Blue Napisano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2005 Amorek kupiłem w iście atrakcyjej cenie . Tłumienie TPC, regulacja tłumienia odbicia[u dołu prawej goleni],kompresji[prawa goleń], twardosci poprzez goleń powietrzną[lewa goleń]. Waga wg sprzedawcy[sam nie mialem jak zwazyc] to ok 1,4 kg[raczej tyle wazy, bo moj poprzedni wazyl 2,4 a rower zrzucil po zmianie amorka kilogram...wazone na wadze lazienkowej ;p]. Smarowniczki microlube. Wyglad: No cóż. Powiem tak- jest tak brzydki,że aż piękny . Na pczatku mi sie nie podobal a teraz sie w nim zakochalem poprostu .Co mnie zdziwiło to zadziwiająco grube golenie . Rura sterowa jest aluminiowa, podkowa karbonowa. Praca: Początkowa faza ugiecia twarda[wogole praktycznie nie pompuje na podjazdach], potem amorek mieknie i w zaleznosci jak sobie go napompujecie to bedzie troche twardszy lub miekszy. Regulacje dzialaja i daje sie to bez probolemu odczuc. W porownaniu do mojego poprzedniego suntoura to niebo a ziemia ,ale to chyba wiadome. Przejechałem na nim juz jakies 500 km, co prawda nie duzo z tego w terenie,ale tak czy owak jestem bardzo zadowolony. Nie tłumi on co prawda bruku[no chyba ze sie go dociska ;p tzn nachyla nad kiera i doprowadza do tego,zeby pierwsza twarda faze przeszla w miekszą], ale jego praca mnie zadowala... przynajmniej nie trzeba mi blokady . Jezeli poszukujecie dobrego, lekkiego widelca i zastanawiacie sie raczej nad czyms uzywanym to radzilbym dolozyc do rozwazan miedzy SID-em a Scarebem jeszcze Marsa[jezeli jest okazja kupic ]. Trzeba dodac ze amortyzator nie jest juz produkowany. Literka C,akurat w tym amorze nie oznacza ze jest montowany do seryjnych rowerow[moze to tez],ale przedewszyskim odroznia się zwyklego marsa karbonową podkową[i moim zdaniem ladniejszym wygladem]. [ Dodano: 2005-08-31, 20:22 ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kamoreks Napisano 18 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2005 Ile za niego dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 18 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2005 Ależ ci zazdroszczę ... Właśnie coś takiego by mi się marzyło... Widziałam kiedyś na allegro dwa nowe Marsy: Compa i Elite (bodajże 2001 lub 2002), w cenie zwalającej z nóg... ale nie miałam kasy . Pozdrówko i niech ci się śmiga ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kamoreks Napisano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2005 No to może pani pozdrówko ;-) może dowiem się za ile go widziałaś? Albo za ile go Blue kupiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 Juz nie pamietam Chyba ok 450zł. W kazdym razie cena byla dobra jak na taki sprzęt :]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fistah666 Napisano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2007 a tak nieśmiało pytając, ile ważysz ? dostałeś razem z nim pompkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Waze ponad 70 kg ;p[..ekhem podchodzilem prawie do 75 zimą :/]. Pompki nie dostalem... pompowalem[jak kupowalem to musialem poprobowac rozne ustawienia... w koncu zostalem przy zalecanym przez producenta] kompresorem z manometrem tak zeby nie przekroczyc zastrzezen producenta potem szybko zdejmuje [dosc sporo powietrza ucieka w tym momencie] i dostosowuje delikatnie upuszczając z zaworka [delikatne musniecie igiełką i sprawdzenie czy jest ok ]. Amor mimo ze stary to trzyma powietrze. A ustawienie producenta pod daną wagę oprocz ustalonego PSI podawalo poprostu jaki SAG powinien byc i tak sobie dostosowalem . Zawór to zwykly wentyl samochodowy[shader]. Jak sie stanie na pedały i ostro w nie daje to a sie zauwazyc wiotkość niestety. Tymniemniej luzów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2007 Po ponad roku użytkowania: Praca: Amortyzator bdb wybiera średnie i duże nierówności. Pazurki pokazuje przy duzych prędkościach[>30km/h], ale przy dobrym ustawieniu dziala naprawde niezle przy prędkościach mniejszych[>15]. Chciałem zauważyć, że swego czasu napisałem na forum o tym jakoby amortyzator działał dobrze tylko przy predosciach od 35 w górę - otóż pompowałem tą metodą wyżej opisaną-tj na czuja i niezbyt dokładnie. Skłoniło mnie to do kupna reby, gdyż mialem problem z bolącymi rękami - tj nieraz przy kamienistych zjazdach musialem sie zatrzymywac w środku, żeby mi ręce odpoczęły. Dopiero gdy kupiłem rebe z pompką i pompkę podpiąłem do amortyzatora, okazało się, że miałem wbite cisnienie 130, gdy zalecane dla mnie jest 110 +-5, wpompowalem ok 105 PSI i po jazdach, zacząłem się zastanawiać czy dobrze zrobiłem kupując rebę, bo taka praca mnie juz bardzo zadowala. Po testach reby okaże się czy było warto . Serwisowanie: Amortyzator jest banalny w serwisowaniu, sądzę że każdy jest w stanie sobie z tym poradzić. Kupiłem olej zalecany przez Manitou - Motorex za afair 25-30 pln. Spokojnie starczy on na kilka lat przyjmując, że chcemy zmieniać olej raz do roku - na moje oko to przy tym co trzeba wlac do amora to .... 