detonator Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Witam Kompletuje napęd gdyż stary, mimo szlifowania koronek i innych zabiegów już powoli pada. Jeżdżę praktycznie tylko w terenie, nie ścigam się, nie biję rekordów ale wymagam od sprzętu wytrzymałości i precyzji. Dość często bywam w górach i tam napęd dostaje trochę w przysłowiową d... Korbę już mam, jest nią shimano SLX więc ten zakup odpada. Myślę nad takim zestawem: -kaseta XT 11-32 -manetki X0 lub X9 ( tu właśnie mam dylemat) -łańcuch campa C9 ( w sumie to dwa, bo teraz też śmigam na dwóch i taki system mi odpowiada) -tylna przerzutka X9 ( medium ) -przednia przerzutka XTR fd-m950 ( tą muszę kupić używaną) -zestaw linek i pancerzy XTR oraz patent avida-matchmaker. Tak widzę mój przyszły napęd. Problem w tym, że nie wiem czy pakować się w manetki X0. Zależy mi na precyzji a nie na wadze czy walorach wizualnych, dlatego może wystarczy X9 ?? Nigdy nie jeździłem na manetkach X0, jedynie na X9 więc nie mam porównania. Jeśli różnica spora w działaniu między X0 a X9 to jestem w stanie dopłacić tą różnicę ~200 zł Kwestia łańcuchów. Obecnie użytkuję łańcuchy XTR w systemie rotacyjnym. O ile przy systemie tym chce pozostać to przy łańcuchach już nie bardzo ( mimo tego, że u mnie spisywały się extra ) Tak więc, brać campe C9 czy może wipermana ? A może jeszcze coś innego ? Przednia przerzutka to tylko XTR. Wybór padł na w/w model ze względu na precyzje i niezawodność w działaniu. No chyba, że proponujecie coś innego ? Będę wdzięczny za sugestie i porady
Aston95x Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 X-0 ???? ile chcesz w niego wpakować hajsu ? manetki sram x-0 to około 600 zł. wydatku a ta reszta do tego nie pasuje , wymien na bardziej zaufany sprzet : tył deore przód alivio zaufany sprzęt .
kubek20 Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Weź nie nabijaj bezsensownych postów(to do astona)...akurat alivio+deore nada się w góry (pierwszy raz to słyszę)...wytrzymałość...set od aston 95 rozleci się po jednym wypadzie. Detonator, twój set jest jak najbardziej OK, ale ja zamiast manetek X0 wziąłbym X9 a 200 złotych włożyć w coś innego w rowerze
detonator Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Napisano 26 Kwietnia 2010 X-0 ???? ile chcesz w niego wpakować hajsu ? manetki sram x-0 to około 600 zł. wydatku a ta reszta do tego nie pasuje , wymien na bardziej zaufany sprzet : tył deore przód alivio zaufany sprzęt . może coś bardziej merytorycznego w temacie ??
detonator Napisano 27 Kwietnia 2010 Autor Napisano 27 Kwietnia 2010 To jak-doradzi ktoś ? Mam poważny dylemat w kwestii doboru komponentów, więc liczę na Waszą poradę
kubek20 Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Ja doradziłem twój zestaw jest OK ale manetki x9 bym wziął bo tańsze
detonator Napisano 27 Kwietnia 2010 Autor Napisano 27 Kwietnia 2010 Ja doradziłem twój zestaw jest OK ale manetki x9 bym wziął bo tańsze No dobrze, tylko czy jest sporo różnica w działaniu między X0 a X9 ?/ No i jak wygląda sprawa łańcucha, będzie dobra ta campa C9 ?? Jak doświadczenia z przednią przerzutką o niezależnych płytkach bocznych??
kubek20 Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Jeździłem na rowerach z manetkami X9 i X0. X0 jest troszeczke lepszy ale nie warto dopłacać tych 200 złotych. Co do łańcucha, nie miałem ale wszyscy go polecają
detonator Napisano 27 Kwietnia 2010 Autor Napisano 27 Kwietnia 2010 Czyli manetka X9 nie działa tak szybko jak X0 ?? Jak z odgłosami przerzucenia biegu-jest tak samo pewnie, głośno i szybko?? Manetka X0 posiada system zero lost trawel-jak to się ma do braku tego systemu w X9 ?? Czuć to ?? Jak z tą przednią przerzutką ? Warto polować na tą fd-m950? Czy może jakiś inny model?
kubek20 Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Co do przedniej przerzutki się nie wypowiem, bo nie miałem. X9 (manetka) ma (nie wiem jak to nazwać, troszkę łatwiej jest przez przypadek zmienić bieg)
Schwefel Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Weź nie nabijaj bezsensownych postów(to do astona) może coś bardziej merytorycznego w temacie ?? Spokojnie panowie ten user z tego słynie, że pisze od rzeczy byle tylko licznik się kręcił. Dlatego ma już włączone zatwierdzanie postów przez moderatora. Co do napędu to tak: -kaseta - bardzo dobry wybór, najtrwalsza, najlżejsza i chyba najtańsza przy tych atrybutach -łańcuch - proponuję 2 Campy albo 1 Rohloffa -tylna przerzutka - X9 ok, ale mi lepiej się jeździło na długim wózku, bo na średnim przerzutka była zbyt poziomo na blacie przez co nerwowo zmieniała biegi. -przednia przerzutka - XTR bardzo dobry wybór, precyzyjna i lekka, Sram nie ma konkurenta dla niej -zestaw linek - ja polecam dołożyć do Accenta Supreme i mieć spokój na długi czas. XTR też jest dobrze uszczelniony ale mizernie wypada pod względem sztywności. -manetki - tu niestety nie pomogę bo jeżdżę na gripach i je mogę jak najbardziej polecić. Z gripach między X9 a X0 nie odczuwam żadnej różnicy choć X0 mają lepszą gumę.
detonator Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Schwefel zabiłeś mi ćwieka z tym łańcuchem rohloffa Muszę przemyśleć tą sprawę. Co do długości wózka to jestem raczej przekonany do średniego. Miałem nie raz sytuacje w górach, gdzie po najechaniu na jakiś patyk, podnosił się on i wpychał mi wózek ( długi ) prosto w szprychy. Zależy mi na bezpieczeństwie przerzutki Poza tym, już kilka razy jeździłem na średnim wózku i byłem pod wrażeniem No chyba, że faktycznie przkonacie mnie do długiego wózka ( nadmieniam że kaseta będzie miała rozstaw 11-32 )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.