Skocz do zawartości

[tarcza] Zacisk SLX, tarcza Hayes - hałas


bzykla

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem! :devil:

 

Potrzebuję od Was porady odnośnie hydrualików.

Posiadam bike Cube`a od poprzedniego sezonu i od pierwszego dnia zmagam się z gadającymi hamulcami przednimi (Hayes Stroker Trail).

Odwiedziłem kilka serwisów, sam spędziłem wiele godzin na regulacjach ale nic nie udało mi się osiągnąć.

W końcu doszło do tego, że zmieniłem przód na Shimano SLX (tarcza jednak została oryginalna - 180mm).

Ostatnio piski powróciły i mam już ich naprawdę serdecznie dość.

 

Tarcza jest prosta, zacisk raczej dobrze ustawiony.

Poradźcie proszę czy w pierwszej kolejności mam zainwestować w nową tarczę czy też lepiej w klocki (zapewne Kool-stop)?

Jestem świeżo po zakupie SPD więc z funduszami kiepsko a przed pełnią sezonu muszę te hample doprowadzić do porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób nanosić pastę?

Na klocki czy na tarcze?

Usunąć nadmiar przed jazdą?

Na jak długo wystarczy jedno przesmarowanie?

 

Coś mi jeszcze przyszło do głowy.

Z przodu mam oponę Schwalbe NOBBY NIC (tył wymieniony na Panaracer).

Wytwarza ona dość dużo hałasu i chyba także wibracji.

Może to właśnie te wibracje powodują hałasowanie tarczy?

Dźwięk hamulców zależy od nawierzchni po której jadę (piszczą nie w trakcie hamowania a nie podczas normalnej jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałasuje tylko przód, tył odezwie się naprawdę okazyjnie.

Widelec amortyzowany chyba z założenia jest mniej sztywny niż tył a w dodatku mam z przodu większą tarczę (18cm vs 16).

Jak już pisałem nie brzęczy podczas hamowania ale podczas normalnej jazdy.

Dodatkowo jak minimalnie nacisnę klamkę to dzwonienie ustaje.

Wygląda to jakby tarcza waliła bezpośrednio w zacisk aż do momentu dotknięcia jej klockami.

Jest to o tyle dziwne że klocki wystają ponad zacisk....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Posmaruj najpierw tyły klocków pastą miedzianą.

Jeśli to nic nie pomoże, to będziesz musiał z tym żyć.

Jak nie dasz rady, to pozostaje wymiana tarcz, bo to one wpadają w wibracje.

 

Hayesy niestety mają taką przypadłość, że lubią ocierać itp.

U mnie zastosowanie odrobiny smaru stałego na tył klocków dało pożądane rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale już pisałem że nie mam Hayesów a SLXy :)

Z "huyesów" pozostała mi tylko tarcza która przy jakimś przypływie gotówki pójdzie do kosza...

Z tą pastą będę musiał się pobawić skoro tak zgodnie twierdzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy tu wypisujecie, albo ja czegoś tu nie kumam... :woot:

 

Dla mnie zacznij od wyczyszczenia klocków i tarczy - odtłuść np czystym acetonem = jeśli piszczą podczas hamowania -> bo tak można wywnioskować z pierwszego postu.

Jeśli dzwonią to winą może być opona, amorek czy też zabrudzone tłoczki, które są za blisko tarczy i nie cofają się. Amorek - mała sztywność; opona - wprowadza tarczę w rezonans (to drugie występuje u mnie i nic z tym już nie zrobie)

 

Tłoczki zaś, należało by wyciągnąć wyczyścić je i tak samo ich gniazda, potem złożyć i przesmarować je smarem miedziany.

 

 

Smarem smarujesz tylko tłoczki, powierzchnia tarczy i klocków ma być czysta i odtłuszczona !!!

 

 

Z drugiej strony wydaje mi się, że tarcza hayesa jest grubsza od shimano co też może mieć jakiś wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piszesz, że masz tarczę Hayesa, więc napisałem ci, że to właśnie tarcze Hayesa lubią wibrować.

Po przejściu na Avidy nagle wszelkie dźwięki u mnie ustały.

 

Może jest to też zależne od klocków.

Pasta miedziana zazwyczaj pomaga w zwalczeniu wielu dźwięków z tarczówek.

 

Sprecyzuj jeszcze czy dźwięki pojawiają się podczas hamowania czy podczas normalnej jazdy.

Choć pierwszego co bym próbował na obie przypadłości to właśnie pasta miedziana.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk to raczej dzwonienie niż piszczenie i pojawia się TYLKO podczas normalnej jazdy.

W momencie gdy delikatnie nacisnę klamkę dzwonienie ustaje.

Wczoraj trochę znów pobawiłem się przy regulacji i zauważyłem że tarcza jednak ma minimalne bicie.

 

@bogus - napisałeś że masz tarczę Avidy. Rozumiem, że wczesniej tez miałeś Hayes.

Jaki masz model i jak Ci się on spisuje w porównaniu do wcześniejszej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wcześniej miałem Hayesy MX-2 z tarczami Hayesa, teraz mam Avidy Juicy Three z tarczami Avid G2CS.

 

Po moich doświadczeniach z tarczami Hayesa mogę powiedzieć, że winę za dzwonienie ponoszą tarcze.

Twój przypadek to potwierdza. Nie jest to zależne od klocków jak widać.

 

Objawy ustają w chwili delikatnego naciśnięcia klamki, czyli dokładnie tak jak miało to miejsce u mnie.

 

W moich Hayesach położenie cienkiej warstwy smaru stałego, lepiej oczywiście zastosować pastę miedzianą zniwelowała dzwonienie i ocieranie tarcz.

Oczywiście nie całkowicie, ale 90% dźwięków zostało wyeliminowane.

 

Bicie możesz lekko naprostować, żeby być pewnym że robisz wszystko co możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w CUBE Ltd pro 2010. Pytałem w kilku serwisach o co chodzi i... w końcu trafiłem na fachowca.

Problem jest w sztywności amortyzatora (Manitou Minute LTD). Dowiedziałem się, że ten typ poprostu tak ma. Blokując kolanami od przodu koło wystarczy lekko poruszać kierownicą na boki- buja się jak Syrenka na autostradzie !

Wcześniej oczywiście było odtłuszczanie tarczy i okładznin. Również brałem pod uwagę wymianę okładzin na Kool Stop'y, jednak nie zmieni to

problemu z "dzwoniącymi" tarczami.

Pozostaje się przyzyczaić lub zainwestować w sztywny amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale ja mam Cube`a z 2009 a tam był Rock Shox, więc pudło! ;)

Tak, czy siak tarcza niedługo idzie do wymiany.

Dziś jeszcze przetestuję nowe ustawienie zacisku i jeśli będzie ok to wymiana się opóźni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wszystko ok ale ja mam Cube`a z 2009 a tam był Rock Shox, więc pudło! :whistling:

Tak, czy siak tarcza niedługo idzie do wymiany.

Dziś jeszcze przetestuję nowe ustawienie zacisku i jeśli będzie ok to wymiana się opóźni.

 

Jak tam Bzykla, problem z dzwonieniem rozwiązany? Ciekaw jestem, ba po wymianie tarczy na Avida 160 i okładzin na spiekane nie uzyskałem poprawy.

Dopiero po wymianie przedniej opony na Schwalbe Ralph Racing Evolution mam kłopot z głowy (była Schwalbe Nobby Nic). Nobby Nic ma spore odstępy w bieżniku, które wprowadzają koło w wibracje (u mnie na prostej powyżej prędkości 23-25 km/h) i powodują dzwonienie. Niestety komfort trochę kosztowny, bo sama opona to wydatek 159 zł :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem mnóstwo wydatków i inwestycje w rower odeszły na drugi plan ale mimo wszystko udało mi się usunąć dzwonienie.

Okazało się, że tarcza miała jednak minimalne bicie i mimo że zacisk ustawiony był idealnie prosto to dzwoniło.

Wystarczyło dać z jednej strony zapas na bicie i jest ok.

Przy większych prędkościach (zjazd po asfalcie 50km/h) opona jednak powoduje na tyle duże wibracje/rezonans że i tak dzwoni.

Z racji tego, że raczej jeżdżę po lesie przestał mi ten problem dokuczać.

Jak będzie kasa to wiadomo, że wymieniam gumę oraz tarczę ale na razie jest ok (pomijając średnią siłę hamowania...).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...