5 lat na luzie na tej butelce . Goleń z tłumikiem[jak rownierz z komorą powietrzną, o tym niżej] jest bardzo szczelna - jak zmienialem olej to przez 2 lata wczesniejsze nie byl wymieniany, a był całkowicie czysty[rok ja na nim jezdzilem]. Co do uszczelek to można je dostać dość tanio- dostałem namiary na jednego gościa, wychodzi chyba ok 20-30 pln + oringi mozna dostac w zwyklch sklepach. Nie zmienialem uszczelek bo te są dalej w bdb stanie. Smarowanie przez microlube- bardzo fajny sposob, ja jestem w pełni zadowolony, co 500-1000 km wstrzykuje smar strzykawką i mam spokój z konserwacją między serwisami . Osłony gumowe - bdb pomysł i nie należy ich w tym modelu ściągać - na samych górnych goleniach można wyczuć warstwę smaru, wiec uszczelki są poprostu skonstruowane tak, żeby odrobine tego smarowidełka pozostawało na lagach...cóż stara technologia. Do tego nie musze się martwić o wycieranie goleni po każdej jeździe. Gumy są bardzo fajnie zrobione- są miękkie a jeżeli dostanie się pod nie pył to zbiera się w miejscach zgięć zewnętrznych, czyli zdala od goleni. Jak na razie nic nie nawaliło,amorek trzyma ciśnienie bez problemu - tzn napompowałem go w tamtym sezonie, jezdzilem na nim i w tym roku dalej byl napompowany. W tłumiku jest tylko jedna plastikowa część z tego co pamiętam[jak wymienia się olej to trzeba wyjąć tłumik], co w porównaniu do np scareba wypada nieźle . Po zmniejszeniu ciśnienia jestem z niego bardzo zadowolony. Waga amortyzatora to 1350g więc rewelka. Jedyny minus to mimo wszystko wyczuwalna wiotkość boczna przy moich obecnych 75kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Blue - mógłbyś zmierzyć wysokość Twojego Marsa? Byłbym wdzięczny Albo może ktoś ma takie dane, czy tabelkę w sieci...? Zastanawiam się na przyszłość nad innym modelem marsa, ale może w. jest ta sama.. Bo obawiam się, czy nie za niski dla mnie, gdyż ma 80mm skoku... Druga sprawa, to nie wiadomo, jak da radę z nowoczesną hydrauliczną tarczówką :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Widzę, że posłuchałeś dobrej rady Moj wujek miał marsa w 2002 roku w specu fsr. z tego co opowiadał to całkiem przyjemnie się uginał IMO to jest najlepszy amortyzator dla ludzi którzy nie mają za wiele kasy Na ebayu kasztanów ostatnio poszedł za 50 euro nówka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Już daawno o nim myślałem Ale zależy mi na 100mm skoku, więc zrezygnowałem.. Pozatym budżet nie przewiduje amora.. Ale w sumie w hardtailu i przy tej cenie mógłbym się "pomęczyć" na niezbyt terenowym 80mm, aż nazbieram na fulla i amor 100mm do niego... Kosztem czegoś innego... No za nówkę to rzeczywiście super Dlatego pytam o wysokość, żeby wybadać, czy jest szansa, że nie spaprze mi geometrii Ale pewnie będzie wyraźnie niższy od xcra Sporo ludzi pisało, kupowało, sprzedawało tu na forum marsa, ale coś nie słychać, Blue jest jedynym znanym mi userem... W FSR'ze? To fullik i ma ze 120 skoku, nie? I pasowało to, geometria nie była szalona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 A nie wiem, ale śmigał i fajnie było podobno ;DD No ja właśnie sobie kupię coś 80mm bo chcę mieć nisko przód a 100mm i tak mi nie potrzeba:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 I dlatego też Rebę ustawiłem na 85 mm. Wystarcza w zupełności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 No domyślam się, że jakość pracy - również dzięki szerszym możliwościom regulacji - wynagrodziłaby mi w pewnym stopniu ubytek skoku.. Bo xcr, zwłaszcza po pogorszeniu pracy teraz, nieźle daje po łapach na lekko korzenistych zjazdach, jak 2 palce mam na klamkach, a 3 trzymam kierę Ale już mam dosyć nisko przód, naprawdę, jestem b.wysoki, a ramka 19" i mostek na -, kiera dużo niżej od siodła, więc to nie zrobi dobrze ani na moje plecy, ani na prowadzenie na zjazdach Ale najważniejsza jest wysokość marsa, to się zobaczy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi