Skocz do zawartości

[koła] składane koła do 1300 zł


lysy35

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W przypływie gotówki postanowiłem zainwestować w nowe koła. Do 1300 zł znalazłem coś takiego

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=296_38_102_128_302&products_id=3772

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=296_38_102_128_301&products_id=1533

koła novatec

+ niższa waga

+łożyska maszynowe

koła shimano

+xtr :)

+obręcze mavic są cięzsze 100 gram na komplecie ale przez to powinny być sztywniejsze

Może ktoś ma jeden z tych kompletów i mógłby sie podzielic opiniami. Moja waga 73 kg

Napisano

Ja mam przednie kółko na XC 717 disc i jest naprawdę świetne, do tego też szprychy Competition, ale na mosiężnym nyplu i piastę DT.

Jak masz taką kasę do wydania to może pomyśl nad takim set'em:

 

Obręcz: Mavic XC 717 disc

Piasta: DT Onyx CL/6śrub zależnie co masz

Szprychy: DT Competition albo Super Comp (żałuję, że tych drugich nie wziąłem :) )

Nyple: DT mosiądz, no chyba, że bardzo mieć alu, to weź sobie to alu...

Koła do Twojej wagi podejdą, jak i ich waga powinna Ci pasować. Sztywność koła zresztą też.

Napisano

Witam

To ja się podłącze to tematu.

Zastanawiam się nad złożeniem koła na przód pod tarcze. Ze względu na fakt, iż mam tył na MAVIC-u 717 ale na V-ki chciałbym założyć taką samą obręcz na przód. Pytanie czy do mojej wagi 80-85kg będzie się nadawała czy warto w coś innego iść. Jak tak to proszę o porady.

Styl jazdy: lekkie XC z wizją rozwoju - patrz maraton :icon_lol:

Napisano

Opcja jak wyżej, tylko szprychy lepiej Competition weź. A tak w ogóle, to po co Ci z przodu koło z obręczą do V-ki, skoro robisz je na disc'a..? Szkoda zabawy na takie coś, obręcz typowo pod tarczę.

Napisano

Fludi mój drogi ;)

Pomóż mi jeszcze raz :P

Mam zamiar na razie złożyc jedno, przednie koło. Do około 400 zł za jedno.

Ważę ~60 kg, może troche mniej. Więc tak, przednie będzie pod DISC, a tył pod disc i V-brejk.

 

Z obręczy mam takie : XC717 (+V-b na tył)/ Sun Rims Equalizer 21' (najlżejsza)/XM317 (v-b na tył)

Piasty p/t: DT 370/DT370, DT onyx/DT onyx, Novatec D711/D712 . Wersje czarne lub odwazniej czerwone :D

Szprychy : Tu nie wiem - pisałeś że żałujesz że nie wziąłeś Super Compów.

Nyple : W moim temacie o A4 pisaleś że do tarcz lepiej mosiądz. Najfajniej jakbyś podał mi link do CR.pl/BC.pl/inne.pl.

 

I pytania:

1. Czym różnią się te obręcze ? Która najwytrzymalsza ? A może coś innego ? kolor czarny

2. Piasty - czemu novateci 711/712 są najtańsze z tych kilku i do tego najlżejsza ?

3. Czy 711 jest mniej wytrzymała od reszty ?

 

Ciągle się zbieram do zakupów ale cały czas mi coś przeszkadza ...

Czy np. coś takiego się nadaje do minimalnych skoków :

P: 711(disc)/XC717/DT competition/mosiądz

T: 712(disc)/XC717 v-b/ to samo/to samo.

 

 

Licze na twoją pomoc !

Napisano

Co do szprych, napisałem, że żałuję, że nie wziąłem Super Comp, gdyż Revo pod tarczę i przy mojej wadze odpadają, a te są na tyle wytrzymałe, że mógłbym spokojnie na nich zbudować dobre, lekkie i sztywne kółko.

Nyple - standardowe mosiężne z tego co się orientuję są od razu w paczce ze szprychami DT (Champion, Competition).

Pasta Onyx, a 370 to jest to samo. Kiedyś był Onyx, piasta ta miała miano niezawodności, później przemianowali to na 370, a teraz chyba znów wracają do Onyx'a.

Budżet biorąć piastę DT i obręcz Mavic'a to za 400zł jak dobrze Ci pójdzie wyrwiesz przednie kółko. Tylne - musisz brać pod uwagę, koszt do jakiś 200zł większy.

 

Pytania:

1. Nie wiem, bo nigdy nie miałem Sun Rims'a

2. Bo Novatec jest z Tajwanu i jest megamasówką, aczkolwiek całkiem niezłą. A najlżejsze... Bo tak zaprojektowali, tyle materiału użyli, co prawda w przypadku Novatec'a odchyłka od wagi katalogowej jest większa niż w przypadku DT, które dość precyzyjnie podaje.

3. Nie wiem, ale ogólnie na piastach maszynowych, jeździsz długie lata póki nie zajedziesz.

 

Czy wystarczy do minimalnych skoków..? A skąd mam wiedzieć jakie to są dla Ciebie minimalne skoki? Competition wyskoki na progach zwalniających czy z krawężników wytrzymują :)

A i jak pisałem wcześniej nie ma sensu budować koła tylnego hybrydy pod disc i V-kę, lepiej poczekaj dozbieraj na tarczę i wtedy kup też koło. Na inwestycji w Twojej opcji później wozisz jakieś 20-30gram więcej na masie rotującej.

Napisano

Lekkie skoki - takie max 40 cm nad ziemią, krawężniki to chleb powszedni jak dla mnie , bo nie ma dnia na rowerze żebym się na jakiś nie natknął.

Więc jakie szprychy ? Dodam że moje obecne krossowe kółka mają się bardzo dobrze :(

Fajnie jakbyś podał od razu link :D

 

A może ktoś inny wie jaką obręcz najlepiej wziąć do 200 zł max ? Wytrzymałą , ale w okolicach 400 g...

Napisano

Competition chyba wytrzymają... Moje wyskoki więcej niż około 25cm (bo szacuje, że na tyle gdzieś podskakuję na progu zwalniającym, czy jakiś korzeniach w lasach) nie mają, więc trochę kiepski to punkt odniesienia...

Inna dobra obręcz w tej cenie, która byłaby godna polecenia to chyba DT XR 4.2 coś koło 425gram waży.

 

Google boli i nazwy wklepać się nie chce :(

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=296_50_58&products_id=1434

Napisano

"revo + tarcze + 73kg ociera sie o szalenstwo" :(

zamówione novatec+revo+ztr jak przyjdą to poważe i zdam relacje z testów

Mam pytanie ile wyscie tych kółek zajechali na dt revo?

Napisano

wystarczy mi 1 min rundka po deptaku i 2 hamowania, zeby stwierdzic, ze mimo mocnego naciagu wszystko plywa ;) co prawda swoje waze

Napisano

Dobra, mniej więcej wygląda to tak...

 

Obręcze:

XC717 - 398g [199zł] ->klik<-

XR 4.2 d - 400g [199zł] ->klik<-

 

Piasty:

DT 370 - 160g [189zł] ->klik<-

D711 - 141g [147zł] ->klik<-

 

Szprychy:

DT competition black (ile mm ? ew. całość z BS to sami się tym zaopiekują?) - XXXg - 80zł ->klik<-

 

Nyple:

DT swiss alu czerwony - Xg - 32zł ->klik<-

 

 

 

No i ja bym z tego wszystkiego wziął chyba XC717+DT 370 - sprawdzona piasta i wytrzymała, w dodatku tych D711 nie mają na stanie czarnych...

 

Nyple alu nadadzą się ? Bo mosiężnych nie ma w kolorze czerwonym, a taki by się tam przydał.

Przy takim zestawie za 520 z zaplotem miałbym koło ...

Napisano

Taki zestaw miałem o wiele taniej ;) Tak o stówkę jak nic... ;)

Nie ma mosiężnych nypli DT czerwonych, są tylko czarne albo srebrne, poza tym nie bierz alu nypla, jakbyś miał pod V-kę to ujdzie, ale pod tarcze, lepiej mieć mosiądz.

Napisano

Na eBay bez problemu kupisz zestawy 717dsc/Hope Pro 2/DT [jakieś nie podane] za 11xx zł. Więc nie warto wydawać 1300zł na koła z piastami novatec'a.

Napisano

DT [jakieś nie podane] za 11xx zł.

 

Dokladnie to DT comp i zwykle mosiezne nyple. A czy hope jest lepszy, to juz jest wiele opinii. Na pewno pancerny i ciezki, szczegolnie przod.

 

Jak juz chcecie porownywac, to robcie to rzetelnie, bo co z tego ze hope, jak dostaje sie obrecz 395-420g, mosiezne nyple i dt comp.

 

Aczkolwiek to juz od autora zalezy co mu bardziej odpowiada. Sa wady i zalety obydwu zestawow. Na pewno piasty novateca zle nie sa, aczkolwiek to dopiero wyjdzie w tym sezonie.

Napisano

300 euro to ponad 1200 zł + wysyłka. Za 1300 mam porównywalne koła w sprawdzonym sklepie z darmową wysyłką.

Napisano

A moim zdaniem przy budżecie 1300 zł można śmiało się zastanowić nad dołożeniem jeszcze trochę kapuchy i kupieniu czegoś na dt 240 albo 340. Novatec novateciem ,a Dt to dt. Nie mówię koniecznie o pełnym komplecie piast,ale tylnej. Zakup przedniej dt 240/340 zrozumiem jeśli chodzi o "ogólną kompozycję roweru". Swoja drogą DT przy swoich cenach mogłoby poszerzyć wybór kolorów, bo trochę blado przy novatecu wyglądają.

Napisano

Genialny pomysł, tylko że tylny Onyx jest za 250zł, a 240 za około 750, więc różnica w cenie jest spora. Także śmiało można kupić teraz Onyx, a jak się uzbiera kiedyś na 240 to ją wtedy wstawić.

Napisano

Tak się składa, że może i HP2 jest pancerny ale dzięki temu niezawodny i tylko 20g cięższy od nie sprawdzonego Novatec'a, marny tajwański substytut. Lepiej polecić koledze koła American Classic. Tanio i mega lekko, nie jeden na nich jeździ, a że co drugi padają po paruset km to nie warto wspominać. Najważniejsze są piasty, obręcze można szybciej i łatwiej wymienić. Najlepszym rozwiązaniem byłby zestaw EQ21/DT240/COMP/DT-PILLAR, szprychy można wymienić w następnym sezonie lub wcześniej gdyż koszty są nie duże. Komplet piast DT240 na allegro to ok 800-1000zł w zależności jak się trafi.

Napisano

Jakoś nie przypomina mi się by Novatec był tajwańskim hitem ostatnich dni... Tylko firma ta istnieje od dłuższego czasu i wiele osób korzysta z jej piast, jakoś nie narzekając, więc aż taki marny substytut z tego nie jest.

DT 240 wiadomo każdy by chciał, bo to klasyki wśród piast, ale wersje na tarczę jest bardzo ciężko znaleźć poniżej tysiaka, raczej ponad się za nie płaci.

Napisano

Ktoś kupił/dostał i teraz się pozbywa. Komplet nówek w sklepach, żeby mieć pełną gwarancję itp. itd. wychodzi o wiele drożej. A nawet jakby się uczepić to do tych 999PLN, musisz dodać min. 10zł na wysyłkę, więc już jest ponad tysiąc :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...