krystix Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam. Na wejściu chciałbym się przywitać. Kupiłem w Decathlonie rok temu Rockridera 5.2 Przez rok zbytnio go nie zajechałem. W tym roku zacząłem jeździć dość dużo. Po ulicach. Coraz poważniej zaczynam myśleć o jeździe. Dlatego chciałbym si poradzić w kilku sprawach. Po zimie jak go wyciągnąłem, wykonałem kilka czynności.. 1. Trochę WD40 na golenie amortyzatora. 2. Ogarnięcie łańcucha czyli płukanie w nafcie, wodzie z płynem do naczyń i oliwienie Hipolem 3. Centrowanie koła. 4. Zamontowanie małych rogów. Bardzo by mi zależało na komentarzach i poradach co do czynności jakie wykonałem.. Co źle, co dobrze a co niepotrzebne. Następnie, chciałbym Was prosić o jakieś informacje na temat roweru. Tzn jakie on ma amortyzatory, i te ważne części typu piasty. Wymieniam to, co wiem: -przerzutki przód tył Shimano Altus -rama aluminiowa -manetki v-brake -hamulce szczękowe A teraz bardzo ważne.. Opony. Rower jest chyba bardziej do terenu.. A ja raczej jeżdżę po ulicach. Jakie mógłbym założyć żeby bieżnik był dobry na drogi? Chciałbym teraz w niego zainwestować i mieć albo sprzedać i kupić coś dobrego (pomóżcie w wycenie). Co do inwestowania.. Doradźcie, co mogę do niego dołożyć żeby był lepszy? Myślałem o hydraulice na tył na razie. Z przerzutek jestem zadowolony. Jak przyjdzie mi do głowy jeszcze coś, o co chciałbym zapytać, napiszę. Na razie proszę o pomoc i opinie. Pozdrawiam, krystix.
Poczwar Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 WD-40 na golenie...nie radze kup sobie brunoxa. A jeśli chodzi o hamulce to hydraulika na przód a nie na tył.
C00BA Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Kup semi slicki na poczatek. Nie potrzebne Ci z tego co piszesz hample tarczowe (wiaza sie z wymiana piast) Polecam kupic lepsze v-brake http://allegro.pl/item989263781_hamulec_v_brake_avid_sd3.html cos takiego Zdejmij odblaski z kol. Jezeli jezdzisz po ciemku to zainwestuj w normalne swiatla. Wg. mnie tyle reszte polecam zmienic kiedy sie zacznie psuc Edit. Tu masz swoj rower z mniej wiecej wypisanymi czesciami http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2333/bTwin.Rockrider.52/
Sandacz Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 jeśli dużo jeździsz w mieście, odkręć noski. Gdybyś jednak wolał być przypięty, to bezpieczniejsze będą SPD. Z akcesoriów dodaj również dzwonek. Możesz pomyśleć o lusterku. Błotniki (zwłaszcza od jesieni do wiosny) i nóżka także nie zaszkodzą :-). No i obowiązkowo zaopatrz się w kask i kamizelkę odblaskową :-)
Mephistofeles Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Miałem ten sam rower, tylko starszy rocznik. Polecam wyczyścić wnętrze amora, te uszczelki działają tylko teoretycznie. Brunoxa szkoda (mimo, że tani), a poza tym ani Brunox ani WD40 nie smaruje.
krystix Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Poczwar Dlaczego na przód.? Przecież to tylny hamulec jest ważniejszy.. C00ba Co to semi slicki.? Czy ta marka Avid jest jakaś dobra? Dzięki za ten link, przydał się bardzo. Aha.. To nie mój rower, zdjęcie z netu. Dlaczego wymiana piasty.? Rower ma 'miejsce' na zamocowanie hamulca.. Pewnie tarczy nie ma jak założyć, tak? Sandacz ... Co do amora, to raczej nie podejmę się rozebrania go.;p Chciałbym jeszcze zapytać o Tektro. Podobno dobra, i w miarę cenowo stoją produkty. Macie jakieś zdanie? Dzięki za odpowiedzi
Arek03170 Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 hamulce tektro nie są górnych lotów. semi slicki to gladkie opony, na asfalt. Jeżeli nie zamierzasz jeździć po lesie to v breki powinny wystarczyc- możesz wymienić np. na avid sd7 albo 5 Avid to bardzo dobra firma. Jeżeli jesteś zadowolony ze sprzętu to wymieniaj tylko zuzyte czesci, a kase wydaj np. na ubranie, kask, buty. Żeby założyć tarcze musiałbys mieć piasty z mocowaniem na tarcze - wiąże to się z wymiana kół. Na początek proponuje wymiane opon na lżejsze ;]
Mephistofeles Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Z tego co wiem gwarancja na amora trwa rok (przynajmniej u mnie tak było), a rozebranie go to kwestia odkręcenia 4 śrub, nie ma się czego obawiać, nic nie zepsujesz.
krystix Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 TUTAJ jest trochę tych opon, jakbyście mogli to proszę o doradzenie 2-3. 2,6 x 1,95 czy 2,6 x 2,0? Które lepsze i jaka różnica.? Co do amortyzatora, to co potrzebuję żeby go wyczyścić i zakonserwować ewentualnie zrobić wszystko, co się da żeby lepiej działał?
jabol Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Tak jak radzono wcześniej, kup sobie wcześniej kask, rękawiczki i bidon z uchwytem. Potem opony. Tu masz dobre opony: http://www.allegro.pl/item1015512996_kenda_karma_k917_26x2_0_dtc_60tpi_kevlar_zobacz.html Bieżnik mają niewysoki, są bardzo lekkie jak na tą cenę, są dość odporne na przebicia i nie toczą się ciężko. Zrobiłem już na nich trochę poniżej 1000 km i są ok.
krystix Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Ten bieżnik.. To są kostki takie, to one się lepiej nadają na asfalt niż taki hmm... płaski? np. TEN
Arek03170 Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 http://www.allegro.pl/item1010514239_opona_opony_slik_26_x_1_25_32_559_kenda_kwest.html http://www.allegro.pl/item1003469159_slick_do_mtb_maxxis_detonator_26x1_00_60tpi_drut.html myślałem o czymś takim nie ma sensu bawic się w półśrodki.
krystix Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Chyba tą Kendę kupię. Trochę się boję, czy nie będzie za mało zwrotny i przyczepny rower, teraz w końcu mam opony na teren założone. Wiadomo szybkość słaba ale zwrotność jest dobra. Chciałbym jeszcze wrócić do tego hamulca hydraulicznego.. Dlaczego na przód a nie na tył.? Przecież tylny hamulec jest raczej ważniejszy..
C00BA Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Mylisz sie. Ok. 80% mocy hamowania jest z przedniego hampla. Sprobuj pojezdzic ostrzej to przekonasz sie, ze tyl to tylko spowalniacz dobry dla lanserow ze kolo zblokowali.
Poczwar Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Od kiedy tylni hamulec jest ważniejszy od przedniego??? To na przednim spoczywa tak jak napisał C00BA ok.80% hamowania. Do zablokowanie tylnego wystarczą zwykłe V'ki.
Sandacz Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 "krystix": a niby czego mają się czepiać klocki w oponie terenowej na gładkim asfalcie? Gładka opona zapewnia najlepszą trakcję zarówno na suchej jak i wilgotnej nawierzchni bitumicznej. Nawet nacięcia w niektórych modelach to taki pic na wodę, bo przy prędkościach "rowerowych" nie będzie żadnego problemu z odprowadzaniem wody :-). Oczywiście istotna jest jeszcze mieszanka, z jakiej zrobiono "gumowca", ale można założyć, że w przypadku slicków dobrano właściwą dla nawierzchni asfaltowych. Zresztą zobacz, jakich gum używają bolidy Formuły 1 :-)
krystix Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Napisano 29 Kwietnia 2010 Dzięki wszystkim za odpowiedzi i wyprowadzenie mnie z błędu.. Mam jeszcze pytanie, czy do czyszczenia kaset nadaje się WD? Tzn, nadawać się nadaje na pewno, ale czy rower to dobrze przyjmie i nie zaszkodzi mu takie mycie?
Sandacz Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 Do smarowania się nie nadaje, ale do konserwacji jak najbardziej: http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40 czyli jeśli np. spryskałeś nim przerzutkę po wcześniejszym oczyszczeniu z błota, to po odparowaniu rozpuszczalników potraktuj sworznie przerzutki "normalnym" gęstym olejem lub innym smarem...
jabol Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 Chciałbym zobaczyć minę rowerzysty po szybkim zakręcie na brudnym asfalcie czy chodniku na slickach. Kostki w tej kendzie karmie są terenowe, ale są tak gęsto ułożone, że trudno je porównywać do bardziej terenowych opon. Karmy to opony na lekki teren. I zdejmij te noski z pedałów. Jeśli chodzi o hamulce, jeśli nie chcesz wydawać kasy na hydraulikę i zostać przy v-kach to możesz zmienić hamulce. Jeszcze taniej wychodzi zmiana klocków na lepsze, np: http://velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=26&id=1319 albo tańsze http://www.allegro.pl/item1019570581_merida_klocki_hamulcowe_v_brake_green_brake_para.html
krystix Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Napisano 29 Kwietnia 2010 Chciałbym zobaczyć minę rowerzysty po szybkim zakręcie na brudnym asfalcie czy chodniku na slickach. W sensie, że by się ten rowerzysta wywalił.? Sory ale nie jarzę.. I zdejmij te noski z pedałów. Już napisałem wcześniej, że to nie real foto mojego roweru.. jakieś zdjęcie z neta. Noski zdjąłem od razu po zakupie. Jeśli chodzi o hamulce, jeśli nie chcesz wydawać kasy na hydraulikę i zostać przy v-kach to możesz zmienić hamulce. Chciałbym zrobić hydraulikę w przodzie, ale jak już zauważyliście musiałbym zmieniać całą obręcz, piastę czy co tam trzeba.. A to chyba jest kosztowne. I teraz mam duży problem, bo manetki mam zintegrowane niestety.. Także hydraulika chyba poczeka jak będą środki na sfinansowanie wszystkiego czyli koła, hamulca, tarczy, manetek i klamki czy jak to się zwie. Myślałem nad Vkami avida 7.. Kosztują trochę i właśnie nie wiem czy je kupić czy przerabiać rower pod hydraulikę za ta kasę.
C00BA Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 Nie ma sensu hydraulika jezeli jezdzisz w miescie. Powiem wiecej avidy wystarcza SD3 albo SD5 w zuplnosci.
Sandacz Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 w sensie, że prawdziwy wycinak idzie na całość - zwłaszcza na zakrętach - gdy zobaczy piach czy jakieś błocko na jezdni... Biedni ci zawodowcy w peletonie, jadący na łysych gumach szerokości palca :-). A przerabianie w Twojej sytuacji hamulca z V na tarczę to jednak sztuka dla sztuki - zwłaszcza, że chcesz jeździć głównie po asfaltach czy szutrach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.