Skocz do zawartości

[Rower] Projekt roweru

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dostałem za zadanie zbudowanie roweru (taki projekt na studiach)... Wszystko miało by być standardowe oprócz jednej rzeczy -> skręcania... Chodzi o to że rower miał by skręcać na odwrót - kręcimy kierownicą w prawo = rower w lewo i na odwrót...

Moje pytanie brzmi... Czy jest to w ogóle wykonalne? Jak by to miało wyglądać?

Dzięki za jakieś rady lub pomysły.

P.S. Jeżeli ktoś uzna że nie ten dział to proszę o przeniesienie...

Napisano

1.)

chłopie na studiach jest się po to, żeby studiować a nie zadawać pytania na forum jak rozwiązać jakiś problem...

jakby taką metodę stosowali studenci medycyny to byśmy wszyscy długo nie pożyli xD

2.)

"Czy jest to w ogóle wykonalne?"

Z takim pytaniem to do wykładowcy raczej :D

3.)

"Jak by to miało wyglądać?"

Ja nie studiuję żadnego kierunku technicznego, ale pomyślałem 5 minut i wymyśliłem, więc chyba trudne nie jest :P

Pomyśl o zastosowaniu "zębatek" (nie wiem jak to się fachowo nazywa) o kształcie ściętego ostrosłupa. I proszę nie pytaj jak tylko zastanów się trochę nad tym...

Napisano

Zastosuj przekładnię zębatą (masz ich kilka do wyboru) albo system linek (mniej praktyczny sposób ). Gotowego rozwiązania Ci nie podam, bo to Twój projekt (pomysł) na studiach :P

A tak na marginesie ... czytając tego posta przypomniał mi się pewien film :)

Napisano

Wystarczy aby jakby odwrócić rower tzn. kierownica skręcała tylnim a nie przednim kołem na zasadzie skrętu w wuzku widłowym. Było by to ciekawe z punktu widzenia pedałowania dla rowerów z rowerzystą w pozycji leżącej. Tam kombinują jak pedały przy kole przednim zamontować aby napędzały koła tylnie a tu gotowiec - napęd na przednie koła ze skręcaniem tylnich.

Tak mi się nasunęło jako pierwsza niekoniecznie sensowna myśl.

• Mod Team
Napisano