Skocz do zawartości

[rower] Podrasować czy kupic nowy?


krystix

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na wejściu chciałbym się przywitać.:)

 

Kupiłem w Decathlonie rok temu Rockridera 5.2

 

Rockrider+5.2_1.jpg

 

Przez rok zbytnio go nie zajechałem.

W tym roku zacząłem jeździć dość dużo. Po ulicach.

Coraz poważniej zaczynam myśleć o jeździe.

Dlatego chciałbym si poradzić w kilku sprawach.

 

Po zimie jak go wyciągnąłem, wykonałem kilka czynności..

1. Trochę WD40 na golenie amortyzatora.

2. Ogarnięcie łańcucha czyli płukanie w nafcie, wodzie z płynem do naczyń i oliwienie Hipolem

3. Centrowanie koła.

4. Zamontowanie małych rogów.

 

Bardzo by mi zależało na komentarzach i poradach co do czynności jakie wykonałem.. Co źle, co dobrze a co niepotrzebne.:(

 

Następnie, chciałbym Was prosić o jakieś informacje na temat roweru. Tzn jakie on ma amortyzatory, i te ważne części typu piasty.

 

Wymieniam to, co wiem:

-przerzutki przód tył Shimano Altus

-rama aluminiowa

-manetki v-brake

-hamulce szczękowe

 

A teraz bardzo ważne..

Opony. Rower jest chyba bardziej do terenu.. A ja raczej jeżdżę po ulicach. Jakie mógłbym założyć żeby bieżnik był dobry na drogi?

 

Chciałbym teraz w niego zainwestować i mieć albo sprzedać i kupić coś dobrego (pomóżcie w wycenie).

Co do inwestowania.. Doradźcie, co mogę do niego dołożyć żeby był lepszy?

Myślałem o hydraulice na tył na razie. Z przerzutek jestem zadowolony.

 

Jak przyjdzie mi do głowy jeszcze coś, o co chciałbym zapytać, napiszę. Na razie proszę o pomoc i opinie.:)

 

Pozdrawiam, krystix.

Napisano

Kup semi slicki na poczatek.

Nie potrzebne Ci z tego co piszesz hample tarczowe (wiaza sie z wymiana piast)

Polecam kupic lepsze v-brake http://allegro.pl/item989263781_hamulec_v_brake_avid_sd3.html cos takiego

Zdejmij odblaski z kol. Jezeli jezdzisz po ciemku to zainwestuj w normalne swiatla.

 

Wg. mnie tyle reszte polecam zmienic kiedy sie zacznie psuc :)

 

Edit. Tu masz swoj rower z mniej wiecej wypisanymi czesciami http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2333/bTwin.Rockrider.52/

Napisano

jeśli dużo jeździsz w mieście, odkręć noski. Gdybyś jednak wolał być przypięty, to bezpieczniejsze będą SPD.

Z akcesoriów dodaj również dzwonek. Możesz pomyśleć o lusterku. Błotniki (zwłaszcza od jesieni do wiosny) i nóżka także nie zaszkodzą :-). No i obowiązkowo zaopatrz się w kask i kamizelkę odblaskową :-)

Napisano

Miałem ten sam rower, tylko starszy rocznik. Polecam wyczyścić wnętrze amora, te uszczelki działają tylko teoretycznie. Brunoxa szkoda (mimo, że tani), a poza tym ani Brunox ani WD40 nie smaruje.

Napisano

Poczwar

Dlaczego na przód.?

Przecież to tylny hamulec jest ważniejszy..

 

C00ba

Co to semi slicki.? :)

Czy ta marka Avid jest jakaś dobra?

Dzięki za ten link, przydał się bardzo.

Aha.. To nie mój rower, zdjęcie z netu.

Dlaczego wymiana piasty.? Rower ma 'miejsce' na zamocowanie hamulca.. Pewnie tarczy nie ma jak założyć, tak?

 

Sandacz

...

 

Co do amora, to raczej nie podejmę się rozebrania go.;p

 

Chciałbym jeszcze zapytać o Tektro. Podobno dobra, i w miarę cenowo stoją produkty. Macie jakieś zdanie?

 

Dzięki za odpowiedzi

Napisano

hamulce tektro nie są górnych lotów. :) semi slicki to gladkie opony, na asfalt. Jeżeli nie zamierzasz jeździć po lesie to v breki powinny wystarczyc- możesz wymienić np. na avid sd7 albo 5 Avid to bardzo dobra firma. Jeżeli jesteś zadowolony ze sprzętu to wymieniaj tylko zuzyte czesci, a kase wydaj np. na ubranie, kask, buty. Żeby założyć tarcze musiałbys mieć piasty z mocowaniem na tarcze - wiąże to się z wymiana kół. Na początek proponuje wymiane opon na lżejsze ;]

Napisano

TUTAJ jest trochę tych opon, jakbyście mogli to proszę o doradzenie 2-3. 2,6 x 1,95 czy 2,6 x 2,0? Które lepsze i jaka różnica.?

 

Co do amortyzatora, to co potrzebuję żeby go wyczyścić i zakonserwować ewentualnie zrobić wszystko, co się da żeby lepiej działał?

Napisano

Chyba tą Kendę kupię. Trochę się boję, czy nie będzie za mało zwrotny i przyczepny rower, teraz w końcu mam opony na teren założone. Wiadomo szybkość słaba ale zwrotność jest dobra.

 

Chciałbym jeszcze wrócić do tego hamulca hydraulicznego.. Dlaczego na przód a nie na tył.? Przecież tylny hamulec jest raczej ważniejszy..

Napisano

Mylisz sie. Ok. 80% mocy hamowania jest z przedniego hampla. Sprobuj pojezdzic ostrzej to przekonasz sie, ze tyl to tylko spowalniacz dobry dla lanserow ze kolo zblokowali.

Napisano

Od kiedy tylni hamulec jest ważniejszy od przedniego??? :icon_wink: To na przednim spoczywa tak jak napisał C00BA ok.80% hamowania. Do zablokowanie tylnego wystarczą zwykłe V'ki.

Napisano

"krystix":

 

a niby czego mają się czepiać klocki w oponie terenowej na gładkim asfalcie? Gładka opona zapewnia najlepszą trakcję zarówno na suchej jak i wilgotnej nawierzchni bitumicznej. Nawet nacięcia w niektórych modelach to taki pic na wodę, bo przy prędkościach "rowerowych" nie będzie żadnego problemu z odprowadzaniem wody :-). Oczywiście istotna jest jeszcze mieszanka, z jakiej zrobiono "gumowca", ale można założyć, że w przypadku slicków dobrano właściwą dla nawierzchni asfaltowych. Zresztą zobacz, jakich gum używają bolidy Formuły 1 :-)

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i wyprowadzenie mnie z błędu..

Mam jeszcze pytanie, czy do czyszczenia kaset nadaje się WD? Tzn, nadawać się nadaje na pewno, ale czy rower to dobrze przyjmie i nie zaszkodzi mu takie mycie?

Napisano

Chciałbym zobaczyć minę rowerzysty po szybkim zakręcie na brudnym asfalcie czy chodniku na slickach.

Kostki w tej kendzie karmie są terenowe, ale są tak gęsto ułożone, że trudno je porównywać do bardziej terenowych opon. Karmy to opony na lekki teren.

 

I zdejmij te noski z pedałów.

 

Jeśli chodzi o hamulce, jeśli nie chcesz wydawać kasy na hydraulikę i zostać przy v-kach to możesz zmienić hamulce. Jeszcze taniej wychodzi zmiana klocków na lepsze, np:

http://velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=26&id=1319

albo tańsze

http://www.allegro.pl/item1019570581_merida_klocki_hamulcowe_v_brake_green_brake_para.html

Napisano
Chciałbym zobaczyć minę rowerzysty po szybkim zakręcie na brudnym asfalcie czy chodniku na slickach.

 

W sensie, że by się ten rowerzysta wywalił.? Sory ale nie jarzę..

 

I zdejmij te noski z pedałów.

 

Już napisałem wcześniej, że to nie real foto mojego roweru.. jakieś zdjęcie z neta.

Noski zdjąłem od razu po zakupie.

 

Jeśli chodzi o hamulce, jeśli nie chcesz wydawać kasy na hydraulikę i zostać przy v-kach to możesz zmienić hamulce.

 

Chciałbym zrobić hydraulikę w przodzie, ale jak już zauważyliście musiałbym zmieniać całą obręcz, piastę czy co tam trzeba.. A to chyba jest kosztowne.

 

I teraz mam duży problem, bo manetki mam zintegrowane niestety..

Także hydraulika chyba poczeka jak będą środki na sfinansowanie wszystkiego czyli koła, hamulca, tarczy, manetek i klamki czy jak to się zwie.;)

Myślałem nad Vkami avida 7.. Kosztują trochę i właśnie nie wiem czy je kupić czy przerabiać rower pod hydraulikę za ta kasę.

Napisano

w sensie, że prawdziwy wycinak idzie na całość - zwłaszcza na zakrętach - gdy zobaczy piach czy jakieś błocko na jezdni... Biedni ci zawodowcy w peletonie, jadący na łysych gumach szerokości palca :-).

A przerabianie w Twojej sytuacji hamulca z V na tarczę to jednak sztuka dla sztuki - zwłaszcza, że chcesz jeździć głównie po asfaltach czy szutrach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...