek lub maratonów. Na Twoim miejscu zmieniłbym amortyzator. Firma RST nie ma niestety solidnych produktów a ich eksploatacja czy serwisowanie spędza sen z powiek. Proponowałbym amortyzator SR Suntour Raidon. Nie jest to może najwyższa półka rzędu marzocchi czy Manitou, ale biorąc pod uwagę cenę a jakość jest bardzo dobry. Kolejną rzeczą którą bym wymienił to hamulce, ale to dlatego że jestem zwolennikiem hamulców tarczowych (moja propozycja to Avid BB7, sam na nim jeżdzę) Jeśli zdecydowałbyś się na wymianę hamulców na tarczowe, konieczna jest wymiana piast na takie, które są z nimi kompatybilne (czyli te które mają miejsce do zamontowania tarczy) Jeśli o piasty chodzi, to sam jeżdżę na Shimano Deore rocznik 2008. Poza tym napisz, za jaką cenę chciałbyś ulepszyć rower i które części najbardziej, myślę że wtedy odzew będzie większy a odpowiedzi bardziej precyzyjne Pozdrawiam
szefo Napisano 2 Maja 2010 Napisano 2 Maja 2010 Witaj, Na początku wymieniłbym amortyzator, może być Raidon. Kolejno cały napęd (Deore/SLX). W tarcze na razie bym się nie pchał (drogie, choć warte swojej ceny). Te pieniądze możesz zainwestować jak pisałem wyżej, w nowy napęd. Chwyty zamieniłby na... pianke - osobiście mam gripy Ritchey WCS i jestem bardzo zadowolony (tutaj test http://www.xcmtb.pl/sprzet/testy/218-chwyty-ritchey-wcs-true-grip). Z pedałami to już zależnie od tego jak jeździsz. Jeżeli jak to określił poprzednik "do sklepu" to platformy, jeżeli las to proponuje system SPD, z tym, że to już troche kosztuje (pedały + buty to koszt ponad 300zł).
osiken Napisano 3 Maja 2010 Autor Napisano 3 Maja 2010 Dziękuję za odzew. Rower ma służyć do rekreacyjnej jazdy, nie planuję żadnych maratonów czy pionowego zjazdu z wierzchołków górskich - parkowe ścieżki (jako że chorzowski WPKiW mam "za oknem"), nierówny teren leśny, lekkie przewyższenia, pozamiastowe wycieczki. Do sklepu z reguły chodzę na piechotę Kwota którą chciałbym przeznaczyć... nie określę się, bo chciałbym systematycznie przeznaczać pieniądze na ten cel - takie "co miesiąc coś". Student nie cierpi na nadmiar gotówki, ale mogę sobie pozwolić na modernizację. Co chciałbym ulepszyć... przede wszystkim system napędu, bo z tego co widzę, nie jest zbyt wysoko w hierarchii Nie wiem czy za tym idzie wymiana manetek, bo wg. dystrybutora mam tu zintegrowane Altusy. Hamulce... nie jestem przekonany do tarczówek. Fakt, kiedy ostatni raz jeździłem na moim starym rowerze, tarczowe chyba były w planach. Ale póki co nie narzekam, udało mi się wyhamować przed jakimś niedzielnym kierowcą. Nie mogę się wypowiedzieć co do amortyzatora - dotychczas zrobiłem na nim max 70km (orientacyjnie, licznik przyjdzie w piątek), a czytałem gdzieś że po dopiero pewnym czasie amortyzatory działają jak powinny. Zaproponowaliście Raidona, mowa o tym KLIK ?
szefo Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Witaj, Osobiście pozbierałbym kase i kupił amortyzator a później za jednym razem cały napęd. Kupując "na raty" niektóre komponenty mogą się zużyć szybciej inne wolniej i zadowolenie z jazdy będzie nijakie. Na twoim miejscu celowałbym w grupe Deore 2010. Cena nie jest bardzo wygórowana, a stosunek cena/jakość dobry. Zakup Deore wiąże się w twoim przypadku z wymianą całego napędu (kaseta, przerzutka, manetki, łańcuch, korba), jako że masz system 21 (3 z przodu, 7 z tyłu), a deore jest 28 biegowe (9 z tyłu). Amortyzator, który podesłałeś jest ok (Raidon występuje chyba w 3 różnych wersjach, ale pewny nie jestem), tyle że nie ma piwotów, co oznacza, że możesz zamontować tylko i wyłącznie hamulec tarczowy. Tarcze a tarcze... jeżeli są to mechaniczne, albo co gorsze marketowe to fakt, lepiej zostać przy V-brakeach... Hydrauliki są dobre, nawet bardzo dobre i twoje obawy są nieuzasadnione. Musisz rozważyć zakup tarcz, gdyż ceny nie są niskie no i w twoim przypadku pozostaje jeszcze wymiana kół. Nie widze też mocowania do hamulca tarczowego na twojej ramie.
osiken Napisano 3 Maja 2010 Autor Napisano 3 Maja 2010 Przejrzałem komponenty grupy Deore 2010, spisałem sobie zestawienie: Kaseta: Deore HG61 11-32 9b Korba: Deore FC-M590 44-32-22 Tył: Deore RD-M592 SGS Przód: Deore FD-M590 Top Swing 44/48 Manetki: Deore SL-M590 3x9 Wychodzi ok. 600zł, w zależności od sklepu. Zastanawiam się tylko nad przodem, bo widzę że są dostępne różne mocowania, oraz nad manetkami, bo nie wiem jak będą współgrać z klamkami (najwyżej, te się też wymieni). Co do hamulców, zostanę przy V-kach - tutaj jakiś Avid? SD7?
szefo Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Zastanawiam się tylko nad przodem, bo widzę że są dostępne różne mocowania Nad przerzutką przednią? Jeżeli nie masz zintegrowanych klamek z manetkami (czyli są 2 osobne uchwyty), to nie będzie żadnego problemu, jeśli masz zintegrowane to możesz zainwestować w klamki, też Deore 2010. Powiem szczerze, że nie wiem jaką kulturą pracy cechują się Avidy, miałem V-ki XT 770 no i jakies APSE 2 lata temu. Porównać się nie da. Mocno hamują! Z tego co wiem Deore 2010 ma okładziny takie same jak w XT, różnica tylko w wadze. O Avidach lepiej, żeby wypowiedział się ktoś kto się zna Nie podałeś też w rozpisce łańcucha. Ja ze swojej strony proponuje HG 73, jest to LX, chociaż piszą też że to SLX. Wg mnie dobry łańcuch jak za te pieniądze (50zł).
rukahs96ogcjm Napisano 5 Maja 2010 Napisano 5 Maja 2010 W Twoim wypadku jest pewien problem, bo po wymieniając jedną część musisz wymienic drugą i trzecią żeby się to trzymało. Co do hamulców tarczowych, to naprawdę, bierz avidy bb7 albo już chociaż model niższe bb5. Sam jeżdżę na 7 i mogę Ci je szczerze polecić. A jeśli chciałbyś wymienić ramę za nie duże pieniądze to polecam Ci Accenta El Nino. Jestem jej szczęśliwym posiadaczem od tygodnia i... niebo. Super sztywna, lekka i ładna rama w niskiej cenie (449 NOWA na allegro razem ze sterami, obejmą sztycy i hakiem) musiałem tylko dokupić sztycę bo rama chciała 31,2 Co do napędu, jeśli jazda ma być rekreacyjna, to zestaw deore jak najbardziej polecam, mam znajomego który jeździ na deorkach i twierdzi że do tego typu roweru są jak najbardziej.
osiken Napisano 6 Maja 2010 Autor Napisano 6 Maja 2010 Rama zostanie, w sumie po to wziąłem nowy rocznik - wizualnie jest idealna jak dla mnie. Dziś (co prawda, przez zupełny przypadek), sprawdziłem go w terenie. Bieżnik zgubił się w błocie i pozimowej ściółce, wleciałem w jakieś bajoro. Łańcuch i kaseta do czyszczenia bez zdejmowania... Muszę się zorientować jak wygląda kwestia gwarancji przy rozkuciu kety. Problem z tym fabrycznym napędem, po wyjechaniu z lasku musiałem kombinować jak zmienić bieg, bo tył przód nie bardzo chciał współpracować. Co prawda, jeszcze pierwszego przeglądu nie przeszedł - miałem pojawić się po miesiącu, ale chyba pojawię się tam wcześniej. Jestem ciekaw co powiedzą w sklepie Decyzja zapadła, napęd w pierwszej kolejności.
osiken Napisano 9 Lutego 2011 Autor Napisano 9 Lutego 2011 Witam w rozpoczynającym się sezonie! W minionym roku miał być upgrade, jednak ze względów takich i owakich do niego nie doszło... Póki na dobre nie rozpoczął się okres rowerowych wycieczek, chciałbym dokonać tych kilku niezbędnych poprawek. Czy polecane części nadal znajdą zastosowanie, czy muszę dokonać aktualizacji i jesteście w stanie zaproponować mi nowy upgrade? Kwota jaką chciałbym przeznaczyć to około 500-600 złotych, chociaż jeśli będzie potrzeba, jestem w stanie dołożyć dodatkową stówkę. Chciałbym po prostu osiągnąć maksymalny komfort z jazdy, i mieć spokój z trzaskaniem niskobudżetowego napędu... Dodam, iż jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o serwisowanie roweru
SifoDyas Napisano 9 Lutego 2011 Napisano 9 Lutego 2011 Przerzutkę przednią chyba lepiej wziąć down swing. Generalnie przy przerzutkach to możesz wziąć o klasę wyższe - SLX. Np w tym sklepie są one droższe od Deore odpowiednio: przód 4zł, tył 8zł. Trochę zaspałeś z tym zakupem, teraz Shimano podniosło ceny. Z 3 tyg temu również kupowałem napęd właśnie w w/w sklepie i np przód Deore XT był po 85zł, teraz już stówka. Pamiętaj również o łańcuchu bo na liście go nie widzę. Pododawaj sobie te sumki bo teraz pewnie wyjdzie więcej niż rok temu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.